Eloge till Aake

View previous topic View next topic Go down

Eloge till Aake

Post  Ådärkomdenja on Fri 19 Aug - 16:27

Forumet har en postare, som bör uppmärksammas. Inte alltid för hans inlägg, men hans idoghet att hålla 'ex-Exilen' vid liv.

Han heter Aake, och postar som jag noterat, varje dag här på forumet. Om alla andra - även med nuvarande begränsade skara - skulle posta hälften så ofta, så skulle det bli lite angelägnare att logga in.

Heders Aake, keep on!

'Just my two cents'
Ådärkomdenja

Poäng : 3638

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Re: Eloge till Aake

Post  Robin Shadowes on Fri 19 Aug - 17:57

Jag har tappat sugen. Det händer för lite för att jag skall orka bry mig.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3786

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 19 Aug - 19:57

Robin Shadowes wrote:Jag har tappat sugen. Det händer för lite för att jag skall orka bry mig.
Ja, det är förbannat svårt för folk att hitta hit efter det att PI plockade bort länken till Exilen. Det är kanske meningen att Exilen ska självdö. Om det inte är några bloggar som länkar hit..ja, då är ju forumet helt lost.
Dunkelman

Poäng : 3296

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 19 Aug - 20:18

Dunkelman wrote:
Robin Shadowes wrote:Jag har tappat sugen. Det händer för lite för att jag skall orka bry mig.
Ja, det är förbannat svårt för folk att hitta hit efter det att PI plockade bort länken till Exilen. Det är kanske meningen att Exilen ska självdö. Om det inte är några bloggar som länkar hit..ja, då är ju forumet helt lost.

Ironiskt. Salig RH - som stod bakom både PI och Exilen - skulle sannolikt rotera i sin grav, om han vetat att Exilenforumet skulle dö sotdöden, p g a att han tog med sig adminrättigheterna in i evigheten. Det duger imho inte att skylla på något. Ett forum vinner i kraft av medlemmars engagemang och inlägg. Vilket tyvärr saknas här, med få undantag.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 19 Aug - 21:22

Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

Ironiskt. Salig RH - som stod bakom både PI och Exilen - skulle sannolikt rotera i sin grav, om han vetat att Exilenforumet skulle dö sotdöden, p g a att han tog med sig adminrättigheterna in i evigheten. Det duger imho inte att skylla på något. Ett forum vinner i kraft av medlemmars engagemang och inlägg. Vilket tyvärr saknas här, med få undantag.

Betvivlar att resten av redaktionen på PI gillar Exilen. Vi är nog alldeles för rasistiska och politiskt inkorrekta för deras smak. Dessutom vill dom nog inte länka hit för att det finns folk som är bannade på PI och som dom har ett horn i sidan till. Ingen nämnd, ingen glömd. 8) ;) lol! Jag vet att Malmöbo är aktiv på PI under annat nick och jag har sett Walter posta en gång på NI tidigare i sommar. Har sett UncleBob posta både på PI och Affes blogg så dom tre är ju åtminstone inte avdöda än. Om det beror på att dom inte bryr sig eller inte har jag ingen aning. Har även noterat att pastor Christos åter börjat bli aktiv på PI. Tyckte även att ett par av finnarna var rätt aktiva på gamla forumet men dom verkar inte ha hittat hit heller. Vad hände med judebabblaren HansHerman? Har han försökt men blivit nekad medlemskap?

Last edited by Robin Shadowes on Sat 20 Aug - 1:57; edited 1 time in total
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 19 Aug - 21:47

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

Betvivlar att resten av redaktionen på PI gillar Exilen. Vi är nog alldeles för rasistiska och politiskt inkorrekta för deras smak. Dessutom vill dom nog inte länka hit för att det finns folk som är bannade på PI och som dom har ett horn i sidan till. Ingen nämnd, ingen glömd. 8) ;) lol! Jag vet att Malmöbo är aktiv på PI under annat nick och jag har sett Walter posta en gång på NI tidigare i sommar. Har sett UncleBob posta både på PI och Affes blogg så dom tre är ju åtminstone inte avdöda än. Om det beror på att dom inte bryr sig eller inte har jag ingen aning. Har även noterat att pastor Christos åter börjat bli aktiv på PI. Tyckte även att ett par av finnarna var rätt aktiva på gamla forumet men dom verkar inte ha hittat hit heller. Vad hände med judebabblaren HansHerman? har han försökt men blivit nekad medlemskap?

