Studieavgifter för tredje lands studenter

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Studieavgifter för tredje lands studenter

Post  RickyEcholette on Thu 28 Jul - 14:45

F.r.o.m 1:a augusti i år så införs studieavgifter för tredje lands studenter vid våra svenska högskolor/universitet. Sverige lär ha gått back netto på cirka 500 - 700 miljoner kr per år. Enligt Riksrevisionsverket har utländska studenters gratisätande inte ens lett till något omfattande kulturellt utbyte heller (misslyckande för mångkulturen igen?), inte heller har det tyckts gynna svensk handel. Svenska studenter har nedprioriterats och fått det svårare att få tag på hett eftertraktande studentbostäder, framförallt i våra storstadsområden.

Man kan tycka att drygt en halv miljard kronor är en tuppfjärt i universum i paritet med den exceptionellt kostsamma massinvandringen, och det är det väl också. Men samtidigt är det skönt att åtminstone slippa försörja arroganta och otacksamma kinesiska kvinnliga studenter som vällt in i landet!

Jag hoppas nu att kvaliten höjs på våra högskolor/universitet och att fler etniskt svenska studenter intresserar sig för högre studier, framförallt för matematik, naturvetenskap och teknik.

Jag tycker ändå att vi kan känna viss glädje över att dessa avgifter införs, och att åtminstone en liten, liten börda lättar från våra nedtyngda svenska skattebetalande axlar.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2645

Back to top Go down

Re: Studieavgifter för tredje lands studenter

Post  Robin Shadowes on Thu 28 Jul - 18:19

Kommer det spela nån roll? Det är ju ändå bara blattar och negrer som egentligen inte kommer för att studera. Dom vill bara få foten in så att dom sedan kan söka asyl. Dom har inget intresse av att studera, bara av att jacka in parasit-snabeln. Istället för studie.medel blir det såssial-pidrak istället och andra bidrag.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3750

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 28 Jul - 19:07

Robin Shadowes wrote:Kommer det spela nån roll? Det är ju ändå bara blattar och negrer som egentligen inte kommer för att studera. Dom vill bara få foten in så att dom sedan kan söka asyl. Dom har inget intresse av att studera, bara av att jacka in parasit-snabeln. Istället för studie.medel blir det såssial-pidrak istället och andra bidrag.

Det ligger nog någonting i det du skriver. Redan nu så har man ju bekostat ett generöst stipendiesystem för tredje landet studenter. Sedan så tror jag också att många s.k "studenter" på något sätt kommer att komma runt de här avgifterna genom att (som vanligt) dupera godtrogna svenska myndigheter. Så det är nog möjligt att de här avgifterna gör varken från eller till på sikt.

Nåväl, vad jag hört så har antalet anmälda studenter från tredje land inför höstterminen minskat radikalt, och vad man får hoppas på är att fler etniska svenskar nu skall ta chansen till högre studier och få möjlighet till egen studentbostad utan att utländska studenter ockuperar dem, det unnar jag faktiskt svenska studenter.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 28 Jul - 23:02

Kinesiska kvinnliga studenter som formligen vällt in i landet kommer väl nu att gnälla över den "vita mannens rasism" med tanke på att dessa studieavgifter nu införs från den 1:a augusti. Men om dem då tycker att dessa avgifter är en konsekvens av den vita mannens "rasism", varför åker då inte dessa kinesiska kvinnor till Afrika och studerar istället? Jag är säker på att svarta män kommer att ta hand om dem ordentligt :)

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 28 Jul - 23:53

Så bra då. Avgiftern har tydligen rensat bort majoriteten lycksökare och drägg. Förhoppningsvis utgör de få som kommer verkligt studieintresserade från andra än MENA-området och andra träskregioner. Varför man erbjudit gratis utbildning öht fattar jag inte, men det är väl ett arv sedan "internationalisten" och landsförrädaren Palmes tid.
Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Germanen on Thu 28 Jul - 23:54

RickyEcholette wrote:Kinesiska kvinnliga studenter som formligen vällt in i landet kommer väl nu att gnälla över den "vita mannens rasism" med tanke på att dessa studieavgifter nu införs från den 1:a augusti. Men om dem då tycker att dessa avgifter är en konsekvens av den vita mannens "rasism", varför åker då inte dessa kinesiska kvinnor till Afrika och studerar istället? Jag är säker på att svarta män kommer att ta hand om dem ordentligt :)

Mvh

Vad ska de lära sig av negrerna? Hur man apar sig?
Germanen

Poäng : 2464

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Jul - 0:06

Ådärkomdenja wrote:Så bra då. Avgiftern har tydligen rensat bort majoriteten lycksökare och drägg. Förhoppningsvis utgör de få som kommer verkligt studieintresserade från andra än MENA-området och andra träskregioner. Varför man erbjudit gratis utbildning öht fattar jag inte, men det är väl ett arv sedan "internationalisten" och landsförrädaren Palmes tid.

Jag vill helt enkelt att fler etniska svenskar skall ta chansen att erbjudas högre utbildning. På vissa naturvetenskapliga institutioner på våra större universitet, t.ex i kemi har det faktiskt varit fler utländska studenter än etniska svenska, vilket jag själv fått erfara. Jag tycker att det finns en fara i att allt färre etniska svenskar skriver mastersuppsatser och doktorerar. Det gör att svenskar i framtiden blir än mer beroende av invandrare och utlänningar och att vi således hamnar i underläge i vårat eget land. Framförallt tycker jag det är oroväckande att intresset för matematik, naturvetenskap och teknik är så lågt bland svenskar, men det löser vi inte genom att öppna slussarna för kineser och indier, utan den problematiken måste vi komma tillrätta med redan tidigt i skolan och satsa målmedvetet på svenska ungdomar. Minska genustramset i skolan och öka matematiken.

Mvh

Last edited by RickyEcholette on Fri 29 Jul - 0:42; edited 1 time in total

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Fri 29 Jul - 0:13

Ådärkomdenja wrote:... Varför man erbjudit gratis utbildning öht fattar jag inte, men det är väl ett arv sedan "internationalisten" och landsförrädaren Palmes tid.

Av en ganska enkel anledning min vän. De har använt det som morot för att locka till sig utländska medborgare i syfte att hjärntvätta dem med vänsterorienterade värderingar.
Germanen

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 29 Jul - 0:31

Germanen wrote:
Ådärkomdenja wrote:... Varför man erbjudit gratis utbildning öht fattar jag inte, men det är väl ett arv sedan "internationalisten" och landsförrädaren Palmes tid.

Av en ganska enkel anledning min vän. De har använt det som morot för att locka till sig utländska medborgare i syfte att hjärntvätta dem med vänsterorienterade värderingar.
Dvs helt i linje med Olof Palmes idéer. Sossarnas store ikon, som föregick med "gott exempel", och genom skengifte med en tjeckisk invällerska fick in henne till "studier" i Sverige, och givetvis belöning med svenskt medborgarskap i sinom tid. Skenäktenskapet upplöstes som planerat, inga reprimander åt den blivande "landsfadern".

I marginalen noterade jag tidernas mest beklämmande SVT Aktuellt kl 21 igår. Under programtiden, 25 minuter, hade man två nyhetsinslag, båda givetvis utrikesorienterade, båda dröp av snyft och jämmer:
1) attentatshändelsernas Norge, hur detta har påverkat diverse individer
2) svältkatastrofen i Somalia

Efter dessa två programinslag avslutades sändningen med en snabb väderprognos. Inte ett enda inrikesinslag under hela sändningen. :x

Snacka om bred nyhetsförmedling av (s)tatstelevisionen. Man baxnar inför maktens fixering vid problem utanför våra gränser. Deras patos och fixering vid allt icke-svenskt växer hela tiden. *urk*
Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Jul - 0:38

Germanen wrote:
RickyEcholette wrote:Kinesiska kvinnliga studenter som formligen vällt in i landet kommer väl nu att gnälla över den "vita mannens rasism" med tanke på att dessa studieavgifter nu införs från den 1:a augusti. Men om dem då tycker att dessa avgifter är en konsekvens av den vita mannens "rasism", varför åker då inte dessa kinesiska kvinnor till Afrika och studerar istället? Jag är säker på att svarta män kommer att ta hand om dem ordentligt :)

Mvh

Tja, frågan är vad dem har här att lära sig av oss? Andrew Geim, Nobelpristagare i fysik sa i samband med sitt Nobeltal något i stil med att: "Den politiska korrektheten håller på att ta död på den fria forskningen i västvärlden och att många av gårdagens vetenskapliga framsteg knappast skulle ha kunnat genomföras om dåtiden varit lika politiskt korrekt som idag".

