Invandringskritikers mentala tillkortakommanden

View previous topic View next topic Go down

Invandringskritikers mentala tillkortakommanden

Post  K. V. Pauker on Sat 16 Mar - 22:05

Såg på Avpixlat den här artikeln:

http://avpixlat.info/2013/03/16/artikel-om-framlingsfientlighet-pryds-med-sdu/#more-50330

Tydligen hävdar en professor att främlingsfientlighet, eller vad man nu skall kalla det, delvis kan vara medfött. Teorin är intressant även om jag tvivlar på att det finns några mer strikta, ärftliga antirasblandningskarakteristika hos vissa individer. Folk verkar tidigare i historien ha blandats vare sig det varit fråga om Etiopien där folk talar ett semitiskt språk men där de flesta ser ut ungefär som somalier eller Finland där folk talar ett centralasiatiskt språk som har sitt ursprung i Centralasien bland "snedögda" människor och där den centralasiatiska inblandningsprocenten idag är runt 20 %.

Men frågan om ärftliga politiska attityder och dylikt, i den mån det nu eventuellt kan finnas, är ändå intressant. Jag undrar t ex vilka urvalsgrunderna var i Sovjet på 30-talet när man i relativt stor skala avlivade folk. I Ukraina verkar man främst ha siktat in sig på kulaker och akademiker av ukrainsk börd. Kulakerna var självägande bönder som själva (eller föräldrarna eller far- eller morföräldrarna) fått köpa loss mark från adeln vid tidigare jordreformer. Sådana självägande bönder som det gått bra för och som därför kunnat köpa mer mark och ofta kunnat anställa drängar och pigor kallades kulaker. Dessa människor var sannolikt i hög grad driftiga och arbetssamma människor. Akademikerna var sannolikt mer begåvade än snittet. Man skulle kunna få intrycket att ett delsyfte var att minska andelen sådana människor i Ukraina. Jag noterar i detta sammanhang svårigheterna i Ukraina att få igång ett lantbruk drivet av inhemska krafter. Kapitalbrist lär väl kunna vara en orsak. Men man undrar om inte åtminstone några borde kunnat ropa in någon gammal traktor från någon auktion när någon kolchos lagts ner. Men jag kan för litet för att kunna göra en bedömning av om en hämmande faktor i Ukraina varit brist på personer med uttalad kulak-talang. Men frågan är intressant och frågan är om detta kan ha något att göra med kulakutrotningen.

En annan intressant fråga är om man i Sovjetunionen hos ukrainare och andra folkgrupper hade en tendens att speciellt utrota indiver, släkter och familjer med någon slags generellt oppositionell mentalitet eller någon slags generell tendens att tänka själv (med någorlunda väl bibehållen verklighetskontakt). Det här tycker jag själv är en intressant fråga.

Själv tvivlar jag på att folk blir invandringsmotståndare huvudsakligen p g a en större förmåga att tänka själv. Mitt intryck är väl snarare att vad det handlar om är en minskad benägenhet att ta intryck av vad andra säger, även auktoriteter, snarare än en utpräglad tendens att tanka själv och ta reda på fakta för att bilda sig en uppfattning. Kanske handlar det mer om att känna själv än att tänka själv. Något som kanske kan exemplifiera det sistnämnda i artikelkommentarerna till Avpixlat-artikeln är det faktum att några verkar koppla ihop artikeln med Svenska Kyrkan trots att artikeln publicerades i Dagen som är anknuten till pingströrelsen som har en ganska radikalt annorlunda teologi än de flesta olika fraktioner av Svenska Kyrkan. Eller så är det någon som vill lura Avpixlats läsare. Men om det är så verkar ingen ha påtalat denna bluff hittills. Eller ens insett den.

K. V. Pauker

Poäng : 2901

Back to top Go down

Re: Invandringskritikers mentala tillkortakommanden

Post  Dunkelman on Sun 17 Mar - 6:37

Pauker skrev:

Men frågan om ärftliga politiska attityder och dylikt, i den mån det nu eventuellt kan finnas, är ändå intressant. Jag undrar t ex vilka urvalsgrunderna var i Sovjet på 30-talet när man i relativt stor skala avlivade folk. I Ukraina verkar man främst ha siktat in sig på kulaker och akademiker av ukrainsk börd. Kulakerna var självägande bönder som själva (eller föräldrarna eller far- eller morföräldrarna) fått köpa loss mark från adeln vid tidigare jordreformer. Sådana självägande bönder som det gått bra för och som därför kunnat köpa mer mark och ofta kunnat anställa drängar och pigor kallades kulaker. Dessa människor var sannolikt i hög grad driftiga och arbetssamma människor. Akademikerna var sannolikt mer begåvade än snittet. Man skulle kunna få intrycket att ett delsyfte var att minska andelen sådana människor i Ukraina. Jag noterar i detta sammanhang svårigheterna i Ukraina att få igång ett lantbruk drivet av inhemska krafter. Kapitalbrist lär väl kunna vara en orsak. Men man undrar om inte åtminstone några borde kunnat ropa in någon gammal traktor från någon auktion när någon kolchos lagts ner. Men jag kan för litet för att kunna göra en bedömning av om en hämmande faktor i Ukraina varit brist på personer med uttalad kulak-talang. Men frågan är intressant och frågan är om detta kan ha något att göra med kulakutrotningen

Trotskys ökända uttalande från år 1917

"Vi måste förvandla Ryssland till en öken befolkad av vita negrer, för vilka vi skall införa ett tyranni som aldrig ens de mest fruktansvärda österländska despoter drömt om. Den
enda skillnaden är att det här kommer att bli en vänsterns tyranni, inte en högerns tyranni.

Det kommer att bli en röd tyranni, inte en vit. Vi tar bokstavligt på ordet ”rött”, eftersom
vi kommer att utgjuta sådana floder av blod, att alla förluster av liv i kapitalisternas krig, bleknar i jämförelse. De främsta bankirerna på andra sidan Atlanten, kommer att
arbeta i närmast möjliga kontakt med oss. Om vi vinner revolutionen, skall vi ovanpå vraket av revolutionens begravning inrätta Sionismens makt, och vi kommer att bli en makt
inför vilken hela världen kommer att gå ned på knä. Vi skall visa vad som är verklig makt.

Genom terror och blodbad, skall vi reducera den ryska intelligentsian till ett tillstånd av
fullständig häpnad och idioti, och till att existera på djurs nivå."

