SD skulle rädda Sverige, hur blev det?

View previous topic View next topic Go down

SD skulle rädda Sverige, hur blev det?

Post  dg on Sun 28 Aug - 15:22

Folk på gamla Exilen och andra forum och bloggar på nätet, trodde att SDs inträde i riksdagen skulle få stor effekt på invandringspolitiken. Även om man förutsåg att SD skulle ses som en paria av de 7, så skulle "förbjudna frågor" tas upp offentligt. När "korken var ur flaskan" kommer media att hänga på...trodde man. Men hur blev det?

Om vi börjar med media, så ser man ingen skillnad i debatt-klimat eller hur invandringspolitiken diskuteras. Ok, efter valet var någon artikel i DN (har jag för mig) som tog upp allt negativt med invandringen. Överlag är skillnaden minimal.

Sen har SD som vågmästare påverkat en del. Övriga partier har dock inte anpassat sin politk efter SD. Istället gjorde m upp med mp om "papperslösa".

Så har sd haft någon positiv påverkan alls?

dg

Poäng : 2169

Back to top Go down

Re: SD skulle rädda Sverige, hur blev det?

Post  Ådärkomdenja on Sun 28 Aug - 16:17

Jfr med uttrycket... "man måste spotta ofta på stenen för att den skall bli våt."

Sjuklövern drevs ihop i Pk-mittfältet, och 32dels-negern, statministern Fredrik Schweinpelz,
gick i täten för att marginalisera (sd). Bra att kvartsnegern naket visade sin odemokratiska
läggning.

På sikt torde det gå åt rätt håll. Vem trodde att sovjetimperiet och DDR skulle kollapsa? Det
kommer att ta tid, men jag är övertygad om att (sd) har en viktig roll inom svensk politik fram-
ledes. Tyvärr tar det längre tid i pk-Sverige, eftersom svenska röstare är sällsynt korkade och
traditionella i sina valpreferenser. Förnyelse av generationer talar för en förändring. Skolval har
visat mycket höga tal för (sd) t ex.
Ådärkomdenja

Poäng : 3513

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  beyond on Fri 2 Sep - 23:56

dg wrote:Så har sd haft någon positiv påverkan alls?
Det enda man vet är att allt i Sverige tar tid, oerhört lång tid. Är man skitnödig går man inte och skiter, man tillsätter en utredning.
Vet ej om man kan dra några stora växlar av det här men Nybyggarpartiet har faktiskt några stycken som börjat knorra i leden:

Centerpartiet - dags att ompröva invandrings- och integrationspolitiken

C-riksdagsman: Det finns en gräns för hur många flyktingar Sverige kan integrera

När till och med allas favoritpolitiker tvingas krypa till korset och medge att allt-kanske-inte-är-helt-ok-på-vänsterflajen-menhonavskyrnaturligtvisSDändå så vet man att SD gjort avtryck i historien: Sahlin: Våldet mot SD är ett hot mot demokratin 8)

(Lite offtopic för de invigda, hur länge tar det innan ni upptäcker vem Odes/mildost är på Newsmill?) lol!

beyond

Poäng : 2206

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 0:17

Kul att Beyond hittat tillbaka till Exilen också.
Eftersom jag inte hänger på Newsmill så får du gärna avslöja vem Odes är där och länka till något.

Vidare så har SD haft större effekt än man tror, titta på hur rabiata Sjupartiet och journalisterna har blivit, massor med folk jag känner har vaknat upp, har t.o.m. fått min egen mor att rösta på SD, den som förstår mödrar och kvinnor vet hur svårt det är att vinna över det till något som SD.
SD krossar politikerfrälset i debatterna då politikerfrälset inte har några äkta argument, man har lögner och myter som argument.
Likt droppen som urholkar stenen så ser vi hur SD arbetar, tålamod och hårt arbete leder till seger.

För eller senare bryter man igenom och då forsar det.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3721

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 3 Sep - 1:59

Stratiotes Iesous C wrote:Kul att Beyond hittat tillbaka till Exilen också.
Eftersom jag inte hänger på Newsmill så får du gärna avslöja vem Odes är där och länka till något.

