HIV-smittad, afrikansk mans våldtäkt av 12-åring i en svensk blogg

View previous topic View next topic Go down

HIV-smittad, afrikansk mans våldtäkt av 12-åring i en svensk blogg

Post  K. V. Pauker on Fri 15 Feb - 21:45

Såg att mitt inlägg om arbetskraftsinvandring bara fått 8 tittar på ett dygn (varav 4 var mina egna). Jag postar det här inlägget för att se om det blir fler som tittar på det här inlägget (min postning ger åtminstone 1 titt). Det utgör väl en indikation på intresset för ekonomiska resonemang jämfört med en del annat. Så jag hoppas modsen låter detta inlägg vara kvar litet mer än ett dygn även om jag inte säger så mycket i detta inlägg. (Blogginlägget i rubriken finns inte.)

K. V. Pauker

Poäng : 2901

Back to top Go down

Re: HIV-smittad, afrikansk mans våldtäkt av 12-åring i en svensk blogg

Post  Dunkelman on Fri 15 Feb - 22:15

K. V. Pauker wrote:
Såg att mitt inlägg om arbetskraftsinvandring bara fått 8 tittar på ett dygn (varav 4 var mina egna). Jag postar det här inlägget för att se om det blir fler som tittar på det här inlägget (min postning ger åtminstone 1 titt). Det utgör väl en indikation på intresset för ekonomiska resonemang jämfört med en del annat. Så jag hoppas modsen låter detta inlägg vara kvar litet mer än ett dygn även om jag inte säger så mycket i detta inlägg. (Blogginlägget i rubriken finns inte.)

Ta det inte så personligt Gråter

Fel forum om du förväntar dig ovationer
Jag förstår nästan din frustration över att ditt alster inte läses av fler.
Men det är lika för alla som skriver här nu. Forumet är i princip dött för tillfället. Rock on!
Dunkelman

Poäng : 3315

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 15 Feb - 23:11

Dunkelman wrote:
Men det är lika för alla som skriver här nu. Forumet är i princip dött för tillfället. Rock on!

Faktiskt ganska förvånade, samhället är i fritt fall och det går fort.
Barbarossa

Poäng : 2402

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Fri 15 Feb - 23:23

Dunkelman wrote:
K. V. Pauker wrote:

Ta det inte så personligt Gråter

Fel forum om du förväntar dig ovationer
Jag förstår nästan din frustration över att ditt alster inte läses av fler.

Synd att du svarade. Nu får jag ingen jämförelsesiffra. Men i alla fall genererade mitt startinlägg 2 tittar från start. Sedan har vi ditt inlägg. Då får vi 11 - 3 = 8 på en dryg timme. Fast en del tittade kanske innan du postade ditt inlägg.

När jag tidigare testat posta "intressanta" rubriker så har intresset varit ungefär dubbelt så stort som för "tråkiga" ekonomiinlägg. Och så är det kanske bland de som sitter och surfar på webbsajter där det går att hitta kritik mot invandringen. Men det som bestämmer vad breda väljargrupper röstar på är vad de inbillar sig gynnar deras plånbok. De som intresserar sig för invandringsmotstånd verkar inte vara speciellt intresserade av vad som påverkar breda väljargrupper eller att försöka bli bättre inom detta område. Samtidigt sitter invandringsförespråkare där med kommunikationskonsulter från Kreab och dylika plus en massa eget folk bland mediaägarna och bland de anställda i mediaföretagen där de sistnämnda har fritt spelrum för att tillverka lämpliga nyheter för den breda massan. Kommer med anledning av detta osökt att tänka på en otroligt öppenhjärtig artikel av Elina Haavio-Mannila i Invandrare & Minoriteter för drygt 20 år sedan. Enligt Elina Haavio-Mannila skulle avsaknaden av invandringskritiska partier i valda församlingar i Sverige (till skillnad från andra länder, som Norge och Danmark) bl a ha berott på "den statliga indoktrineringen". Man kunde väl också ha tillagt "den privata indoktrineringen". I och för sig får väl SD ibland debattartiklar i SvD och DN. Men den som kontrollerar den upplevt "objektiva" nyhetsrapporteringen är de som kontrollerar folks hjärnor.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 16 Feb - 0:16

Det är inte så att du själv sitter och fantiserar om 12-åringar? Hmm...

