Svenska och europeiska nationalister borde sätta ner foten i Ukraina-frågan

View previous topic View next topic Go down

Svenska och europeiska nationalister borde sätta ner foten i Ukraina-frågan

Post  K. V. Pauker on Sun 4 May - 12:09

Mitt intryck är att EU och USA försöker hetsa ukrainare och ryssar mot varandra i Ukraina. Man verkar vilja ha så mycket bråk som möjligt. Gärna ett nytt Jugoslavien, verkar det som. Hade man velat ha ett lugnt Ukraina hade man t ex kunnat kräva att ukrainarna fått ha kvar sina ryskspråkiga TV-sändningar. Men det gjorde man inte. I stället kräver IMF att kuppregeringen tar kontroll över östra Ukraina för att betala ut pengar.

Geert Wilders har föredömligt nog kritiserat EU:s hållning i den här frågan, se t ex här:

http://news.yahoo.com/dutch-rightist-wilders-blames-eu-ukraine-crisis-hints-143850433.html

Jag tycker att det vore en fördel om Sverigedemokraterna, Wilders och Le Pen kom ut i media med ett gemensamt upprop för en mer konstruktiv lösning på Ukraina-krisen, som t ex innebär att de ryskspråkiga får tillbaka sina TV-sändningar. Eventuellt skulle man också kunna tänka sig att de delar av Ukraina som fram till 50-talet tillhörde Ryssland fick folkomrösta om självständighet eller att få något typ en åländsk eller grönländsk status. Det vore också en fördel om de mer rumsrena partierna UKIP, Sannfinländarna och Dansk Folkeparti kunde göra ett gemensamt ställningstagande typ det Wilders gjort. Fremskrittspartiet som sitter i regeringsställning i ett NATO-land kan kanske inte göra detta. Det vore också en fördel om de mindre rumsrena partierna NPD och Jobbik kom med ett liknande ställningstagande (Jobbik verkar dock vara kompis med Ryssland och vill kanske gå för långt i sin pro-ryska hållning). Sedan har vi förstås Gyllene Gryning också, ännu längre ut på extremistskalan. Skulle vara intressant och se om Gyllene Gryning kunde påverka Högersektorn i Ukraina. Frågan är också vem som egentligen ligger bakom Högersektorn och hur pass mycket i skallen de som leder Högersektorn har, om det nu är fråga om ett ärligt uppsåt.

Jag saknar också information i västliga medier om att den folkvalde, men korrupte, Janukovitj faktiskt avsättes genom en kupp. Tränger demonstranter in i parlamentet och tvingar Janukovitj-anhängare att rösta bort Janukovitj så är det svårt att säga något annat än att det är fråga om en kupp. Att Carl Bildt m fl västledare ändå stödjer maktövertagandet, är i det perspektivet anmärkningsvärt. Speciellt med tanke på att CIA, att döma av Victoria Nulands avlyssnade telefonsamtal ("Fuck the EU") innan kuppen där hon pratade om vilka som skulle få ingå i Ukrainas nya regering, verkar ha varit inblandat i kuppen. Att den nya övergångsregeringen inte ville utreda vilka krypskyttarna på torget framför parlamentet var är också anmärkningsvärt.

Till detta kommer att väst och västliga mainstream-medier som t ex Dagens Nyheter accepterar inslaget av ultranationalister i Ukrainas regering, samtidigt som de på hemmaplan vill bekämpa, eller t o m förbjuda, sådana politiska grupperingar. Detta gör att det hela ger ett väldigt suspekt intryck.