Vidare så har SD haft större effekt än man tror, titta på hur rabiata Sjupartiet och journalisterna har blivit, massor med folk jag känner har vaknat upp, har t.o.m. fått min egen mor att rösta på SD, den som förstår mödrar och kvinnor vet hur svårt det är att vinna över det till något som SD.
SD krossar politikerfrälset i debatterna då politikerfrälset inte har några äkta argument, man har lögner och myter som argument.
Likt droppen som urholkar stenen så ser vi hur SD arbetar, tålamod och hårt arbete leder till seger.

För eller senare bryter man igenom och då forsar det.

Några riksdagsdebatter har varit helsköna just på grund av att pk-politikerna framstår som förståndshandikappade i jämförelse med SD-ledamöterna. Riktigt kul var det när kådisen började svamla om tågluffare bara för att han hörde fel. Fp-liberalen Andrén som hävdade att SD måste vara för 10% invandring, då var det nog en hel del folk som tappade hakan. Så har dom mage att kalla oss för lågutbildade bonn-läppar och white trash m m. lol!

Last edited by Robin Shadowes on Sat 3 Sep - 7:55; edited 1 time in total
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3656

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 2:57

Robin Shadowes wrote:Några riksdagsdebatter har varit helsköna just på grund av att pk-politikerna framstår som förståndshandikappade i jämförelse med SD-ledamöterna. Riktigt kul var det när kådisen började svamla om tågluffare bara för att han hörde fel. Fp-liberalen Andrén som hävdade att SD måste vara för 10% invandring, då var det nog en hel del folk som tappade hakan. Så har dom mage att kalla oss för lågutbildade bonn.läppar och white trash m m. lol!

Skyddad verkstad och Dagcenter för svagt begåvade är vad ett stort antal av Riksdagsledamöterna får Riksdagen att framstå som.
En stor skam för Riket, men politik drar tyvärr till sig många människor som ska hållas så långt från reell makt som möjligt, och vettigt folk som borde styra håller sig långt borta från politiken.

Vi borde slänga ihop lite trådar om Riksdagskreaturen, de var några av mina favorittrådar på FB, där man visade upp gycklarna i all sin prakt. :cheers:
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 3 Sep - 7:59

Stratiotes Iesous C wrote:
Robin Shadowes wrote:Några riksdagsdebatter har varit helsköna just på grund av att pk-politikerna framstår som förståndshandikappade i jämförelse med SD-ledamöterna. Riktigt kul var det när kådisen började svamla om tågluffare bara för att han hörde fel. Fp-liberalen Andrén som hävdade att SD måste vara för 10% invandring, då var det nog en hel del folk som tappade hakan. Så har dom mage att kalla oss för lågutbildade bonn.läppar och white trash m m. lol!

Skyddad verkstad och Dagcenter för svagt begåvade är vad ett stort antal av Riksdagsledamöterna får Riksdagen att framstå som.
En stor skam för Riket, men politik drar tyvärr till sig många människor som ska hållas så långt från reell makt som möjligt, och vettigt folk som borde styra håller sig långt borta från politiken.

Vi borde slänga ihop lite trådar om Riksdagskreaturen, de var några av mina favorittrådar på FB, där man visade upp gycklarna i all sin prakt. :cheers:

Vill minnas att Lena Holfve har skrivit att president vill man inte bli frivilligt med mindre än att man är sinnessjuk. Minns inte ordalydelsen exakt men det är i alla fall kontentan och att vi därför borde vara tacksamma för vårt kungahus oavsett vad man i övrigt kan tycka om dem. Hon menade på att mäktiga intressen i så fall hade kunnat lobba för vilken idiot som helst och som exempel tog hon Alex Schulman.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 3 Sep - 21:30

Jag är förvånad över frågeställarens undran. Jag hävdar att det i sig inte spelar så stor roll om ett "invandringskritiskt" parti kommer in i risksdagen eller ej. Det som måste till på sikt är ett helt förändrat tänk hos det svenska folket. Det mest dramatiska som kan hända på den fronten är att svensken i gemen börjar att rata PK - media och söker upp alternativ media istället, t.ex Politiskt Inkorrekt eller Russia Today. Men ärligt talat är jag tveksam till det. Jag hyser inte direkt några större förhoppningar om det. Att hemtjänstbiträdet Ulla i Tranås, eller lastbilschaffisen Roffe i Värnamo orkar läsa annat än Aftonbladet, eller sitta med ölet och chipset framför TV och trams program som Gäster med Gester eller annat trams är osannolikt.

