Biskopen i Stockholm stift, Eva Brunne ska skilja sig från ”hustrun” Gunilla Linden.

View previous topic View next topic Go down

Biskopen i Stockholm stift, Eva Brunne ska skilja sig från ”hustrun” Gunilla Linden.

Post  Skribenten on Sun 26 Oct - 14:33

Biskop Eva Brunne, 60 år, och hennes hustru Gunilla Lindén, 45 år, har skickat in en ansökan om skilsmässa. Paret kommer att ha gemensam vårdnad om sitt barn. meddelar Stockholm stift i ett pressmeddelande. Biskop Eva Brunne tillträdde som biskop i Stockholm 2009 och blev då omskriven som Sveriges första öppet homosexuella biskop. Några ytterligare kommentarer kommer biskopen eller hennes hustru inte att ge kring skilsmässan, meddelar Stockholm stift. Vad hade hänt? Hade ”hustrun” Lindén träffat en riktig karl? Varifrån hade de hämtat barnet?

Länk: http://www.kyrkanstidning.se/inrikes/biskop-brunne-ska-skilja-sig - Publicerad 2014-10-16

Kyrkovalet i sept 2014, - rönte Sverigedemokraterna stora framgångar. Detta har fått HBT-aktivisten samt biskopen Eva Brunne att kräva ett omval, då hon inte accepterar att detta parti nu får mer inflytande i Svenska kyrkan. Många svenskar gick i kyrkovalet och röstade på Sverigedemokraterna till deras lokala kyrkofullmäktige, och det var ett stort antal svenskar som lämnade sina valsedlar.

Alla var dock inte lika glada över detta resultat – särskilt inte den homosexuella biskopen Eva Brunne, som länge kämpat för att blockera Sverigedemokraterna ävenså få ut Gud ur kyrkan. Hon och de andra sodomiterna i RFSL har fört en relativt framgångsrik kamp, vilken bland annat medfört att präster nu tvingas viga sodomiter om de så kräver det. Men hon har ingen tolerans överhuvudtaget för åsikter som skiljer sig från hennes, varför hon nu hotar avgå som biskop i Stockholm om inte omval utlystes!

Eva Brunne yttrar sig
I en krönika i Kyrkans Tidning kallad ”Homosexuella och kyrkan” berättar hon att hon använt sig av Uppsala domkyrkas lokaler för att muntligt undervisa i lesbiskt sexuellt umgänge och för att predika tolerans för sådana som henne i största allmänhet. ”Men detta har alltid varit med måtta”, förklarar hon. ”Trots hur upprörd jag varit över hur illa vi flator behandlas i Sverige i dag så har jag ändå visat kyrkan respekt. Men kommer Sverigedemokraterna in och styr och ställer här blir det slut med det!” Hon gick även in på de krav hon ställer på kyrkan.

Eva Brunne fortsätter
”Dagens val visade att vi fortfarande inte har utplånat homofobin och främlingsfientligheten i Sverige. Gamla nazister som SD oroar oss fortfarande med deras närvaro, och de har faktiskt sympatisörer ute bland folket! Detta valresultat kan dock inte accepteras, utan måste helt klart göras om. Det vi först behöver är en upplysningskampanj om SD:s verkliga planer, för att få väljarna att rösta rätt. När detta sedan är klart kan man genomföra ett omval. Jag kommer genomföra denna kampanj tillsammans med Helle Klein, vars livsverk verkligen imponerat på mig. Hon satte verkligen homofoberna på plats för några månader sedan! Satsar vi bara tillräckligt på upplysningsverksamheten är jag övertygad om att vi helt kan få ut Sverigedemokraterna ur kyrkan!”

Om hon inte får igenom dessa krav på ”upplysningsverksamhet” och omval hotar hon med egna tilltag.

”Om jag inte får gehör för dessa krav är det ajöss för den snälla flatans dagar! Då kommer ni få se vilken fruktansvärd vrede en flata som jag kan visa upp! Jag kommer spela in riktigt vulgär, lesbisk porrfilm på plats i Uppsala domkyrka, detta även under pågående gudstjänst, för att visa de konservativa var skåpet ska stå! Jag kommer själv stå där med kameran för att markera hur mycket jag avskyr Sverigedemokraterna! Jag har fått erbjudanden förut att spela in porrfilm, men utav respekt för kyrkan har jag hittills vägrat göra det. Ni kan inte ana hur sugen jag var på att spela in med Lars Ohly när han var på väg att göra det! Men tyvärr blev hans verk alldeles för sexistiskt för min smak. Den porrfilm jag spelar in kommer däremot bli normbrytande! Dessa filmer kommer helt och hållet krossa heteronormen! Hade det inte varit för att jag är övertygad att människor föds homosexuella skulle jag rent av kunna tro att mina filmer kommer förvandla alla heteros till homos, så bra kommer den vara!

