Problemet att viss information inte når den breda allmänheten

View previous topic View next topic Go down

Problemet att viss information inte når den breda allmänheten

Post  K. V. Pauker on Sat 26 Oct - 1:10

Det är ett påtagligt problem att viss information inte når den breda allmänheten och sätts på folks dagordning som informationskomponenter att ta hänsyn till.

Några exempel:

1. Misshandeln av en afrikansk man och hans barn i Malmö för en tid sedan. Folk ute i landet tror att det var något typ skinnskallar eller andra ondsinta nordeuropéer som gjorde sig skyldiga till detta (i stället för invandrare från Mellanöstern). Även andra invandrare tror detta. Därmed utökas listan ytterligare med verkliga och inbillade oförätter som den framtida majoritetsbefolkningen i framtiden kan intala sig att man har rätt att hämnas för.

2. Utomeuropéer kan precis som européer vara orättvisa, rasistiska eller elaka mot andra folkgrupper. Även i Sverige. Och även mot svenskar. Speciellt om media tutar i folk, inklusive den framtida majoritetsbefolkningen, att det som i fallet ovan är ursprungssvenskar som pucklar på färgade invandrare. Vidare är sannolikheten stor att media som samarbetar med aktörer typ AFA:s politiska gren Researchgruppen och AFA:s f d politiska gren Expo genererar ett mediaflöde som fokuserar ursprungssvenskars oförätter och precis som i ovannämnda fall även lurar folk att det var ursprungssvenskar som var gärningsmän.

3. Sverige avviker starkt från övriga Europa i fråga om asylsökningsbaserad invandring i fråga om antal mottagna personer samt i fråga om lagar och rättspraxis. Skillnaden blir ännu större om vi jämför med andra i-länder som Japan och Sydkorea. Därmed blir den norm som den breda allmänheten utgår ifrån den som predikas i de stora medierna och av ledande svenska politiker. Med ett mer internationellt perspektiv på vad som är normalt och avvikande skulle det antagligen vara mindre socialt stigmatiserat att opponera mot invandringen.  

Jag noterar också att invandringskritiker när de får TV-tid har en tydlig tendens att inte sträva efter att försöka göra något åt de viktigaste informationskomponenterna. Värst är det när de i stället bara gör sitt bästa för att tussa ihop ursprungssvenskar och muslimer och därmed utöka listan med oförätter som invandrare kan uppleva sig ha rätt att hämnas för när de hamnar i majoritet. Jag noterar i det här sammanhanget att Svenska Kommittén mot Antisemitism vägrar peka ut muslimer som förövare av de antisemitiska brotten i Malmö trots att så är fallet. De vill hellre att en stor del av den breda allmänheten precis som nu skall tro att det är ursprungssvenskar (eller snarare ursprungsskåningar) som trakasserar judarna i Malmö. Är det smart och är det rimligt att försöka göra sig så ovän som möjligt med muslimerna när judiska intresseorganisationer förnekar vem som står bakom de antisemitiska trakasserierna i Malmö? Kan det verkligen vara smart att agera så i ljuset av hur Svenska Kommittén mot Antisemitism ställer sig i den här frågan? Vilka är smartare i den här frågan, Svenska Kommittén mot Antisemitism och företrädare för judiska intresseorganisationer eller svenska invandringsmotståndare? Den som tycker att svenska invandringsmotståndare agerar smartast här tycker jag borde fundera noga över varför de kommit fram till den slutsatsen och presentera sin argumentation för varför de anser att svenska invandringsmotståndare tar bättre tillvara ursprungssvenskars egenintresse än judiska intresseorganisationer tar tillvara judars egenintresse. Jag förväntar mig dock inte något intelligent svar.