Mitt intryck är att det man är ute efter snarast är att hetsa ukrainare och ryssar mot varandra. Frågan är vad vitsen är med detta. Att låta en liten remsa av Ukraina som fram till 50-talet var en del av Ryssland få utträda ur Ukraina skulle inte påtagligt minska storleken på det land EU och den västliga sfären skulle tillföras. Så mitt intryck är att det man är ute efter är att exploatera motsättningar mellan ryssar och ukrainare för att sedan kunna hävda att kulakutrotningen berodde på motsättningar mellan ryssar och ukrainare och inte på en annan etnisk konflikt. Undrar förresten om Svenskarnas Parti som har medlemmar som stöttat kuppen tänkt på detta? I och för sig tänker ju inte nazister generellt speciellt mycket, utan känner mer (nazism är ju en politisk rörelse som är baserad på starka känslor, som t ex att känna upprymdhet inför häftiga symboler eller medryckande tal av en politiker som ser hård och tuff ut). Men litet logiska basfunktioner tycker man att i alla fall en del nazister borde vara utrustade med.

K. V. Pauker

Poäng : 2901

Back to top Go down

Re: Svenska och europeiska nationalister borde sätta ner foten i Ukraina-frågan

Post  K. V. Pauker on Fri 9 May - 20:37

K. V. Pauker wrote:
Mitt intryck är att EU och USA försöker hetsa ukrainare och ryssar mot varandra i Ukraina. Man verkar vilja ha så mycket bråk som möjligt. Gärna ett nytt Jugoslavien, verkar det som. Hade man velat ha ett lugnt Ukraina hade man t ex kunnat kräva att ukrainarna fått ha kvar sina ryskspråkiga TV-sändningar. Men det gjorde man inte. I stället kräver IMF att kuppregeringen tar kontroll över östra Ukraina för att betala ut pengar.

Geert Wilders har föredömligt nog kritiserat EU:s hållning i den här frågan, se t ex här:

http://news.yahoo.com/dutch-rightist-wilders-blames-eu-ukraine-crisis-hints-143850433.html

Jag tycker att det vore en fördel om Sverigedemokraterna, Wilders och Le Pen kom ut i media med ett gemensamt upprop för en mer konstruktiv lösning på Ukraina-krisen, som t ex innebär att de ryskspråkiga får tillbaka sina TV-sändningar. Eventuellt skulle man också kunna tänka sig att de delar av Ukraina som fram till 50-talet tillhörde Ryssland fick folkomrösta om självständighet eller att få något typ en åländsk eller grönländsk status. Det vore också en fördel om de mer rumsrena partierna UKIP, Sannfinländarna och Dansk Folkeparti kunde göra ett gemensamt ställningstagande typ det Wilders gjort. Fremskrittspartiet som sitter i regeringsställning i ett NATO-land kan kanske inte göra detta. Det vore också en fördel om de mindre rumsrena partierna NPD och Jobbik kom med ett liknande ställningstagande (Jobbik verkar dock vara kompis med Ryssland och vill kanske gå för långt i sin pro-ryska hållning). Sedan har vi förstås Gyllene Gryning också, ännu längre ut på extremistskalan. Skulle vara intressant och se om Gyllene Gryning kunde påverka Högersektorn i Ukraina. Frågan är också vem som egentligen ligger bakom Högersektorn och hur pass mycket i skallen de som leder Högersektorn har, om det nu är fråga om ett ärligt uppsåt.

Jag saknar också information i västliga medier om att den folkvalde, men korrupte, Janukovitj faktiskt avsättes genom en kupp. Tränger demonstranter in i parlamentet och tvingar Janukovitj-anhängare att rösta bort Janukovitj så är det svårt att säga något annat än att det är fråga om en kupp. Att Carl Bildt m fl västledare ändå stödjer maktövertagandet, är i det perspektivet anmärkningsvärt. Speciellt med tanke på att CIA, att döma av Victoria Nulands avlyssnade telefonsamtal ("Fuck the EU") innan kuppen där hon pratade om vilka som skulle få ingå i Ukrainas nya regering, verkar ha varit inblandat i kuppen. Att den nya övergångsregeringen inte ville utreda vilka krypskyttarna på torget framför parlamentet var är också anmärkningsvärt.

Till detta kommer att väst och västliga mainstream-medier som t ex Dagens Nyheter accepterar inslaget av ultranationalister i Ukrainas regering, samtidigt som de på hemmaplan vill bekämpa, eller t o m förbjuda, sådana politiska grupperingar. Detta gör att det hela ger ett väldigt suspekt intryck.

