Flashback, början till slutet?

View previous topic View next topic Go down

Flashback, början till slutet?

Post  Alfamale on Fri 26 Jul - 19:22

Alfamale

Poäng : 2718

Back to top Go down

Re: Flashback, början till slutet?

Post  Robin Shadowes on Sat 27 Jul - 7:15

Jag är bannad sedan länge så för min del spelar det ingen roll. Fast lite sorgligt är det ändå förstås.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3748

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 27 Jul - 7:42

Jag är också bannan sedan flera år tillbaka(utan att någonsin fått reda på varför) men hur som helst har FB tidigare fyllt någon form av funktion. Men vad skall man ha skiten till idag? Och kommer andra och bättre, friare forum, fram? Man får väl hoppas att något växer till sig och blir ett riktigt forum för sanning och upplysning och inte går i makten ledband som FB.

Alfamale

Poäng : 2718

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 12 Aug - 23:11

Nu är avpixlat hackat, nere sen i lördags. Vänsterterrorismen slipar sina knivar, generalrepetionerna kommer att avlösa varandra framöver, det är ju val om ett år... i Moderödien, den sista sovjetstaten. :/ 

https://www.flashback.org/t2196791
Ådärkomdenja

Poäng : 3601

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 13 Aug - 3:00

Ådärkomdenja wrote:Nu är avpixlat hackat, nere sen i lördags. Vänsterterrorismen slipar sina knivar, generalrepetionerna kommer att avlösa varandra framöver, det är ju val om ett år... i Moderödien, den sista sovjetstaten. :/ 

https://www.flashback.org/t2196791
Bland diverse konspirationsteorier så är en av dem att Skalle-Per har beställt jobbet av neger-kungen själv inför det kommande statsbesöket. Tro't den som vill.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3748

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 22 Oct - 17:31

Idag beslutade jag att tacka för mig i Flashback (forumet med devisen.... "Om sanningen skall fram!"). Det kanske var så en gång i tiden, med den är sannerligen förbi, sedan länge. Annonsintäkterna går före, Jan Axelsson sitter väl och kollar bankkontot dagligen numera, och forumet är bemängt med lydiga vasall-moderatorer, som hugger på inlägg som inte passar, likt vilken Pk-kobra som helst i gammelmedia.

Jag skrev ett kritiskt inlägg för kort tid sedan, någon frågade i en tråd, om 'Flashback förr och nu'. Och jag skrev rakt upp-och-ner hur jag tyckte att forumet tappat sin plats som främsta 'samizdat-sajt'. Det borde jag inte gjort.

Snart började ett drev á la Expressen. Skitdetaljer rotades fram, ofarliga skämt blev 'trams', 'ohörsamhet', och jag förstod inom kort var skon klämde. Igår gick high-alert-drevet igång på nivå 2, tre 'tillsägelser' för bagatell-orsaker samma dag. Jag bara väntade, och mycket riktigt, idag har fältarbetarna/(en förföljelse-moderator, den femte i drev-skaran) begåvat mig med ytterligare en 'varning, som kan 'leda till konsekvenser'. Med påstådd 'misstanke' att jag länkat till en annan länk, i Fria Tider, och det kan bli föremål för "upphovsrättsintrång"!!! Klappjakten bör ha sysselsatt SS-kadern rätt många timmar sammanlagt, som var och en inser. Hahahahaha, inkvisitionen känner som bekant inga gränser, och då kan det kvitta. Varför skall jag bidra med (oftast) mycken kunskap och bra inlägg (har fått det erkännandet, både av andra medlemmar och ett par moderatorer)?

Flashback idag är - ur ledningsmässig aspekt och hantering - en samling kopior av äldre, pryda dagisfröknar, med hårknut i nacken, som förfasar sig när dom upptäcker att en gylfknapp är oknäppt. Dom kan fortsätta att inbilla sig vara viktiga i sin pseudovärld, jag tror att det är personer med misslyckade civila karrärer som gillar att leka mini-Thomas Mattsson. Huvudpubliken finns i t ex underforum av total jönsklass, som 'Bostad, hem och trädgård'. Har man en sån avdelning (det finns ett stort antal av andra liknande), så är man mer nätets varianter av hemmarfrutabloiderna 'Året Runt' och 'Husmodern'.

Jan Axelsson kanske hamnar som chefredaktör på Kamratposten en vacker dag. Där passar han imho mycket bättre.

=====================

Idag, några få dagar senare, erfor jag att de mångåriga, duktiga Fb-profilerna 'Golonka' och 'Gefundenes F' också avstängts för "Ohörsamhet".

Uppenbart att en utrensningsaktion anbefallts av Arn Jaxelsson, Pk-drevets anti-samizdat-figur No #1 f n. Man vill inte ha frispråkiga, provoktiva och utmanande medlemmar, uppenbart.
.
Ådärkomdenja

Poäng : 3601

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 2 Aug - 9:14

Vilket totalt jävla skämt.

https://www.flashback.org/t2860136

Brittisk snubbe som gråter ut på Youtube. Han är 34 år och har kämpat på i livet, men får ingen flickvän och trots att han har tagit tre examen så får han inget jobb, förutom något enstaka låglönejobb.

Jag känner igen mig en del i det. Jag har visserligen haft flickvänner o knullat o bor i en egen hyresrätt men mina utbildningar har gett mig noll av värde och de jobb jag får är alltid lågavlönade.

Ska eventuellt satsa på en till utbildning nästa år, typ ssk. Men är bitter över att ha pluggat en hel del men ändå bara få skitjobb som aldrig går att spara ihop till en bostadsrätt eller något annat av värde.

Kommer vi i västvärlden allt mer se , dessa män som pluggar men som aldrig kommer någonstans i livet ändå? Kvinnor klarar sig ändå men för männen är det bara att gå på bidrag eller jobba på med några fysiskt tunga jobb eller typ telefonförsäljare som bara ger pengar att överleva månaden på.

Vad ska alla dessa män göra? Ta självmord?

Finns det någon väg ut eller är det bara att köra på och knyta näven i fickan?

https://www.youtube.com/watch?v=1ViQEsoxWfE

Kommer invandrare från MENA och andra fortfarande säga att det är mer synd om dem och att de vita bortskämda "pojkarna" får skylla sig själva?

Något måste ju hända för alla oss fattiga som aldrig kommer någonstans.

De som aldrig får ut något av jobbet får svårare att få ut något socialt i livet med. Vilken ok tjej vill skaffa barn med en loser?

Tror det här är ett mycket större fenomen i västvärlden än många tycks tro.

8 sidor text senare:

Idag, 09:43
skunkensune
Moderator
skunkensunes avatar
Reg: May 2007
//Alldeles för spretig trådstart för att kunna passa i SEoS.

Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Papperskorgen
/Moderator
Je suis Charlie Hebdo - Je suis Jyllands-Posten - Je suis Lars Vilks - Je suis Salman Rushdie - Je suis Larry Flynt - Je suis Dan Park - Je suis Ai Weiwei - Je suis Dawit Isaak - Je suis Pussy Riot - Je suis Anna Politkovskaya - Je suis Theo van Gogh - Je suis Ayaan Hirsi Ali - Je suis Naji al-Ali - Je suis Raif Badawi - Je suis Mohamed Cheikh Ould Mohamed - Je suis Dieudonné M'bala M'bala - Je suis Elisabeth Ohlson Wallin - Je suis Åke Green - Je suis Marcus Birro - Je suis Flashback
Max Ronalds

Poäng : 2752

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top