Källor:
1.) Yuri Begunov, "Secret Forces in the History of Russia", St. Petersburg, 1995.
2.) ”Memoirs of Aron Simanovich”, citerat i Vladimir Stepins ”The Nature of Zionism”, Moskva,1993, översatt från Ryska till Engelska av Clive Lindhurst.
Dunkelman

Poäng : 3315

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 17 Mar - 16:43

Dunkelman wrote:
Pauker skrev:

Men frågan om ärftliga politiska attityder och dylikt, i den mån det nu eventuellt kan finnas, är ändå intressant. Jag undrar t ex vilka urvalsgrunderna var i Sovjet på 30-talet när man i relativt stor skala avlivade folk. I Ukraina verkar man främst ha siktat in sig på kulaker och akademiker av ukrainsk börd. Kulakerna var självägande bönder som själva (eller föräldrarna eller far- eller morföräldrarna) fått köpa loss mark från adeln vid tidigare jordreformer. Sådana självägande bönder som det gått bra för och som därför kunnat köpa mer mark och ofta kunnat anställa drängar och pigor kallades kulaker. Dessa människor var sannolikt i hög grad driftiga och arbetssamma människor. Akademikerna var sannolikt mer begåvade än snittet. Man skulle kunna få intrycket att ett delsyfte var att minska andelen sådana människor i Ukraina. Jag noterar i detta sammanhang svårigheterna i Ukraina att få igång ett lantbruk drivet av inhemska krafter. Kapitalbrist lär väl kunna vara en orsak. Men man undrar om inte åtminstone några borde kunnat ropa in någon gammal traktor från någon auktion när någon kolchos lagts ner. Men jag kan för litet för att kunna göra en bedömning av om en hämmande faktor i Ukraina varit brist på personer med uttalad kulak-talang. Men frågan är intressant och frågan är om detta kan ha något att göra med kulakutrotningen

"Vi måste förvandla Ryssland till en öken befolkad av vita negrer, för vilka vi skall införa ett tyranni som aldrig ens de mest fruktansvärda österländska despoter drömt om. Den
enda skillnaden är att det här kommer att bli en vänsterns tyranni, inte en högerns tyranni.

Det kommer att bli en röd tyranni, inte en vit. Vi tar bokstavligt på ordet ”rött”, eftersom
vi kommer att utgjuta sådana floder av blod, att alla förluster av liv i kapitalisternas krig, bleknar i jämförelse. De främsta bankirerna på andra sidan Atlanten, kommer att
arbeta i närmast möjliga kontakt med oss. Om vi vinner revolutionen, skall vi ovanpå vraket av revolutionens begravning inrätta Sionismens makt, och vi kommer att bli en makt
inför vilken hela världen kommer att gå ned på knä. Vi skall visa vad som är verklig makt.

Genom terror och blodbad, skall vi reducera den ryska intelligentsian till ett tillstånd av

Källor:
1.) Yuri Begunov, "Secret Forces in the History of Russia", St. Petersburg, 1995.
2.) ”Memoirs of Aron Simanovich”, citerat i Vladimir Stepins ”The Nature of Zionism”, Moskva,1993, översatt från Ryska till Engelska av Clive Lindhurst.

Tja, det är ju förstås svårt att bevisa att Trotskij själv sagt så där.

Vi kan dock notera att Trotskij-beundraren Richard von Coudenhove-Kalergi själv skrev i Praktischer Idealismus att vita européer utgjorde "der Sklavemensch" (slavmänniskan) och att judenheten var en "Adelsrasse" (adelsras) och var en "Führerrasse" (ledarras). Han tyckte också att detta var helt i sin ordning och verkade inte tycka att detta var något problem och att man därför borde försöka höja upp gojernas mentala nivå (vilket jag själv tycker). Coudenhove-Kalergi beskrev också Trotskij som ett politiskt geni och den reformistiske marxisten Ferdinand Lassalle som en "Edeljude" (ädeljude).

Det är vidare inte en orimlig tanke att en individ som tycker att ovanstående ordning är något bra också ser positivt på att förstärka en sådan ordning eller åtminstone konsolidera denna.

Att liknande åsikter var och är relativt väl utbredda i ledande skikt i Västeuropa är heller inte en orimlig tanke eftersom Coudenhove-Kalergi något år efter att ha publicerat Praktischer Idealismus lyckades vinna ett stort antal ledande europeiska politiker för sin Pan Europa-idé, d v s ett Europas Förenta Stater. Han skrev också en bok med titeln Pan Europa. Vill minnas att det i denna bok finns en förteckning med ledande dåtida politiker som backade upp honom. Efter kriget fortsatte Coudenhove-Kalergi med sin Pan Europa-rörelse. Coudenhove-Kalergi och hans Pan Europa-rörelse brukar väl räknas som en av initiativtagarna till embryot till EU, alltså Kol- och stål-unionen. Ett exempel på detta finner vi i tidningen Vi i ett reportage med rubriken "Kejsarens barnbarn fann kärleken i Sverige" om Walburga von Habsburg-Douglas från mitten av 1990-talet. Av reportaget framgår att Walburgas far, Otto von Habsburg (son till Österrike-Ungerns siste kejsare), efterträdde Coudenhove-Kalergi som ordförande i Pan Europa-rörelsen och att Walburga anser att Coudenhove-Kalergis Pan Europa-rörelse handlade om att förverkliga "EG-drömmen" (EU hette EG innan namnbytet på 90-talet). Otto von Habsburg var själv ledamot av EU-parlamentet. Dottern Walburga var EU-byråkrat och hade dessförinnan jobbat på Pan Europa-rörelsens kansli.

I och för sig har jag väl tidigare här på Exilen gett uttryck för åsikter som går ut på att icke-judar i regel, i hög grad, saknar en viss typ av verklighetskontakt som judar ofta verkar ha. Icke-judar kan t ex generellt inte förstå mer abstrakta politiska hot ungefär som en ko inte inte förstår att det är fara å färde om någon sätter på en en slaktmask trots att man sett sådana användas på andra kossor tidigare. Så jag har på så vis på sätt och vis uttryckt viss förståelse för att man i Talmud beskrivit gojer som en slags kreatur. Den stora skillnaden mellan mig och sådana som Coudenhove-Kalergi, Livets Ordare och många pingstvänner är dock att jag tycker att det är dåligt att gojerna har detta mentala handikapp och att man därför bör försöka höja upp nivån på gojernas tänkande. Coudenhove-Kalergi och Livets Ordarna verkade/verkar dock tycka att det här var/är en bra ordning och verkar snarast vilja förstärka den här tendensen.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 18 Mar - 21:30

Pauker skrev:

Tja, det är ju förstås svårt att bevisa att Trotskij själv sagt så där.

Nej, det vill du väl inte tro eftersom du själv är kommunist?

