Mats Dagerlind (Avpixlat) vill starta ett Etnosvenskarnas riksförbund

View previous topic View next topic Go down

Mats Dagerlind (Avpixlat) vill starta ett Etnosvenskarnas riksförbund

Post  K. V. Pauker on Wed 17 Dec - 23:11

Rent principiellt skulle kanske det här vara en vettig idé. Tror dock inte att det skulle funka att dra paralleller till Afrosvenskarnas riksförbund och riksförbunden för invandrargrupper typ kurder, turkar, serber, kroater o s v. En sådan här organisation skulle obarmhärtigt och skoningslöst avrättas medialt som en rasistisk organisation, typ. Alla försök att invända ”jamen, afrosvenskarna får ju ha sitt riksförbund bla bla” skulle nog vara förgäves.

Det som möjligen skulle funka är om man indirekt fick något slags riksförbund för etnosvenskar genom att låta en organisation för tornedalsfinnar eller samer ha ett register över stödmedlemmar som är etnosvenskar. Eller att några färgade personer i ett färgat land, typ Indien, lät etnosvenskar betala in pengar till en organisation som förde ett medlemsregister för dessa etnosvenskar.

Vi har inte samma spelregler för etnosvenskar som för andra folkgrupper. Etnosvenskar typ Björn Söder är den ultimata fienden som man helst vill skall försvinna helt eftersom denna folkgrupp (den med finnar icke uppblandade germanska folkgruppen i Sydsverige) hade högst status i den nazistiska läran. Att bekämpa denna folkgrupp blir därför nästan liktydigt med att bekämpa nazismen. När skåningar hamnar i minoritet i Malmö blir detta därför ett uttryck för antirasism. När skåningar hamnar i minoritet i Skåne blir detta ännu mer antirasism. Om skåningarna helt försvinner, eller om det bara blir 10 skåningar kvar, precis som det nu bara finns runt 10 indianer kvar på Kuba, så blir detta höjden av antirasism. Att vägra förbjuda rasism mot svenskar genom att vägra låta inkludera etnosvenskar i det skydd lagen om hets mot folkgrupp ger blir också höjden av antirasism.

I ett sådant klimat går det helt enkelt inte att framgångsrikt bygga upp något typ etnosvenskarnas riksförbund på det sätt Mats Dagerlind verkar ha tänkt. Det enda som händer är väl att själva idén och liknande försök misskrediteras.

K. V. Pauker

Poäng : 2909

Back to top Go down

Re: Mats Dagerlind (Avpixlat) vill starta ett Etnosvenskarnas riksförbund

Post  Max Ronalds on Sat 21 Feb - 16:00

.

Last edited by Max Ronalds on Mon 8 Jun - 16:51; edited 1 time in total
Max Ronalds

Poäng : 2887

Back to top Go down

Post  Skribenten on Sun 5 Apr - 13:35

K. V. Pauker wrote:Rent principiellt skulle kanske det här vara en vettig idé. Tror dock inte att det skulle funka att dra paralleller till Afrosvenskarnas riksförbund och riksförbunden för invandrargrupper typ kurder, turkar, serber, kroater o s v. En sådan här organisation skulle obarmhärtigt och skoningslöst avrättas medialt som en rasistisk organisation, typ. Alla försök att invända ”jamen, afrosvenskarna får ju ha sitt riksförbund bla bla” skulle nog vara förgäves.

Det som möjligen skulle funka är om man indirekt fick något slags riksförbund för etnosvenskar genom att låta en organisation för tornedalsfinnar eller samer ha ett register över stödmedlemmar som är etnosvenskar. Eller att några färgade personer i ett färgat land, typ Indien, lät etnosvenskar betala in pengar till en organisation som förde ett medlemsregister för dessa etnosvenskar.

Vi har inte samma spelregler för etnosvenskar som för andra folkgrupper. Etnosvenskar typ Björn Söder är den ultimata fienden som man helst vill skall försvinna helt eftersom denna folkgrupp (den med finnar icke uppblandade germanska folkgruppen i Sydsverige) hade högst status i den nazistiska läran. Att bekämpa denna folkgrupp blir därför nästan liktydigt med att bekämpa nazismen. När skåningar hamnar i minoritet i Malmö blir detta därför ett uttryck för antirasism. När skåningar hamnar i minoritet i Skåne blir detta ännu mer antirasism. Om skåningarna helt försvinner, eller om det bara blir 10 skåningar kvar, precis som det nu bara finns runt 10 indianer kvar på Kuba, så blir detta höjden av antirasism. Att vägra förbjuda rasism mot svenskar genom att vägra låta inkludera etnosvenskar i det skydd lagen om hets mot folkgrupp ger blir också höjden av antirasism.

I ett sådant klimat går det helt enkelt inte att framgångsrikt bygga upp något typ etnosvenskarnas riksförbund på det sätt Mats Dagerlind verkar ha tänkt. Det enda som händer är väl att själva idén och liknande försök misskrediteras.

När och var skrev Mats Dagerlind om att bilda någontslags "Etnosvenskarnas riksförbund"  blev det något slags resultat av det skrivna??

Fråga från Skribenten
]
Skribenten

Poäng : 2641

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 12 May - 11:22

Jan Milld, Sd-veteran, driver en linje om ett nytt "Sverige-vänligt" parti - https://janmilld.wordpress.com/2015/05/03/politik-1/

Har inte sett Dagerlind aktiv i detta sammanhang.
Ådärkomdenja

Poäng : 3661

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 8 Jun - 16:39

http://www.expressen.se/noje/kronikorer/maria-naslund/bilden-ar-sa-talande-och-fornedrande/

Bilden är så talande och förnedrande

Publicerad 02 jun 2015 22:00

Spritbussarna till Tyskland känner vi redan till.