Mitt intryck är att det man är ute efter snarast är att hetsa ukrainare och ryssar mot varandra. Frågan är vad vitsen är med detta. Att låta en liten remsa av Ukraina som fram till 50-talet var en del av Ryssland få utträda ur Ukraina skulle inte påtagligt minska storleken på det land EU och den västliga sfären skulle tillföras. Så mitt intryck är att det man är ute efter är att exploatera motsättningar mellan ryssar och ukrainare för att sedan kunna hävda att kulakutrotningen berodde på motsättningar mellan ryssar och ukrainare och inte på en annan etnisk konflikt. Undrar förresten om Svenskarnas Parti som har medlemmar som stöttat kuppen tänkt på detta? I och för sig tänker ju inte nazister generellt speciellt mycket, utan känner mer (nazism är ju en politisk rörelse som är baserad på starka känslor, som t ex att känna upprymdhet inför häftiga symboler eller medryckande tal av en politiker som ser hård och tuff ut). Men litet logiska basfunktioner tycker man att i alla fall en del nazister borde vara utrustade med.

Vill här lägga till en viktig upplysning.

Risken finns att typiska EU-fantaster kommer att skylla bråken i Ukraina på nationalism och säga att med EU minsann så får man redskap för att lägga band på problemskapande nationalism. Alltså ungefär som när man i Sverige efter kronans fall försökte profitera på detta och säga att detta visade att vi behövde gå med i EU, trots att det var man själv som skapat problemen med den fasta kronkursen och att trots att knytningen av kronan till dåvarande EU-valutan Ecu t o m officiellt var ett led i ett närmande till EU.

Därför är det viktigt att man får en enhetlig uppslutning kring den hållning som Geert Wilders uppvisat i Ukraina-frågan.

En officiell bojkott mot figurer i Ukraina som kallar sig nationalister men i onödan söker konflikt med en annan folkgrupp som för 1000 år sedan var densamma som ukrainarna vore också på sin plats. Det är en investering för framtiden, skulle jag tro. En annan variant skulle kunna vara att officiellt motsätta sig en utvidgning av EU med Ukraina om inte de ukrainska "nationalisterna" intar en rimlig hållning till de ryskspråkiga och åtminstone i östra Ukraina låter dem behålla de ryskspråkiga TV-sändningar de hade tidigare och ser till att man i de östra delarna av Ukraina låter ryskan ha ungefär samma status som svenskan på Åland och i vissa svenskspråkiga områden i västra Finland.

Mitt intryck är att väst ända sedan 40-talet lurat ukrainska idioter som kallar sig nationalister att i onödan söka konflikt ryssar som är nästan samma folk som de själva. Truman-administrationen, som var en fortsättning av den Roosevelt-administration som erkänt Sovjetunionen under kulmen av kulakutrotningen och inte sagt flaska om denna, verkar med start år 1947 ha sponsrat ukrainska idioter som for runt i ryska byar och mördade folk. Stalins och kulakutrotarnas bästa kompisar i väst lurade alltså ukrainska idioter att ge sig på i princip sina egna landsmän. Mitt intryck är att väst nu fortsätter med samma politik. Eventuellt handlar det här också om att försöka blanda bort korten när det gäller orsaken till kulakutrotningen.

Jag vill se att de som läser detta och som är aktiva i någon slags nationalistisk organisation upplyser ledarna i sin organisation om vad som händer och hänt i Ukraina. Att någon figur från Svenskarnas Parti t o m rest ner till Ukraina för att lägga sig i den här konflikten, och därmed bidra till att eskalera den, måste väl ses som snarast världsrekord i idioti. Hur jävla förbannat dum i skallen får man vara?! Tycker Svenskarnas Parti att det är vettigt om svenskar och danskar börjar puckla på varandra igen som flera hundra år sedan? Om inte Svenskarnas Parti officiellt säger att deras kompisar i Ukraina borde strunta i om man pratar ryska och ser rysk TV i östra Ukraina så bidrar man till att det skall gå att blanda bort korten när det gäller orsaken till kulakutrotningen. I och för sig bekräftar väl bara Svenskarnas Partis hållning i den här frågan min bild av nazister som "apor". Men jag hoppas faktiskt jag kommer att kunna konstatera att jag hade fel. Tvivlar dock på att det blir så.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 10 May - 22:58