Jag tror banne mig att det behövs lite judebabblare...om ett forum som Exilen ska överleva.

Man ska inte veta för mycket, för då kan man bli antisemit… :D
Dunkelman

Poäng : 3296

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 20 Aug - 2:02

Dunkelman wrote:
Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

Betvivlar att resten av redaktionen på PI gillar Exilen. Vi är nog alldeles för rasistiska och politiskt inkorrekta för deras smak. Dessutom vill dom nog inte länka hit för att det finns folk som är bannade på PI och som dom har ett horn i sidan till. Ingen nämnd, ingen glömd. 8) ;) lol! Jag vet att Malmöbo är aktiv på PI under annat nick och jag har sett Walter posta en gång på NI tidigare i sommar. Har sett UncleBob posta både på PI och Affes blogg så dom tre är ju åtminstone inte avdöda än. Om det beror på att dom inte bryr sig eller inte har jag ingen aning. Har även noterat att pastor Christos åter börjat bli aktiv på PI. Tyckte även att ett par av finnarna var rätt aktiva på gamla forumet men dom verkar inte ha hittat hit heller. Vad hände med judebabblaren HansHerman? har han försökt men blivit nekad medlemskap?

Jag tror banne mig att det behövs lite judebabblare...om ett forum som Exilen ska överleva.

Man ska inte veta för mycket, för då kan man bli antisemit… :D

Ja, några judebabblare hade livat upp forumet lite. Plus comebacks av gamla Exilen-profiler som Pastor Christos och Antisvenne. Släng dessutom in Assback så blir det lite liv i luckan. :twisted: lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 20 Aug - 6:53

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

Betvivlar att resten av redaktionen på PI gillar Exilen. Vi är nog alldeles för rasistiska och politiskt inkorrekta för deras smak. Dessutom vill dom nog inte länka hit för att det finns folk som är bannade på PI och som dom har ett horn i sidan till. Ingen nämnd, ingen glömd. 8) ;) lol! Jag vet att Malmöbo är aktiv på PI under annat nick och jag har sett Walter posta en gång på NI tidigare i sommar. Har sett UncleBob posta både på PI och Affes blogg så dom tre är ju åtminstone inte avdöda än. Om det beror på att dom inte bryr sig eller inte har jag ingen aning. Har även noterat att pastor Christos åter börjat bli aktiv på PI. Tyckte även att ett par av finnarna var rätt aktiva på gamla forumet men dom verkar inte ha hittat hit heller. Vad hände med judebabblaren HansHerman? Har han försökt men blivit nekad medlemskap?

Själva begreppet -"Exilen" - är imo ett uttryck för en oas, för utkastade och bannade från andra forum. Självklart är många då obekväma och politisk inkorrekta. Jag tror inte att RH's tanke var att Exilen skulle marginaliseras, utan tvärtom vara en frizon i den alltmer konforma mediavärlden, till viss del avseende även PI. Jag tror att jag skall göra ett försök att be admin på PI att replacera en länk till Exilen, jar har viss kontakt med honom. Vore inte för mycket begärt, eller hur?
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Aake on Sat 20 Aug - 10:18

Ådärkomdenja wrote:Forumet har en postare, som bör uppmärksammas. Inte alltid för hans inlägg, men hans idoghet att hålla 'ex-Exilen' vid liv.

Han heter Aake, och postar som jag noterat, varje dag här på forumet. Om alla andra - även med nuvarande begränsade skara - skulle posta hälften så ofta, så skulle det bli lite angelägnare att logga in.

Heders Aake, keep on!

'Just my two cents'

Tackobock allihop har ni inget att debattera så kan ni ju alltid lägga in bilder på er mat här. 🐷
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3630

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 20 Aug - 10:39

Jag vet att många retade sig på bl a Antisvenne, Stratos, HH och Assback men hellre lite liv i luckan än denna deprimerande stiltje som vi har nu. Man får ta det onda med det goda helt enkelt som dom brukade säga i Riget.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  dg on Fri 26 Aug - 3:06

Jag återvänder från inre Mongoliet, och finner till min förskräckelse att Exilen är borta. Hittar sedan hit. ;)

Detta är inte helt illa men borde ha en egen domän.

Sen kul att se att debattörer från den gamla tiden är kvar! :) Hej på er alla!

dg

Poäng : 2294

Back to top Go down

Post  Straiotes Iesous on Wed 31 Aug - 5:31

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

You rang?