Jag delar den uppfattningen, och det ironiska är att i västvärlden börjar forskningen bli alltmer politiskt korrekt, samtidigt som man inom den kinesiska forskarvärlden börjar bli alltmer öppen och mer och mer börjar frångå gamla dogmer och det gamla politiskt korrekta tankegodset, omvända roller alltså.

Ett konkret exempel på det politiskt korrekta forskarsverige är ju Dick Harrisons forskning om svarta slavhandlare. Om jag inte har helt fel så har han i o m detta t.o.m blivit kallad rasist och blivit pådyvlad andra tillmälen. Intelligensforskaren och psykologen Phillipe Rushton i Kanada har blivit konstant hotad p.g.a av sin forskning om intelligensskillnader. Cavalli - Sforza en annan kontroversiell forskare som lanserat teorin om "genetiska distanser" likaså. Även den kontroversielle svenske professorn Gunnar - Adler Karlsson har blivit kallad både det ena och det andra. Listan kan göras lång.

Avslutningsvis tycker jag även att svenska studenter generellt sett är mycket mer politiskt korrekta än utländska diton, vilket ånyo visar hur "effektiv" den svenska indoktrineringen verkat.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 29 Jul - 1:36

Ådärkomdenja wrote:
Germanen wrote:

Dvs helt i linje med Olof Palmes idéer. Sossarnas store ikon, som föregick med "gott exempel", och genom skengifte med en tjeckisk invällerska fick in henne till "studier" i Sverige, och givetvis belöning med svenskt medborgarskap i sinom tid. Skenäktenskapet upplöstes som planerat, inga reprimander åt den blivande "landsfadern".

I marginalen noterade jag tidernas mest beklämmande SVT Aktuellt kl 21 igår. Under programtiden, 25 minuter, hade man två nyhetsinslag, båda givetvis utrikesorienterade, båda dröp av snyft och jämmer:
1) attentatshändelsernas Norge, hur detta har påverkat diverse individer
2) svältkatastrofen i Somalia

Efter dessa två programinslag avslutades sändningen med en snabb väderprognos. Inte ett enda inrikesinslag under hela sändningen. :x

Snacka om bred nyhetsförmedling av (s)tatstelevisionen. Man baxnar inför maktens fixering vid problem utanför våra gränser. Deras patos och fixering vid allt icke-svenskt växer hela tiden. *urk*

En sak som verkligen äcklade mig i Aktuellt igår var att dom släppte fram Expoiten Alex Bengtsson, Han uttalade sig om att det på nätets hatsidor så uttalar sig komentatorer om att vår landsfader, cirkusloppan Schweinpelz är en landsförrädare och att han bör ställas inför rätta och avrättas. åsikter som jag iofs absolut håller med om i sak men att orsaken att han står och säger sånt på bästa sändningstid är förstås för att man med propaganda även vill få med sig Svenne Banan på planerna att regulera internet.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 29 Jul - 15:15

RickyEcholette wrote:F.r.o.m 1:a augusti i år så införs studieavgifter för tredje lands studenter vid våra svenska högskolor/universitet. Sverige lär ha gått back netto på cirka 500 - 700 miljoner kr per år. Enligt Riksrevisionsverket har utländska studenters gratisätande inte ens lett till något omfattande kulturellt utbyte heller (misslyckande för mångkulturen igen?), inte heller har det tyckts gynna svensk handel. Svenska studenter har nedprioriterats och fått det svårare att få tag på hett eftertraktande studentbostäder, framförallt i våra storstadsområden.

Man kan tycka att drygt en halv miljard kronor är en tuppfjärt i universum i paritet med den exceptionellt kostsamma massinvandringen, och det är det väl också. Men samtidigt är det skönt att åtminstone slippa försörja arroganta och otacksamma kinesiska kvinnliga studenter som vällt in i landet!

Jag hoppas nu att kvaliten höjs på våra högskolor/universitet och att fler etniskt svenska studenter intresserar sig för högre studier, framförallt för matematik, naturvetenskap och teknik.

Jag tycker ändå att vi kan känna viss glädje över att dessa avgifter införs, och att åtminstone en liten, liten börda lättar från våra nedtyngda svenska skattebetalande axlar.

Mvh

Helt rätt. Jag har aldrig förstått varför vi låtit allsköns coulorerade världsmedborgare komma hit och studera gratis.

Förvisso helt ok om det handlar om forskningsutbyte inom spetsgrenar i naturvetenskap, men varför ska svenska skattepengar finansiera gratisstudier i pseudovetenskapliga pajaserier som exv genusvetenskap?
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3072

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Jul - 15:40

Germanen wrote:

Mvh

Nja, jag menade att de nu anklagar vita män för "rasister" för att vi inte längre vill bekosta deras studier här. Isf står det dem fritt att lämna landet och de borde anmodas att göra det, varför då inte till Afrika, om nu vita män är så "rasistiska"? Och som jag skrev kommer säkerligen svarta män göra det "trevligt" för dem. :)

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Jul - 15:45

Germanen wrote:

Sen tror jag också att Palme i mitten på 70 - talet mer och mer började inse att alltfler medelklass sossar började få det materiellt såpass bra och samtidigt började tycka att skatterna började bli lite väl höga och därmed ämnade lämna partiet för borgerligheten, och därvidlag började nog Palme inse att sossarna behövde ett nytt valboskap, och öppnade slussarna för massinvandring.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 31 Jul - 22:32

Äntligen! 1:a augusti idag! Studieavgifterna för tredje lands studenter träder laga kraft. Förhoppningsvis lite färre snyltare till Sverige, nu skall dem iaf betala!

Det man nu hoppas och som också är syftet med studieavgifterna, är att kvaliten nu skall öka på svenska högskolor/universitet. Man har ju sagt att studieavgifterna skall öka konkurrenskraften i en alltmer globaliserad utbildningsvärld och man får väl hoppas det.

Sverige behöver högre kvalite på våra högre lärosäten, och fler vassa ingenjörer, tekniker och spetsforskare.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 31 Jul - 22:49

RickyEcholette wrote:Äntligen! 1:a augusti idag! Studieavgifterna för tredje lands studenter träder laga kraft. Förhoppningsvis lite färre snyltare till Sverige, nu skall dem iaf betala!

Det man nu hoppas och som också är syftet med studieavgifterna, är att kvaliten nu skall öka på svenska högskolor/universitet. Man har ju sagt att studieavgifterna skall öka konkurrenskraften i en alltmer globaliserad utbildningsvärld och man får väl hoppas det.

Sverige behöver högre kvalite på våra högre lärosäten, och fler vassa ingenjörer, tekniker och spetsforskare.

Mvh

Jag tycker inte det är det viktigaste. Det är grundskolan och gymnasiet som måste få högre kvalitet eftersom det är där det avgörs vilka som blir berättigade till högre utbildning. Hur ska ungdomar som inte går i privata kvalitets skolor ens ha en chans att nå topp skicktet när de endast förvaras i dagens skolsystem?
Germanen

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 31 Jul - 23:34

Germanen wrote:
RickyEcholette wrote:Äntligen! 1:a augusti idag! Studieavgifterna för tredje lands studenter träder laga kraft. Förhoppningsvis lite färre snyltare till Sverige, nu skall dem iaf betala!