Intressant på Market Oracle om hur väst utnyttjar korkade nazister i Ukraina:

http://www.marketoracle.co.uk/Article45536.html

Notera att Victoria Nuland själv är judinna. Ändå har hon inget emot att samarbeta med någon slags nazister i Ukraina. Hon tar dem inte på allvar.

De neoconservatives som styr USA:s utrikespolitik (och som i regel är av judisk börd) tar varken nazister eller Israel-fientliga Al-Qaida-terrorister på allvar. Man ser dem som apor som man ibland kan använda för sina egna syften, vare sig det nu är Libyen, Syrien eller Ukraina.

Kommer här osökt att tänka på Talmuds beskrivningar av gojer som själlösa djur. Det ligger nog tyvärr en hel del i den beskrivningen. Jag tror att majoriteten av medlemmarna i Svenskarnas Parti, Svoboda och Högersektorn passar väldigt bra in på den beskrivningen. Liksom Al-Qaida-krigarna. Därför agerar de som de gör. Jag har påpekat det här fenomenet för flera år sedan. Jag hade önskat att verkligheten skulle visa för mig att jag har fel. Tyvärr hade jag dock rätt.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 11 May - 1:58

K. V. Pauker wrote:
De neoconservatives som styr USA:s utrikespolitik (och som i regel är av judisk börd) tar varken nazister eller Israel-fientliga Al-Qaida-terrorister på allvar. Man ser dem som apor som man ibland kan använda för sina egna syften, vare sig det nu är Libyen, Syrien eller Ukraina.

K. V. Pauker wrote:I och för sig bekräftar väl bara Svenskarnas Partis hållning i den här frågan min bild av nazister som "apor". Men jag hoppas faktiskt jag kommer att kunna konstatera att jag hade fel. Tvivlar dock på att det blir så.

Du får väl placera ut en sån där monolit utanför Svenskarnas partis högkvarter så dom kanske börjar lyssna på dig.

Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 13 May - 22:56

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

K. V. Pauker wrote:I och för sig bekräftar väl bara Svenskarnas Partis hållning i den här frågan min bild av nazister som "apor". Men jag hoppas faktiskt jag kommer att kunna konstatera att jag hade fel. Tvivlar dock på att det blir så.  

Du får väl placera ut en sån där monolit utanför Svenskarnas partis högkvarter så dom kanske börjar lyssna på dig.

Faktiskt ett riktigt bra svar för att vara Max Ronalds. Kanske speciellt med tanke på att jag tidigare på Exilen utnämnt filmen 2001 till tidernas bästa film.

Jag tror väl dock inte att anhängare till Svenskarnas parti blivit så entusiastiska om en judisk filmregissör ställt ut en svart monolit framför deras partihögkvarter. Eller om jag gjort det. Om de fått höra att någon hemlig orden inom SS dyrkat någon liknande monolit så hade de kanske blivit entusiastiska om någon mystisk guide visat dem vägen ut i skogen där monoliten stod. Kanske ett möjligt recept för Mossad att driva med nazister? Fast om nazisterna sett filmen 2001 lär väl kanske någon varningsklocka ringa. Jag tror heller inte att de hade gett ifrån sig apljud om de fått syn på monoliten. De hade nog i stället ställt sig i stram givakt och heilat medan Mossads medarbetare fnissande tagit kort på dem med teleobjektiv. Så föreställer väl jag mig det hela.