Pauker skrev:

I och för sig har jag väl tidigare här på Exilen gett uttryck för åsikter som går ut på att icke-judar i regel, i hög grad, saknar en viss typ av verklighetskontakt som judar ofta verkar ha. Icke-judar kan t ex generellt inte förstå mer abstrakta politiska hot ungefär som en ko inte inte förstår att det är fara å färde om någon sätter på en en slaktmask trots att man sett sådana användas på andra kossor tidigare. Så jag har på så vis på sätt och vis uttryckt viss förståelse för att man i Talmud beskrivit gojer som en slags kreatur. Den stora skillnaden mellan mig och sådana som Coudenhove-Kalergi, Livets Ordare och många pingstvänner är dock att jag tycker att det är dåligt att gojerna har detta mentala handikapp och att man därför bör försöka höja upp nivån på gojernas tänkande. Coudenhove-Kalergi och Livets Ordarna verkade/verkar dock tycka att det här var/är en bra ordning och verkar snarast vilja förstärka den här tendensen.
Där tror jag du tänker fel. Den ondska som låg bakom upprättandet av koncentrationsläger före/under andra världskriget var det ytterst få som kunde föreställa sig, oavsett om man var jude eller ej. Rykten om koncentrationsläger florerade men få tog dem på allvar.
(Du tror säkert inte på att det finns ca 800 Fema camps, koncentrationsläger, i USA?)
Det där som du beskriver som ett mentalt handikapp är inget annat än en tro på människans godhet, vilket iofs kan vara en black om foten om man stöter på psykopater eller narcissistiska världsförbättrare som inte skyr några medel för att deklarera sin maktfullkomlighet.
En psykopat har alltid ett övertag eftersom han kan paralysera vanligt folk med en utstuderad ondska, vilken slår till utan tydliga varningstecken. Eller att människor negligerar varningssignalerna. – För så utstuderat elak kan ju ingen vara…

Dunkelman

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 18 Mar - 22:09

Dunkelman wrote:

[- - -]

Den ondska som låg bakom upprättandet av koncentrationsläger före/under andra världskriget var det ytterst få som kunde föreställa sig, oavsett om man var jude eller ej. Rykten om koncentrationsläger florerade men få tog dem på allvar.

[- - -]

Talar du om nazistiska eller kommunistiska koncentrationsläger nu?

Trotskij skrev om dylikt i Sovjet och om att "uppemot miljoner" personer mist livet under kulakutrotningen (tror det var i "Den förrådda revolutionen" som han skrev detta) under 30-talet. Den boken kom i slutet på 30-talet, vill jag minnas.

Koncentrationslägrena i Tyskland före kriget borde ha varit relativt välkända eftersom Tyskland var ett relativt öppet land jämfört med Sovjet, kanske något typ Saudi Arabien eller Iran i det avseendet. Det läger där Olof Aschberg, ledarna för tyska fackföreningsrörelsen och en del andra höjdare satt bör väl också ha varit känt (minns inte om det var "light"-avdelningen på Buchenwald).

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 18 Mar - 22:16

K. V. Pauker wrote:
Dunkelman wrote:

[- - -]

Den ondska som låg bakom upprättandet av koncentrationsläger före/under andra världskriget var det ytterst få som kunde föreställa sig, oavsett om man var jude eller ej. Rykten om koncentrationsläger florerade men få tog dem på allvar.

[- - -]

Talar du om nazistiska eller kommunistiska koncentrationsläger nu?

Trotskij skrev om dylikt i Sovjet och om att "uppemot miljoner" personer mist livet under kulakutrotningen (tror det var i "Den förrådda revolutionen" som han skrev detta) under 30-talet. Den boken kom i slutet på 30-talet, vill jag minnas.

Koncentrationslägrena i Tyskland före kriget borde ha varit relativt välkända eftersom Tyskland var ett relativt öppet land jämfört med Sovjet, kanske något typ Saudi Arabien eller Iran i det avseendet. Det läger där Olof Aschberg, ledarna för tyska fackföreningsrörelsen och en del andra höjdare satt bör väl också ha varit känt (minns inte om det var "light"-avdelningen på Buchenwald).

Jag talar om både nazistiska och kommunistiska koncentrationsläger, men framförallt talar jag om människans godtrogenhet, oavsett om man är jude, indian, vit eller hottentott.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 18 Mar - 22:26

Pauker skrev:

I Ukraina verkar man främst ha siktat in sig på kulaker och akademiker av ukrainsk börd. Kulakerna var självägande bönder som själva (eller föräldrarna eller far- eller morföräldrarna) fått köpa loss mark från adeln vid tidigare jordreformer. Sådana självägande bönder som det gått bra för och som därför kunnat köpa mer mark och ofta kunnat anställa drängar och pigor kallades kulaker. Dessa människor var sannolikt i hög grad driftiga och arbetssamma människor. Akademikerna var sannolikt mer begåvade än snittet
.

”Ukraina:

Svält var folkmord

Ukraina hoppas övertala FN att erkänna den stora svälten 1932-33 som folkmord, uppger en högt uppsatt tjänsteman inom Ukrainas utrikesförvaltning.
Uppemot tio miljoner människor dog i Ukraina under svälten och ukrainska experter anser att Josef Stalin medvetet anbringade svälten för att kväsa Ukrainas gryende nationalistiska rörelse.
Hungersnöden anses ha orsakats av den påtvingade kollektivisering av jordbruket som påbörjades 1932, och av att de sovjetiska myndigheterna beslagtog säd, vete, mjöl, grönsaker och kreatur.

Invånarna i Ukraina drabbades av hungersnöd även åren 1921, 1923, 1946 och 1947, men då i mindre omfattning.”
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ukraina-svalt-var-folkmord_345296.svd

Googla lite på Lazar Kaganovich, så blir du medveten om hur det gick
till i Ukraina 1932-33.
Men det där vet du väl redan, Pauker...
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 27 Mar - 23:16

K. V. Pauker wrote:
I och för sig har jag väl tidigare här på Exilen gett uttryck för åsikter som går ut på att icke-judar i regel, i hög grad, saknar en viss typ av verklighetskontakt som judar ofta verkar ha. Icke-judar kan t ex generellt inte förstå mer abstrakta politiska hot ungefär som en ko inte inte förstår att det är fara å färde om någon sätter på en en slaktmask trots att man sett sådana användas på andra kossor tidigare. Så jag har på så vis på sätt och vis uttryckt viss förståelse för att man i Talmud beskrivit gojer som en slags kreatur. Den stora skillnaden mellan mig och sådana som Coudenhove-Kalergi, Livets Ordare och många pingstvänner är dock att jag tycker att det är dåligt att gojerna har detta mentala handikapp och att man därför bör försöka höja upp nivån på gojernas tänkande.