Mvh

Jag tycker inte det är det viktigaste. Det är grundskolan och gymnasiet som måste få högre kvalitet eftersom det är där det avgörs vilka som blir berättigade till högre utbildning. Hur ska ungdomar som inte går i privata kvalitets skolor ens ha en chans att nå topp skicktet när de endast förvaras i dagens skolsystem?

Jo, det är sant! Svensk grund - och gymnasieskola är under all kritik! En sak som faktiskt borgarna gjort som är riktigt bra, är att man ökat fokus på matematik i grundskolan. Man satsade en halv miljard på det ganska nyligen, det räcker inte, men ambitionen är åtminstone helt riktig.

Personligen tycker jag att man skall minska på "elevdemokratin", "genustramset" och annat "överflödigt" som på t.ex den politiskt korrekta "livskunskapen" som skolan ägnar sig åt idag. Sedan kan man ju också börja ifrågasätta om inte svenska elever har för få dagar i skolan. Jag tror svenska elever går c:a 170 dagar i skolan/årligen, japanska skolelever över 250, t.o.m amerikanska skolelever har fler undervisningsdagar/år än de svenska. Värt att notera är förresten att japanska skolklasser ofta har dubbelt så stora klasser som svenska diton och färre antal lärare per elever, ändå presterar dem bättre och har bättre disciplin! Dock är jag kluven om problemet verkligen är om det skall vara y eller x antal skoldagar per år, trots allt är kvaliten viktig, och inte nödvändigtvis kvantiteten vad gäller antal skoldagar.

Jag vill dock återigen betona att idag är det 1:a augusti och studieavgifterna träder ikraft. Förvisso en ankfis i kosmos i jämförelse med massinvandringens kostnader, men alltid en god början. Jag ser inte direkt avgifterna som en stor besparing, men iaf att vi får några färre gratisätare icke - svenskar på det svenska skattefinansierade smörgåsbordet.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Mon 1 Aug - 0:39

RickyEcholette wrote:
Germanen wrote:

Mvh

Jo, det är sant! Svensk grund - och gymnasieskola är under all kritik! En sak som faktiskt borgarna gjort som är riktigt bra, är att man ökat fokus på matematik i grundskolan. Man satsade en halv miljard på det ganska nyligen, det räcker inte, men ambitionen är åtminstone helt riktig.

Personligen tycker jag att man skall minska på "elevdemokratin", "genustramset" och annat "överflödigt" som på t.ex den politiskt korrekta "livskunskapen" som skolan ägnar sig åt idag. Sedan kan man ju också börja ifrågasätta om inte svenska elever har för få dagar i skolan. Jag tror svenska elever går c:a 170 dagar i skolan/årligen, japanska skolelever över 250, t.o.m amerikanska skolelever har fler undervisningsdagar/år än de svenska. Värt att notera är förresten att japanska skolklasser ofta har dubbelt så stora klasser som svenska diton och färre antal lärare per elever, ändå presterar dem bättre och har bättre disciplin! Dock är jag kluven om problemet verkligen är om det skall vara y eller x antal skoldagar per år, trots allt är kvaliten viktig, och inte nödvändigtvis kvantiteten vad gäller antal skoldagar.

Jag vill dock återigen betona att idag är det 1:a augusti och studieavgifterna träder ikraft. Förvisso en ankfis i kosmos i jämförelse med massinvandringens kostnader, men alltid en god början. Jag ser inte direkt avgifterna som en stor besparing, men iaf att vi får några färre gratisätare icke - svenskar på det svenska skattefinansierade smörgåsbordet.

Mvh

Nja antal skoldagar är nog inte det största problemet som jag ser det utan främst är det bristen på diciplin och positiv studie atmosfär. Tänk dig själv att försöka lära dig något när dina kamrater tillåts störa undervisningen genom att ständigt trotsa systemet utan påföljder och vilka signaler det ger dem om vad som är acceptabelt i samhället.
Germanen

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 25 Aug - 14:35

Som jag tidigare påpekat finns det fler kinesiska studenter på våra universitet än etniska svenskar på vissa institutioner. Jag vill mena på att detta är ett kolonialt beteende. De lär sig allt från molekylärbiologi till atomfysik, självfallet finansierat med svenska skattepengar. Sedan sticker dem hem gapskrattande med kunskapen och bidrar till Kinas ekonomiska utveckling, och lämnar oss därhän. Givetvis gör dem detta som straff för Europas kolonialtid och "imperialism".

Det kommer nog att ta några år innan man kan göra en grundlig analys och utvärdering av dessa avgifter.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 25 Aug - 14:53

Jag har tittat lite grann på det här och sett det med egna ögon, det är ju egentligen helt otroligt vad kineserna har snyltat på vårat universitetssystem, och hur välplanerat och systematiskt de har lurat oss, jag tror faktiskt inte någon annan grupp så till den milda grad har blåst oss! Jag förstår inte heller varför studentkåren så massivt försvarat deras handel och vandel på svenska skattebetalares bekostnad! Visst, studentkåren är väl lika indoktrinerad som allt annat i detta PK - land, men folk borde väl ändå reagera när vissa institutioner har fler kineser än etniska svenskar bekostat av just svenskar i vårat eget land!

Och jag kan heller inte begripa att man inte tänker mer långsiktigt, det finns en fara i att alltfler utländska medborgare skriver masters och doktorsavhandlingar i Sverige, samtidigt som allt färre svenskar gör det, visst, det hade väl gått an om även andelen svenskar ökat som doktorerar. Felet är att vi blir beroende av utlänningar i allt högre utsträckning och att politikerna får ännu större anledning att cementera massinvandringen, och att vita hamnar i ett underläge, med sämre förutsättningar på arbetsmarknaden och sämre löner. Nej, vi är helt fel ute och jag hoppas att avgifterna kan korrigera detta.

Jag tror vi vita kommer att bli slavar under kineserna i framtiden och det kommer inte att bli en dans på rosor för oss vita!

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 25 Aug - 16:14

RickyEcholette wrote:Jag har tittat lite grann på det här och sett det med egna ögon, det är ju egentligen helt otroligt vad kineserna har snyltat på vårat universitetssystem, och hur välplanerat och systematiskt de har lurat oss, jag tror faktiskt inte någon annan grupp så till den milda grad har blåst oss! Jag förstår inte heller varför studentkåren så massivt försvarat deras handel och vandel på svenska skattebetalares bekostnad! Visst, studentkåren är väl lika indoktrinerad som allt annat i detta PK - land, men folk borde väl ändå reagera när vissa institutioner har fler kineser än etniska svenskar bekostat av just svenskar i vårat eget land!

Och jag kan heller inte begripa att man inte tänker mer långsiktigt, det finns en fara i att alltfler utländska medborgare skriver masters och doktorsavhandlingar i Sverige, samtidigt som allt färre svenskar gör det, visst, det hade väl gått an om även andelen svenskar ökat som doktorerar. Felet är att vi blir beroende av utlänningar i allt högre utsträckning och att politikerna får ännu större anledning att cementera massinvandringen, och att vita hamnar i ett underläge, med sämre förutsättningar på arbetsmarknaden och sämre löner. Nej, vi är helt fel ute och jag hoppas att avgifterna kan korrigera detta.

Jag tror vi vita kommer att bli slavar under kineserna i framtiden och det kommer inte att bli en dans på rosor för oss vita!

Mvh

Det är väl därför dom bygger järnväg ända till Europa. Kan ju vara för rent gods också men det är nog inte hela sanningen. Kommer säkert skickas trupper också och tillfångatagna slavar på tillbakavägen.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 26 Aug - 14:29

Asiaterna utgör idag cirka 65% av världens befolkning, och dem ökar i rasande takt. I motsats till vad många tror så ökar även Kina sin befolkning med cirka 8 miljoner/årligen. Vita utgör idag cirka 7% av jordens befolkning. För hundra år sedan var vi långt över 10%. Om hundra år kommer andelen vita ha krympt till 1%!

