Partiledare anmäld för plagiat

View previous topic View next topic Go down

Partiledare anmäld för plagiat

Post  Max Ronalds on Thu 27 Apr - 6:22

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/0Ro7o/fi-ledaren-anklagas-stal-kvinnlig-forskares-verk

Fi-ledaren Victoria Kawesa anklagas för plagiat av Göteborgs universitet.

Doktoranden Therese Svensson har nu lämnat in en polisanmälan mot partiledaren, uppger universitet.

– Det är viktigt att folk inte kommer undan med att använda sig av andra människors verk, säger Gró Einarsdóttir, ordförande för doktorandkommittén.

Just när vi behövde partiet som mest verkar partiledaren ha lagt samma kurs som Titanics kapten kvällen den 14 april 1912. Otroligt småsint av akademikerfittan att lämna in en polisanmälan. Fan vad jag hatar akademiker. Knapptryck på ett tangentbord ska man aldrig kunna tjäna pengar på. Om det inte handlar om hårdrock eller något mer väsentligt. Men fucking jävla genusvetenskap. Frågan är vilka man nu ska rösta på den 9 november 2018. Det där piratskeppet ligger ju redan på havets botten. Det blir väl till att rösta på Nordiska motståndsrörelsen. Eller elda upp röstkortet.
Max Ronalds

Poäng : 2625

Back to top Go down

Re: Partiledare anmäld för plagiat

Post  Max Ronalds on Thu 27 Apr - 6:43

http://gu-se.academia.edu/ThereseSvensson

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 27 Apr - 13:20

Max Ronalds wrote:Fan vad jag hatar akademiker. Knapptryck på ett tangentbord ska man aldrig kunna tjäna pengar på. Om det inte handlar om hårdrock eller något mer väsentligt.

Jag känner att jag behöver korrigera det där påståendet.

Rap? Är det lyriken som gör unga svarta män stenrika? Förmodligen krävs det mer än bara lyrik. De enda som egentligen går i spinn över minsta antydan till textstöld är människor som har åsikter som de själva uppfattar som radikala kombinerat med hybris. Har du det så tror du att dina knapptryck på ett tangentbord är det som en dag kommer att göra dig till en ekonomiskt oberoende, lönnfet, cognac-smuttande mysfarbror som slipar på kvällstidningskolumnen som publiceras en gång varannan vecka. Som om vi levde på 1900-talet.

Nu handlar det kanske inte om några lösryckta citat i just det här fallet, utan ett totalt undermåligt examensarbete från en partiledare med riksdagsambitioner. Självklart har "Therese Svensson" all rätt att påpeka detta.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top