Näthatet och PK-iterna

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Näthatet och PK-iterna

Post  Robin Shadowes on Fri 2 Sep - 17:54

Debatt om näthatet var förvånansvärt bra till min stora förvåning. Karin Magnusson från Aftonhoran var ett riktig stolpskott men det fanns bra folk som fick komma till tals också. Han Mats-nånting från PI skötte sig bra, vilket JJ också gjorde. Han var ovanligt objektiv och försvarade yttrandefriheten. Det var en kvinna som också var bra som jag inte uppfattade namnet på men ni kan ju kolla själva. Inslaget från Debatt och eftersnacket är ok men skit-programmet med idioterna Filip & Fredrik var inte lika kul. Med gäster som Helin och Haschberg kan man inte förvänta sig för mycket. Cudos dock till den kvinnliga piratpartisten som vågade käfta emot.

http://politisktinkorrekt.info/2011/09/02/gammelmedia-haller-hov-kring-nathatet/#disqus_thread
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3785

Back to top Go down

Re: Näthatet och PK-iterna

Post  RL on Fri 2 Sep - 18:41

Robin Shadowes wrote:Han Mats-nånting från PI skötte sig bra...

Mats Dagerlind skriver förvisso på PI, men jag tror han främst verkar på demofon.se
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3106

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 20:20

Ja Dagerlind är ju mer av en som skickar sina intressanta artiklar till PI och de publicerar de.
Går ju att få med saker på PI om man skriver ok så svårt är det inte.

Gäller bara att veta vad som är PK och icke PK på PI :D
Muslimvurm, Judebabbel, Antiperversion och Fundamentalistisk Kristendom är några saker som är icke PK på PI.
Håller man sig i från de ämnena så kan man lätt bli publicerad. När Ulven var i farten så kunde man nog få även saker som gränsade till det publicerade.

Sen om programmet, tiden är alldeles för kort. Kvinnan du tänker på är Hanna Wigh (SD) och även ledamot i något som heter SD-kvinnor.
Sämst var Jättehakan Anton Abele (M), delade pallplats med Aftonlögnen tanten, fast hans släktingar är ju gamla baltikum nazister så det är inte förvånande att han vill registrera alla dissidenter.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3845

Back to top Go down

Post  RL on Fri 2 Sep - 20:30

Stratiotes Iesous C wrote:När Ulven var i farten så kunde man nog få även saker som gränsade till det publicerade.

När Ulven var redaktör så friades det hellre än fälldes, problemet nu verkar vara att det inte är samma våglängd på moderatorerna. Om exv Andreas eller Max Payne modererar så funkar det bra, med varningar i själva inlägget osv ...men vissa deletar allt som inte kör agendan, även sånt som inte är minsta oförskämt :( ...vilket är ganska irriterande, och verkligen ger pk-iterna vatten på sin kvarn

Stratiotes Iesous C wrote:Sen om programmet, tiden är alldeles för kort. Kvinnan du tänker på är Hanna Wigh (SD) och även ledamot i något som heter SD-kvinnor.
Sämst var Jättehakan Anton Abele (M), delade pallplats med Aftonlögnen tanten, fast hans släktingar är ju gamla baltikum nazister så det är inte förvånande att han vill registrera alla dissidenter.

Japp, hela programmet skulle ägnats åt ämnet om det skulle varit någon mening ...jättehakan var en katastrof, hoppas M kör honom som påläggskalv :)
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 20:40

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:När Ulven var i farten så kunde man nog få även saker som gränsade till det publicerade.

När Ulven var redaktör så friades det hellre än fälldes, problemet nu verkar vara att det inte är samma våglängd på moderatorerna. Om exv Andreas eller Max Payne modererar så funkar det bra, med varningar i själva inlägget osv ...men vissa deletar allt som inte kör agendan, även sånt som inte är minsta oförskämt :( ...vilket är ganska irriterande, och verkligen ger pk-iterna vatten på sin kvarn

Stratiotes Iesous C wrote:Sen om programmet, tiden är alldeles för kort. Kvinnan du tänker på är Hanna Wigh (SD) och även ledamot i något som heter SD-kvinnor.