Om nu asiaterna tycker vi vita är så hemska och rasistiska, varför väller dem då in i västvärlden och utnyttjar det vi byggt upp under generationer?

Även om nu östasiater är 3 - 5% smartare än oss vita, och något mer disciplinerade och med högre arbetsmoral (vilket jag tror och vilket även bekräftas av forskning) så vill jag ändå inte att de skall bli i majoritet i USA och Europa. Jag är faktiskt beredd att leva i ett etniskt homogent "vit" samhälle med en något lägre genomsnittligt IQ än att tvingas dansa under den kinesiska stövelklacken, och sanna mina ord! Det kommer vi att tvingas till i framtiden, och då kommer vi alla ångra oss att vi blev födda! Om vi tittar på kinesiska enklaver i t.ex Australien så ser man hur mycket mer lojala dem är mot Kina och det kinesiska folket än mot den vita värdbefolkningen och till den australienska nationen. Att 1/3 av studenterna på de australiensiska universiteten har kinesisk härkomst inger oro.

I ett "vit" homogent samhälle kommer vi ändå ha tillräckligt många högintelligenta individer som kan bedriva forskning och utveckla landets näringsliv. Så hade vi ju vi vita tidigare och det gick alldeles utmärkt, ty vi vita är tillräckligt kompetenta att bygga upp våra egna länder!

Jag upprepar frågeställningen:

Om vi vita betraktas som så odugliga och rasistiska, varför väller dem då in till våra länder?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Fri 26 Aug - 19:53

RickyEcholette wrote:

[- - -]

Sedan sticker dem hem gapskrattande med kunskapen och bidrar till Kinas ekonomiska utveckling, och lämnar oss därhän. Givetvis gör dem detta som straff för Europas kolonialtid och "imperialism".

Det kommer nog att ta några år innan man kan göra en grundlig analys och utvärdering av dessa avgifter.

Mvh

Du har aldrig haft någon storskalig europeisk kolonisering av Kina (undantag: Hong Kong och Macau, båda pytteställen).

Men visst är det smart att skaffa sig gratis utbildning. Labbutrustningen brukar också (än så länge) vara bättre i Sverige än i Kina. Det som håller låg kvalitet i Sverige numera är föreläsningar, kompendiematerial och labb-PM. De sistnämnda problemen beror på att de som blivit kvar på universiteten, när det gäller tekniker och naturvetare, ofta varit de med sämst studieresultat och därför ser de studenter de har som konkurrenter man helst bör hindra i sin karriär. Tror detta speciellt gäller yngre föreläsare och labbinstruktörer som ännu inte blivit helt fast i universitetsvärlden och fortfarande upplever att de har möjlighet att ta sig ut till jobb med högre status och högre lön. En enkel lösning på detta tror jag vore att standardisera kompendier och labb-PM för alla kurser som i princip är desamma på grundutbildningarna. Videoinspelade föreläsningar och föreläsningsanteckningar på nätet skulle också kunna höja grundnivån på utbildningen och försämra möjligheterna att krångla till saker. Detta skulle sannolikt spara pengar när det gäller undervisningstimmar och labb-assistenter. Högskolepersonalen skulle då också kunna ägna mindre tid åt undervisning och mer åt forskning.

En "negativ" konsekvens av detta skulle dock sannolikt bli att man skulle öka genomströmningen av elever med goda studieresultat och att de som gått utbildningarna mer sannolikt skulle rekommendera dem till andra. Det "negativa" med detta skulle vara att intresset för att rekrytera naturvetare och tekniker från utlandet då skulle minska.

Misstänker också att man kan se negativt på om det blir bättre produktivitet på forskningen inom naturvetenskap och teknik, i alla fall om forskarna är svenska. Ju mer inkompetenta Sverige och svenskarna framstår som, desto större framstår behovet av berikning med intelligens från Kina och Indien.

Ovanstående speglar hur politiker med en slags svenskfientlig hållning, eller vad man nu skall kalla det, kan resultera i sämre ekonomisk effektivitet. Jag tror att sannolikheten är större för beslut som i slutändan ger ett positivt ekonomiskt utfall för svenskarna om beslutsfattarna har en positiv snarare än negativ grundinställning till svennarna. Jag tycker att det är tveksamt om man kan påstå att personer som hävdar att svenskar (till skillnad från t ex kineser och japaner) behöver "berikas", och gärna vill visa att det förhåller sig så, fattar beslut som i slutändan resulterar i ett mer positivt ekonomiskt resultat för svennarna (och de som bor i samma land som svennarna) om man jämför med beslutsfattare som inte tycker att svennar behöver berikas och inte känner något behov av att kunna visa på något dylikt. Tyvärr tror jag inte att den breda allmänheten reflekterat över dylika problem och infallsvinklar. Mitt intryck är snarare att man upplever politiker som kallar svensk kultur för barbari och dylikt som ytterst ekonomiskt rationella och att man får ekonomiska fördelar om man röstar på dessa rationella politiker i stället för på politiker som av någon slags irrationella emotioner säger sig vilja värna om svennarna. Om man vill få röster och stöd från den breda allmänheten är det antagligen en stor fördel om man kan övertyga folk om att den egna politiken utgör en bra drivkraft för att förbättra den röstberättigades ekonomiska villkor.

K. V. Pauker

Poäng : 2847

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 3 Sep - 23:03

Kina sände redan på 1950 - talet ut tusentals studenter över världen, däribland till USA, efter några år kom dem hem. Sedan fick Kina också sin bomb. Den invasion av kineser på våra universitet idag, är knappast lika centralt styrd från Kina, som det var på 50 - talet, men att många varit här för att gratisstudera och har ingen lojalitet med Sverige säger en del av dem t.o.m öppet. Den forskning jag läst visar att kineser är cirka 5% smartare än vita. Vad jag dock vill minnas, vilket jag tror även TIH skrivit om är att kineser fuskar något så fantastiskt mycket både på våra universitet och på IQ - tester, vilket möjligtvis skulle kunna förklara deras bättre resultat, trots tror jag de facto att de är smartare och generellt presterar bättre än vita på tentor och laborationer.

Jag har själv vistats inom universitetsmiljö och varit nästan den enda vita bland kineser. På vissa institutioner är det nästan bara kineser och på vissa mastersutbildningar på KTH och KI också bara kineser. Något måste göras! I USA utgör asiater cirka 4% av befolkningen, men utgör uppåt 30% av studenterna på de mest prestigefyllda universiteten. Det är ingen tvekan om att kineserna och asiaterna generellt kommer att vara oss vita överordnade i framtiden. Jag tror att vita i framtiden kommer ha samma roll visavi asiater, som svarta hade visavi vita under slaveriet. Vita kommer att bli asiaternas slavar och vi kommer att tvingas att ha lågbetalda yrken, putsa deras skor, tvätta deras kläder och dra deras rickshaws.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 23:26

RickyEcholette wrote:Kina sände redan på 1950 - talet ut tusentals studenter över världen, däribland till USA, efter några år kom dem hem. Sedan fick Kina också sin bomb. Den invasion av kineser på våra universitet idag, är knappast lika centralt styrd från Kina, som det var på 50 - talet, men att många varit här för att gratisstudera och har ingen lojalitet med Sverige säger en del av dem t.o.m öppet. Den forskning jag läst visar att kineser är cirka 5% smartare än vita. Vad jag dock vill minnas, vilket jag tror även TIH skrivit om är att kineser fuskar något så fantastiskt mycket både på våra universitet och på IQ - tester, vilket möjligtvis skulle kunna förklara deras bättre resultat, trots tror jag de facto att de är smartare och generellt presterar bättre än vita på tentor och laborationer.

