Den stora tråden om regn-helvetet

View previous topic View next topic Go down

Den stora tråden om regn-helvetet

Post  Robin Shadowes on Thu 14 Jul - 23:22

Kanske en aning lättsammare än snö-tråden. lol!

Uriah Heep - Rain - From Magician's Birthday album

Rain

(Hensley)
It's raining outside but that's not unusual
But the way that I'm feeling is becoming usual
I guess you could say
The clouds are moving away
Away from your days
And into mine

Now it's raining inside and that's kind of a shame
And it's getting to me, a happy man
And why should you want to
Waste all my time
The world is yours
But I am mine

Rain, rain, rain, in my tears
Measuring carefully my years
Shame, shame, shame, in my mind
See what you've done to my life

Rain, rain, rain, in my tears
Measuring carefully my years
Shame, shame, shame, in my mind

Samma låt men solo med Ken Hensley från hans solo-album Proud Words from A Dusty Shelf från 1973. Båda versionerna är gör-bra.

Camel - Rain Dances

Tänkte egentligen bara ta med låten Raindance men eftersom tydligen hela plattan finns uppladdad så bjuder jag på den för det är härlig prog från 1975. Raindance är andra låten.

Peter Gabriel - Here Comes The Flood

Be Bop Deluxe - Crying To The Sky

Så får det vara nock med skyfall för den här gången. Avslutar med en av filmhistoriens mest klassiska scener.

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3750

Back to top Go down

Re: Den stora tråden om regn-helvetet

Post  Robin Shadowes on Thu 14 Jul - 23:33

Det blev något fel förra gången och den vill inte låta mig lägga in den där jag hade tänkt mig så jag kör den separat istället.

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Absurd on Fri 15 Jul - 9:23

Jag saknar Purple Rain!
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2649

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 15 Jul - 16:08

Anna-Lena Löfgren - "Regniga natt":

Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 15 Jul - 22:51

Asbra låt med Robyn och annorlunda mot vad hon annars gör. Fanns med som hemligt spår på ett album för några år sedan.

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Aake on Fri 15 Jul - 23:54

Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3595

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 27 Sep - 18:05

Sverige dränks f n av regn. Vattenfall har tvingats öppna alla tänkbara vattemagasins slussar, böndernas grödor ruttnar på åkrarna, och översvämningar av källare och lokaler är vardagsmat.

Sverige har ett av världens mest motbjudande klimat (jag har drivit min observation och åsikt i åratal), som många vet. Och, nu nalkas inom snart den tredje vintern. Dom två föregående katastrofer, kommer kanske att följas upp i år igen. Väderhelvetets förlovade hemland - Sverige.

PS. Som vistandes í subtropiskt klimat oktober-april, så kan jag bara beklaga de stackare som tvingas genomlida svenskt väderhelvete. Jag vet att många hittar fördelar och accepterar. Men, om man som jag har varit bosatt i södra/västra delarna av väderhelvetets räjonger, så kan jag inte beskriva eländet illa nog.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 27 Sep - 22:38

Förutom att man blir blöt har jag inget emot regn. Att man inte heller ser en enda neger arab ute, när det regnar gör mig enbart glad. :D
kapten havoc

Poäng : 2942

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 27 Sep - 22:42

Ådärkomdenja wrote:Sverige dränks f n av regn. Vattenfall har tvingats öppna alla tänkbara vattemagasins slussar, böndernas grödor ruttnar på åkrarna, och översvämningar av källare och lokaler är vardagsmat.

Sverige har ett av världens mest motbjudande klimat (jag har drivit min observation och åsikt i åratal), som många vet. Och, nu nalkas inom snart den tredje vintern. Dom två föregående katastrofer, kommer kanske att följas upp i år igen. Väderhelvetets förlovade hemland - Sverige.

PS. Som vistandes í subtropiskt klimat oktober-april, så kan jag bara beklaga de stackare som tvingas genomlida svenskt väderhelvete. Jag vet att många hittar fördelar och accepterar. Men, om man som jag har varit bosatt i södra/västra delarna av väderhelvetets räjonger, så kan jag inte beskriva eländet illa nog.

Som tur är har vi hus med. :cyclops:
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 27 Sep - 23:59

kapten havoc wrote:Förutom att man blir blöt har jag inget emot regn. Att man inte heller ser en enda neger arab ute, när det regnar gör mig enbart glad. :D

Jag har fötts av en anledning här uppe. Hade jag velat ha sommar året runt så hade jag antingen blivit neger eller arab istället. Jag tillhör dem som uppskattar fyra tydliga årstider. Tycker hösten är otroligt vacker, även vintern kan ha sin skönhet. En stor upplevelse hade jag i Lund för 15-16 år sedan. En tidig vinter-morgon gick jag genom stadsparken. Det var fortfarande mörkt. Det var alldeles vindstilla och snöflingorna dalade sakta ner. Det var alldeles vitt, mark och träd. Månen och parkbelysningen lyste upp och det var väldigt vackert. Väldigt långifrån Ådärosv snöhelvete. :twisted:
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 28 Sep - 0:01

kapten havoc wrote:
Ådärkomdenja wrote:Sverige dränks f n av regn. Vattenfall har tvingats öppna alla tänkbara vattemagasins slussar, böndernas grödor ruttnar på åkrarna, och översvämningar av källare och lokaler är vardagsmat.