Japp, hela programmet skulle ägnats åt ämnet om det skulle varit någon mening ...jättehakan var en katastrof, hoppas M kör honom som påläggskalv :)

Ja det var så jag blev bannad tidigare på PI, jag klagade på att det var olika bedömningar från olika moderatorer, ger helt fel signaler, lite som en domare i t.ex. en hockeymatch som först tillåter hårda på gränsen tacklingar för att senare i matchen byta bedömningsnivå helt och bara spelarna nuddar varandra så blir det utvisning. Vidare bör de nog som jag föreslog ha någon länk där man kan se vad för ord som är tabu. Riktigt störande när ett inlägg inte kommer med för att det innehåller ett ord som ett korkat filter blockerar, så någon måste sitta och bedöma meddelandet för att det ska komma med.

Sen hjälper inte idioter som Skogsvätte på FB till speciellt mycket som suttit och spammat deras kommentarer.

Mmm jättehakan, killen som kom in i politiken genom att ytterst osmakligt göra ett spektakel av den mördade Riccardo Campogianis död "Stoppa Gatuvåldet" eller vad han och pappa kirurg Abele döpte idiotin till och fabricerade någon story om att de var så nära vänner (i verkligheten så gick de på samma skola). Var sedan lite lätt ironiskt när folk blev slagna och rånade i samband med "Stoppa Gatuvåldet". Skulle inte förvåna mig och det är frimurare och pappa frimurar kirurgen såg till så lillgrabben fick framtiden säkrad medelst livstidspension från svenska staten (han lär garanterat få behålla sin plats i nästa val då han och Arkelsten är "framtiden" i det partiet, hohohoho). Och 2 mandatperioder = livstids försörjning från svenska skattebetalare = du behöver aldrig mer arbeta en enda dag i ditt liv.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Fri 2 Sep - 20:49

Stratiotes Iesous C wrote:Ja det var så jag blev bannad tidigare på PI, jag klagade på att det var olika bedömningar från olika moderatorer, ger helt fel signaler, lite som en domare i t.ex. en hockeymatch

Jag har förvisso nyligen tagit upp just detta i mail till PI, och den som svarade var iaf medveten om problemet ...vad som sen händer är en annan sak.

RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 20:57

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Ja det var så jag blev bannad tidigare på PI, jag klagade på att det var olika bedömningar från olika moderatorer, ger helt fel signaler, lite som en domare i t.ex. en hockeymatch

Jag har förvisso nyligen tagit upp just detta i mail till PI, och den som svarade var iaf medveten om problemet ...vad som sen händer är en annan sak.

De får väl helt enkelt göra interna moderator regler, eller sparka de moderatorer som är kass och ta in folk från kommentatorerna som kan hjälpa till, som den där MaxPayne, han förstår ju pulsen i kommentarerna och språket (tror en del av moderatorerna i förstår språket som talas). Inte svårare än så. Man kan ju även ha många som moderar någon timma eller två när de har tid. Nåväl de verkar styrt upp det lite bättre nu än förut iaf. Var ett tag jag var helt övertygad och att det vara AFA folk som modererade, var riktigt bizarrt och tonen från moderatorerna var annat än vänlig. Fast det kan ju vara för att jag är Kristen och inte som merparten av de Kristna ber om ursäkt för det, folk är inte vana med den mer amerikanska fundamentalistiska Kristendomen, den brukar inte vara så populär, men det är struntsamma för min del, like it or hate it.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Fri 2 Sep - 21:13

Stratiotes Iesous C wrote:De får väl helt enkelt göra interna moderator regler, eller sparka de moderatorer som är kass och ta in folk från kommentatorerna som kan hjälpa till, som den där MaxPayne, han förstår ju pulsen i kommentarerna och språket (tror en del av moderatorerna i förstår språket som talas). Inte svårare än så.