För övrigt anser jag att Sverige är ett förlorat land!

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2555

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 22:39

Russia Today är inte alternativ massmedia, de är lika mycket massmedia som alla andra.
Riktigt illavarslande när folk börjar ty sig till terroristkanalen al-jazeera och kommunistkanalen Russia Today, för att undkomma samma smörja på hemmaplan.

Ett intressant ordspråk i Bibeln om just det hela:
Amos 5:19 As if a man did flee from a lion, and a bear met him; or went into the house, and leaned his hand on the wall, and a serpent bit him.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 5 Sep - 20:48

Jaha, så sammanfattar man då en vanlig dag i dårhuset Sverige. Polisledningen i Rosengård erbjuder nu polisen i Rosengård 12 - veckors kurser i arabiska. Tjena mors.

Min kommentar: Är det inte bättre att invånarna i Rosengård lär sig svenska? Det farliga med att polisen skall lära sig arabiska är att man lär sig inte arabiska på 12 - veckor. Detta kommer att innebära att polisen hamnar i underläge gentemot invånarna i Rosengård som kan flytande arabiska. Hade det inte varit bättre i så fall att anställa poliser med arabisk bakgrund som redan kan språket? Förvisso tror jag inte på det heller. Polisen i Sverige skall prata svenska, passar det inte för invånarna i Rosengård, så fine, ingen bryr sig. Polisen är väl redan i underläge i Rosengård, så varför försätta dem i ytterligare underläge. Tycker svenska poliser skall bojkotta dylikt trams. Detta är dock ett klockrent exempel på hur det svenska samhället hela tiden ger vika för främmande element.

Sedan undrar man också, vad det är för "genier" inom polisledningen som kommer med den här typen av direktiv?

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2555

Back to top Go down

Post  RL on Fri 7 Oct - 16:19

dg wrote:Folk på gamla Exilen och andra forum och bloggar på nätet, trodde att SDs inträde i riksdagen skulle få stor effekt på invandringspolitiken. Även om man förutsåg att SD skulle ses som en paria av de 7, så skulle "förbjudna frågor" tas upp offentligt. När "korken var ur flaskan" kommer media att hänga på...trodde man. Men hur blev det?

Om vi börjar med media, så ser man ingen skillnad i debatt-klimat eller hur invandringspolitiken diskuteras. Ok, efter valet var någon artikel i DN (har jag för mig) som tog upp allt negativt med invandringen. Överlag är skillnaden minimal.

Sen har SD som vågmästare påverkat en del. Övriga partier har dock inte anpassat sin politk efter SD. Istället gjorde m upp med mp om "papperslösa".

Inte ens Rom byggdes på en dag.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2982

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 17:05

RL wrote:
dg wrote:Folk på gamla Exilen och andra forum och bloggar på nätet, trodde att SDs inträde i riksdagen skulle få stor effekt på invandringspolitiken. Även om man förutsåg att SD skulle ses som en paria av de 7, så skulle "förbjudna frågor" tas upp offentligt. När "korken var ur flaskan" kommer media att hänga på...trodde man. Men hur blev det?

Lite tidigt att räkna ut dem efter bara ett år. Tycker dock det är lite tråkigt att dom har tagit bort kommentars-funktionen på sin hemsida och YouTube-kanal. Tycker dom borde vara mer angelägna att hålla kontakt med gräsrötterna är Sjupartiet är. Visserligen går det att kommentera på vissa enskilda bloggar men ändå. Det hade varit mer klädsamt om dom hade lyssnat mer på gräsrötterna. Thoralf Alfsson verkar ju göra det, Stellan Bojerud med, men hur många andra?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 7 Oct - 17:10

Robin Shadowes wrote:
RL wrote:

Lite tidigt att räkna ut dem efter bara ett år. Tycker dock det är lite tråkigt att dom har tagit bort kommentars-funktionen på sin hemsida och YouTube-kanal. Tycker dom borde vara mer angelägna att hålla kontakt med gräsrötterna är Sjupartiet är. Visserligen går det att kommentera på vissa enskilda bloggar men ändå. Det hade varit mer klädsamt om dom hade lyssnat mer på gräsrötterna. Thoralf Alfsson verkar ju göra det, Stellan Bojerud med, men hur många andra?