Som tur är har vi hus med. :cyclops:

Visserligen med stampat jordgolv men ändå. :o
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 28 Sep - 2:14

Östkusten verkar inte dränkas av något regn iaf, mer av Brittsommar. Ni får väl ta en safaritur till Hufvudstaden och titta på hur mycket vildar vi fått, ni kan tänkas bli ganska chockade, när det inte är rusningstrafik så är Hufvudstadens gator väldigt svart och brunt. Jag vet att Malmöbo hade blivit chockad iaf. då han verkar tro att Hufvudstaden är helt ren från vildar, trots att den gamla statistiken säger 28% med invandrarbakgrund och det är gammal statistik (minst 1 år, mer troligt 2 år gammal statistik, på 2 år hinner man få många).

Proverbs 28:3 A poor man that oppresseth the poor is like a sweeping rain which leaveth no food.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3811

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Wed 28 Sep - 8:43

Rainin' In My Heart -- Slim Harpo:

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2427

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 28 Sep - 10:24

Stratiotes Iesous C wrote:Östkusten verkar inte dränkas av något regn iaf, mer av Brittsommar. Ni får väl ta en safaritur till Hufvudstaden och titta på hur mycket vildar vi fått, ni kan tänkas bli ganska chockade, när det inte är rusningstrafik så är Hufvudstadens gator väldigt svart och brunt. Jag vet att Malmöbo hade blivit chockad iaf. då han verkar tro att Hufvudstaden är helt ren från vildar, trots att den gamla statistiken säger 28% med invandrarbakgrund och det är gammal statistik (minst 1 år, mer troligt 2 år gammal statistik, på 2 år hinner man få många).

Proverbs 28:3 A poor man that oppresseth the poor is like a sweeping rain which leaveth no food.

Fortfarande envisas många med att påstå att vi bara har 400000 vildar här, trots att det är 10 år gammal statistik minst. Vi säger att det kommit 50000 fram till 2005. Då plussar vi på ytterligare 200000 och vi kommer upp i 600000. Efter att hybriden kom till makten så har importen fördubblats till mellan 80000 till 100000 årligen. Räknar vi lågt så blir det ytterligare 400000 vildar bara på 5 år. Alltså är vi uppe i en miljon vildar nu 2011. Räknar vi på det högre så har vi tagit emot en halv miljon barbarer på bara ynka 5 år, alltså 1,1 miljon av dessa främlingar. Tycker den kalkylen stämmer rätt bra med tanke på att det inte var så många år sedan vi var bara 8 miljoner. Nu är vi plötsligt 9 och på god väg mot 10 miljoner. Vi kan alltså ha uppemot 1½ miljon kolonialiserande mohammedaner redan. Med tanke på att det som SIC också har noterat, formligen kryllar av mohammedaner, inte bara i hufvudstaden, utan även i småstäder numera, så tycker jag mina siffror stämmer bättre än dom officiella gamla gör.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 28 Sep - 16:48

Robin Shadowes wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Östkusten verkar inte dränkas av något regn iaf, mer av Brittsommar. Ni får väl ta en safaritur till Hufvudstaden och titta på hur mycket vildar vi fått, ni kan tänkas bli ganska chockade, när det inte är rusningstrafik så är Hufvudstadens gator väldigt svart och brunt. Jag vet att Malmöbo hade blivit chockad iaf. då han verkar tro att Hufvudstaden är helt ren från vildar, trots att den gamla statistiken säger 28% med invandrarbakgrund och det är gammal statistik (minst 1 år, mer troligt 2 år gammal statistik, på 2 år hinner man få många).

Fortfarande envisas många med att påstå att vi bara har 400000 vildar här, trots att det är 10 år gammal statistik minst. Vi säger att det kommit 50000 fram till 2005. Då plussar vi på ytterligare 200000 och vi kommer upp i 600000. Efter att hybriden kom till makten så har importen fördubblats till mellan 80000 till 100000 årligen. Räknar vi lågt så blir det ytterligare 400000 vildar bara på 5 år. Alltså är vi uppe i en miljon vildar nu 2011. Räknar vi på det högre så har vi tagit emot en halv miljon barbarer på bara ynka 5 år, alltså 1,1 miljon av dessa främlingar. Tycker den kalkylen stämmer rätt bra med tanke på att det inte var så många år sedan vi var bara 8 miljoner. Nu är vi plötsligt 9 och på god väg mot 10 miljoner. Vi kan alltså ha uppemot 1½ miljon kolonialiserande mohammedaner redan. Med tanke på att det som SIC också har noterat, formligen kryllar av mohammedaner, inte bara i hufvudstaden, utan även i småstäder numera, så tycker jag mina siffror stämmer bättre än dom officiella gamla gör.

Idag gäller det att hitta sin svenska tillflyktsort bland små, exklusiva orter, med nästintill inga hyreslägenheter. Det är ett ständigt samtalsämne man har med sina [välbeställda] bekanta, och det känns som ett privilegium, när man i sin vardag konstaterar att negrer, hucklearaber och annat hudfärgshandikappat slödder icke existerar på ens hemort.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 28 Sep - 17:34

Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:

Idag gäller det att hitta sin svenska tillflyktsort bland små, exklusiva orter, med nästintill inga hyreslägenheter. Det är ett ständigt samtalsämne man har med sina [välbeställda] bekanta, och det känns som ett privilegium, när man i sin vardag konstaterar att negrer, hucklearaber och annat hudfärgshandikappat slödder icke existerar på ens hemort.

Ja hade jag varit rik hade jag oxå "flytt", det ska jag inte sticka under stol med. Nej, vi får helt enkelt bönder, getherdar och kamelknullre hitskickade av lägsta rang från FN, röda korset och liknande slödderkramar-organisationer man behöver inte gissa två gånger vem som betalar deras lön/muta.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top