Hoppas det, men som sagt dom har två-tre som kan gamet ...resten verkar tyvärr sakna alla former av fingertoppskänsla.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 21:16

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:De får väl helt enkelt göra interna moderator regler, eller sparka de moderatorer som är kass och ta in folk från kommentatorerna som kan hjälpa till, som den där MaxPayne, han förstår ju pulsen i kommentarerna och språket (tror en del av moderatorerna i förstår språket som talas). Inte svårare än så.

Hoppas det, men som sagt dom har två-tre som kan gamet ...resten verkar tyvärr sakna alla former av fingertoppskänsla.

Det är ju nackdelen med att gå ut och be om moderatorer och skribenter, istället för att leta upp folk själva så man vet vad man får, så får de grisen i säcken istället.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Fri 2 Sep - 21:20

Stratiotes Iesous C wrote:
RL wrote:

Det är ju nackdelen med att gå ut och be om moderatorer och skribenter, istället för att leta upp folk själva så man vet vad man får, istället för att köpa grisen i säcken.

Japp, istället för folk som kan moderera så verkar det som om dom fått tag i ett gäng IQ-27:are som tror att det handlar om att eliminera all opposition :( ...PK-folket hade med lätthet argumenterats ner om dom fått hållas (och dessutom skapat en debattplattform) ...men nu är det som att ge gammelmedia en gratis straffspark
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 2 Sep - 23:35

RL wrote:
RL wrote:

Det är ju nackdelen med att gå ut och be om moderatorer och skribenter, istället för att leta upp folk själva så man vet vad man får, istället för att köpa grisen i säcken.

Japp, istället för folk som kan moderera så verkar det som om dom fått tag i ett gäng IQ-27:are som tror att det handlar om att eliminera all opposition :( ...PK-folket hade med lätthet argumenterats ner om dom fått hållas (och dessutom skapat en debattplattform) ...men nu är det som att ge gammelmedia en gratis straffspark

Ja det märktes väldigt tydligt här på Exilen, så fort det irrade in någon som skulle in och besegra "de onda" på Exilen så fick de snabbt springa med svansen mellan benen. Var väl bara antisvensk som orkade tjafsa emot men han blev ju nermald till slut han också.

T.o.m. terrorist-tomten Aldebe fick ju springa med svansen mellan benen när han försökte försvara sig i någon tråd jag tror kniebolo startade där Aldebe och hans terrorkopplingar avslöjades, vad hände förresten med kniebolo, det väl väl inte kniebolo som var den här läkaren som åkte på dödshjälp? Minns att kniebolo sade sig vara läkare. Kniebolo försvann ju i samma veva som den härvan drog igång.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 3 Sep - 8:20

Jag tycker ord-fobin på PI tar sig ytterst märkliga uttryck. Jag kan ha viss förståelse för rena svordommar men att man inte ens får använda ordet hora är löjligt. Att bli tvungen att skriva h*ra istället är tramsigt då ordet lika gärna kan vara beskrivande som ett invektiv. Andra löjliga exempel är att man inte får använda öknamn på politiker. Ådärkomdenjas typiska Schweinpelz skulle m a o kunnat rendera en banning. Tydligen får man inte ens nämna Hitler vid namn. Det blir ju bara fånigt. Vill dom verkligen framstå som seriösa om folk blir tvingade skriva det som H*tler? Sedan att folk inte ens får nämna konkurrenten FT utan att få tillsägelse uppfattar jag närmast som småsint. Att dom ens bara orkar hålla på med sånt. Det får Fb's blöj-moddar att närmast framstå som mogna i jämförelse. Håller med om att Payne verkar helt okej utifrån dom inlägg jag läst av honom. Från vad jag har läst annorstädes så verkar inte modden som kallar sig PI Nord vara särskilt populär däremot. Verkar vara en sån som gärna hakar upp sig på småsaker och oväsentligheter.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Sat 3 Sep - 14:09

