Nu har Expressen skitit i det blå skåpet.

View previous topic View next topic Go down

Nu har Expressen skitit i det blå skåpet.

Post  Dunkelman on Wed 24 Aug - 6:54

http://www.expressen.se/nyheter/1.2537823/sapo-kartlade-unge-kamprad-aktiv-nazist

"Säpo kartlade unge Kamprad: "Aktiv nazist"
Den svenska säkerhetstjänsten upprättade en personakt om Ingvar Kamprad som 17-årig aktiv nazist.
Detta och ytterligare fakta om Kamprads nazistkopplingar avslöjas i boken "Och i Wienerwald står träden kvar" av SVT:s Elisabeth Åsbrink.
- Det är märkligt att Ingvar Kamprad inte själv har kommit fram med de här uppgifterna, säger Elisabeth Åsbrink till SVT:s Aktuellt"

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Läs reflexionerna! Förvånande att Expressen ändå har så högt i taket att de släpper
igenom kommentarer som den här:

Postat av Sven-Erik Forslin 76 den 24 aug 2011 kl 07:28
"Sveriges befolkning är utsatt för destruktion av inomvärlden, berövade moral, etik, alla andliga världen, att döma av stegrande brottslighet i samhället. Nu attackeras, dras i smutsen två betydande svenska symboler: Kungahuset + Ingvar Kamprad. Någon ond, dold makt vill oss illa, kan man få för sig. Kanske arbetas det i det fördolda på att ta över detta så fabulöst rika land, så rikt på livets väsentligaste inte minst: Vatten."

Eller den här:
Postat av Gringo från förorten 28 den 24 aug 2011 kl 08:07
"svensk avundsjuka? jag menar varför vill m medierna peka ut Just Kamprad? tror inte de skulle vilja publicera liknande fakta om tex Gudrun Schyman.. om man hittade stalinistiska kopplingar tex...

Jag som invandrare tycker de här är skitlöjligt. För de första så är väl just judarna som grupp de mest sörjda trots att de va snart 70 år sen de befriades!

Vad är de för intresse? Vad har jag för nytta av att få veta vem som hade kopplingar till vem på den tiden, eller tio år efteråt?

Jag tror många feministiska kändisar kan va ganska anti-islamiska, det känns ju tex mer "aktuellt"...

Men det kanske går emot den egna agendan hos svenska massmedier att utreda sånt?"
Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Re: Nu har Expressen skitit i det blå skåpet.

Post  Robin Shadowes on Wed 24 Aug - 7:33

Nästa världskrig kommer inte vara om oljan även om de flesta enfaldiga tycks tro det. Olja har mänskligheten klarat sig förutom dom senaste 150 åren eller t o m mindre än det. Vatten däremot är nödvändigt för allt livs överlevnad däremot. Finns gott om färskvatten i detta avlånga land. Bara sketna åtta miljoner värdelösa onödiga ätare står mellan dom och allt detta rena färskvatten. Och vad är åtta miljoner onödiga ätare för dem? Blott ingenting. Bara en mindre huvudstad i världen typ. Stalin avlivade långt fler än det.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  RL on Wed 24 Aug - 8:23

Dunkelman wrote:http://www.expressen.se/nyheter/1.2537823/sapo-kartlade-unge-kamprad-aktiv-nazist

"Säpo kartlade unge Kamprad: "Aktiv nazist"
Den svenska säkerhetstjänsten upprättade en personakt om Ingvar Kamprad som 17-årig aktiv nazist.
Detta och ytterligare fakta om Kamprads nazistkopplingar avslöjas i boken "Och i Wienerwald står träden kvar" av SVT:s Elisabeth Åsbrink.
- Det är märkligt att Ingvar Kamprad inte själv har kommit fram med de här uppgifterna, säger Elisabeth Åsbrink till SVT:s Aktuellt"

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Läs reflexionerna! Förvånande att Expressen ändå har så högt i taket att de släpper
igenom kommentarer som den här:

Postat av Sven-Erik Forslin 76 den 24 aug 2011 kl 07:28
"Sveriges befolkning är utsatt för destruktion av inomvärlden, berövade moral, etik, alla andliga världen, att döma av stegrande brottslighet i samhället. Nu attackeras, dras i smutsen två betydande svenska symboler: Kungahuset + Ingvar Kamprad. Någon ond, dold makt vill oss illa, kan man få för sig. Kanske arbetas det i det fördolda på att ta över detta så fabulöst rika land, så rikt på livets väsentligaste inte minst: Vatten."

Eller den här:
Postat av Gringo från förorten 28 den 24 aug 2011 kl 08:07
"svensk avundsjuka? jag menar varför vill m medierna peka ut Just Kamprad? tror inte de skulle vilja publicera liknande fakta om tex Gudrun Schyman.. om man hittade stalinistiska kopplingar tex...

Jag som invandrare tycker de här är skitlöjligt. För de första så är väl just judarna som grupp de mest sörjda trots att de va snart 70 år sen de befriades!

Vad är de för intresse? Vad har jag för nytta av att få veta vem som hade kopplingar till vem på den tiden, eller tio år efteråt?

Jag tror många feministiska kändisar kan va ganska anti-islamiska, det känns ju tex mer "aktuellt"...

Men det kanske går emot den egna agendan hos svenska massmedier att utreda sånt?"

Såg eländet på Aktuellt igår, där en Expo-zampolit fick stå och ondgöra sig över att Kamprad umgicks med Per Engdahl ända fram till 1950 (huh vad hemskt!) ...om man råkar känna en person sedan länge, så säger man väl för fan inte upp bekantskapen bara för dennes politiska åsikter ...typisk vänsterinställning att politisera allting.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top