Tyvärr noterade jag att man inte längre får platst med hela nicket så Christos fick stryka på foten, så det fick bli Stratiotes Iesous.

Straiotes Iesous

Poäng : 2279

Back to top Go down

Post  Straiotes Iesous on Wed 31 Aug - 5:33

Straiotes Iesous wrote:
Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Dunkelman wrote:

You rang?

Tyvärr noterade jag att man inte längre får platst med hela nicket så Christos fick stryka på foten, så det fick bli Stratiotes Iesous.
Daym noterade att jag slavarade med namnet, får regga en ny.

Straiotes Iesous

Poäng : 2279

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 31 Aug - 7:39

Sådär lite bättre.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3846

Back to top Go down

Post  Absurd on Wed 31 Aug - 9:57

Ja det är förjävla tråkigt att PI blivit för fina för gemene invandringskritiker men det är ganska symptomatiskt när man börjar komma in i finrummen. Samma sak med SD även fall jag tycker att de gör ett bra jobb och det finns gräsrötter med båda fötterna på jorden. Att de sen tog bort länken till Exilen visar också hur rädda de är för att förknippas med folk som fört fram invandringskritiken och nationalismen dit den är idag. Flera av Exilens debattörer har hållt igång debatten i över 10 år, medans PI-folket tog över ett vinnande koncept - skapat av en Exilen-debattör. Bitter kan man vara men det är inte första gången sånt här händer. Huvudsaken är att man fortsätter informera folket om vad som pågår i Sverige och Europa.

Min egen inaktivitet ber jag om ursäkt för - har varit stressigt irl.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2684

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 1 Sep - 5:53

Har Golonka/Tokarev lagt ner?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 1 Sep - 6:13

Stratiotes Iesous C wrote:Har Golonka/Tokarev lagt ner?
Verkar inte bättre. Kollade även på Flashback, där hans senaste nick (G.) inte postat sedan slutet av 2010. :|
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 1 Sep - 13:36

Ådärkomdenja wrote:
Verkar inte bättre. Kollade även på Flashback, där hans senaste nick (G.) inte postat sedan slutet av 2010. :|

Det är möjligt han varit på Exilen efter det men jag vågar inte svära på det och som ni vet så går det knappast att kolla upp längre heller. Men det är klart att minnet kan spela en spratt ibland så säker är jag inte. Måste väl vara närmare ett halvår sedan nu gamla Exilen försvann.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 1 Sep - 14:03

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Det är möjligt han varit på Exilen efter det men jag vågar inte svära på det och som ni vet så går det knappast att kolla upp längre heller. Men det är klart att minnet kan spela en spratt ibland så säker är jag inte. Måste väl vara närmare ett halvår sedan nu gamla Exilen försvann.

"Exilen.eu:s webleverantör har stängt ner forumet, kontakt med webleverantör pågår. Vi saknar dock de kontaktuppgifter*) som krävs för att ta över forumet, enda chansen är att leverantören accepterar oss som betalningsmän." (Admin Exilen - Information 2011-04-27.)

*) vilka Fenrisulv tog med sig i graven. Hans sambo eftersökte, jag bistod henne efter bästa förmåga, men fruktlöst.

http://liveweb.archive.org/http://exilen.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=exempel&action=display&num=1303876793

Hittade en länk till gamla inlägg: http://disc.yourwebapps.com/Indices/148180.html#163496
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 10:49

Jag hittade tillbaka hit enbart av en slump, när gamla addressen försvann helt så trodde jag att Exilen var död och begraven.
Sen slängde någon på PI upp länken till den här temporära siten.

Så många tror nog att sidan är stendöd då de flesta sitter på gamla länken.
Nu är iofs länken borta från PI så fler lär inte hitta hit mer än av en slump skulle jag tro.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 5 Sep - 18:09

Vad menar du Ådärkomdenja? Golonka var aktiv senast idag på FB.

https://www.flashback.org/sp32667672
kapten havoc

Poäng : 2977

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 19:38

kapten havoc wrote:Vad menar du Ådärkomdenja? Golonka var aktiv senast idag på FB.

Grymt!
Skicka honom länken till Exilen så han kan komma hit också. Hans poster förnöjer alltid.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 5 Sep - 20:50

kapten havoc wrote:Vad menar du Ådärkomdenja? Golonka var aktiv senast idag på FB.