Beror förmodligen på hur mycket tid de olika ledamöterna anser att de vill ägna sina bloggar (det är ju mer känsligt nu om dom råkar missa en kommentar där vi skriver exv det himska ordet "neger"). Thoralf har väl mer rutin som hållit igång 3-4 år redan.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 17:38

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:
RL wrote:

Beror förmodligen på hur mycket tid de olika ledamöterna anser att de vill ägna sina bloggar (det är ju mer känsligt nu om dom råkar missa en kommentar där vi skriver exv det himska ordet "neger"). Thoralf har väl mer rutin som hållit igång 3-4 år redan.

Jag är stenhårt inne på att försvara ord som just neger, negerboll och liknande. Tycker inte kulturmarxisterna skall kunna bestämma vilka ord vi får använda eller inte. Neger var inte rasistiskt för 100 år sedan. Inte för 50 eller ens 25 år sedan. Det hände nånstans runt millenie-skiftet. Om nån börjar gnälla kan man ju bara säga att man bejakar sin inre neger.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 7 Oct - 17:46

Robin Shadowes wrote:Jag är stenhårt inne på att försvara ord som just neger, negerboll och liknande. Tycker inte kulturmarxisterna skall kunna bestämma vilka ord vi får använda eller inte. Neger var inte rasistiskt för 100 år sedan. Inte för 50 eller ens 25 år sedan. Det hände nånstans runt millenie-skiftet. Om nån börjar gnälla kan man ju bara säga att man bejakar sin inre neger.

Jag håller med, en spade är en spade osv ...men ibland måste man vara lite pragmatisk, skriver man neger på exv PI eller SVD så blir det bortplockat (på SVD blir f ö vadsomhelst bortplockat), så därför kör jag "nysvenska" på såna ställen
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Oct - 18:17

Oerhört besviken på SD har inte märkt nån skillnad alls, antar att de flesta av dom blivit korrumperade av köttgrytornas lockelse tyvärr.
kapten havoc

Poäng : 2852

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Oct - 18:18

beyond wrote:
dg wrote:Så har sd haft någon positiv påverkan alls?
Det enda man vet är att allt i Sverige tar tid, oerhört lång tid. Är man skitnödig går man inte och skiter, man tillsätter en utredning.
Vet ej om man kan dra några stora växlar av det här men Nybyggarpartiet har faktiskt några stycken som börjat knorra i leden:

Centerpartiet - dags att ompröva invandrings- och integrationspolitiken

C-riksdagsman: Det finns en gräns för hur många flyktingar Sverige kan integrera

När till och med allas favoritpolitiker tvingas krypa till korset och medge att allt-kanske-inte-är-helt-ok-på-vänsterflajen-menhonavskyrnaturligtvisSDändå så vet man att SD gjort avtryck i historien: Sahlin: Våldet mot SD är ett hot mot demokratin 8)

(Lite offtopic för de invigda, hur länge tar det innan ni upptäcker vem Odes/mildost är på Newsmill?) lol!

Det kallas byråkrati.
kapten havoc

Poäng : 2852

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 18:41

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:Jag är stenhårt inne på att försvara ord som just neger, negerboll och liknande. Tycker inte kulturmarxisterna skall kunna bestämma vilka ord vi får använda eller inte. Neger var inte rasistiskt för 100 år sedan. Inte för 50 eller ens 25 år sedan. Det hände nånstans runt millenie-skiftet. Om nån börjar gnälla kan man ju bara säga att man bejakar sin inre neger.

