Fläschbäck-tråden

View previous topic View next topic Go down

Fläschbäck-tråden

Post  Robin Shadowes on Wed 17 Aug - 8:54

Eftersom det gamla forumet är borta så startar jag en ny tråd. Hur var det nu man skulle göra för att söka amnesti och vilken Admin var det man skulle kontakta?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3687

Back to top Go down

Re: Fläschbäck-tråden

Post  Ådärkomdenja on Wed 17 Aug - 16:00

Robin Shadowes wrote:Eftersom det gamla forumet är borta så startar jag en ny tråd. Hur var det nu man skulle göra för att söka amnesti och vilken Admin var det man skulle kontakta?

Från Fb:s 'Regler':

En bannlyst användare kan efter en karenstid på sex månader registrera ett nytt konto och ansöka om amnesti. Man skickar ett PM till admin, där man redogör varför man skulle fungera bättre i forumet denna gång. Admin gör utifrån detta en bedömning, och blir man benådad så gäller följande regler:

•En varning resulterar i att man blir permanent avstängd från forumet.
•Om användaren skött sig under ett år får den samma rättigheter som andra medlemmar. En bannlyst användare kan kastas ut om den börjar uppföra sig illa, men efter ett år som skötsam medlem så får användaren samma status som andra medlemmar. (Det vill säga rätt till tre varningar före bannlysning).
En bannlyst användare kan välja mellan att återvända under nytt namn eller under sitt tidigare användarnamn.

Sannolikt att 'Admin' avser högsta admin på Fb, alltså h*n med Idi Amin-avataren.

Ådärkomdenja

Poäng : 3544

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 20 Aug - 22:10

Nej alla admins kan ge amnesti.
kapten havoc

Poäng : 2883

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 31 Aug - 8:14

Jag lyckades bli permbannad, det efter 1 tillsägelse + 5-6 OT inlägg. Det tycker jag är grymt duktigt med tanke på att det finns användare som skriver i stort sett bara OT inlägg.
Antar att de inte hade så mycket andra sätt att gå till väg på för att bli av med mig.

Tror det var för att jag kritiserade alla kommunist moderatorer på FB, kryllar av de, speciellt i forumets kriminaldelar.
Att diskutera barbariska kulturers relevans till kriminalitet var väldigt tabu, roligt med tanke på hur FB var på FNA tiden.
Antar att det är lätt att vara moderator där om man sitter hemma på bidrag som många av de verkar göra och bidragsparasiter brukar ju vara vänster.

Faktiskt förvånad att jag hann med över 3000 inlägg och 5 år utan att bli permbannad med samma användare.
Deras förlust. :D
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3752

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 7 Sep - 8:30

Idag blev jag avstängd en månad, med hänvisning till nån regel.
Orsaken var att jag PM:at några andra medlemmar på Fb, som frågat
i en tråd om sk "streaminglänkar", dvs sajter som i realtid via internet
visar t ex live-idrott.

Man får alltså inte ens i PM, vilket ju är en dold korrespondens mellan
två medlemmar, ägna sig åt sånt. Om man gjort det öppet via ett in-
lägg i en tråd, så kan jag hysa förståelse. Men inte att man är så rigid,
trots att det hela sköts totalt diskret. Moderatorn har tagit sig friheten
att gå in i mina PM, kontrollera vad jag skrivit till några andra medlemmar,
och därefter hävdat regelbrott. Snacka om Stasifasoner. Även om Fb skapat
ett regelverk som ger fog för modsets agerande, så tycker jag att man är skit-
nödigt överreagerande. Det kan ju rimligen inte blir en rättssak, om det är det
Fb är ängsliga för, när informationen inte är publicerad eller tillgänglig för någon
annan än mig och mottagaren (samt övervakande mods, bäst att tillägga).
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 7 Sep - 15:15

Då var det medlemmen du postade som anmälde dig eftersom modsen inte kan se sånt själva.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 7 Sep - 15:43

kapten havoc wrote:Då var det medlemmen du postade som anmälde dig eftersom modsen inte kan se sånt själva.

Jag skrev öppet i tråden (som svar på medlemmens önskan om tips): "Se PM". Vilket är totalt oskyldigt i sammanhanget, säger inget om innehållet.

Om det är som du säger, så skulle det innebära att det finns 'lakej-medlemmar' på Fb, som försöker locka folk till regelbrott, och få dom varnade/avstängda/bannade, via tjallartips till mods. Det låter väldigt avlägset för mig, men kan givetvis inte uteslutas. Dom jag tipsade via PM, replikerade sina tack via PM-funktionen. Men, allt är möjligt.

Kan du leda i bevis att en moderator inte kan gå in i Fb:s PM-funktion och läsa medlemmars korrespondens?

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 7 Sep - 23:10

Ådärkomdenja wrote:
kapten havoc wrote:Då var det medlemmen du postade som anmälde dig eftersom modsen inte kan se sånt själva.

Jag skrev öppet i tråden (som svar på medlemmens önskan om tips): "Se PM". Vilket är totalt oskyldigt i sammanhanget, säger inget om innehållet.

Om det är som du säger, så skulle det innebära att det finns 'lakej-medlemmar' på Fb, som försöker locka folk till regelbrott, och få dom varnade/avstängda/bannade, via tjallartips till mods. Det låter väldigt avlägset för mig, men kan givetvis inte uteslutas. Dom jag tipsade via PM, replikerade sina tack via PM-funktionen. Men, allt är möjligt.

Kan du leda i bevis att en moderator inte kan gå in i Fb:s PM-funktion och läsa medlemmars korrespondens?

Nej, men det finns en hel del fulingar på FB som du nog lagt märke till. Jag har läst på avdelningen flashback att mods inte kan se PM, men det är givetvis en bedömning från vad jag läst.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top