Jag har själv vistats inom universitetsmiljö och varit nästan den enda vita bland kineser. På vissa institutioner är det nästan bara kineser och på vissa mastersutbildningar på KTH och KI också bara kineser. Något måste göras! I USA utgör asiater cirka 4% av befolkningen, men utgör uppåt 30% av studenterna på de mest prestigefyllda universiteten. Det är ingen tvekan om att kineserna och asiaterna generellt kommer att vara oss vita överordnade i framtiden. Jag tror att vita i framtiden kommer ha samma roll visavi asiater, som svarta hade visavi vita under slaveriet. Vita kommer att bli asiaternas slavar och vi kommer att tvingas att ha lågbetalda yrken, putsa deras skor, tvätta deras kläder och dra deras rickshaws.

Mvh

Nej, det här är återigen samma grej som skedde innan WW2, man lyfte upp nazisterna så de skulle börja krig, nu lyfter man upp kinserna så de ska börja krig, man blåser upp deras ego på samma sätt som man blåste upp Hitler (ockultisten) så blåser man upp de kinesiska ledarnas egon (även de är ockultister). Jag menar titta på vad som händer, de ger bort all teknologi gratis till kineserna, man ger bort studieplatser gratis till kinserna. De handlar för fullt med de, man låter de köpa upp allt möjligt i USA osv.
Det här är en konspiration som sker, kineserna i sin girighet har blivit inlurade i en fälla.

Du får ingenting gratis i den här världen, de är dumma nog att inte fråga sig "varför byggde jänkarna upp vårt land?" "varför låter de oss studera i hela Väst gratis? Varför låter de inte sina egna använda dessa resurser?" "varför flyttar de alla sina fabriker till oss?" "varför ger de oss sina teknologiska hemligheter som vi inte lyckats luska ut?"
eftersom de blev giriga så frågade de sig inte de relevanta frågorna, vad tjänar Väst på det här? Varför gör de detta?
Giriga människor är lätta att manipulera.

Finns ju ingen "logisk" förklaring till varför man ger bort så mycket till kinserna utan att få något tillbaka, men det finns en konspiratorisk förklaring.

Du får se sen när det kinesiska monstret börjar sin vandring, precis som när det nazistiska monstret började sin vandring... blir något liknande. Sen har vi innan dess både Ryska och muslimska arméer som ska ut och marschera.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3811

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 18:35

Vi måste också avliva myten om att asiatiska kvinnor skulle vara förtjusta i vita män! Förvisso är det sant vad gäller blandäktenskap så är asiatiska kvinnor och vita män kraftigt överrepresenterade i statistiken. Den senaste siffran jag sett från USA indikerar att 71% av alla blandäktenskap sker mellan asiatiska kvinnor och vita män. I Kanadensiska storstäder som Toronto och Vancouver lär siffran vara högre. Innebär detta att asiatiska kvinnor gillar vita män? Nej, inte alls! För det första så skall vi inte förväxla enskilda asiatiskor med kollektivet. Givetvis kan en enskild asiatiska älska en vit man, men kollektivet gör det inte. För det andra så är det mycket vanligt att efter det att den asiatiska kvinnan erhållit medborgarskap så upplöser hon förhållandet och snor halva hans tillgångar. Det här visar vad listiga asiater är och hur dem hänslynslöst utnyttjar vita. Sedan är det inte alls ovanligt att asiatiska kvinnor anser att "white males are lower then dogs" osv.

Jag hade ett kortare meningsutbyte med en debattör på "gamla" Exilen ("sursomfan"). Han menade att det finns empiriska bevis på att asiatiska kvinnor gillar vita män. Jag frågade om han kunde bifoga dessa, det gjorde han inte. Läser den här personen detta så kvarstår min fråga. Jag har själv gjort research ang.detta och inte hittat någon som helst empirisk forskning kring detta, så jag undrar vad denna person egentligen menade.

Jag tror det var signaturen "sursomfan" som jag hade meningsutbytet med.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:21

Tyvärr får jag inte posta länkar men jag läste om en intressant studie som hade kommit fram till att stressade kvinnor väljer partners som är väldigt olika de själva, medans icke stressade kvinnor valde partners som var lika de själva.

Tittar man på t.ex. de som blir ihop med diverse MENA gangsters så är det kvinnor som väldigt ofta är just stressade, de har fullt sjå med att följa reglerna från modetidningarna, säger modetidningarna injecera botox i läpparna så du ser ut som Kalle Anka så gör de det.
Ska håret färgas blont så gör de det, säger de till de att stoppa in saker i tuttarna så gör de det, det är en massa krav och stress uppkommer då det är väldigt dyrt att hänga med i trenderna då produkternas priser pumpas upp för fullt i början, samma sak ser vi med teknikprylar.
De är närmast paranoida när det kommer till att följa trenderna, för följer man inte trenderna så tappar man sitt "människovärde".

Så det kan tänkas att asiatiskor är stressade som väljer utländska partners, speciellt den monetära biten brukar vara stressande för de.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 19:34

Jag tror Ray Fisman gjorde en studie i Vancouver i Kanada bland studenter och den bekräftade inte det "sursomfan" åberopade. Den visade varken att vita män föredrar asiatiska kvinnor eller tvärtom. Nu har jag inte läst den i detalj, och jag vet inte hur stort statistiskt empiriskt material han hade till förfogande.

Sedan är detta ett OT, men som TS har man rätt till OT i sin egen tråd:)

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:40

På Exilen så går vi alltid OT förr eller senare och så påpekar någon så går vi OnT igen.

Så hur ser det ut nu, har antalet utlänningar minskat bland studenterna nu när det äntligen kostar pengar för alla och inte bara några?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 19:48

Stratiotes Iesous C wrote:På Exilen så går vi alltid OT förr eller senare och så påpekar någon så går vi OnT igen.

Så hur ser det ut nu, har antalet utlänningar minskat bland studenterna nu när det äntligen kostar pengar för alla och inte bara några?

Jag har sett lite olika siffror på det här. Den mest rimliga är att det skett en minskning med 85%! Att det fortfarande är väldigt många, beror på att många studenter från tredje land passade på att söka förra terminen då det var sista gången det var gratis.

Även Riksrevisionsverket har ju påpekat att gratisstudierna har inneburit en förlust för Sverige, dessutom har det kulturella utbytet inte ökat. Jag tror TIH kan intyga detta.

Mvh

Last edited by RickyEcholette on Sun 4 Sep - 19:58; edited 1 time in total

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:56

Så hur många år är det till merparten av de som fortfarande är här på gratisstudier är borta? 2? 3? 4?

Finns det några uppgifter på hur många av dessa som gått upp i rök i samband med dessa, dvs. de tog sig in den här vägen och gömmer sig nu i Europa? Eller är det hysch hysch som alltid att lycksökare tagit sig in den här vägen?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 20:12

Stratiotes Iesous C wrote:Så hur många år är det till merparten av de som fortfarande är här på gratisstudier är borta? 2? 3? 4?

Finns det några uppgifter på hur många av dessa som gått upp i rök i samband med dessa, dvs. de tog sig in den här vägen och gömmer sig nu i Europa? Eller är det hysch hysch som alltid att lycksökare tagit sig in den här vägen?

Det här är viktiga frågeställningar. Jag har mest hållit koll på kinesernas handel och vandel, då jag mest har haft kontakt med dem. Vad jag dock hört (jag tror även Rikskriminalen har påpekat detta) är att 1/5 av alla "studenter" från Kina som uppbär studentvisum missbrukar det. Jag vet också att man haft mycket stora problem med fusk och plagiat av kinesiska studenter. Har även hört att spioneri har förekommit, vill minnas att även TIH har haft studenter från Kina som misstänks för spioneri.

Personligen har jag reagerat på att anstormingen från Kina (och även Indien) kom så snabbt, från väldigt få till väldigt många, vilket får en att fundera på om det ligger någonting djupare bakom.