Fast när det gäller de ukrainska nazisterna vete sjutton om de inte skulle ha frambringat någon slags apljud. Spontant tycker jag nästan att de förefaller kapabla till detta. Kommer här osökt att tänka på ett oprovocerat överfall på en svart åskådare vid en fotbollsmatch i Ukraina som man visade på någon av de större TV-kanalerna för häromåret. Kanske visade man det här för Obama när man ville övertyga honom om det lämpliga i att genomföra en statskupp i Ukraina och hetsa ukrainare och ryssar mot varandra?

Noterar här förresten att det är viktigt att kräva att även ryska nationalister avhåller sig ifrån etniskt våld mot ukrainare. Eftersom Front National har goda förbindelser med Ryssland så finns kanske risken att de förknippas med dumheter pro-ryska separatister i östra Ukraina eventuellt kan tänkas utföra. Så det vore kanske en fördel om Marine Le Pen krävde att eventuella nationalister bland separatisterna beter sig civiliserat (separatisterna verkar ofta vara kommunister eller någon slags nationalbolsjeviker, det är mitt intryck).

Slutresultatet av konflikten i Ukraina lär väl dock bli att man lyckas tuta i befolkningen i Västeuropa att Ukraina är ett exempel på varför EU är en viktig fredsskapande faktor eller något liknande. Man kommer sannolikt att lyckas profitera på problem man själv varit med om att skapa, ungefär som när ja-sidan inför folkomröstningen om euron lyckades använda misslyckandet med försvaret av den fasta kronkursen mot dåvarande EU-valutan Ecu som ett argument för EU, trots att det var man själv som både skapat problemet med den fasta kronkursen och försvaret av kronkursen med räntor på 500 %. Dagens politiska etablissemang har inte bara fantastiska ekonomiska och mediala resurser jämfört med motståndet. De är också fasiken så mycket smartare. Därför är det egentligen rätt otroligt att ett parti som SD i opinionsmätningarna lyckas ta sig över spärren till EU-parlamentet trots svaga insatser av Jimmie Åkesson i TV-debatterna och katastrofala valaffischer och valfilmer. Jag tillskriver väl opinionssiffrorna snarare det faktum att Sverige har OECD:s mest extrema invandringspolitik och att befolkningen ökar med ett nytt Västerås varje år. Jag får nästan ont i magen när jag tänker på att man på valaffischer och i valfilmer t ex i stället hade kunnat ställa nettobidragen till EU sedan 1995 mot sänkningarna av pensionerna som kom ungefär när EU-rabatten fasats ut. Eller konfiskationerna av AP-fondspengarna mot nettobidragen till EU. Speciellt intressant blir dylikt när pengarna går till länder där folk kunnat gå i pension vid 50 års ålder och liknande och där hushållen har mer sparpengar och lägre skulder än i Sverige. Folk skiter f ö i om EU stiftar merparten av lagarna. Etablerade medier har också flera gånger upplyst om att EU stiftar merparten av lagarna idag. Så valfilmernas budskap är rätt meningslöst. Poängen med valfilmerna verkar vara att den onda EU-företrädaren talar med tysk brytning. Antagligen är tanken med detta att visa att SD inte är nazister eller liknande.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Thu 15 May - 22:14

K. V. Pauker wrote:
Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Faktiskt ett riktigt bra svar för att vara Max Ronalds. Kanske speciellt med tanke på att jag tidigare på Exilen utnämnt filmen 2001 till tidernas bästa film.

Jag tror väl dock inte att anhängare till Svenskarnas parti blivit så entusiastiska om en judisk filmregissör ställt ut en svart monolit framför deras partihögkvarter. Eller om jag gjort det. Om de fått höra att någon hemlig orden inom SS dyrkat någon liknande monolit så hade de kanske blivit entusiastiska om någon mystisk guide visat dem vägen ut i skogen där monoliten stod. Kanske ett möjligt recept för Mossad att driva med nazister? Fast om nazisterna sett filmen 2001 lär väl kanske någon varningsklocka ringa. Jag tror heller inte att de hade gett ifrån sig apljud om de fått syn på monoliten. De hade nog i stället ställt sig i stram givakt och heilat medan Mossads medarbetare fnissande tagit kort på dem med teleobjektiv. Så föreställer väl jag mig det hela.

