Thoralf Alfsson (SD) underliga affärer

View previous topic View next topic Go down

Thoralf Alfsson (SD) underliga affärer

Post  Skribenten on Tue 30 Dec - 13:23

Av en ren händelse tittade jag in på Thoralf Alfsson (SD) blogg fredag 19.e dec. Här finns en annons med texten: ”Grattis Du är vår senast utvalde besökare, Din IP-adress blev därmed utvald bland alla besökare som en möjlig exklusiv vinnare av presentkort på 10.000:- till din favoritbutik” [. . .] Den som var utvald skulle ”klicka” vidare.

Länk: http://thoralf.bloggplatsen.se/

I min enfald ”klickade” jag vidare varvid en kollosal mängd frågor dök upp.  Jag fann då att det hela handlade om försäljningar, av olika slag, varpå jag straxt avbröt ”klickandet”.

Min fråga lyder: hur kommer det sig att Thoralf Alfsson som politiker i SD är verksam med dessa underliga affärer som skaskar ner SD? Är det någon som vet?

Med vänlig förfrågan - Skribenten
Skribenten

Poäng : 2407

Back to top Go down

Re: Thoralf Alfsson (SD) underliga affärer

Post  Ådärkomdenja on Sat 3 Jan - 8:47

Han har nog funnit en inkomstkälla. Sajter med höga besökarantal, attraherar reklamköpare, kolla Expressen och Aftonbladet, nerlusade med banners och klickannonser, en del poppar upp utan att man gjort ett jota, svårare än så är det nog inte. Och hans sajt har vuxit i popularitet, särskilt efter att SD centralt valde bort honom som riksdagskandidat i senaste valet.
Ådärkomdenja

Poäng : 3427

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 10 Jan - 18:22

Well politiker är väl som hydror...omöjliga att halshugga
Barbarossa

Poäng : 2163

Back to top Go down

Toralf Alfsson reklam?

Post  Skribenten on Wed 1 Apr - 13:11

Har Toralf Alfsson (SD) som skriver i sin blogg ”Vem är det som söker asyl i Sverige?” kastat sin tidigare sjaskiga  reklam i soptunnan?

Toralf skriver: - Jag tror att det faktiskt inte är så många som vet hur illa det står till med kunskapen om de som söker asyl i Sverige. Om jag säger att endast en av tio som söker asyl i Sverige har en passhandling är det väldigt många som inte tror på mig. Man tror helt enkelt inte att det svenska ”kontrollsamhället” fungerar så dåligt.

Om nio av tio personer som söker asyl inte kan styrka sin identitet hur kan vi då lita på andra uppgifter från dessa asylsökande personer. Enligt anonyma uppgifter från anställda på Migrationsverket finns det stora tvivel i flera avseenden och rena misstankar om falska uppgifter.

Ett exempel på detta är att många invandringsförespråkare lyfter fram att många invandrare är högutbildade i diverse yrken. Men om dessa inte ens kan visa upp en giltig id-handling och framförallt ett pass anser jag att alla andra uppgifter måste tas med en stor ”nypa salt”.

Med anledning av detta begärde jag ut statistik över hur stor andel som inte kan visa upp en giltig id-handling (pass). Läsningen är skrämmande. Under de senaste åren har ca 90 procent av de asylsökande inte kunnat uppvisa t.ex pass. Under 2014 är siffran något bättre men det beror helt och hållet på att asylsökande från Syrien ges permanenta uppehållstillstånd och därför är det viktigt att visa en giltig id-handling. Dessutom är andelen asylsökande stor från Syrien. Om Syrien undantas i statistiken för 2014 hamnar siffran istället på 89 procent.

Här kommer några sammanställningar av statistiken från Migrationsverket. Först vilka länder som har de värsta syndarna när det gäller pass under 2014.

Länk: http://thoralf.bloggplatsen.se/

Mvh/Skribenten
Skribenten

Poäng : 2407

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top