Men "Kalla fakta" åker med och kan visa en riktigt smutsig och välorganiserad handel.

Spritbussarna till Tyskland känner vi redan till.

Men "Kalla fakta" åker med och kan visa en riktigt smutsig och välorganiserad handel.

Det finns så mycket att bli upprörd över när man ser "Kalla fakta" i TV4 om spritsmugglingen till Sverige att man blir alldeles matt. Hur välorganiserat och stort det har blivit. Hur redan utsatta människor utnyttjas genom att få betalt för att resa och spela med i skådespelet. Hur mängder med sprit säljs unga tonåringar, utan minsta eftertanke. Hur galet maktlös polisen är - trots att de lägger ner enorma resurser i sina försök.

Som Ulf Ängemo vid tullen i Helsingborg, som är helt lugn när han än en gång ska gå igenom en buss där visst alla resenärer ska fira sin födelsedag med en stor fest som kräver 300 kilo alkohol. Frustrationen över att inte komma åt skiten finns förstås där, men han är lugn när han tömmer bussen och räknar flaskor och burkar för att sedan på sin höjd kunna beslagta en bråkdel. För det här händer hela tiden, varje vecka, året om. Det är rutin.

Den dolda kameran på bussresan visar hur öppet allt sker mellan smugglare och langare, hur alla roller är tydligt fördelade och vilket smutsigt jobb det är. Bilden när busschauffören öppnar det sprängfyllda bagaget och ölen åker i backen är så talande och förnedrande.

Nya, förstärkta "Kalla fakta" hade över 800 000 tittare i säsongspremiären, men har sedan tappat drygt hälften. Det är synd - programmet är riktigt bra nu med Nicke Nordmark som programledare och med utökad sändningstid som gör att granskningarna får ett större djup. Senaste avsnittet rekommenderas särskilt till alla tonårsföräldrar.

http://bloggar.expressen.se/paradiset/2015/06/02/oliwia-franden-jag-har-en-tatuering-pa-halva-min-fiffi/

Oliwia Frändén: ”Jag har en tatuering på halva min fiffi”

2 juni, 2015

Hon tvekar inte att hugga någon i ryggen – eller att ha sex framför kamerorna. Oliwia Frändén, 19, skäms inte heller för att någon ska se hennes lite speciella kroppssmyckning när hon söker till ”Paradise Hotel” genom ”Förspelet”.
–Jag har en tatuering på halva min fiffi, säger hon.

Sex, tatueringar och spel. I dagens avsnitt av ”Paradise Hotel – Förspelet” får tittarna träffa Oliwia Frändén, 19, för första gången. Men om hon får bestämma så är det inte sista gången. Oliwia slåss nämligen om en plats i den riktiga sexsåpan – en plats hon tror skulle passa henne perfekt.
– Jag har en tendens att supa jävligt mycket. Och jag har en bra syn på sex. Jag döljer mig inte, säger hon i ”Förspelet”.

Och det har hon inte för avsikt att göra i tv heller. Oliwia avslöjar nämligen att hon, om hon kommer med, inte kommer att tveka att guppa mellan lakanen.
– Jag skulle absolut ha sex i huset. Det längsta jag har varit utan sex är en vecka. Jag skiter i kameran, säger hon.
Men om Oliwia skulle komma med i ”Paradise Hotel” är det ytterligare en grej som tittarna kommer att få se – nämligen en lite speciell kroppssmyckning.
– Jag har en tatuering på benet, som går över halva min fiffi, säger hon i programmet.

När Oliwia skulle göra tatueringen uppstod dock en kris. Hennes tatuerare ringde när hon var ute på stan och bad henne komma förbi. Men eftersom det intima området också skulle gaddas ville Oliwia styra upp sig lite innan mötet.
– Det är klart att jag ville vara rakad och fin då, så jag köpte rakhyvlar på vägen och gick in på Donken och rakade min fiffi. Det är det sjukaste jag gjort, säger hon i programmet.

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 14 Jun - 19:38

Skribenten wrote:
K. V. Pauker wrote:Rent principiellt skulle kanske det här vara en vettig idé. Tror dock inte att det skulle funka att dra paralleller till Afrosvenskarnas riksförbund och riksförbunden för invandrargrupper typ kurder, turkar, serber, kroater o s v. En sådan här organisation skulle obarmhärtigt och skoningslöst avrättas medialt som en rasistisk organisation, typ. Alla försök att invända ”jamen, afrosvenskarna får ju ha sitt riksförbund bla bla” skulle nog vara förgäves.

När och var skrev Mats Dagerlind om att bilda någontslags "Etnosvenskarnas riksförbund"  blev det något slags resultat av det skrivna??

Fråga från Skribenten
]

Här skrev Dagerlind:

http://avpixlat.info/2014/12/16/att-vara-medborgare-i-sverige-ar-inte-detsamma-som-att-vara-svensk/

Har inte hört att planerna realiserats.

K. V. Pauker

Poäng : 2909

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Fri 7 Jul - 2:29

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/magdalena-anderssons-uppmaning-till-svenska-stjarnan-du-borde-bli-politiker

Mitt under intervju kom frågan om vilken artist som borde fundera på att lägga mikrofonen på hyllan och i stället bli partiledare. Finansministern svar var blixtsnabbt:

– Zara Larsson. Jag tycker hon är så himla cool – och stark. Och hon tycker mycket. En stark feminist. Jag tror hon skulle bli jättebra, säger Magdalena Andersson.

Jag håller med om allt utom att Zara Larsson skulle vara cool. Zara Larsson är inte cool för fem öre. Zara Larsson är epitomet för 2010-talets selfiemänniska.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top