Så bra då. När jag skrev var före idag, som bekant... :roll:
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 5 Sep - 21:07

Ådärkomdenja wrote:

Så bra då. När jag skrev var före idag, som bekant... :roll:

Fast han brukar skriva rätt ofta vad jag sett. Jag har skickat länken till honom få se om nåt händer.

Kollar man hans historik har han skrivit så gott som dagligen.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=112267
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 5 Sep - 21:14

Tycker dock att den "nya" Exilen börjar hålla högre klass nu. Betydligt fler skribenter som skriver regelbundet och högre aktivitet överlag. Det man dock saknar är det stora "genombrottet".

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2680

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 5 Sep - 21:32

RickyEcholette wrote:Tycker dock att den "nya" Exilen börjar hålla högre klass nu. Betydligt fler skribenter som skriver regelbundet och högre aktivitet överlag. Det man dock saknar är det stora "genombrottet".

Mvh

Hoppas fler gamlingar hittar hit. Skribenten skrev ju inte så ofta men å andra sidan var det långa och väl-researchade poster.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 5 Sep - 22:41

Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:Tycker dock att den "nya" Exilen börjar hålla högre klass nu. Betydligt fler skribenter som skriver regelbundet och högre aktivitet överlag. Det man dock saknar är det stora "genombrottet".

Mvh

Hoppas fler gamlingar hittar hit. Skribenten skrev ju inte så ofta men å andra sidan var det långa och väl-researchade poster.

Det jag saknar en smula är humorn. Tyckte det kunde vara mer humor på "gamla" Exilen. Kom ihåg att humor och satir alltid använts som vapen i diktaturer, mot både nazister, fascister och kommunister. I Sverige hade vi ju Karl - Gerhard som häcklade nazisterna t.ex. Men nu är det mångkulturalisternas tur att bli häcklade.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2680

Back to top Go down

Post  Aake on Tue 6 Sep - 2:37

Jag är ofrivilliggt frånskild nu från min sexbarnsmor men jag lever än om än i moll
Aake
Gandaake Grå

Back to top Go down

Post  Tokarev on Tue 6 Sep - 11:55

Hej alla. Jodå, jag lever i högsta välmåga och den gode Aake och jag har hållit kontakten lite på flashback. Jag postade i kondoleanstråden här som var uppsatt till RH, men i övrigt har jag inte varit aktiv på det nya Exilenforumet. Det kan mycket väl bli ändring på det framöver... Det har varit lite svårt med intoleransen sedan 22/7, som ni kanske märkt. Nu dras nätet åt krig oss näthatare dessutom med allt mer restriktioner på vad man får ge uttryck för för åsikter och vi har nog inte sett slutet på länge än...

Annars är allt ok med mig. Samme bittre gamle gubbjävel som alltid och jämt är det något man retar sig på.
Tokarev

Poäng : 2384

Back to top Go down

Post  RL on Tue 6 Sep - 18:19

Ådärkomdenja wrote:Jag tror inte att RH's tanke var att Exilen skulle marginaliseras, utan tvärtom vara en frizon i den alltmer konforma mediavärlden, till viss del avseende även PI. Jag tror att jag skall göra ett försök att be admin på PI att replacera en länk till Exilen, jar har viss kontakt med honom. Vore inte för mycket begärt, eller hur?

Tror inte det är lönt, PI har blivit lite väl nojjiga inför etablissemanget, det var inte länge sen som dom vek ner sig för Expo-klagomål. Dessutom tycker jag deras nya moderatorer har för lite fingertoppskänsla, och är alldeles för känsliga för kritik mot Israel. Ett länksamarbete med Fria tider är nog mera rimligt.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3107

Back to top Go down

Post  RL on Tue 6 Sep - 19:14

Tokarev wrote:...Det har varit lite svårt med intoleransen sedan 22/7, som ni kanske märkt. Nu dras nätet åt krig oss näthatare dessutom med allt mer restriktioner på vad man får ge uttryck för för åsikter och vi har nog inte sett slutet på länge än...