Jag håller med, en spade är en spade osv ...men ibland måste man vara lite pragmatisk, skriver man neger på exv PI eller SVD så blir det bortplockat (på SVD blir f ö vadsomhelst bortplockat), så därför kör jag "nysvenska" på såna ställen

Lite för sent för mig att vara pragmatisk på dom två ställena du nämnde. :shock: lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 19:03

Suck! Nu har FT också bannat mig. Var tydligen inte helt lämpligt att byta namn till Mrs Nigger-Baiter. Folk har verkligen ingen humor nuförtiden. :cry: :evil:

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 7 Oct - 21:10

Robin Shadowes wrote:Suck! Nu har FT också bannat mig. Var tydligen inte helt lämpligt att byta namn till Mrs Nigger-Baiter. Folk har verkligen ingen humor nuförtiden. :cry: :evil:

Bannad från FT!? ...går det öht?
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 7 Oct - 21:16

Ja hur lyckades du med det? Snart blir du väl bannad här också? ;)

Magnetisk banstick...
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 23:11

Har faktiskt ingen aning. Får väl se om dom svarar på mejl. PI gör det i alla fall inte. Kanske ett par gånger strax efter jag blev bannad men sedan slutade dom. Misstänker att dom bannade min mejl också för det hände aldrig nåt med mina tips så till slut tröttnade jag. Jag tipsade dem om den där John Cleese-videon flera månader innan dom postade den själva. Vad FT anbelangar har jag svårt för att tänka mig att jag skrev något särskilt kontroversiellt. Well, nån gång har jag säkert gjort det men kommer inte på något just nu. Men vem har inte gjort det? Det enda jag kan komma på var att Python-nicket blev droppen. Även om det vore så, så vore det lika fjantigt som kraven på att förbjuda Tintin i Kongo. Men tydligen har man plockat bort alla nigger-ord i dom nyare upplagorna av Huckleberry Finn i USA. Då får dom väl även förbjuda Die Hard 3. Finns ju även en låt med med Clawfinger där ordet figurerar flitigt. Även 10cc har gjort det. Första versen av The Greatest Story Ever Told inleds av Eric Stewart med: Another nigger on the woodpile. Another honkey on the dole. Another trip from off the 15th floor, the greatest story ever told etc.

Det är referenser inom populär-kulturen där ordet figurerar. Då har jag ändå inte räknat med alla rap-låtar och filmer där ghetto-negrer själva använder ordet. Men sinnessjukt är det i alla fall. Sedan kan jag inte hjälpa att jag gillar att vara provocerande. RL är tydligen bra på att ta det lugnt. Skulle jag säkert också kunna om jag verkligen ville. Fast det är ju inte så kul när man till slut blivit bannad på alla väsentliga sajter heller. Ska bli intressant att se ifall FT är lika långsinta som PI. Men det visar sig väl snart. Jag bytte tillbaka till min gamla nick just in case. Ty om FT nu visar sig vara så pass politiskt korrekta, något inte ens jag hade väntat mig så vet man inte hur dom reagerar på andra ställen. Men tydligen börjar taket bli lågt även på FT. Börjar dom kanske också att bli lite för stora? PI har ju blivit alltmer PK ju mer dom har växt.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Fri 7 Oct - 23:50

Tja som aktiv SDare kan jag bara säga vi försöker, tyvärr är det så att vi
har bara knappt 6% i riksdagen, även i Malmö där vi är 3dje största parti
är det lönlöst, observera att detta är inget gnäll det är fakta, så är
demokratin, vi får inga viktiga platser i utskotten, varför? Jo eftersom
vi klumpas ihop med övriga oppositionen dvs moderaterna och de har
inget som helst intresse av att ge oss platser, vi har påpekat detta
och sagt att vi är oppositionens opposition men det struntar de i.
Vår enda möjlighet är att försöka spela ut dem mot varandra vilket
fungerar ibland. De ofta förekommande hoten hjälper inte direkt heller,
det är tyvärr inte alla som kan stå emot detta, framför allt inte om de
har familj för att gangstrarna vet hur de skall bete sig tyvärr.
Ordningsmakten struntar i detta, Rheinfeldt sa ju själv att har man sådana'
åsikter som oss får man skylla sig själv om man får stryk, jag tycker att det
säger allt!

svartekaptenen 2

Poäng : 2380

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top