"Brynolf Wendt kan signera ett nyhetsbrev, då kommer nog kreaturshjärnorna att vakna..."

Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 31 Mar - 7:40

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:
I och för sig har jag väl tidigare här på Exilen gett uttryck för åsikter som går ut på att icke-judar i regel, i hög grad, saknar en viss typ av verklighetskontakt som judar ofta verkar ha. Icke-judar kan t ex generellt inte förstå mer abstrakta politiska hot ungefär som en ko inte inte förstår att det är fara å färde om någon sätter på en en slaktmask trots att man sett sådana användas på andra kossor tidigare. Så jag har på så vis på sätt och vis uttryckt viss förståelse för att man i Talmud beskrivit gojer som en slags kreatur. Den stora skillnaden mellan mig och sådana som Coudenhove-Kalergi, Livets Ordare och många pingstvänner är dock att jag tycker att det är dåligt att gojerna har detta mentala handikapp och att man därför bör försöka höja upp nivån på gojernas tänkande.

"Brynolf Wendt kan signera ett nyhetsbrev, då kommer nog kreaturshjärnorna att vakna..."

Vet inte om filmerna du länkade till har så mycket att göra med det jag talade om. Det skulle väl i så fall vara kulakutrotningsfilmen.

När det gäller idén att låta Brynolf Wendt signera ett nyhetsbrev så är det väl den enda idé med en rimlig prislapp som jag idag kan komma på och som skulle kunna ge ett större antal läsare/tittare till ett någorlunda rumsrent och trovärdigt massmedium.

Notera också att det jag efterlyser inte är ytterligare något i stil med Avpixlat eller Dispatch International (tror f ö att Ingrid Carlqvist gjorde både en karriärmässig och opinionsbildningsmässig tavla när hon drog igång Dispatch International, om jag nu inte tar väldigt fel angående antalet betalande prenumeranter). Det jag efterlyser är något som påminner om etablerade nyhetsmedier men som har en aning annorlunda urval av nyheter och infallsvinklar. Ett exempel:

Sossarna (och även SD om jag inte missuppfattat något!) har gett regeringen fria händer att sälja ut statliga företag och minoritetsposter i t ex Nordea. Det är i huvudsak genom dessa utförsäljningar man kunnat finansiera ROT- och RUT-avdrag och diverse skattesänkningar som kunnat hålla efterfrågan i ekonomin och sysselsättningen uppe trots på papperet hyfsad budgetbalans. Notera att sossarnas Magdalena Andersson och Carin Jämtin i TV-rutan brukar säga att regeringen varit bra på att balansera utgifter och inkomster. Men ingen nämner att vad det helt enkelt handlat om är att man sålt statliga företag för att kunna ösa på med skattesänkningar som hållit efterfrågan i ekonomin uppe. Tycker f ö att det rent taktiskt är helt otroligt att sossarna kunnat ge regeringen cred för det här bondfångeriet. För att inte tala om Sverigedemokraterna! Hur kan SD vara så korkat att man hjälper regeringen att kamouflera effekterna av massinvandringen på statens utgifter och på arbetslöshetssiffrorna. Hur dum får man vara?! Det behövs något slags massmedium som når ett större antal människor som i reportage om statsbudget och arbetslöshet flikar in information om att man kunnat frisera siffrorna genom att sälja statliga företag. Detta kan man t ex åstadkomma genom att intervjua några nationalekonomer som får svara ja på frågan om arbetslöshetssiffrorna varit högre och budgetsiffrorna sämre om man inte kunnat finansiera skattesänkningar med utförsäljningar.

Man har helt ostört kunnat bygga upp bilden av Anders Borg och Reinfeldt som några jättesmarta killar med järnkoll på ekonomin som på något sätt genom sin smarthet trollat fram hyfsade budgetsiffror och någorlunda hyfsade sysselsättningssiffror genom hålla efterfrågan i ekonomin uppe genom att bränna de pengar utförsäljningar av statliga företag gett. Väljer du ett annat parti så får du inte dessa smarta killar som kan trolla fram bra budgetsiffror och sysselsättning. Detta är en etablerad bild av verkligheten i folks huvuden idag. Ingen har ens försökt påtala bondfångeriet.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 31 Mar - 11:18

Ni hao på dig Pauker,

äh, lägg inte ner så mycket tid på SD och invandringskritiker, alla som inte tycker som dig är ju ändå dumskallar, så varför spilla tid på dem?

Det är Kina och kineserna som är framtiden Pauker! Jag umgås med kineser varje dag, både på ett personligt och professionellt plan, gå in på masterskurserna på KTH och över 90% är kineser, det har jag gjort så jag vet! I takt med att Sverige och Europa blir alltmer färgat med sjunkande IQ, så har Kina samtidigt initierat "rasbiologiska" program som har som syfte att öka deras IQ. I kinesiska skolor ligger man 4 - 5 nivåer högre i matematik än i de mångkulturella skolorna i Sverige! Den färgade majoriteten i Sverige kommer i framtiden bli en lättmanipulerad fårskock, dansande efter kinesernas pipa! Kineserna garvar läppen av sig! I Kina har du framtiden Pauker!

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2699

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 31 Mar - 21:38

K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Vet inte om filmerna du länkade till har så mycket att göra med det jag talade om. Det skulle väl i så fall vara kulakutrotningsfilmen.

När det gäller idén att låta Brynolf Wendt signera ett nyhetsbrev så är det väl den enda idé med en rimlig prislapp som jag idag kan komma på och som skulle kunna ge ett större antal läsare/tittare till ett någorlunda rumsrent och trovärdigt massmedium.

Notera också att det jag efterlyser inte är ytterligare något i stil med Avpixlat eller Dispatch International (tror f ö att Ingrid Carlqvist gjorde både en karriärmässig och opinionsbildningsmässig tavla när hon drog igång Dispatch International, om jag nu inte tar väldigt fel angående antalet betalande prenumeranter). Det jag efterlyser är något som påminner om etablerade nyhetsmedier men som har en aning annorlunda urval av nyheter och infallsvinklar. Ett exempel:

Sossarna (och även SD om jag inte missuppfattat något!) har gett regeringen fria händer att sälja ut statliga företag och minoritetsposter i t ex Nordea. Det är i huvudsak genom dessa utförsäljningar man kunnat finansiera ROT- och RUT-avdrag och diverse skattesänkningar som kunnat hålla efterfrågan i ekonomin och sysselsättningen uppe trots på papperet hyfsad budgetbalans. Notera att sossarnas Magdalena Andersson och Carin Jämtin i TV-rutan brukar säga att regeringen varit bra på att balansera utgifter och inkomster. Men ingen nämner att vad det helt enkelt handlat om är att man sålt statliga företag för att kunna ösa på med skattesänkningar som hållit efterfrågan i ekonomin uppe. Tycker f ö att det rent taktiskt är helt otroligt att sossarna kunnat ge regeringen cred för det här bondfångeriet. För att inte tala om Sverigedemokraterna! Hur kan SD vara så korkat att man hjälper regeringen att kamouflera effekterna av massinvandringen på statens utgifter och på arbetslöshetssiffrorna. Hur dum får man vara?! Det behövs något slags massmedium som når ett större antal människor som i reportage om statsbudget och arbetslöshet flikar in information om att man kunnat frisera siffrorna genom att sälja statliga företag. Detta kan man t ex åstadkomma genom att intervjua några nationalekonomer som får svara ja på frågan om arbetslöshetssiffrorna varit högre och budgetsiffrorna sämre om man inte kunnat finansiera skattesänkningar med utförsäljningar.