Man misstänker ju att mycket av denna generösa utdelning av studentvisum till kineser är en förtäck form av illegal invandring, och även där anser Rikskriminalen att gratisstuderandet har ökat den illegala invandringen, främst från Kina.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 4 Sep - 20:37

RickyEcholette wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Så hur många år är det till merparten av de som fortfarande är här på gratisstudier är borta? 2? 3? 4?

Det här är viktiga frågeställningar. Jag har mest hållit koll på kinesernas handel och vandel, då jag mest har haft kontakt med dem. Vad jag dock hört (jag tror även Rikskriminalen har påpekat detta) är att 1/5 av alla "studenter" från Kina som uppbär studentvisum missbrukar det. Jag vet också att man haft mycket stora problem med fusk och plagiat av kinesiska studenter. Har även hört att spioneri har förekommit, vill minnas att även TIH har haft studenter från Kina som misstänks för spioneri.

Personligen har jag reagerat på att anstormingen från Kina (och även Indien) kom så snabbt, från väldigt få till väldigt många, vilket får en att fundera på om det ligger någonting djupare bakom.

Man misstänker ju att mycket av denna generösa utdelning av studentvisum till kineser är en förtäck form av illegal invandring, och även där anser Rikskriminalen att gratisstuderandet har ökat den illegala invandringen, främst från Kina.

Mvh

Deras underrättelsetjänst måste ju ha meddelat dem att Sverige nedrustat i stort sett hela sitt militära försvar, samtidigt att dom är medvetna om att ryssarna upprustar som fan. Kanske handlar det om vem som först kan ta Sverige innan det blir försent? Min känsla är att kineserna kommer bli hundrafalt värre förtryckare än ryssarna. Just på grund av ras-skillnad och kultur-skillnad. Ryssarna ligger trots allt lite närmare oss. Kineserna kommer säker precis som musslorna satsa på att förinta den gamla kulturen så mycket som möjligt. Båda kategorierna kommer förstöra kyrkor, musslorna kanske nöjer sig med att bygga om en del till moskéer. Men kineserna är ateister och kommer säkert låta riva rubbet, oavsett hur gamla dom är. Dom ryska kommunisterna är iofs också ateister men just för att dom bor närmare så är dom mer medvetna om sekulariseringen här och ser nog inte samma behov av att demolera gamla kyrkor och katedraler. I deras fall blir nog den värsta konsekvensen att fick plötsligt kommer få ett nytt huvudspråk och att gatorna kommer byta namn. Kineserna däremot har inget annat än förakt för vår kultur så många K-märkta byggnader kommer ryka helt okänsligt. Dessutom tror jag kineserna är ännu mer angelägna just för att dom då får ett brohuvud långt ifrån moderlandet.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 20:58

Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Deras underrättelsetjänst måste ju ha meddelat dem att Sverige nedrustat i stort sett hela sitt militära försvar, samtidigt att dom är medvetna om att ryssarna upprustar som fan. Kanske handlar det om vem som först kan ta Sverige innan det blir försent? Min känsla är att kineserna kommer bli hundrafalt värre förtryckare än ryssarna. Just på grund av ras-skillnad och kultur-skillnad. Ryssarna ligger trots allt lite närmare oss. Kineserna kommer säker precis som musslorna satsa på att förinta den gamla kulturen så mycket som möjligt. Båda kategorierna kommer förstöra kyrkor, musslorna kanske nöjer sig med att bygga om en del till moskéer. Men kineserna är ateister och kommer säkert låta riva rubbet, oavsett hur gamla dom är. Dom ryska kommunisterna är iofs också ateister men just för att dom bor närmare så är dom mer medvetna om sekulariseringen här och ser nog inte samma behov av att demolera gamla kyrkor och katedraler. I deras fall blir nog den värsta konsekvensen att fick plötsligt kommer få ett nytt huvudspråk och att gatorna kommer byta namn. Kineserna däremot har inget annat än förakt för vår kultur så många K-märkta byggnader kommer ryka helt okänsligt. Dessutom tror jag kineserna är ännu mer angelägna just för att dom då får ett brohuvud långt ifrån moderlandet.

En sak som jag tycker är mest oroväckande är att polisen t.o.m öppet erkänner att man har mycket dålig koll på kinesernas ökande kriminalitet i Sverige. Jag läste att en åklagare hade sagt att kineserna är extremt svåra att ha att göra med. De är väldigt tystlåtna och hyser ett ofantligt förakt för det svenska rättssystemet, och dessutom kan de bli sanslöst våldsamma. Betydligt mer våldsamma än ryssar.

Vidare har ju polisen sagt att många Kinakrogar är förtäckta "inrättningar" för både det ena och det andra av illegala verksamheter. Vad som förvånar mig är att väldigt få systemkritiker verkar ta det här på allvar. PI skriver nästan aldrig om det. Jag har även påpekat för "Andreas" på PI när de tänker skriva mer om asiaternas handel och vandel i Sverige. Jag fick ett halv arrogant svar. Jag svarade honom seriöst med "hardfacts", men har aldrig fått svar. Efter några veckor skrev jag igen till honom med fakta, dock är h*n svaret fortfarande skyldig. Verkar som att PI inte bryr sig.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 21:08

Testa att kolla med Fria Tider, de verkar vara mer intresserade av de lite mindre kända farorna.
Eller så startar vi en Exil-blog så tar vi hela marknaden för alla dessa mindre kända farorna.

Skulle bli en otroligt originell blog skulle jag tro, massmedia skulle få hjärtattack :D
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 22:02

Stratiotes Iesous C wrote:Testa att kolla med Fria Tider, de verkar vara mer intresserade av de lite mindre kända farorna.
Eller så startar vi en Exil-blog så tar vi hela marknaden för alla dessa mindre kända farorna.

Skulle bli en otroligt originell blog skulle jag tro, massmedia skulle få hjärtattack :D

Har inte läst FT på bra länge. PI är väl den enda jag läser varje dag. Jo, det finns många mindre faror mot Sverige och svenskarna som bör tas på allvar.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 22:43

RickyEcholette wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Testa att kolla med Fria Tider, de verkar vara mer intresserade av de lite mindre kända farorna.

Har inte läst FT på bra länge. PI är väl den enda jag läser varje dag. Jo, det finns många mindre faror mot Sverige och svenskarna som bör tas på allvar.

Mvh

Jag menade att du skulle tipsa FT om dina fakta som PI inte ville ha. De gör säkert gärna en artikel av det om du har intressanta fakta och uppgifter. Artiklarna brukar vara rätt bra där men kommentarsfältet är det lite si och så med. Lite för rödbrunt för min smak.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 6 Sep - 22:57

En sak som vi måste vara uppmärksammade på är det stora antalet invandrare på de juridiska fakulteterna vid våra universitet. Jag kan mycket väl tänka mig i ett framtidsscenario att ju fler invandrare vi får in i rättssystemet ju mer kommer etniska svenskar att missgynnas och diskrimineras av rättsväsendet. Lagarna kommer att skrivas om och kanske kommer vi få någonting liknande folkdomstolar såsom vi sett i diktaturer. Minsta lilla antydan till invandringskritik kan rendera hårda påföljder. Och när invandrarna är i majoritet kommer dem inte att spara på krutet.

Christopher Darden, svart jurist i USA och som skrivit boken "In Contempt" har ju antydit att vita är diskriminerade i amerikanskt domstolsväsende, så varför skulle inte samma sak hända här?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 23:37

Finns ju något som kallas Lawfare och även något som kallas för Judicial Jihad.
Alla muslimer kan ju inte slåss med händerna på gator och torg, en del använder därför andra metoder som juridiken.

Ricky börja även kolla in journalistnamnen, bland alla vpk:are och miljöstollar så börjar det dyka upp många MENA namn, mycket hata Israel, stackars "palestinier" och älska islam bland de artiklarna.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 23:41

Stratiotes Iesous C wrote:Finns ju något som kallas Lawfare och även något som kallas för Judicial Jihad.
Alla muslimer kan ju inte slåss med händerna på gator och torg, en del använder därför andra metoder som juridiken.

