Vår tids dikotomi

View previous topic View next topic Go down

Vår tids dikotomi

Post  Max Ronalds on Sat 11 Feb - 18:36

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/GEoAJ/sting-ar-allting-som-rockmannen-hatar

Efter åratal av grubblande känns det skönt att äntligen bli diagnosticerad av Johanna Frändén som i sin krönika presenterar vår tids stora dikotomi: den mellan Dylan-männen och Sting-männen. Jag är helt enkelt en Sting-man. Lika lite som jag har lyssnat på Bob Dylan (vill inte ens försöka förstå mig på hans gallimatias), lika mycket har jag lyssnat på Sting och hans band (med ett namn som på betongväggen oftast föregås av ett F-word). Sammanlagt måste röra sig om tusentals timmar av idogt lyssnande. Jag kan t.o.m. citera de där verkliga guldkornen som aldrig spelas på radio.

Loose talk in the classroom
To hurt they try and try
Strong words in the staff room
The accusations fly
It's no use, he sees her
He starts to shake and cough
Just like the old man in
That book by Nabakov

Hög liggfaktor. Dylan-männen får väl ligga? I så fall är det dags för oss Sting-män att ta oss i kragen och revanschera oss efter åratal av förödmjukelse. Jag kommer under de närmaste årtiondena att besöka vartenda societetsparty och högläsa Sting-texter. Jävlar vad jag kommer få ligga. Enda nackdelen är att man inte kan döpa sin egen dotter till Sting. Där går i alla fall gränsen för min fanatism.
Max Ronalds

Poäng : 2697

Back to top Go down

Re: Vår tids dikotomi

Post  Robin Shadowes on Sat 11 Feb - 20:49

Du kan ju alltid döpa henne till Gordon och ge henne namnet Sting som smeknamn. Klockrent lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top