Spoiler:
Jan Gullou kallar dig pedofil.
– Ja, och jag fattar inte varför. Jag gillar ju Guillou, trots vad han skrivit om mig. Jag blir givetvis besviken på att han beskriver mig på ett så kränkande sätt.
– Jan Guillous böcker är uppenbart välskrivna. De är de mest underhållande svenska deckarna som kommer ut. Men den som skriver och når en stor publik blir ofta misskrediterad av finkulturen. Och då blir man sur...Jan Guillous problem är väl den här machoframtoningen han har. Intellektuella har komplicerade förhållanden till den.

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9804/18/larsson.html

Fast jag håller med om att ditt förra inlägg fick oförtjänt dålig respons. Personligen skiter jag i om folk läser det jag skriver här. Om bara en bråkdel av allt jag har skrivit här hamnar i någon obskyr säpo-akt som någon forskare kan läsa om 70 år så tycker jag att det var värt det. Och din säpo-akt är väl får vi förmoda mycket grandiosare.
Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 16 Feb - 21:40

Max Ronalds wrote:Det är inte så att du själv sitter och fantiserar om 12-åringar? Hmm...

Spoiler:
Jan Gullou kallar dig pedofil.
– Ja, och jag fattar inte varför. Jag gillar ju Guillou, trots vad han skrivit om mig. Jag blir givetvis besviken på att han beskriver mig på ett så kränkande sätt.
– Jan Guillous böcker är uppenbart välskrivna. De är de mest underhållande svenska deckarna som kommer ut. Men den som skriver och når en stor publik blir ofta misskrediterad av finkulturen. Och då blir man sur...Jan Guillous problem är väl den här machoframtoningen han har. Intellektuella har komplicerade förhållanden till den.

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9804/18/larsson.html

Fast jag håller med om att ditt förra inlägg fick oförtjänt dålig respons. Personligen skiter jag i om folk läser det jag skriver här. Om bara en bråkdel av allt jag har skrivit här hamnar i någon obskyr säpo-akt som någon forskare kan läsa om 70 år så tycker jag att det var värt det. Och din säpo-akt är väl får vi förmoda mycket grandiosare.

Stackars Guillou. Nu är han både mot invandring (jag) OCH pedofil (eller är det jag som är pedofil?).

När det gäller säpo så vet jag att de intresserat sig för mig. En del för myndighetsutövning eller liknande oauktoriserade aktörer verkar också ha gjort det i klart större mån än vad som borde vara motiverat med tanke på mina kontakter med andra och graden av extremism ur invandringsförespråkarsynpunkt. Jag tror att detta åtminstone delvis beror på mitt tänk. Jag föreslår mer långsiktigt hållbara strategier för invandringsmotståndare, strategier som maximerar antalet röster, utnyttjar väljarpotentialen bättre och gör det svårare att hetsa invandrare mot ursprungsbefolkningen (vilket verkar vara tanken hos åtminstone en del). Med en rejäl pengapåse i handen för 10-15 år sedan hade jag nog kunnat ställa till en del problem, tror jag. Framgångar för ett SD-koncept har väl mer karaktären av Pyrrhus-seger på sikt. Eller i alla fall finns den risken. Sedan utnyttjar man inte hela väljarpotentialen med bara ett parti. Speciellt inte om det är handikappat av sin bakgrund. Det blir också svårare att rekrytera bra kandidater till listorna och få dem att sitta kvar på sina poster. Det blir också mer legitimt att fysiskt angripa SD:are, ge dem sparken och utesluta folk ur facket. Ny Demokrati hade inte de här problemen. Fremskrittspartiet i Norge och Dansk Folkeparti har heller inte haft de här problemen. Visst har trycket mot SD:arna lättat litet de senaste 5 åren, typ. Men det framstår ännu för farligt att stödja partiet.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 21 Feb - 11:17

K. V. Pauker wrote:(eller är det jag som är pedofil?).

Man behöver inte vara "pedofil" enligt gängse definition bara för att man dregglar över en knoppande 12-åring. ;)
Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top