"Vill se asylboenden hemma hos familjer"

View previous topic View next topic Go down

Post  Dunkelman on Wed 27 Feb - 21:00

Vad var det vi sa.

I början blir det frivilligt för att sedan bli ett tvång.

Snart blir varje svenne erbjuden en
alldeles egen liten hustomte från Somalia!
Och vi kommer att bli såå rika på det, både
ekonomiskt och kulturellt.
Sverige är FANTASTISKT!

"Expressens granskning visar att asylboenden är pengamaskiner för ägarna.

Socialdemokraten Eva-Lena Jansson vill att staten tar över verksamheten.

Centerpartisten Johan Hedin vill se en lösning med asylsökanden hemma hos svenska familjer.

– Jag tänker att man skulle kunna hyra ut ett boende i sitt eget hem, säger Hedin."

Expressen granskar på onsdagen de som tjänar grova pengar på att anordna boenden för personer som söker asyl i Sverige.

Lönsamheten i vissa företag är stor.

Jim Hoppe, som driver fyra boenden med plats för 550 personer, berättar för Expressen att hans verksamhet bara under förra året gjorde 11 miljoner kronor i vinst.

Och jätteresultaten sticker i ögonen på många, bland annat riksdagsledamoten Eva-Lena Jansson, S, som sitter i socialförsäkringsutskottet.

Eva-Lena Jansson menar att många av de privata aktörerna erbjuder undermåligt boende till en hög kostnad, vilket också Expressens granskning visat.

– Jag ogillar starkt den här typen av lycksökeri i den här branschen, säger hon.

Vill se statlig lösning

Hon vill ha en statlig lösning och menar att migrationsverket själva borde ordna boende i stället för att hyra in sig hos andra.

– Det är bättre att vi har ordentliga boenden för de som söker asyl och att pengarna stannar i den statliga verksamheten i stället för att gå ut i miljonvinster till mindre seriösa företag, säger hon.

Vissa av företagen sköter sig bättre än andra, ska det här förbjudas helt?

– Det har jag inte sagt, men ren ockerverksamhet där människor hamnar i odugliga bostäder där man kammar hem pengar är ett slöseri.

Socialdemokraterna har tidigare sagt att man vill ha en ny typ av mottagningssystem. De exakta formerna för detta kommer att börja utarbetas efter partikongressen i april.

– Vi utesluter inte någon typ av förändring. Det är viktigt att man kommer till rätta med de asylboenden som bland annat Expressen skriver om, säger Eva-Lena Jansson.

Asylsökanden hos familjer

Johan Hedin, migrationspolitisk talesperson för Centerpartiet, menar att situationen som den ser ut i dag inte är bra.

– Men det är krigets konsekvenser, säger han och syftar på att situationen i Syrien gör att trycket på asylsökande i Sverige är stort och att detta i sin tur driver upp marknadspriserna på asylboende.

Johan Hedin stänger inte dörren för att staten genom migrationsverket tar över asylboendeverksamheten, men han ser hellre en annan lösning som innebär att privatpersoner erbjuds möjligheten att ta hand om asylsökande.

– Jag tänker att man skulle kunna hyra ut ett boende i sitt eget hem till en asylsökande familj.

Vad skulle ersättningen vara?

– Det skulle vara en rimlig ersättning. Man skulle inte göra det för ersättningen i första hand, men självklart ska man få sina merkostnader täckta. Det är en av möjliga lösningar på den här besvärliga situationen, säger Johan Hedin som samtidigt ser vissa problem med en sån lösning.