Man har helt ostört kunnat bygga upp bilden av Anders Borg och Reinfeldt som några jättesmarta killar med järnkoll på ekonomin som på något sätt genom sin smarthet trollat fram hyfsade budgetsiffror och någorlunda hyfsade sysselsättningssiffror genom hålla efterfrågan i ekonomin uppe genom att bränna de pengar utförsäljningar av statliga företag gett. Väljer du ett annat parti så får du inte dessa smarta killar som kan trolla fram bra budgetsiffror och sysselsättning. Detta är en etablerad bild av verkligheten i folks huvuden idag. Ingen har ens försökt påtala bondfångeriet.

Måste lägga till ett exempel när det gäller just moderaterna.

Såg att SD tappat litet väljare under Billström-bråket. Tycker väl att man snarare borde ha vunnit någon tiondel eftersom man uteslöt Patrik Ehn. Min gissning är dock att det faktum att Billström framställdes som främlingsfientlig p g a sitt påpekande om att flyktinggömmare inte brukade vara blonda och blåögda 55-åriga kvinnor kan ha dragit röster. Det spelar ingen roll om moderaterna leder en regering som plockar 110 000 pers per år (nytt rekord) och släppt arbetskraftsinvandringen fri. Folk vill så gärna tolka in att moderaterna är ett parti mot invandring. För det känns så jävla bra. Det är status att vara moderat. Då är man fin. Eller kanske rent av litet överklass.

Jag tror faktiskt att det kanske skulle kunna gå att få folk att nyktra till litet om man i sådana här fall gav sakerna deras rätta proportioner och påpekade att Billström faktiskt är en invandrarminister som tar emot 110 000 invandrare per år. Och även om Billström själv tycker att detta är dumt så är det inte han som bestämmer.

Sedan det här med "högerextremism". Det har gett moderaterna så oerhört mycket gratis. Högerextremister = extrema invandringsmotståndare --> Normala högerpartier = normala invandringsmotståndare. Ungefär så ser logiken ut hos folk. Jag tror det krävs att man nöter in i allmänhetens medvetande att beteckningen "högerextremist" är ett missvisande begrepp och att det finns en anledning till att det ändå används så flitigt. Det krävs ett nyhetsflöde där man t ex låter nyliberaler och dylika påpeka att nationalsocialister och speciellt strasserister är socialister och vänster och att de som är höger i själva verket är för fri invandring. Det är ett exempel på hur man kan hindra att moderaterna fortsätter plocka gratispoäng som "normala" invandringsmotståndare trots en invandring på 110 000 pers per år och trots att man numera inte får spåra papperslösa via barnens skola o s v.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 31 Mar - 21:41

RickyEcholette wrote:Ni hao på dig Pauker,

äh, lägg inte ner så mycket tid på SD och invandringskritiker, alla som inte tycker som dig är ju ändå dumskallar, så varför spilla tid på dem?

[- - -]

Reinfeldt och Anders Borg tycker inte som mig men är definitivt inga politiska dumskallar utan är smartare som politiker än samtliga SD:are inom och utom riksdagen.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 1 Apr - 9:02

K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Reinfeldt och Anders Borg tycker inte som mig men är definitivt inga politiska dumskallar utan är smartare som politiker än samtliga SD:are inom och utom riksdagen.

Väldigt övertygande argument du använde där.
kapten havoc

Poäng : 2996

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 1 Apr - 14:32

K. V. Pauker wrote:Vet inte om filmerna du länkade till har så mycket att göra med det jag talade om. Det skulle väl i så fall vara kulakutrotningsfilmen.

Holodomor på en global skala är den ultimata konsekvensen av kriget mot drogerna.

K. V. Pauker wrote:Man har helt ostört kunnat bygga upp bilden av Anders Borg och Reinfeldt som några jättesmarta killar med järnkoll på ekonomin som på något sätt genom sin smarthet trollat fram hyfsade budgetsiffror och någorlunda hyfsade sysselsättningssiffror genom hålla efterfrågan i ekonomin uppe genom att bränna de pengar utförsäljningar av statliga företag gett. Väljer du ett annat parti så får du inte dessa smarta killar som kan trolla fram bra budgetsiffror och sysselsättning. Detta är en etablerad bild av verkligheten i folks huvuden idag. Ingen har ens försökt påtala bondfångeriet.

Ja visst är det dumt.

K. V. Pauker wrote:
Sedan det här med "högerextremism". Det har gett moderaterna så oerhört mycket gratis. Högerextremister = extrema invandringsmotståndare --> Normala högerpartier = normala invandringsmotståndare. Ungefär så ser logiken ut hos folk. Jag tror det krävs att man nöter in i allmänhetens medvetande att beteckningen "högerextremist" är ett missvisande begrepp och att det finns en anledning till att det ändå används så flitigt. Det krävs ett nyhetsflöde där man t ex låter nyliberaler och dylika påpeka att nationalsocialister och speciellt strasserister är socialister och vänster och att de som är höger i själva verket är för fri invandring. Det är ett exempel på hur man kan hindra att moderaterna fortsätter plocka gratispoäng som "normala" invandringsmotståndare trots en invandring på 110 000 pers per år och trots att man numera inte får spåra papperslösa via barnens skola o s v.

Man kan också påpeka att välfärdssocialismen från början var en konservativ högerideologi tänkt att ersätta den organiserade religionen. Den förste statsledare som kallade sig socialist var Bismarck. Och om "höger" innebär frihet så behöver det nödvändigtvis inte innebära "fri invandring" enligt någon Annie Lööf-modell. Tvärtom hade förmodligen rasmedvetna tankar lättare kunnat florera i ett fritt samhälle utan folkskola och statstelevision. Å andra sidan hade rasmedvetenhet i ett fritt samhälle inte resulterat i tvångssteriliseringar eller tvångsadoptioner heller, såsom blev resultatet i det socialdemokratiska Sverige och som man nu försöker att moraliskt kompensera genom att vara snäll mot färgade invandrare. Nationalstaten är grundförutsättningen för kulturmarxism, fascism och politisk korrekthet. Därför bör man redan idag börja skissa på en framtida antinationalistisk motståndsrörelse.