K. V. Pauker

Poäng : 2611

Back to top Go down

Information

Post  Erk Swede on Mon 28 Oct - 20:02

Svenska folket får trots allt en hel del information från de tvsända riksdagsdebatterna.
är nog många som satt kaffet i vrångstrupen när dom zippat och fått höra SD, attacker,en helt ny värld.
Och man ser hur chockade sjusysterpolitikerna är när dom ska ta repliker..
http://avpixlat.info/2013/10/25/billstrom-och-atervandande-svenskar/
http://www.youtube.com/watch?v=yXW-69-RhUU&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=bS3yM6rBvHc

Erk Swede

Poäng : 2212

Back to top Go down

Re: Problemet att viss information inte når den breda allmänheten

Post  K. V. Pauker on Mon 28 Oct - 22:42

Erk Swede wrote:Svenska folket får trots allt en hel del information från de tvsända riksdagsdebatterna.
är nog många som satt kaffet i vrångstrupen när dom zippat och fått höra SD, attacker,en helt ny värld.
Och man ser hur chockade sjusysterpolitikerna är när dom ska ta repliker..
http://avpixlat.info/2013/10/25/billstrom-och-atervandande-svenskar/
http://www.youtube.com/watch?v=yXW-69-RhUU&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=bS3yM6rBvHc

Om vi ponerar att de exempel du anför utgör de informationskomponenter som saknas så kvarstår ändå faktum att det är rätt få som följer riksdagsdebatterna. Det är för tråkigt och tar för mycket tid. Det som gör skillnad är vad som sägs i Rapport, Aktuellt, TV4 Nyheterna och de vanliga dagstidningarna. Insändare som kommer in i vanliga dagstidningar spelar större roll än folks eget följande av riksdagsdebatterna i TV.

Det som skulle kunna göra skillnad är om ett väldigt stort antal människor tackade ja till ett nyhetsbrev som föreföll tillräckligt intressant för en bred allmänhet och vars rubriker tog mindre än 1 minut, helst mindre än 30 sekunder, per dag att skumma. Folk har inte hur mycket extra tid som helst att konsumera extra information.

Kraven på ett framgångsrikt nyhetsbrev via e-post bör bli följande:

1. Förefaller tillräckligt potentiellt intressant och innehållande ytterligare information man inte bör missa. (Behövs för att kunna knyta till sig så många prenumeranter som möjligt.)

2. Tillräcklig legitimitet. Jag har tidigare nämnt Brynolf Wendt som ett exempel på en idealisk avsändare. Ett namn som hans skulle också i relativt hög grad borga för att folk skulle kunna tro att nyhetsbrevet skulle kunna innehålla information man missar på andra ställen (eller får betala för, eller betala för mycket för, på andra ställen).

3. Att detta nyhetsbrev inte slukar alltför mycket extra tid i folks vardag. Rubrikerna bör kunna skummas på mindre än 30 sekunder. Då anser sig folk kunna hinna öppna och läsa nyhetsbrevet varje dag. 30 sekunder räcker för att sätta en del saker andra media inte upplyser om på folks dagordning. Ibland, speciellt inför val, kan folk också vara mer benägna att klicka på rubrikerna och läsa vidare.

4. Tillräckligt med värdefull information ibland för att folk inte skall tordas vara utan nyhetsbrevet. Jag minns att en Max Ronalds-liknande postare för drygt 10 år sedan gycklade med mitt förslag att ge folk datortips i ett alternativt massmedium (vill minnas att jag också nämnde deklarationstips). Ändå lockar ibland kvällstidningarna ibland med sådan här information. Det går säkert att täcka in rätt många ämnesområden med info som folk kan känna sig oroliga för att missa.

K. V. Pauker

Poäng : 2611

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Fri 1 Nov - 13:18

K. V. Pauker wrote:2. Tillräcklig legitimitet. Jag har tidigare nämnt Brynolf Wendt som ett exempel på en idealisk avsändare. Ett namn som hans skulle också i relativt hög grad borga för att folk skulle kunna tro att nyhetsbrevet skulle kunna innehålla information man missar på andra ställen (eller får betala för, eller betala för mycket för, på andra ställen).

K. V. Pauker wrote:Jag minns att en Max Ronalds-liknande postare för drygt 10 år sedan gycklade med mitt förslag att ge folk datortips i ett alternativt massmedium (vill minnas att jag också nämnde deklarationstips).
Det kanske var Max Keiser?