– Man måste man se över upphandlingsreglerna och det är inte helt okomplicerat för migrationsverket måste ju kunna följa up kvaliteten även i sådana typer av boenden."

http://www.expressen.se/nyheter/vill-se-asylboenden-hemma-hos-familjer/
Dunkelman

Poäng : 3085

Back to top Go down

Re: "Vill se asylboenden hemma hos familjer"

Post  Barbarossa on Wed 27 Feb - 23:04

Jag är så satans trött på att möta dessa "välklädda" (Kappahl) negrer som ständigt babblar i nya dyra mobiler, dessutom glor de sjukligt hungrigt efter kvinnor eller saker de vill lägga beslag på. FY FAN. arg
Barbarossa

Poäng : 2163

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 28 Feb - 10:43

Försöker dom pracka på mig ett skäggigt baaarn med hot om att det annars blir vräkning, so help me god, så kommer högsta hönshjärnan från bostadsbolaget få hembesök av undertecknad. Efter det kommer jag vara rökt ändå så jag har inget att förlora. Så det blir väl mitt personliga last stand i det här livet. arg
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3569

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 28 Feb - 15:10

Det är sånt här som får mig att allvarligt överväga att göra en Breivikare.
kapten havoc

Poäng : 2766

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 28 Feb - 16:10

Sverige är fantastiskt... en gammal slogan, som i stort sett helt förlorat sin innebörd. Fanatiskt vore lämpligare.

Endast i det invällningssjuka Absurdistan kan man utan att bli idiotförklarad komma med såna här sjuka idéer. Den sista sovjetstaten förstärker sitt vansinnesgrepp över svenska folket, som stillatigande åser förfallet, fogliga och passiva genom sossars och numera moderöders hjärntvätt, under långeliga tider.
Ådärkomdenja

Poäng : 3427

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 28 Feb - 20:42

kapten havoc wrote:Det är sånt här som får mig att allvarligt överväga att göra en Breivikare.

Vill inte lägga sordin på stämningen men då jag har följt Breiviks bravader via Demokratbloggen så kan man inte bli annat än imponerad av grabben. Jag har ingen farm och inga pengar så sprängmedel kommer inte på frågan. Det är alldeles för komplicerat, dyrt och riskabelt. Vid ett tillfälle fick han besök utan att det var planerat och han trodde han var rökt. Dessutom hände det sig vid testningarna att han befarade att han själv skulle springa i luften. Dessutom körde han långt ut i skogen och grävde ned sin stash, som sedan låg där ett helt år. Grävde i gassande hetta och med en massa mygg. Vad jag skulle kunna tänka mig är en mer budgeterad version med bara vapen. Får man drömma så både både pistoler, automat-vapen och ett sniper-rifle. Blir jag tvungen att välja och bara har tid för en person så tar jag helst ut Bildt av landsförrädarna. Han har kanske inte högst position i själva regeringen men han är högre rankad i Bilderberggruppen och det är det som räknas. Men jag kan förstås inte neka till att det hade varit mer personligt tillfredsställande att blåsa ut afro-führerns negroida förrädar-hjärna förstås. Det hade verkligen varit ett sant nöje.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3569

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 1 Mar - 22:19

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:Det är sånt här som får mig att allvarligt överväga att göra en Breivikare.

Vill inte lägga sordin på stämningen men då jag har följt Breiviks bravader via Demokratbloggen så kan man inte bli annat än imponerad av grabben. Jag har ingen farm och inga pengar så sprängmedel kommer inte på frågan. Det är alldeles för komplicerat, dyrt och riskabelt. Vid ett tillfälle fick han besök utan att det var planerat och han trodde han var rökt. Dessutom hände det sig vid testningarna att han befarade att han själv skulle springa i luften. Dessutom körde han långt ut i skogen och grävde ned sin stash, som sedan låg där ett helt år. Grävde i gassande hetta och med en massa mygg. Vad jag skulle kunna tänka mig är en mer budgeterad version med bara vapen. Får man drömma så både både pistoler, automat-vapen och ett sniper-rifle. Blir jag tvungen att välja och bara har tid för en person så tar jag helst ut Bildt av landsförrädarna. Han har kanske inte högst position i själva regeringen men han är högre rankad i Bilderberggruppen och det är det som räknas. Men jag kan förstås inte neka till att det hade varit mer personligt tillfredsställande att blåsa ut afro-führerns negroida förrädar-hjärna förstås. Det hade verkligen varit ett sant nöje.

Instämmer...SÄPO gillar nog dessa inlägg?
Barbarossa

Poäng : 2163

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top