Dunkelman wrote:

Källor:

Tycka vad man vill om Trotskys politiska ambitioner, men som en organisatör och strateg bör han högaktas. De imbecilla runkpellar som sitter och spelar våldsamma datorspel idag kommer att ta ställning för den rasblandade fascismen i framtiden. Vi behöver en motståndsrörelse. Vi behöver en kvinnlig Trotsky.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 1 Apr - 16:10

felpost

Last edited by kapten havoc on Mon 1 Apr - 16:13; edited 1 time in total
kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 1 Apr - 16:12

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:Vet inte om filmerna du länkade till har så mycket att göra med det jag talade om. Det skulle väl i så fall vara kulakutrotningsfilmen.

Holodomor på en global skala är den ultimata konsekvensen av kriget mot drogerna.

K. V. Pauker wrote:Man har helt ostört kunnat bygga upp bilden av Anders Borg och Reinfeldt som några jättesmarta killar med järnkoll på ekonomin som på något sätt genom sin smarthet trollat fram hyfsade budgetsiffror och någorlunda hyfsade sysselsättningssiffror genom hålla efterfrågan i ekonomin uppe genom att bränna de pengar utförsäljningar av statliga företag gett. Väljer du ett annat parti så får du inte dessa smarta killar som kan trolla fram bra budgetsiffror och sysselsättning. Detta är en etablerad bild av verkligheten i folks huvuden idag. Ingen har ens försökt påtala bondfångeriet.

Ja visst är det dumt.

K. V. Pauker wrote:

Man kan också påpeka att välfärdssocialismen från början var en konservativ högerideologi tänkt att ersätta den organiserade religionen. Den förste statsledare som kallade sig socialist var Bismarck. Och om "höger" innebär frihet så behöver det nödvändigtvis inte innebära "fri invandring" enligt någon Annie Lööf-modell. Tvärtom hade förmodligen rasmedvetna tankar lättare kunnat florera i ett fritt samhälle utan folkskola och statstelevision. Å andra sidan hade rasmedvetenhet i ett fritt samhälle inte resulterat i tvångssteriliseringar eller tvångsadoptioner heller, såsom blev resultatet i det socialdemokratiska Sverige och som man nu försöker att moraliskt kompensera genom att vara snäll mot färgade invandrare. Nationalstaten är grundförutsättningen för kulturmarxism, fascism och politisk korrekthet. Därför bör man redan idag börja skissa på en framtida antinationalistisk motståndsrörelse.

Dunkelman wrote:

Källor:

Tycka vad man vill om Trotskys politiska ambitioner, men som en organisatör och strateg bör han högaktas. De imbecilla runkpellar som sitter och spelar våldsamma datorspel idag kommer att ta ställning för den rasblandade fascismen i framtiden. Vi behöver en motståndsrörelse. Vi behöver en kvinnlig Trotsky.

I call bullshit.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 1 Apr - 22:21

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Måste lägga till ett exempel när det gäller just moderaterna.

Såg att SD tappat litet väljare under Billström-bråket. Tycker väl att man snarare borde ha vunnit någon tiondel eftersom man uteslöt Patrik Ehn. Min gissning är dock att det faktum att Billström framställdes som främlingsfientlig p g a sitt påpekande om att flyktinggömmare inte brukade vara blonda och blåögda 55-åriga kvinnor kan ha dragit röster. Det spelar ingen roll om moderaterna leder en regering som plockar 110 000 pers per år (nytt rekord) och släppt arbetskraftsinvandringen fri. Folk vill så gärna tolka in att moderaterna är ett parti mot invandring. För det känns så jävla bra. Det är status att vara moderat. Då är man fin. Eller kanske rent av litet överklass.

Jag tror faktiskt att det kanske skulle kunna gå att få folk att nyktra till litet om man i sådana här fall gav sakerna deras rätta proportioner och påpekade att Billström faktiskt är en invandrarminister som tar emot 110 000 invandrare per år. Och även om Billström själv tycker att detta är dumt så är det inte han som bestämmer.

Verkar som om SD tappat till (kd) under Patrik Ehn-affären.

Undrar just vad effekten blev av den uteslutningen. Kanske blev en effekt av det hela att folk uppfattade det som att SD fortfarande hade en del figurer som Patrik Ehn kvar och att man själv skulle kunna misstänkas vara en sådan figur om man svarade att man stödde SD i en opinionsundersökning?

Undrar om inte det smartaste bunker-gänget och skåne-falangen kan göra är att se till att det inte blir så att man måste utesluta bunker-gängetmedlemmar så att det inte blir en massa negativ publicitet? Om bunker-gänget får ha kvar sina två riksdagsledamöter tycker jag att de borde vara väldigt nöjda. I ett riksdagsval skulle de på egen hand aldrig få mer än något typ 0,5 % av rösterna. "Nyttan" skåne-falangen kan ha av att inte utesluta alla i bunkergänget är väl att en uteslutning eventuellt riskerar att skapa negativ publicitet även om det borde vara tvärtom, att partiet kan behöva litet bunkerfigurer som motvikt till infiltratörer och att personer med nationalistiska åsikter sannolikt är mer idealistiska än andra vilket kan bidra till någon slags stabilitet. Ju mer icke spelad liberalism desto mindre idealism och desto lättare att destabilisera partiet. Tycker dock ändå att det borde te sig frestande för Åkesson att stryka alla bunkeranhängare från riksdagslistan.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 1 Apr - 22:25

kapten havoc wrote:
K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Väldigt övertygande argument du använde där.

Jag tycker inte att Reinfeldt och Anders Borg för en så värst bra politik, speciellt inte när det gäller invandring. Men de är otroligt skickliga politiker. Moderaterna har ett väldigt bra ledarmaterial. Ulf Kristersson är också en talang på den här nivån. Han har f ö varit MUF-ordförande precis som Reinfeldt.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 2 Apr - 18:18

kapten havoc wrote:
Max Ronalds wrote:

I call bullshit.

Hellre en kvinnlig Trotsky än en kvinnlig Lars "frisk vävnad" Stjernkvist.