Fast när det gäller de ukrainska nazisterna vete sjutton om de inte skulle ha frambringat någon slags apljud. Spontant tycker jag nästan att de förefaller kapabla till detta. Kommer här osökt att tänka på ett oprovocerat överfall på en svart åskådare vid en fotbollsmatch i Ukraina som man visade på någon av de större TV-kanalerna för häromåret. Kanske visade man det här för Obama när man ville övertyga honom om det lämpliga i att genomföra en statskupp i Ukraina och hetsa ukrainare och ryssar mot varandra?

Noterar här förresten att det är viktigt att kräva att även ryska nationalister avhåller sig ifrån etniskt våld mot ukrainare. Eftersom Front National har goda förbindelser med Ryssland så finns kanske risken att de förknippas med dumheter pro-ryska separatister i östra Ukraina eventuellt kan tänkas utföra. Så det vore kanske en fördel om Marine Le Pen krävde att eventuella nationalister bland separatisterna beter sig civiliserat (separatisterna verkar ofta vara kommunister eller någon slags nationalbolsjeviker, det är mitt intryck).

Slutresultatet av konflikten i Ukraina lär väl dock bli att man lyckas tuta i befolkningen i Västeuropa att Ukraina är ett exempel på varför EU är en viktig fredsskapande faktor eller något liknande. Man kommer sannolikt att lyckas profitera på problem man själv varit med om att skapa, ungefär som när ja-sidan inför folkomröstningen om euron lyckades använda misslyckandet med försvaret av den fasta kronkursen mot dåvarande EU-valutan Ecu som ett argument för EU, trots att det var man själv som både skapat problemet med den fasta kronkursen och försvaret av kronkursen med räntor på 500 %. Dagens politiska etablissemang har inte bara fantastiska ekonomiska och mediala resurser jämfört med motståndet. De är också fasiken så mycket smartare. Därför är det egentligen rätt otroligt att ett parti som SD i opinionsmätningarna lyckas ta sig över spärren till EU-parlamentet trots svaga insatser av Jimmie Åkesson i TV-debatterna och katastrofala valaffischer och valfilmer. Jag tillskriver väl opinionssiffrorna snarare det faktum att Sverige har OECD:s mest extrema invandringspolitik och att befolkningen ökar med ett nytt Västerås varje år. Jag får nästan ont i magen när jag tänker på att man på valaffischer och i valfilmer t ex i stället hade kunnat ställa nettobidragen till EU sedan 1995 mot sänkningarna av pensionerna som kom ungefär när EU-rabatten fasats ut. Eller konfiskationerna av AP-fondspengarna mot nettobidragen till EU. Speciellt intressant blir dylikt när pengarna går till länder där folk kunnat gå i pension vid 50 års ålder och liknande och där hushållen har mer sparpengar och lägre skulder än i Sverige. Folk skiter f ö i om EU stiftar merparten av lagarna. Etablerade medier har också flera gånger upplyst om att EU stiftar merparten av lagarna idag. Så valfilmernas budskap är rätt meningslöst. Poängen med valfilmerna verkar vara att den onda EU-företrädaren talar med tysk brytning. Antagligen är tanken med detta att visa att SD inte är nazister eller liknande.    

Såg igår på Fria Tider att ukrainska "nazister" farit till östra Ukraina för att kriga där för att få behålla dessa områden. Oj, oj, oj vilka fårskallar. Tror att västmakterna och Jatsenjuk inte sörjer om dessa "nazister" blir ihjälskjutna där. Då minskar risken för en nazistisk kupp i västra Ukraina. Då behövs nog nästan inte Blackwater längre för att skydda övergångsregeringen mot en kupp.

En intressant fråga är huruvida Svobodas och Högersektorns ledare uppmuntrat dummerjönsar i de egna leden att fara till östra Ukraina. Om så är fallet är frågan om dessa ledare också är idioter eller om någon betalat dem för att lura sina egna, eller liknande.