Ricky börja även kolla in journalistnamnen, bland alla vpk:are och miljöstollar så börjar det dyka upp många MENA namn, mycket hata Israel, stackars "palestinier" och älska islam bland de artiklarna.

Att använda DO är ju en form av Judicial Jihad för de muhammadaner som inte själva är juridiskt kunniga.

Sen ska man inte glömma bort Affirmative Action. Den idiotin har ju börjat dyka upp på allvar här i Sverige, där man istället för att anställa bästa person tvingar in kvinnor och invandrare på arbeten de varken har intellekt eller utbildning för, med resultatet att företagen trasas sönder inifrån.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 8 Sep - 22:26

Stratiotes Iesous C wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Finns ju något som kallas Lawfare och även något som kallas för Judicial Jihad.

Att använda DO är ju en form av Judicial Jihad för de muhammadaner som inte själva är juridiskt kunniga.

Sen ska man inte glömma bort Affirmative Action. Den idiotin har ju börjat dyka upp på allvar här i Sverige, där man istället för att anställa bästa person tvingar in kvinnor och invandrare på arbeten de varken har intellekt eller utbildning för, med resultatet att företagen trasas sönder inifrån.

Kineser och asiater dominerar på natuvetenskapliga och tekniska utbildningar. Studenter med arabisk bakgrund på juridiska utbildningar, förvaltningsrättsliga och statsvetenskapliga utbildningar, och ekonomi. Ett härligt framtidsscenario har alltså vita att se fram emot.

Ang.Affirmative Action så har jag för mig att man avskaffade det i USA på universiteten 1995. Om jag inte har helt fel så vann två stycken vita studenter ett mål mot ett universitet i Minneapolis p.g.a diskriminering.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 9 Sep - 3:33

RickyEcholette wrote:

Kineser och asiater dominerar på natuvetenskapliga och tekniska utbildningar. Studenter med arabisk bakgrund på juridiska utbildningar, förvaltningsrättsliga och statsvetenskapliga utbildningar, och ekonomi. Ett härligt framtidsscenario har alltså vita att se fram emot.

Ang.Affirmative Action så har jag för mig att man avskaffade det i USA på universiteten 1995. Om jag inte har helt fel så vann två stycken vita studenter ett mål mot ett universitet i Minneapolis p.g.a diskriminering.

Mvh

Kan inte tänka mig att de avskaffat det i t.ex. Kalifornien eller någon av de andra liberala kuststaterna.
För de som vill läsa lite mer om Judicial Jihad nu när jag äntligen får posta länkarn:
This latest plot confirms it: the intelligence services should be protected from judicial jihad
http://blogs.telegraph.co.uk/news/benedictbrogan/100061551/this-latest-plot-confirms-it-the-intelligence-services-should-be-protected-from-judicial-jihad/
This looks like a win for judicial jihad – but it isn't
http://blogs.telegraph.co.uk/news/benedictbrogan/100063814/this-looks-like-a-win-for-judicial-jihad-but-it-isnt/
JUDICIAL JIHAD: AL QAEDA PLAYBOOK
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2008/01/tampa---a-forme.html
Judicial Jihad: Engaging a New Battlefront
http://www.wiesenthal.com/site/apps/nlnet/content2.aspx?c=lsKWLbPJLnF&b=5711841&ct=7791609

Om det är som du säger så lär vi få se mer DO och mer Judicial Jihad i Sverige när dessa är klara med sin utbildning. Fler stämningar och trams, iofs tror jag att det kommer radikalisera svenskarna och när svenskarna blir radikala blir de mycket farliga, tar ett tag men när de väl är riktigt förbannade så struntar de i allt och bara kör.
Vi lär även få se de attackera Polisen, speciellt via de inkvoterade muslimerna som kommer hugga sina nya kollegor i ryggen och börja ljuga ihop stories om de så att de sparkas så fler Abdullahs kan inkvoteras i Polisen.

Som falsk profeten sade i Bukhari:V4B52N268 "Allah's Apostle said, 'War is deceit.'"
De säger en sak och gör något helt annat.

Jesus har ett bra motmedel mot de, kolla inte på vad de säger, kolla vad det är för frukt de producerar. Inte svårt när man inspekterar frukten.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 9 Sep - 6:46

RickyEcholette wrote:

Mvh

Kan inte tänka mig att de avskaffat det i t.ex. Kalifornien eller någon av de andra liberala kuststaterna.
För de som vill läsa lite mer om Judicial Jihad nu när jag äntligen får posta länkarn:
This latest plot confirms it: the intelligence services should be protected from judicial jihad
http://blogs.telegraph.co.uk/news/benedictbrogan/100061551/this-latest-plot-confirms-it-the-intelligence-services-should-be-protected-from-judicial-jihad/
http://blogs.telegraph.co.uk/news/benedictbrogan/100063814/this-looks-like-a-win-for-judicial-jihad-but-it-isnt/
http://www.wiesenthal.com/site/apps/nlnet/content2.aspx?c=lsKWLbPJLnF&b=5711841&ct=7791609

Om det är som du säger så lär vi få se mer DO och mer Judicial Jihad i Sverige när dessa är klara med sin utbildning. Fler stämningar och trams, iofs tror jag att det kommer radikalisera svenskarna och när svenskarna blir radikala blir de mycket farliga, tar ett tag men när de väl är riktigt förbannade så struntar de i allt och bara kör.
Vi lär även få se de attackera Polisen, speciellt via de inkvoterade muslimerna som kommer hugga sina nya kollegor i ryggen och börja ljuga ihop stories om de så att de sparkas så fler Abdullahs kan inkvoteras i Polisen.

Som falsk profeten sade i Bukhari:V4B52N268 "Allah's Apostle said, 'War is deceit.'"

Jesus har ett bra motmedel mot de, kolla inte på vad de säger, kolla vad det är för frukt de producerar. Inte svårt när man inspekterar frukten.

Tänk dig en hel piket med enbart Abdullah-grisar. Med deras brist på moral och att dom håller ihop med sina bruschor så kan dom i princip göra vad dom vill och att trakassera och våldföra sig på svenskar kommer nog vara högt prioriterat. Dom bara kommer cruisa runt och leta efter svaga offer. Ser dom en snygg svennehora så bara drar dom in henne i piketen och kör iväg nånstans utan vittnen. Bara för enkelhetens skull så dödar dom henne efter att dom våldtagit henne. Man stoppar dumma svennar och påstår att dom kört för fort. betalar dom svart så är det hela "glömt". Vilket det naturligtvis inte alls kommer att vara. Sväljer dumsvennen betet så blir han utpressad för att försökt muta tjänsteman. Dom kommer säkert också provocera svennar bara för att få till bråk, kunna handklova dem och dra in dem i piketen och köra undan nånstans och spöa skiten ur dem. Det kommer bli en ren gangster-poliskår som i vilket bananland som helst. Vanligt folk kommer få lära sig att undvika all kontakt med grisarna.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 9 Sep - 6:56

Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Tänk dig en hel piket med enbart Abdullah-grisar. Med deras brist på moral och att dom håller ihop med sina bruschor så kan dom i princip göra vad dom vill och att trakassera och våldföra sig på svenskar kommer nog vara högt prioriterat. Dom bara kommer cruisa runt och leta efter svaga offer. Ser dom en snygg svennehora så bara drar dom in henne i piketen och kör iväg nånstans utan vittnen. Bara för enkelhetens skull så dödar dom henne efter att dom våldtagit henne. Man stoppar dumma svennar och påstår att dom kört för fort. betalar dom svart så är det hela "glömt". Vilket det naturligtvis inte alls kommer att vara. Sväljer dumsvennen betet så blir han utpressad för att försökt muta tjänsteman. Dom kommer säkert också provocera svennar bara för att få till bråk, kunna handklova dem och dra in dem i piketen och köra undan nånstans och spöa skiten ur dem. Det kommer bli en ren gangster-poliskår som i vilket bananland som helst. Vanligt folk kommer få lära sig att undvika all kontakt med grisarna.