Bör påpekas att problemet i exempelvis den svenska språksfären (språksfärer är det som delar upp människor i dagens informationssamhälle) inte är brist på alternativa medier, utan i princip värdelösa kunskaper i det engelska språket. Samt naturligtvis en inbillning om att man behärskar det engelska språket, vilket förvärrar problemet. Antalet svenskar i 70-80 årsålder som snackar engelska som Hans Blix är förmodligen inte mer än 2%. Antalet 60-åringar som snackar engelska som Carl Bildt kanske är högst 5%. Och antalet 20-30 åringar som snackar engelska som Rick Falkvinge är förmodligen inte mer än högst 30%, vilket är på tok för liten andel av befolkningen. Vi går i rätt riktning, men det kommer att ta tid. I det före detta Sovjetunionen har i princip samtliga 60-åringar motsvarande Carl Bildt-kunskaper i ryska, utöver goda kunskaper i nationella språk som exempelvis estniska och lettiska. Det beror på att det marxist-leninistiska utbildningsväsendet var vida överlägset det kulturmarxistiska/västeuropeiska. Men det är ju en annan historia.

K. V. Pauker wrote:Ändå lockar ibland kvällstidningarna ibland med sådan här information. Det går säkert att täcka in rätt många ämnesområden med info som folk kan känna sig oroliga för att missa.
Kvällstidningarna lockar med mycket i sin sista desperata dödskamp. Om du vill konkurrera med dessa ruttnande kadaver så får jag föreslå en invandringskritisk Nils-Petter Sundgren. Det hade nog gett jättemånga extra läsare till ditt av Brynolf Wendt signerade nyhetsbrev.

Max Ronalds

Poäng : 2381

Back to top Go down

SR-intervju

Post  Ådärkomdenja on Sun 10 Nov - 3:59

Jag blev nyligen tillfrågad, i Flashbacks forum, av en SR-journalist som har ett konto i FB, om jag var villig att ställa upp för en intervju i Sveriges Radio, antingen anonymt via nicket Ådärkomdenja, eller öppet, alternativen upp till mig att avgöra. Temat... "Varför flyttar allt fler svenskar ut från Sverige och bosätter sig utomlands?". Han hade noterat min utflyttning till Turkiet, har sannolikt läst om min krititska hållning till utvecklingen i Sverige, samt har han redan fått info att jag även kompletterat med boende i Hong Kong, så jag bedöms sannolikt som en intressant figur, antar jag. Särskilt som både Turkiet och Hong Kong, inte kan klassas som "demokratiska" med den storebrorsattityd som präglar svenska s k "demokrater", med självpåtaget uttolkningsföreträde trots puttefnask-storlek som land vid en jämförelse.

Givetvis har jag tackat ja, och det ger mig en ypperlig chans att delge mina synpunkter på mycket som gått snett i Sverige, alltifrån Moderödernas svek mot konservativa väljare, sjuklöver-alliansen som inte ger några alternativ i dagens partipolitik-hegemoni (förutom "hotet" sd förstås), invällnings-tsunamin inkl följderna för den arbetande befolkningen samt pensionärer satt på undantag, till den rent fientliga beskattningen av utflyttade svenskar, som behandlas som livegna i den sista sovjetrepubliken. Med 1/32-delsnegern i landsfientlig position som statsministern som föraktar allt svenskt, "rena barbariet"-utspelet om Sverige som ett andra rangsland, en inhemsk befolkning som han anser underlägsen negrer och araber, av nån slags beundran som är obegriplig, förutom förstås känner sig personligt underlägsen p g a sin orena rasblandning han måste dras med.

Jag kommer givetvis att tona ned min hållning en aning, och fokusera på fakta utan tillmälen och epitet som kan vara till men för det övergripande, att ge en alternativ bild av Sverige, som varande icke-politisk korrekt.

Jag hoppas kunna återkomma med mer info, när intervjuerna är avslutade. Kommer också att studera hur redigeringen hanteras, att dom kommer att klippa är oundvikligt, hur vinklat det blir återstår att konstatera.

Ådärkomdenja

Poäng : 3369

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top