Nu drar det igång

View previous topic View next topic Go down

Nu drar det igång

Post  Max Ronalds on Fri 28 Apr - 3:55

Vem jag kommer att heja på? Inte den långa blonda snubben som raljerar över vad han kan göra med kvinnors könsorgan. Det är såna där jävla äckel som flockas kring advokatyrket. Jag hatar såna där jävla människor. Jag kommer att heja på han som sitter och röker på tunnelbanan. Fick verkligen dubbelkolla den där filmen. Är det en penna? Det är en rökpuff! Inne i vagnen! Helt otroligt. Kan inte ha inträffat sedan Karl XV invigde västra stambanan. Kim Jong-un bryter mot alla konventioner vi i västvärlden tar för givna. Och den där "introverta aspergerpersonligheten" som har tillskrivits diktator Kim ser jag inte tillstymmelse av. Det är ju ett annat kännetecken för långe blonde knullgubben; om du inte vill föra en "intressant konversation" med honom på hans egen nivå så ska du diagnosticeras med asperger syndrom.

Max Ronalds

Poäng : 2827

Back to top Go down

Re: Nu drar det igång

Post  Max Ronalds on Fri 28 Apr - 18:15

Och om kriget blir för långvarigt för den amerikanska tv-publiken så kommer Donald Trump plocka fram Jared Kushner ur kortleken och implicit säga att det var judarnas fel. Han kommer därefter avgå och utse en efterträdare som fördömer kriget och kan därmed behålla gräsrötterna inom alt-högern. Det var precis så det gick till inför Irak-invasionen. Först stridsfallosar och hets mot Saddam Hussein, sedan krokodiltårar om irakiska barn och hur förledda man blev av de neokonservativa judarna. Nu hetsar man precis lika mycket mot den där Kim Jong-un.

Nu är mer en popcorn-mumsande tv-konsument är någon militärstrategisk analytiker. Det är möjligt att det bara blir lite kirurgiska ingrepp mot Kims påstådda kärnvapenanläggningar. Men när jag ser John Bolton sitta och hålla hov på Fox News får jag intrycket att det här kommer bli en ganska omfattande operation. Sedan vet jag inte hur patriotiska respektive trötta på regimen som Nordkoreas befolkning är. Blir ikonoklasmen tillräckligt omfattande i Pyongyang så kanske civilbefolkningen väljer att vifta vit flagg när tanksen rullar in. Där har ju faktiskt islam en fördel i att det är förbjudet att avbilda profeten Muhammed. Hade islam gått ut på att resa gigantiska buddha-statyer så kanske al-Zarqawi och grabbarna hade haft svårare att bygga upp en motståndsrörelse i Irak.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 13 Jun - 19:45

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 20 Jun - 14:07

Det här var ju inte så lyckat ur PR-synpunkt.

Självklart kommer det här tas som intäkt för krig hos den amerikanska befolkningen. Min enda livlina till Kim Jong-un nu är att göra någon PR-grej av cannabisfrågan och det som internationellt kallas "incarceration rate". Skulle möjligtvis kunna få den amerikanska administrationen att framstå som vidriga hycklare. Om vi tänker i ett längre perspektiv över flera årtionden när både Donald Trump och Kim Jong-un är borta så skulle jag älska att se ett libertarianskt Nordkorea med en röd fana och en excentrisk ledare.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 9 Jul - 15:42

http://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-kommer-gora-riktigt-riktigt-ont/

– Är det så att någon får för sig att göra något mot Sverige ska de veta att det kommer göra riktigt, riktigt ont, säger Stefan Löfven, S.

Så kanske nordkoreanerna också resonerar.

Frågan är vilken roll Sverige kommer spela i den här insatsen. Kommer Löfven eller Batra försöka spela samma roll som Fogh Rasmussen, Kwaśniewski och Aznar gjorde 2003? Var står Åkesson? Kanske borde ställa frågan i Paukers SD-tråd. Det här är ju snart inrikespolitik.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top