113 SVT Text Tisdag 02 apr 2013
INRIKES PUBLICERAD 2 APRIL

Kommunpolitiker ratar elitsatsning

Det finns ett stort motstånd bland
kommunpolitiker mot idrottsföreningar
som elisatsar på barn under 13 år. Det
framgår av svaren från 217 kommunstyr-
elseordförande i en SVT-enkät.

Undersökningen visar att sex av tio
kommunstyrelseordförande tycker att de
klubbarna inte ska få något ekonomiskt
stöd av kommunen, medan bara två av
tio tycker att sådana klubbar ska få
ekonomiskt stöd från kommunen.

-För att få bidragen, måste man ha en
verksamhet som är öppen och tillgäng-
lig även för den som inte är så ta-
langfull, säger Lars Stjernkvist (S).

Kulturmarxism= staten bestämmer vad dina barn har nytta av i framtiden.

K. V. Pauker wrote:Jag tycker inte att Reinfeldt och Anders Borg för en så värst bra politik, speciellt inte när det gäller invandring. Men de är otroligt skickliga politiker. Moderaterna har ett väldigt bra ledarmaterial. Ulf Kristersson är också en talang på den här nivån. Han har f ö varit MUF-ordförande precis som Reinfeldt.

Ok då, vi behöver en kvinnlig Ulf Kristersson.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 2 Apr - 20:21

Max Ronalds wrote:

[- - -]

Vet inte vem det skulle vara. Beatrice Ask framstår som rätt säker men hon är väl inte lika fenomenal som Reinfeldt och Anders Borg. Hillevi Engström fick väl kanske mest bli minister för att hon är snygg, men hon är väl en skickligare politiker än Maud Olofsson i alla fall.

Edit: Tove Lifvendahl är kanske en kommande stjärna?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 3 Apr - 6:37

K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:

[- - -]

Vet inte vem det skulle vara. Beatrice Ask framstår som rätt säker men hon är väl inte lika fenomenal som Reinfeldt och Anders Borg. Hillevi Engström fick väl kanske mest bli minister för att hon är snygg, men hon är väl en skickligare politiker än Maud Olofsson i alla fall.

Det får man verkligen hoppas. Den människan är en levande katastrof. Inte för att jag har nåt förtroende för någon av sjuklöverns perestroika politiker.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Wed 3 Apr - 22:08

kapten havoc wrote:
K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:

[- - -]

Det får man verkligen hoppas. Den människan är en levande katastrof. Inte för att jag har nåt förtroende för någon av sjuklöverns perestroika politiker.

Alltså, du tycker att Maud Olofsson var en levande katastrof och hoppas att Hillevi Engström är en skickligare politiker? Vore det inte bättre om hon var lika oskicklig som Maud på att framstå som en vettig politiker? Ju fler Maud och ju färre Reinfeldt/Anders Borg desto bättre borde det väl vara för den som vill plocka röster från Alliansregeringen?!

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Wed 3 Apr - 22:23

K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Apropå Ingrid Carlqvist och hennes eventuella karriärmässiga tavla: Hon blir kanske glad om Jimmie Åkesson ringer och frågar om hon vill stå på valbar plats på riksdagslistan? Någon ny pressekreterare verkar dock SD inte behöva. Kinnunen verkade ju hantera bidragsavslöjande beträffande Johnny Skalin bättre än Åkesson.

Jag är inte så säker på att SD kommer att ha så värst lätt att hitta tillräckligt med lämpliga personer som skulle kunna klara TV-debatter och presskonferenser bra. Så om man kan få tag på en person som kan klara jobbet och målat in sig så pass i ett hörn karriärmässigt att ett jobb för SD framstår som en utväg är detta kanske en fördel för SD? Enda problemet med Ingrid Carlqvist är kanske att SD börjar på att vilja bli så pass polerat visavi utomeuropeiska invandrare att Ingrid Carlqvist kanske börjar ligga på gränsen för vad som är lämpligt för SD. I alla fall om hon inte ser till att inte göra något misstag när det gäller vad hon publicerar på Dispatch International.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 5 Apr - 13:29

K. V. Pauker wrote:
kapten havoc wrote:
K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:

[- - -]

Alltså, du tycker att Maud Olofsson var en levande katastrof och hoppas att Hillevi Engström är en skickligare politiker? Vore det inte bättre om hon var lika oskicklig som Maud på att framstå som en vettig politiker? Ju fler Maud och ju färre Reinfeldt/Anders Borg desto bättre borde det väl vara för den som vill plocka röster från Alliansregeringen?!

Borg verkar kompetent inom sitt område, men knappast Reinfeldt. Fast visst gillar man arroganta och dryga rövhål så är väl Reinfeldt en given kandidat. Skål Jag hoppas att svenska folket snabbt inser att vad de än röstar på (förutom SD) så är det ungefär samma bajs man får vid makten. Faktum är att borgarna är de största skurkarna vad gäller massinvandring.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Fri 5 Apr - 22:45

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Apropå Ingrid Carlqvist och hennes eventuella karriärmässiga tavla: Hon blir kanske glad om Jimmie Åkesson ringer och frågar om hon vill stå på valbar plats på riksdagslistan? Någon ny pressekreterare verkar dock SD inte behöva. Kinnunen verkade ju hantera bidragsavslöjande beträffande Johnny Skalin bättre än Åkesson.

Jag är inte så säker på att SD kommer att ha så värst lätt att hitta tillräckligt med lämpliga personer som skulle kunna klara TV-debatter och presskonferenser bra. Så om man kan få tag på en person som kan klara jobbet och målat in sig så pass i ett hörn karriärmässigt att ett jobb för SD framstår som en utväg är detta kanske en fördel för SD? Enda problemet med Ingrid Carlqvist är kanske att SD börjar på att vilja bli så pass polerat visavi utomeuropeiska invandrare att Ingrid Carlqvist kanske börjar ligga på gränsen för vad som är lämpligt för SD. I alla fall om hon inte ser till att inte göra något misstag när det gäller vad hon publicerar på Dispatch International.

Såg på Avpixlat att Ingrid Carlqvist uppmärksammat att en företrädare för någon muslimsk sekt tyckte att man kunde strunta i 1:a tillägget till amerikanska konstitutionen som förbjuder inskränkningar i yttrandefriheten när det gäller hate speech.

Om det nu blir några inskränkningar när det gäller 1:a tillägget till amerikanska konstitutionen så lär det nog inte vara muslimska lobbyister, muslimskägda media eller muslimska amerikanska HD-domare som genomdriver detta. Och det vet nog Ingrid Carlqvist själv. Jag tycker att det är taktiskt korkat att bidra till eventuell framtida, desinformation om varför man eventuellt skrotar första tillägget till den amerikanska konstitutionen (the 1st Amendment). Den variant man sannolikt kommer att köra med om det blir av är väl att man måste skydda svarta och mexikaner mot dumma vita. Att man ger efter för "mäktiga" muslimska lobbyister är väl en annan variant. Ju mer man göder en dylik världsbild desto mindre blir riskerna med att skrota "the 1st Amendment" i praktiken. Därför är det korkat att stödja den, om man nu inte tycker att det är helt oviktigt att slippa bli inburad om man är alltför frispråkig när det t ex gäller kulakutrotningen.