Ja, det ska gudarna veta, nuförtiden går det ju nästan bara att "näthata" på svd :(
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3107

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 6 Sep - 19:16

Tokarev wrote:Hej alla. Jodå, jag lever i högsta välmåga och den gode Aake och jag har hållit kontakten lite på flashback. Jag postade i kondoleanstråden här som var uppsatt till RH, men i övrigt har jag inte varit aktiv på det nya Exilenforumet. Det kan mycket väl bli ändring på det framöver... Det har varit lite svårt med intoleransen sedan 22/7, som ni kanske märkt. Nu dras nätet åt krig oss näthatare dessutom med allt mer restriktioner på vad man får ge uttryck för för åsikter och vi har nog inte sett slutet på länge än...

Annars är allt ok med mig. Samme bittre gamle gubbjävel som alltid och jämt är det något man retar sig på.

Hehe där var du ju. :D Jo jag har märkt av det och blev t.o.m. avstängd en månad för en ren struntsak. Nu har de dessutom huding moden Lobengula som jag verkligen ogillar starkt, trots att han nu säger sig vara rättvis i sina bedömningar. snarare är han en översittare av rang.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 19:39

Tokarev wrote:Hej alla. Jodå, jag lever i högsta välmåga och den gode Aake och jag har hållit kontakten lite på flashback. Jag postade i kondoleanstråden här som var uppsatt till RH, men i övrigt har jag inte varit aktiv på det nya Exilenforumet. Det kan mycket väl bli ändring på det framöver... Det har varit lite svårt med intoleransen sedan 22/7, som ni kanske märkt. Nu dras nätet åt krig oss näthatare dessutom med allt mer restriktioner på vad man får ge uttryck för för åsikter och vi har nog inte sett slutet på länge än...

Kul att se dig igen, blev permbannad efter 5 ot inlägg och en tillsägelse från FB, riktigt skickligt att bli permbannad för det (speciellt med tanke på de tusentals som i stort sett bara skriver OT inlägg) :D
Så nu är man här igen om härjar med gubbarna.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 6 Sep - 21:10

kapten havoc wrote:

Hehe där var du ju. :D Jo jag har märkt av det och blev t.o.m. avstängd en månad för en ren struntsak. Nu har de dessutom huding moden Lobengula som jag verkligen ogillar starkt, trots att han nu säger sig vara rättvis i sina bedömningar. snarare är han en översittare av rang.

Aaaaaaaarggggh!!!! Är det han med en "ädel vilde" som avatar? Kunde inte heller med honom men efter drygt 2 års frånvaro minns jag ej längre nåt specifikt inlägg. Fy fan att dom låter sådana stolpskott bli moddar.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Aake on Tue 6 Sep - 21:26

Det var verkligen roligt att höra av dig igen Tokarev/Golonka det e sådana som du som håller mig vid liv
Aake
Gandaake Grå

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 23:47

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Aaaaaaaarggggh!!!! Är det han med en "ädel vilde" som avatar? Kunde inte heller med honom men efter drygt 2 års frånvaro minns jag ej längre nåt specifikt inlägg. Fy fan att dom låter sådana stolpskott bli moddar.

Japp det är Lobengula. Försökte förgävas instruera honom om islam, det fastnade inte då han vägrade läsa islams urkunder, men han visste väl att han inte skulle kunna försvar islam om han fick vet vad exakt det står om honom själv i koranen och att han ska dödas.

Brukar lack ur på honom rejält för att han var så medvetet dum i frågan, sånt gillar iaf inte jag när folk är medvetet dumma.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 17 Jan - 22:09

Kollade in den här tråden som jag en gång för länge sedan drog igång. Lite nostalgi, man undrar var de 'goa gôbbarna' tagit vägen ibland.

Själv nyligen utsläppt från Flaschbacks interneringsanstalt, sex månader ovillkorligt, för det oerhörda brottet "Ohörsamhet". Men nu ute,
utan officiell övervakare (men minst en mod har ett ont öga till delinkventen). Har nu minskat ner min närvaro på Fb kraftfullt, hård-
modererade forum inte min grej. Även Avpixlat har tappat i intresse, den är stor och delvis övermodererad imho. Samt långsam i sin upp-
datering, rappheten saknas, men kvaliteten på debattörerna är helt Ok, och inte vildvuxen som i forna tiders anarki. Där portades jag f ö
för några år sedan, efter att ha öppet kritiserat skeendena kring PI, och hur övergången till AP gick till. Jag kände RH personligen, och hans
eftermäle förminskades, som 'budbärare' blev jag syndabock-nominerad, och i en sannolikt övervakad tillvaro nöp man av mig, så fort en
regeltillämpning fanns att utnyttja.

