Studieavgifter för tredje lands studenter

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Studieavgifter för tredje lands studenter

Post  RickyEcholette on Thu 3 Nov - 0:58

Stratiotes Iesous C wrote:Nu sitter två av hororna bakom massinvandringen och lönedumpningen
Börje Ekholm, ordförande KTH, vd Investor
Carl Bennet, ordförande Göteborgs universitet och Getinge
och gråter ut om att vi inte får en massa slödder från Tredje Världen på svenska Universitet:
http://www.dn.se/debatt/sverige-har-forlorat-nio-av-tio-utomeuropeiska-studenter

FB har en bra tråd i ämnet som sågar Bennet och Ekholm jämns med fotknölarna:
https://www.flashback.org/t1701740
i tråden framkommer att endast 3% stannade i Sverige efter avslutad utbildning...

Vill hororna Ekholm och Bennet utbilda hottentottar och barbarer så är det bara öppna skolor i dessa länder så
kan de utbilda hedningar efter sitt hjärtas lust, finns ingen anledning att ta hit dessa då de enbart utgör problem.
Ska vi gissa att dessa två är ordensbröder? Någon som sitter på frimupparnas medlemsmatrikel?

Jag såg i morse vad Ekholm & Bennet skrev. Dick Erixon (C) hade en mycket inressant artikel om varför Sverige skall ha studieavgifter. Han må vara nyliberal och centerpartist, två ideologier som jag starkt ogillar, men även en blind höna kan faktiskt hitta ett korn ibland.

Nå, de flesta kommentarer under Erixons artikel var positiva till avgifterna. Även många universitetsanställda och studenter är det.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2680

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 3 Nov - 4:51

RickyEcholette wrote:Jag såg i morse vad Ekholm & Bennet skrev. Dick Erixon (C) hade en mycket inressant artikel om varför Sverige skall ha studieavgifter. Han må vara nyliberal och centerpartist, två ideologier som jag starkt ogillar, men även en blind höna kan faktiskt hitta ett korn ibland.

Nå, de flesta kommentarer under Erixons artikel var positiva till avgifterna. Även många universitetsanställda och studenter är det.

Mvh

Detta inlägg?
Universitet: vår utbildning inget värd
http://www.dagensps.se/opinionen/artiklar/2011/11/01/60029071/index.xml

Ja det var en enkel smocka, Ekholm och Bennet sätter upp sig själva för denna, fantastiskt att så pass korkade människor tydligen är
"framgångsrika" entreprenörer. Därav min tanke att de kanske var ordensbröder, dock hittar jag inget om att de är frimuppar, antar att även frimupparna
har lite standard och att dessa två inte kvalar in ens i frimupperiet.

Gillar de politiskt korrekta kommentarerna i hans kommentarer, så korkade. lol
Men sen fastnar skrattet i halsen när man inser att dessa idioter har beslutande makt i det här landet.
Idiocracy vi är här!
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3846

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 1 Apr - 19:44

Denna tråd äger jag så då skriver jag vad som behagar mig!

Känner ni till Kenneth Eng? Han är av asiatiskt ursprung (kinesiskt - fillipinskt) bosatt i USA. Han är f.d krönikör för Asian Business Week i Kalifornien. Han skrev för några år sedan en krönika i tidningen där han sa att alla kineser och asiater hatar och föraktar vita. Han menar vidare att kineser / asiater som förnekar detta ljuger, och han står fortfarande fast vid sina åsikter.

Jag tror faktiskt han har helt rätt, och att kineser / asiater som förnekar detta ljuger!

Detta styrker återigen tesen om att kineser / asiater är ett mycket stort hot mot oss vita!

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 28 May - 13:43

RickyEcholette wrote:Denna tråd äger jag så då skriver jag vad som behagar mig!

Känner ni till Kenneth Eng? Han är av asiatiskt ursprung (kinesiskt - fillipinskt) bosatt i USA. Han är f.d krönikör för Asian Business Week i Kalifornien. Han skrev för några år sedan en krönika i tidningen där han sa att alla kineser och asiater hatar och föraktar vita. Han menar vidare att kineser / asiater som förnekar detta ljuger, och han står fortfarande fast vid sina åsikter.

Jag tror faktiskt han har helt rätt, och att kineser / asiater som förnekar detta ljuger!

Detta styrker återigen tesen om att kineser / asiater är ett mycket stort hot mot oss vita!

Mvh

Tycka vad man vill om kÅmmunizzter, Kina (eller Sverige för den delen), men det här tycker jag var kul. :D

116 SVT Text Måndag 28 maj 2012
INRIKES Publicerad 28 maj

Kinas miljardsatsning nära att missas

Sveriges näringsminister Annie Lööf
kom i dag till Peking. Bl.a. ska hon
försöka räta ut frågetecknen kring de
nio miljarder kr som Kina vill satsa
på samarbetsprojekt med Sverige.
Pengar som Sverige var nära att missa.

Det var när Kinas premiärminister Wen
Jiabao var i Sverige i april som han
plötsligt berättade att Kina skulle
satsa en miljard euro på samarbete
Kina-Sverige.

De svenska regeringsföreträdarna blev
överrumplade och var till en början
inte säkra på om de hört rätt. Flera
tolkade det som en EU-satsning.

Normalt brukar en sådan sak göras upp
i förväg. Den här gången hade Kina
valt att inte avslöjat något. Efter
en extra koll med Kinas ambassad i
Stockholm vågade man vara säker.

-Ja, det var ju en oerhört stor avise-
ring som Wen Jiabao gjorde när han
var i Sverige, säger Lööf till SVT
på plats i Peking.

Frågan är nu vad pengarna ska satsas
på. Det hoppas Annie Lööf få svar på.

-När Wen Jiabao var i Sverige pratade
han om t.ex. miljöteknik, innovationer
och trafiksäkerhet. Jag hoppas att jag
kan få mer klarhet i mina samtal med
mina kinesiska motparter, säger Lööf.

Undrar hur det såg ut när han möttes av statsråden på flygplatsen och utannonserade den där miljarden, såhär kanske: http://www.youtube.com/watch?v=xItolrDvoVg&t=2m lol
Max Ronalds

Poäng : 2827

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 3 Jun - 0:05

8 av 10 utländska studenter ratar Sverige efter införandet av avgifterna. Utbildningsministern Jan Björklund (fp), menar att "tappet var väntat". Störst har tappet varit, inte helt oväntat från Kina, och övriga asiatiska länder, liksom från afrikanska länder.

Att tappet från Kina och Asien varit mycket stort är föga överraskande och där har Björklund rätt. Jag tycker detta tapp visar vilka giriburkar många studenter har varit, och vilket parasiterande de utövat mot oss svenskar. Gratis är gott, fast som Milton Friedman sa, så finns det ju inga gratisluncher. Jag tycker det är bra att Sverige införde avgifterna, och visar utlänningar vart skåpet skall stå!

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 4 Jun - 13:54

Och det fok inte fattat, är att dessa kineser, och asiater drar vidare efter examen till USA, eller till något annat land med bättre förutsättningar som högutbildad. Kineserna har verkligen som alltid blåst "svenne" på konfekten! Dem har verkligen varit skickliga på att utnyttja vårat frikostiga utbildningssystem och sedan skickat fakturan till oss.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top