Avslutningsvis kan vi konstatera - att såväl biskop Eva Brunne som tidningsredaktören på Aftonbladet, tillika prästen Helle Klein, inte har något i svenska kyrkan att göra. Vi kan också konstatera att publiken sviker från svenska kyrkan när nyssnämnda stollar armbågar sig upp på scenen. Eva Brunnes karriär är över, hon kunde inte smälta att Sverigedemokraterna promenerade ut från Storkyrkan efter valet 2010.

Mvh/ Skribenten
Skribenten

Poäng : 2408

Back to top Go down

Re: Biskopen i Stockholm stift, Eva Brunne ska skilja sig från ”hustrun” Gunilla Linden.

Post  K. V. Pauker on Sun 26 Oct - 15:23

Skribenten wrote:Biskop Eva Brunne, 60 år, och hennes hustru Gunilla Lindén, 45 år, har skickat in en ansökan om skilsmässa. Paret kommer att ha gemensam vårdnad om sitt barn. meddelar Stockholm stift i ett pressmeddelande. Biskop Eva Brunne tillträdde som biskop i Stockholm 2009 och blev då omskriven som Sveriges första öppet homosexuella biskop. Några ytterligare kommentarer kommer biskopen eller hennes hustru inte att ge kring skilsmässan, meddelar Stockholm stift. Vad hade hänt? Hade ”hustrun” Lindén träffat en riktig karl? Varifrån hade de hämtat barnet?

Länk: http://www.kyrkanstidning.se/inrikes/biskop-brunne-ska-skilja-sig - Publicerad 2014-10-16

Kyrkovalet i sept 2014, - rönte Sverigedemokraterna stora framgångar. Detta har fått HBT-aktivisten samt biskopen Eva Brunne att kräva ett omval, då hon inte accepterar att detta parti nu får mer inflytande i Svenska kyrkan. Många svenskar gick i kyrkovalet och röstade på Sverigedemokraterna till deras lokala kyrkofullmäktige, och det var ett stort antal svenskar som lämnade sina valsedlar.

Alla var dock inte lika glada över detta resultat – särskilt inte den homosexuella biskopen Eva Brunne, som länge kämpat för att blockera Sverigedemokraterna ävenså få ut Gud ur kyrkan. Hon och de andra sodomiterna i RFSL har fört en relativt framgångsrik kamp, vilken bland annat medfört att präster nu tvingas viga sodomiter om de så kräver det. Men hon har ingen tolerans överhuvudtaget för åsikter som skiljer sig från hennes, varför hon nu hotar avgå som biskop i Stockholm om inte omval utlystes!

Eva Brunne yttrar sig
I en krönika i Kyrkans Tidning kallad ”Homosexuella och kyrkan” berättar hon att hon använt sig av Uppsala domkyrkas lokaler för att muntligt undervisa i lesbiskt sexuellt umgänge och för att predika tolerans för sådana som henne i största allmänhet. ”Men detta har alltid varit med måtta”, förklarar hon. ”Trots hur upprörd jag varit över hur illa vi flator behandlas i Sverige i dag så har jag ändå visat kyrkan respekt. Men kommer Sverigedemokraterna in och styr och ställer här blir det slut med det!” Hon gick även in på de krav hon ställer på kyrkan.

Eva Brunne fortsätter
”Dagens val visade att vi fortfarande inte har utplånat homofobin och främlingsfientligheten i Sverige. Gamla nazister som SD oroar oss fortfarande med deras närvaro, och de har faktiskt sympatisörer ute bland folket! Detta valresultat kan dock inte accepteras, utan måste helt klart göras om. Det vi först behöver är en upplysningskampanj om SD:s verkliga planer, för att få väljarna att rösta rätt. När detta sedan är klart kan man genomföra ett omval. Jag kommer genomföra denna kampanj tillsammans med Helle Klein, vars livsverk verkligen imponerat på mig. Hon satte verkligen homofoberna på plats för några månader sedan! Satsar vi bara tillräckligt på upplysningsverksamheten är jag övertygad om att vi helt kan få ut Sverigedemokraterna ur kyrkan!”

Om hon inte får igenom dessa krav på ”upplysningsverksamhet” och omval hotar hon med egna tilltag.

