Osmart synpunkt på Avpixlat om centerns körkortssynpunkter

View previous topic View next topic Go down

Osmart synpunkt på Avpixlat om centerns körkortssynpunkter

Post  K. V. Pauker on Mon 15 Jul - 18:41

På Avpixlat verkar man nu klaga på att Centern nu verkar vara inne på att skala bort en del av de senaste årtiondenas ökade svårigheter att ta körkort:

http://avpixlat.info/newsdesk/cuf-vill-riskera-bilisters-sakerhet-genom-sankta-korkortskrav

Vad jag förstår är det långt ifrån glasklart att alla nya krav på de som skall ta körkort lett till mindre olyckor. Jag har för mig att det förekom en del olyckor förr i tiden när det gällde privat övningskörning när det inte var några andra krav än att ha en övningskörningsskylt. Vet inte om detta ändrats nu och om det i så fall beror på mindre privat övningskörning eller på bättre utbildning av de som pysslar med privat övningskörning.

I vilket fall som helst är det bra mycket dyrare och bra mycket krångligare att ta körkort nu än på 80-talet. Färre tar körkort. Jag tror att detta är ett problem och antar att många unga väljare är sura över att det är dyrt och besvärligt att ta körkort. Tycker att det är onödigt att Centern ska få plocka poäng på detta.

Mitt intryck är också att en hel del av de här problemen med att ta körkort beror på att körskolorna bedrivit skicklig lobbyverksamhet för att minska den privata övningskörningen som sliter brödet ur munnen på dem och på att en del politiker tycker att det är bra att så få som möjligt tar körkort och i stället åker kollektivt.

K. V. Pauker

Poäng : 2820

Back to top Go down

Re: Osmart synpunkt på Avpixlat om centerns körkortssynpunkter

Post  Barbarossa on Wed 17 Jul - 21:57

Klart som fan att körskolorna mjölkar föräldrarna på pengar, tror totalt att jag betalat 12.000...eller så är grabben en jävla pajas till chaufför.
Mitt gick totalt på 1500 i slutet på 80-talet (givetvis så blev man kuggad för jag körde ju upp privat)
Barbarossa

Poäng : 2315

Back to top Go down

körkort

Post  Erk Swede on Mon 29 Jul - 20:37

K. V. Pauker wrote:

På Avpixlat verkar man nu klaga på att Centern nu verkar vara inne på att skala bort en del av de senaste årtiondenas ökade svårigheter att ta körkort:

http://avpixlat.info/newsdesk/cuf-vill-riskera-bilisters-sakerhet-genom-sankta-korkortskrav

Vad jag förstår är det långt ifrån glasklart att alla nya krav på de som skall ta körkort lett till mindre olyckor. Jag har för mig att det förekom en del olyckor förr i tiden när det gällde privat övningskörning när det inte var några andra krav än att ha en övningskörningsskylt. Vet inte om detta ändrats nu och om det i så fall beror på mindre privat övningskörning eller på bättre utbildning av de som pysslar med privat övningskörning.

I vilket fall som helst är det bra mycket dyrare och bra mycket krångligare att ta körkort nu än på 80-talet. Färre tar körkort. Jag tror att detta är ett problem och antar att många unga väljare är sura över att det är dyrt och besvärligt att ta körkort. Tycker att det är onödigt att Centern ska få plocka poäng på detta.

Mitt intryck är också att en hel del av de här problemen med att ta körkort beror på att körskolorna bedrivit skicklig lobbyverksamhet för att minska den privata övningskörningen som sliter brödet ur munnen på dem och på att en del politiker tycker att det är bra att så få som möjligt tar körkort och i stället åker kollektivt.
Jo körskolorna fick igenom en massa idiotkrav som krävde att föräldrarna skulle gå någon dyr tramskurs på körskolan,och övningskörningsolyckorna gick inte ner ett dugg.man har väl korrigerat något men tramskursen finns fortfarande kvar.
Man kan verkligen undra varför det ska vara märkvärdigare att ta körkort i Sverige än i USA tex?,men beror väl på att vi har för mycket storstadsidioter till politiker,som hatar bilar och bilism.
Erk Swede

Poäng : 2419

Back to top Go down

Post  Erk Swede on Mon 29 Jul - 20:40

Barbarossa wrote:Klart som fan att körskolorna mjölkar föräldrarna på pengar, tror totalt att jag betalat 12.000...eller så är grabben en jävla pajas till chaufför.
Mitt gick totalt på 1500 i slutet på 80-talet (givetvis så blev man kuggad för jag körde ju upp privat)
Man har hittat på mycket trams som kostar,och hjärntvättade svenskar tycker att halkutbildning är så "nyttigt"!! dyra kurser om droger o alkohol måste man väl också gå nu liksom annat trams typ ecodriving.
Erk Swede

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Tue 30 Jul - 6:46

Sedan kan man ju undra vart alla negrer/araber fått sina körkort, ty köra kan de icke  
Barbarossa

Poäng : 2315

Back to top Go down

invandrares körkort

Post  Erk Swede on Tue 30 Jul - 7:57

Barbarossa wrote:Sedan kan man ju undra vart alla negrer/araber fått sina körkort, ty köra kan de icke  
Nu gäller väl bara de inhemska körkorten ett år i sverige,men det kan väl i och för sig ställa till det tillräckligt,en del skaffat internationellt körkort just innan de reser,och då slirar man ytterligare en tid.
Vad som är intressant är att araber oandra parasiter får ta sitt svenska körkort på arabiska,och liknande dialekter,men typ thaikvinnorna som kommer hit,och kommer att jobba från dag 1,dom måste läsa in körkortsteorin på svenska eller eventuellt engelska.
Staten gynnar verkligen de som kommer hit för att leva på bidrag.
Erk Swede

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top