Däremot är nog kompabiliteten mellan Ingrid Carlqvists och SD:s linje rätt bra. Så dylikt utgör väl inte alls något hinder för henne att få någon position i SD. Och om Dispatch International går dåligt (vilket inte skulle förvåna mig) så är det väl bättre om Ingrid Carlqvist får jobb hos SD i stället för att Dispatch International får pengar från någon för att tuta ut fler budskap som inte ger en så värst nykter bild av vilka lobbyister som bestämmer i Washington.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 7 Apr - 19:44

K. V. Pauker wrote:Därför är det korkat att stödja den, om man nu inte tycker att det är helt oviktigt att slippa bli inburad om man är alltför frispråkig när det t ex gäller kulakutrotningen.

Med frispråkig förmodar jag att du menar att påpeka att det var judar som låg bakom massvälten i Ukraina 1932-33? Jag tycker dock man ska vara försiktig med att allt för ensidigt fokusera på sådana etniska hämndmotiv. Inte av anledningen att "inte provocera de mäktiga judarna i onödan", utan pga att man flyttar fokus från den verkliga faran, dvs totalitär statssocialism, till det mer diffusa "sionism". Samma politiska mandat som användes i Ukraina på 1930-talet är det idag i praktiken fritt fram för psykopater att börja använda sig av vid en eventuell livsmedelskris tack vare kriget mot drogerna.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 12 Apr - 20:57

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:Därför är det korkat att stödja den, om man nu inte tycker att det är helt oviktigt att slippa bli inburad om man är alltför frispråkig när det t ex gäller kulakutrotningen.

Med frispråkig förmodar jag att du menar att påpeka att det var judar som låg bakom massvälten i Ukraina 1932-33? Jag tycker dock man ska vara försiktig med att allt för ensidigt fokusera på sådana etniska hämndmotiv. Inte av anledningen att "inte provocera de mäktiga judarna i onödan", utan pga att man flyttar fokus från den verkliga faran, dvs totalitär statssocialism, till det mer diffusa "sionism". Samma politiska mandat som användes i Ukraina på 1930-talet är det idag i praktiken fritt fram för psykopater att börja använda sig av vid en eventuell livsmedelskris tack vare kriget mot drogerna.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 12 Apr - 21:43

K. V. Pauker skrev:

Är det den här judiska "verklighetskontakten" du så passionerat förespråkar?

"En ortodox jude lindade in sig i en plastpåse när han skulle åka med ett flygplan. Juden är medlem av den mest heliga judiska släkten Cohen, som påstår sig härstamma från Moses. Anledningen till det bisarra beteendet är att han som medlem av Cohen-släkten inte får flyga över kyrkogårdar av risken att bli ”oren”.

Tror du att vi skämtar med dig? Nej. Detta är ett återkommande beteende hos ortodoxa judar. Israels största tidning Haaretz skriver i en äldre artikel:

”In 2002, a flight crew had to prevent an ultra-Orthodox passenger, flying from Israel to Britain, from wrapping himself in plastic bags. The pilot was forced to return to Ben Gurion International airport in order to remove the passenger from the plane. The passenger, a Cohen, wrapped himself in plastic bags for fear that the plane’s route would pass through the air above the Holon cemetery and he would consequently become impure.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Pauker
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 15 Apr - 21:13

Dunkelman wrote:
K. V. Pauker skrev:

Är det den här judiska "verklighetskontakten" du så passionerat förespråkar?

"En ortodox jude lindade in sig i en plastpåse när han skulle åka med ett flygplan. Juden är medlem av den mest heliga judiska släkten Cohen, som påstår sig härstamma från Moses. Anledningen till det bisarra beteendet är att han som medlem av Cohen-släkten inte får flyga över kyrkogårdar av risken att bli ”oren”.

Tror du att vi skämtar med dig? Nej. Detta är ett återkommande beteende hos ortodoxa judar. Israels största tidning Haaretz skriver i en äldre artikel:

”In 2002, a flight crew had to prevent an ultra-Orthodox passenger, flying from Israel to Britain, from wrapping himself in plastic bags. The pilot was forced to return to Ben Gurion International airport in order to remove the passenger from the plane. The passenger, a Cohen, wrapped himself in plastic bags for fear that the plane’s route would pass through the air above the Holon cemetery and he would consequently become impure.”

http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Pauker

Men det där är ju en äkta COHEN. :O Visa lite respekt för i helvete!!! Tack och lov slipper vi rasbastarder med finn-ugriskt påbrå vira in oss i en sopsäck när vi ska flyga. För dem med enbart småländska bönder i stamtavlan blir det väl dock problematiskt att tillhöra Paukers framtida folkstamsorganisation. lol!
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 16 Apr - 5:28

"Sotenäs kommun stämplar flyktingar som en smittorisk"

Ett exempel på ­kollektivt skuldbeläggande, menar Alexander Bengtsson, vice vd för antirasistiska tidningen Expo.
– Det ligger i gränslandet till en rasistisk retorik, säger han.

I sin risk- och sårbarhetsanalys beskriver Sotenäs kommun en ”anstormning av flyktingar” som en framtida krissituation. I sin ­analys, som uppdateras ­inför varje mandatperiod, skriver man också att flyktingarna innebär en smittorisk.

Expo har inte sett att någon annan kommun skrivit något liknande.
– Nej, jag har aldrig hört talas om det. Det finns ­naturligtvis kommunpolitiker som uttryckt sig grovt och generaliserande. Men jag har aldrig sett det i kommunala handlingar.

http://bohuslaningen.se/nyheter/sotenas/1.2097289-expo-aldrig-hort-nagot-liknande

Stolt kan konstatera att min svenska hemortskommun utmärker sig positivt. Glädjande!

Ådärkomdenja

Poäng : 3657

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 18 Apr - 12:31

K. V. Pauker wrote:
kapten havoc wrote:
K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:

[- - -]

Finns inga vettiga sjuklöver-politiker i det här landet. Jag har inte hört en enda sjuklöver-politiker yttra en enda självständig intelligent tankegång och jag brukar lyssna på deras bjäffsande i riksdagen. Tycker förresten du är en ohederlig debattör som lägger ord i munnen på mig.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top