”Om jag inte får gehör för dessa krav är det ajöss för den snälla flatans dagar! Då kommer ni få se vilken fruktansvärd vrede en flata som jag kan visa upp! Jag kommer spela in riktigt vulgär, lesbisk porrfilm på plats i Uppsala domkyrka, detta även under pågående gudstjänst, för att visa de konservativa var skåpet ska stå! Jag kommer själv stå där med kameran för att markera hur mycket jag avskyr Sverigedemokraterna! Jag har fått erbjudanden förut att spela in porrfilm, men utav respekt för kyrkan har jag hittills vägrat göra det. Ni kan inte ana hur sugen jag var på att spela in med Lars Ohly när han var på väg att göra det! Men tyvärr blev hans verk alldeles för sexistiskt för min smak. Den porrfilm jag spelar in kommer däremot bli normbrytande! Dessa filmer kommer helt och hållet krossa heteronormen! Hade det inte varit för att jag är övertygad att människor föds homosexuella skulle jag rent av kunna tro att mina filmer kommer förvandla alla heteros till homos, så bra kommer den vara!

Avslutningsvis kan vi konstatera - att såväl biskop Eva Brunne som tidningsredaktören på Aftonbladet, tillika prästen Helle Klein, inte har något i svenska kyrkan att göra. Vi kan också konstatera att publiken sviker från svenska kyrkan när nyssnämnda stollar armbågar sig upp på scenen. Eva Brunnes karriär är över, hon kunde inte smälta att Sverigedemokraterna promenerade ut från Storkyrkan efter valet 2010.

Mvh/ Skribenten

Det finns en satirblogg som heter något typ "häntisverige" som väl skrivit något liknande, tror jag. Det är inte därifrån du hämtat uppgifterna om Lars Ohlys och Eva Brunnes porrfilmande?

En "intressant" fråga är hur den gemensamma ungen avlats. Genom att en bekant ställt upp och ryckt sig i snorren? Genom landstingets försorg där någon fattig student ryckt sig i snorren för att få 500 spänn till kurslitteratur? Eller genom en dansk spermabank där taxan varit litet högre?

Undrar också hur svenska kyrkan ser på risken att halvsyskon skaffar barn p g a att de inte känner till sitt biologiska ursprung? Tydligen verkar Svenska Kyrkan skita i detta. De verkar också skita i hur det känns för barnet att ha en biologisk pappa som ryckte sig snorren för att betala studentlitteraturen. Eller om ungen blir mobbad p g a sitt ursprung. Det enda som räknas Eva Brunnes och hennes partners behovstillfredsställelse. Detta är inte speciellt kristet i fråga om hänsynen till andra även om man struntar i att Petrus sade att det enda gojerna behövde hålla reda på om de ville vara kristna var de sexuella restriktionerna och att inte äta blod samt struntar i Paulus budskap i samma ämne.

K. V. Pauker

Poäng : 2670

Back to top Go down

Re: Biskopen i Stockholm stift, Eva Brunne ska skilja sig från ”hustrun” Gunilla Linden.

Post  Skribenten on Thu 30 Oct - 9:09

K. V. Pauker wrote:
Skribenten wrote:

Det finns en satirblogg som heter något typ "häntisverige" som väl skrivit något liknande, tror jag. Det är inte därifrån du hämtat uppgifterna om Lars Ohlys och Eva Brunnes porrfilmande?

En "intressant" fråga är hur den gemensamma ungen avlats. Genom att en bekant ställt upp och ryckt sig i snorren? Genom landstingets försorg där någon fattig student ryckt sig i snorren för att få 500 spänn till kurslitteratur? Eller genom en dansk spermabank där taxan varit litet högre?

Undrar också hur svenska kyrkan ser på risken att halvsyskon skaffar barn p g a att de inte känner till sitt biologiska ursprung? Tydligen verkar Svenska Kyrkan skita i detta. De verkar också skita i hur det känns för barnet att ha en biologisk pappa som ryckte sig snorren för att betala studentlitteraturen. Eller om ungen blir mobbad p g a sitt ursprung. Det enda som räknas Eva Brunnes och hennes partners behovstillfredsställelse. Detta är inte speciellt kristet i fråga om hänsynen till andra även om man struntar i att Petrus sade att det enda gojerna behövde hålla reda på om de ville vara kristna var de sexuella restriktionerna och att inte äta blod samt struntar i Paulus budskap i samma ämne.