Nu debatterar jag mestadels i ett antal mycket seriösa bloggar, icke medlemsbaserade, under varierande alias. Passar mig bra, i min ständigt
växlande tillvaro, mellan Asienbaserade boenden, och 'lillstugan' i Sverige. Med lågfrekventa men dock besök, som nu, i Exilen.

Vill passa på att önska alla exilare ett Gott Nytt År, så här en bit in på detsamma. Sköt om er, vänner.

PS. Jag tycks vara förste-postare detta år. Med förhoppning att fler följer, i vårt glesbefolkade nät-territorium.

/Ådärkomdenja
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Motgift ett utmärkt alternativ till politiskt korrekta Flashback

Post  Robin Shadowes on Mon 18 Jan - 21:09

Hänger på Motgifts forum som förmodligen har högre i tak än Flashback. Det snackades en hel del om forumet före jul och tydligen har många gamla profiler lämnat forumet. Förmodligen beroende på vad du nämnde, extrem hårdmoderering. Arn Jaxelsson verkar verkligen ha sålt ut sig. Har sett att du hänger på Thoralfs blogg. Läser den varje dag men kommenterar inte så ofta.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 19 Jan - 12:25

Robin Shadowes wrote:Hänger på Motgifts forum som förmodligen har högre i tak än Flashback. Det snackades en hel del om forumet före jul och tydligen har många gamla profiler lämnat forumet. Förmodligen beroende på vad du nämnde, extrem hårdmoderering. Arn Jaxelsson verkar verkligen ha sålt ut sig. Har sett att du hänger på Thoralfs blogg. Läser den varje dag men kommenterar inte så ofta.
Hej på dig, det flyter mycket vatten under broarna, mellan varven. En mycket seriös sajt som jag kan rekommendera, är www.detgodasamhallet.com . Där är visserligen förhandsmoderering, men det funkar välsmort, och i huvudsak är det endast PK-kritiker som skriver, flera är riksbekanta makthavare, eller f d. Kvaliteten på skribenter och gäster är den bästa jag stött på nånsin faktiskt, du skriver fritt - inga medlemsskap - men du behöver ett wordpress-konto - gratis - för att komma i kommentarläge. Aldrig blivit refuserad, inte en stavelse ändrad, fast man håller ju en högre nivå, beroende på sällskapet och den seriösa sajten i sig.

Avpixlat blir gradvis mindre intressant, jag kör där av och till, dock med nytt alias, då mitt huvudnick blev avstängt av surskallarna i dåvarande ledning.

Skall kolla Motgift. Ha' det bra, idag är det något bättre utdelning för oss 'underground-fascister', Sverige, 7Partiet och fulmedia har nu tvingats fatta galoppen, kring invällningen och åsiktskorridoren, det blir gradvis "vi" som får rätt, sanningen segrar alltid, till slut.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Frekvensen är låg

Post  Erk Swede on Mon 19 Sep - 11:34

Jag är in här och spanar med jämna mellanrum ,men har även dragit ner rejält på Flashback då jag blivit outad och det finns en pksläkting som gör skärmdumpar och annat skit. går ju öppna ett nytt nick men mitt på Flashback har ju lite status trots allt med antal inlägg.
Men har blivit mest Facebook nu för tiden där man kör öppet på nästan samma sätt som på flashback,och samma käbbel där med avstängningar o tjafs.. Men finns härute i mörkret..
Erk Swede

Poäng : 2481

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 19 Sep - 17:47

Erk Swede wrote:Jag är in här och spanar med jämna mellanrum ,men har även dragit ner rejält på Flashback då jag blivit outad och det finns en pksläkting som gör skärmdumpar och  annat skit. går ju öppna ett nytt nick men mitt på Flashback har ju lite status trots allt med antal inlägg.
Men har blivit mest Facebook nu för tiden där man kör öppet på nästan samma sätt som på flashback,och samma käbbel där med avstängningar o tjafs.. Men finns härute i mörkret..

Sedan i juni finns även Oopih. Det är Motgift-gänget som ligger bakom och var på G men påskyndades av att Dan och Magnus blev portade från Facebook i snabb följd. Än så länge är vi bara några tusen men hoppas naturligtvis att det växer. Funkar ungefär likadant som FB. Du har till skillnad från FB rätt att vara anonym och kan välja en egen nick. På så vis kan du blåsa din skärmdumpande PK-släkting.

https://www.oopih.com/index.php?a=feed
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top