Mmm kommer att ske, har redan sett att korruptionen börjat komma med dessa inkvoterade lirare. Var någon dåre som släppte in sina "bruschor" på en nattklubb (tjänstefel redan där), senare startade de självklart en fight på klubben, det var ju anledningen till att dörrvakterna inte släppte in de från första början, vissa människor kan man se på de att de kommer starta bråk.
Sen kommer idioterna här i Sverige undra varför korruptionen ökat så kraftigt, det är så det går när man överlämnar samhällsviktiga institutioner till utbölingar, de flesta av de har sin lojalitet till sin familj och klan först, sedan islam, sedan kommer Sverige, dvs. när de olika kommer i konflikt så kommer alltid det som är högre rankat att prioriteras av utbölingen. Det är så det alltid fungerar.

Vad var det Einstein sade?

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- Albert Einstein

Jag håller med den gamla socialisten Einstein om det, man gör samma fel om och om igen och tror att det blir andra resultat. Sverige är en idiocracy tyvärr, kommer bara bli värre.
SD är för lite försent.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 16 Sep - 14:06

Consider it done! Då PI aldrig riktigt svarat mig, så mailade jag FT idag om kinesernas ökande handel och vandel i Sverige, där jag också framlade en del fakta.

Regel 1: Kineser ser ner på oss och hatar oss

Regel 2: Lita aldrig på kineser

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 17 Sep - 6:42

RickyEcholette wrote:

Consider it done! Då PI aldrig riktigt svarat mig, så mailade jag FT idag om kinesernas ökande handel och vandel i Sverige, där jag också framlade en del fakta.

Regel 1: Kineser ser ner på oss och hatar oss

Regel 2: Lita aldrig på kineser

Mvh

Mmm minns det där med hatet från kineser, var vän med en kines, hans familj gillade inte mig alls, fast jag tror det var mindervärdekomplex, jag var ju dubbelt så lång som de och trevlig :D
Tog runt 3 år innan de accepterade en. Redan då funderade man på varför vi hade ett mångkulturellt samhälle då det är enbart problematiskt, det som även är så roligt de tror att alla som är kritiska till mångkulturen är fullblodsrasister, de flesta av oss har och har haft vänner ur alla kulturer och har rest mycket, vi har sett vad som erbjuds, det är inte direkt imponerande, vidare så inser man att de inte fungerar att blanda alla dessa kulturer då det inte finns många gemensamma nämnare (precis som Gud vill ha det, med alla under samma ok och ledning så kan man leda alla folk till samma helvete, man kan se det som en försvarsmeknism för folken mot de som vill skapa islamska världsriken så kallad islamic new world order, eller kommunistiska diton, eller sataniska diton, blir samma skräp i slutändan).
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 20 Sep - 15:09

Lite OT, men det är "min" tråd då jag är TS och då får man vara hur mycket OT man vill. Den koreaättade journalisten Patrik Lundberg, ojar sig nu över Fazers "rasism" med Kinapuffar, och sterotypen den ger. Tidigare har vi sett åtskilliga koreaättade individer i Sverige som sagt sig vela utrota den vita rasen. Jag har tidigare starkt varnat för denna grupp i Sverige. Dessvärre kan jag inte posta på PI (som publicerade artikeln) då jag är avstängd på deras kommentatorsfält (bland annat för jag kommenterat Lena Sundströms etniska bakgrund och hennes hat mot Sverige på ett sakligt sätt, har bett PI om en motivering då min kritik var saklig och balanserad, men de har inte dryftat sig till att besvara mig). Jag har noterat att just koreaättlingar verkar vara särskilt hatiska, man kan ju spekulera i varför? Jag upplever t.ex inte alls japaner lika hysteriska kring rasism och diskriminering.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Skåning on Tue 20 Sep - 17:52

RickyEcholette wrote:Lite OT, men det är "min" tråd då jag är TS och då får man vara hur mycket OT man vill. Den koreaättade journalisten Patrik Lundberg, ojar sig nu över Fazers "rasism" med Kinapuffar, och sterotypen den ger. Tidigare har vi sett åtskilliga koreaättade individer i Sverige som sagt sig vela utrota den vita rasen. Jag har tidigare starkt varnat för denna grupp i Sverige. Dessvärre kan jag inte posta på PI (som publicerade artikeln) då jag är avstängd på deras kommentatorsfält (bland annat för jag kommenterat Lena Sundströms etniska bakgrund och hennes hat mot Sverige på ett sakligt sätt, har bett PI om en motivering då min kritik var saklig och balanserad, men de har inte dryftat sig till att besvara mig). Jag har noterat att just koreaättlingar verkar vara särskilt hatiska, man kan ju spekulera i varför? Jag upplever t.ex inte alls japaner lika hysteriska kring rasism och diskriminering.

Mvh

Det handlar knappast om att de är just koreaättade, utan det faktum att de är adopterade och därmed uppfostrade i det svenska vansinnesklimatet, där det står en rasist i varje gathörn. Jag känner hyfsat många av båda sorter och har aldrig hört talas om det minsta gnabb om rasism från asiater med asiatisk kultur. Det här Patrik Lundberg säger sig ha upplevt, hävdar jag är kvalificerat skitsnack från en paranoid typ.

Skåning

Poäng : 2359

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 22 Sep - 15:10

Nja, med all respekt "Skåning", men Du får nog revidera din något naiva syn på koreaner. Om Du inte redan har läst den koreaättade Tobias Hubinettes senaste "verk" på Newsmill, så bör Du göra det. Jag är medveten om att många koreanska adoptivbarn ogillar vita, men att de nu hyser så här mycket aversion mot oss, så tycker jag nog ändå att de tar i. Jag kan också informera om att det för en tid sedan faktiskt öppnades en pub i Sydkorea som fick namnet efter en tämligen känd österrikisk diktator, efter långa och många påtryckningar från Tysklands ambassad i Seoul ändrade dem till sist namnet. Jag upplever inte alls att japaner i diasporan ens är i närheten av det hat som koreanerna när mot vita, och här tror jag vi kan finna svaret i det faktum att Korea alltid har varit utsatta för ockupation utifrån, och inte bara den japanska. Sedan så tror jag många adoptivbarn (koreanska eller inte) faktiskt mår dåligt, vilket också forskning fastslagit. Deras koreanska ränder går nog aldrig ur.

I Sydkorea får t.ex vita alltid sämre bord än etniska koreaner, på många krogar släpps vita inte ens in, även om man är nykter, drogfri, välklädd och har täckning på kreditkortet. Samma sak gäller även Kina. Den här typen av rasism är givetvis koreaättade Lena Sundström, Tobias Hubinette, Patrik Lundberg m.fl medveten om, men hatet mot vita väger över.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 2 Nov - 4:09

Nu sitter två av hororna bakom massinvandringen och lönedumpningen
Börje Ekholm, ordförande KTH, vd Investor
Carl Bennet, ordförande Göteborgs universitet och Getinge
och gråter ut om att vi inte får en massa slödder från Tredje Världen på svenska Universitet:
http://www.dn.se/debatt/sverige-har-forlorat-nio-av-tio-utomeuropeiska-studenter

FB har en bra tråd i ämnet som sågar Bennet och Ekholm jämns med fotknölarna:
https://www.flashback.org/t1701740
i tråden framkommer att endast 3% stannade i Sverige efter avslutad utbildning...

Vill hororna Ekholm och Bennet utbilda hottentottar och barbarer så är det bara öppna skolor i dessa länder så
kan de utbilda hedningar efter sitt hjärtas lust, finns ingen anledning att ta hit dessa då de enbart utgör problem.
Ska vi gissa att dessa två är ordensbröder? Någon som sitter på frimupparnas medlemsmatrikel?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top