Spana in på ”Hänt i Sverige” granska och läs galenskaperna. Hur f-n kunde Eva Brunne hamna i biskops stolen?

Länk:  https://hantisverige.wordpress.com/2013/09/19/eva-brunne-nytt-kyrkoval-eller-sa-avgar-jag/?relatedposts_hit=1&relatedposts_origin=1277&relatedposts_position=1

Det är bara en man och kvinna som kan fogas samman och bli ett kött (kropp). Man och man kan inte det, och ej heller kvinna och kvinna. Den kvinnliga ”upphöjda” biskopen "gifte" sig med en kvinnlig präst. Därtill har de ett barn "tillsammans" som de nu ska ha gemensam vårdnad om.

Tänk vad synden ställer till mycket elände och förvirring. Måtte människor även biskopar omvända sig till Jesus och bli frälsta.

Mvh/Skribenten

Last edited by Skribenten on Thu 30 Oct - 9:26; edited 2 times in total (Reason for editing : Ett kort tillägg)
Skribenten

Back to top Go down

Stockholms Biskop Eva Brunne hotad efter Mecka utspel

Post  Skribenten on Sun 11 Oct - 11:01

Efter att biskopen i Stockholms stift sagt att riktningen mot Mecka borde märkas ut i Sjömanskyrkan har hon fått hotfulla meddelanden. ”Aldrig förr har jag kallats muslimhora. Förrän nu", skriver hon på Twitter.

Länk: http://www.dagen.se/eva-brunne-hotad-efter-meckautspel-1.403098

Tidningen Dagen skrev om Eva Brunnes idé som går ut på att Sjömanskyrkans kapell  ska öppnas för andra religioner genom att riktningen mot Mecka märks ut samtidigt som kristna symboler plockas bort.

- Det handlar om att underlätta så att människor av annan tro också ska kunna be. Ett uttryck för gästfrihet mot dem som är här tillfälligt, sa Eva Brunne och poängterade att förslaget enbart gäller Sjömanskyrkan i Stockholm.

Men det omdiskuterade förslaget har ändå upprört känslorna hos många. På tisdagen skrev Eva Brunne på Twitter att "Samtalet om att bjuda andra trosbekännare ett rum för bön, har passerat fantasins gränser. Aldrig förr har jag kallats muslimhora. Förrän nu.". I ett mejl till tidningen Dagen svarar hon bland annat på frågan om på vilket sätt samtalet har gått över gränsen.

"Det är en ton och en aggressivitet som inte har setts tidigare. De flesta kan jag resonera med och vi kan åtminstone enas om att vara oeniga. Man får vara kritisk i vår kyrka. Vi är drygt sex miljoner medlemmar och det ryms många åsikter."

Det verkar som om du utsatts för en del hatiska påhopp. På vilket sätt når de dig?
"Genom brev, telefonsamtal och sociala medier. Jag tror på en öppenhet och transparens. Samtidigt känns det som om det har blivit ett strukturellt samhällsproblem. Diakoner och socialsekreterare vittnar om detta. Senast i dag skriver branschpressen om journalisters utsatthet. Det är tydligt att avståndet mellan människor på ett sätt minskar med teknikens hjälp, men samtidigt bygger murar och ökar avstånden. Vi behöver i högre utsträckning också mötas i ögonhöjd och personligen."

Hur har allt detta påverkat dig?
"Jag känner fantastiskt stöd från kollegor och allmänhet och det värmer förstås. Många som inte tar ställning i frågan är upprörda över nivån och aggressiviteten. Tyvärr är det många som samtidigt berättar att de också utsätts för hat och hot i sina arbeten och vardagen. Inga hot kan ändra min åsikt (stå stark!) Det finns bara en väg och det är kärlekens väg!"

Eva Brunne avslutar sitt mejl till Dagen med meningen "Kom ihåg att visa gästfrihet, ty det har hänt att de som gjort det har haft änglar till gäster utan att veta om det. (Hebréerbrevet 13:2)".

Martin Garlöv, kommunikationsstrateg i Svenska kyrkan i Lund, skriver samtidigt på Twitter att han har polisanmält flera av inläggen som handlar om Eva Brunne till Twitter. "De som strider mot vett och sans och svensk lag", klargör han.

Självklart blir svenska sjöfarande upprörda som besöker Sjömanskyrkan i Stockholm och finner att muslimska eller hinduiska sjömän som kommer och ber i denna kristna kyrka.

Slutligen - hur kunde Eva Brunne utnämnas som biskop i Sverige??

Mvh/Skribenten
Skribenten

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top