Jag kan heller inte förstå vitsen med att Svoboda såg till att strypa de ryskspråkiga TV-sändningarna. Det hade väl inte skadat att ha de kvar? Mitt intryck är att man snarast ville uppmuntra de ryskspråkiga i öst att försöka bryta sig loss. Sedan skickar man dit egna dummerjönsar för att slåss mot utbrytarna. Man gör inte på det här viset om man värnar om den egna folkgruppens makt. De enda som gynnas av det här är väl Jatsenjuk och hans uppbackare.

Slutresultatet av det här blir att EU/väst konsoliderar sin makt och att ukrainare och ryssar hetsas mot varandra. Så otroligt idiotiskt. EU kommer också inför svensk och övrig europeisk opinion att använda Ukraina som exempel på att EU behövs som en fredsskapande faktor trots att man själv varit med om att skapa problemen. Därför vore det en fördel om alla olika sorters nationalister, från de mest rumsrena populisterna till figurer typ Gyllene Gryning tog avstånd ifrån idiotin i Ukraina.

(Ett annat problem är att du inte löser konflikten genom att östra Ukraina bryter sig loss. Befolkningen i östra Ukraina har ju ett större inslag av ukrainare än på Krim. Och de vill kanske stanna kvar i Ukraina. Lösningen hade väl snarast varit att man inte konstruerat någon konflikt mellan ukrainare och ryssar som fram till för 1000 år sedan var samma folkgrupp. Så de är egentligen i högre grad samma folkgrupp än svear och götar som var olika stammar för 2000 år sedan. Någon vill hetsa ukrainare och ryssar mot varandra. Det här påminner om när CIA strax efter 2:a världskriget betalade ukrainska "nazister" för att fara runt i ryskspråkiga byar och skära halsen av ryssar. Mitt intryck är att poängen med detta var att inför den ryska och ukrainska befolkningen blanda bort korten inför befolkningen i Ukraina beträffande vad kulakutrotningen berodde på.)

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Thu 22 May - 22:00

När det här skrivs verkar det som om Geert Wilders i alla fall inte påtagligt vunnit på att säga att EU skapar i stället för att lösa problem i Ukraina genom att stödja kuppen. Frågan är vad som ligger bakom Wilders tapp i opinionsundersökningarna jämfört med förra valet.

Fast om holländska medier rapporterar likadant som svenska så kan jag väl tänka mig att det framstår som om Wilders är mot de goda krafterna i Ukraina.

En intressant fråga är vem som attackerade en ukrainsk armépostering i östra Ukraina. Intressant artikel på rt.com där man i och för sig säger att pro-ryska rebeller utförde attacken:

http://rt.com/news/160804-military-checkpoint-attack-ukraine/

Igor Kolomoisky:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi

En annan möjlig orsak till Wilders tapp är samarbetet med Front National. Mitt intryck har hittills varit att Wilders parti mer liknat Dansk Folkeparti.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Fri 23 May - 11:24

K. V. Pauker wrote:

Faktiskt ett riktigt bra svar för att vara Max Ronalds.

Är det något specifikt inlägg av sämre kvalitet som du kommer att tänka på? Kanske där jag benämnde Sverige som norra Europas cancer? Uppenbarligen är jag inte ensam om att göra den analysen.

SKillnaden mellan min och Pat Condells analys är att Pat Condell hävdar att problemet skulle vara muslimer och att muslimska invandrare håller på att skapa no-go areas för myndigheterna. Sanningen är betydligt obehagligare än så. Sverige är den verkliga geopolitiska utmaning de närmaste åren, inte Ukraina. Om vi inte opererar bort denna cancer inom ett par år så kommer den att metastasera och hela Europa förvandlas till det som högerpopulister i åratal har benämt "EUSSR". Det verkliga demografiska hotet är den rasblandade svenskheten och deras älskade polisstat. Framtidens konflikt kommer inte stå mellan "svennar mot svartskallar", "kristna mot muslimer" eller "ryssar mot ukrainare", utan mellan etniskt medvetna människor och det materialistiska avskum som inte har någon etnicitet överhuvudtaget.
Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top