Funderingar kring SD - Från en måttligt insatt "vanlig" arbetare.

View previous topic View next topic Go down

Funderingar kring SD - Från en måttligt insatt "vanlig" arbetare.

Post  Jens0967 on Fri 14 Jul - 21:24

Hej
Jag är ny på forumet, och skapade en användare endast för att göra mig hörd någonstans.
Jag är en som politikerna kallar "vanlig" medborgare. Jag är 30+ och lärare.
Jag är uppfostrad i ett hem med Socialdemokraternas logga på väggen. Något som lärt mig värdet av att vara human, hjälpsam, och medmänsklig. Något jag lär mina barn.
Dock har jag alltid varit oerhört ointresserad av politik i alla dess former. Jag har alltid lämnat det till de jag anser "de kunniga insatta människorna" i vårat land.

Men för några år sedan fick jag lära mig att det var något som hette Sverigedemokraterna. "Va, finns det rasister i vårat land som debatterar?!" tänkte jag och såg några debatter med Jimmie i en förväntan att bli underhållen utav att se de andra stora partierna döda honom och hans parti i en debatt.

De första debatterna jag ser. Är en Jimmie som faktiskt verkar helt normal. När jag till en början lyssnar på honom så erkänner jag att jag inte var opartisk. Jag hade redan stämplat honom som fiende.
Men efter 4 år av debatter på nätet som jag ser i smyg då inte min älskade sambo ser mig så har min uppfattning ändrats, tvärtom slås jag av häpnad. Min slutsatser är följande.

- Varför lyssnar inte partierna på vad han faktiskt säger? Varför måste han upprepa sig i invandrings-frågan gång på gång på gång? Jag har sett ett tjugotal olika debatter där han måste säga exakt samma sak som som han gjort de senaste åren "Jag vill kraftigt reducera invandringen, och hjälpa personer i nöd i närområdet, långt mycket mer än ni kan"... men det är ingen som hör den meningen?