Robin Shadowes wrote:Jag tycker ord-fobin på PI tar sig ytterst märkliga uttryck. Jag kan ha viss förståelse för rena svordommar men att man inte ens får använda ordet hora är löjligt. Att bli tvungen att skriva h*ra istället är tramsigt då ordet lika gärna kan vara beskrivande som ett invektiv. Andra löjliga exempel är att man inte får använda öknamn på politiker. Ådärkomdenjas typiska Schweinpelz skulle m a o kunnat rendera en banning. Tydligen får man inte ens nämna Hitler vid namn. Det blir ju bara fånigt. Vill dom verkligen framstå som seriösa om folk blir tvingade skriva det som H*tler? Sedan att folk inte ens får nämna konkurrenten FT utan att få tillsägelse uppfattar jag närmast som småsint. Att dom ens bara orkar hålla på med sånt. Det får Fb's blöj-moddar att närmast framstå som mogna i jämförelse. Håller med om att Payne verkar helt okej utifrån dom inlägg jag läst av honom. Från vad jag har läst annorstädes så verkar inte modden som kallar sig PI Nord vara särskilt populär däremot. Verkar vara en sån som gärna hakar upp sig på småsaker och oväsentligheter.

Dom har tagit bort både länken till FT och Exilen, vilket kan förklaras med att dom vill bli "rumsrena", men att man inte ens får nämna FT i kommentarsfältet tycker jag är milt sagt småaktigt.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  RL on Sat 3 Sep - 14:28

Stratiotes Iesous C wrote:vad hände förresten med kniebolo, det väl väl inte kniebolo som var den här läkaren som åkte på dödshjälp? Minns att kniebolo sade sig vara läkare. Kniebolo försvann ju i samma veva som den härvan drog igång.

Han skrev något inlägg där han sa att han av någon sorts säkerhetsskäl inte tyckte det var lämpligt att han fortsatte skriva på exilen, sen försvann han.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 19:37

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:vad hände förresten med kniebolo, det väl väl inte kniebolo som var den här läkaren som åkte på dödshjälp? Minns att kniebolo sade sig vara läkare. Kniebolo försvann ju i samma veva som den härvan drog igång.

Han skrev något inlägg där han sa att han av någon sorts säkerhetsskäl inte tyckte det var lämpligt att han fortsatte skriva på exilen, sen försvann han.

Mhm, konstigt. Tack för informationen.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 19:40

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:Jag tycker ord-fobin på PI tar sig ytterst märkliga uttryck. Jag kan ha viss förståelse för rena svordommar men att man inte ens får använda ordet hora är löjligt. Att bli tvungen att skriva h*ra istället är tramsigt då ordet lika gärna kan vara beskrivande som ett invektiv. Andra löjliga exempel är att man inte får använda öknamn på politiker. Ådärkomdenjas typiska Schweinpelz skulle m a o kunnat rendera en banning. Tydligen får man inte ens nämna Hitler vid namn. Det blir ju bara fånigt. Vill dom verkligen framstå som seriösa om folk blir tvingade skriva det som H*tler? Sedan att folk inte ens får nämna konkurrenten FT utan att få tillsägelse uppfattar jag närmast som småsint. Att dom ens bara orkar hålla på med sånt. Det får Fb's blöj-moddar att närmast framstå som mogna i jämförelse. Håller med om att Payne verkar helt okej utifrån dom inlägg jag läst av honom. Från vad jag har läst annorstädes så verkar inte modden som kallar sig PI Nord vara särskilt populär däremot. Verkar vara en sån som gärna hakar upp sig på småsaker och oväsentligheter.

Dom har tagit bort både länken till FT och Exilen, vilket kan förklaras med att dom vill bli "rumsrena", men att man inte ens får nämna FT i kommentarsfältet tycker jag är milt sagt småaktigt.

Du får inte ens nämna Flashback så... Något är väldigt konstigt med någon eller några av moddarna, minns att jag och Robin diskuterade det, det var efter första vevan där de annonserade efter moderatorer då moderatorerna agerade som Poohl Pot och de andra grabbarna på Expo, och saker och ting blev riktigt konstiga, var många konstiga bannlysningar. Sen Ulven dog så blev PI konstigt, det blev mer PK än PI, typ PKI, Politiskt Korrekt Inkorrekt...
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 19:46

Vidare får man absolut inte posta Kristna länkar, då de går under Extremistlänkar. :roll:
Är någon som påminner starkt om Richard Dawkins och hans extremist-ateism i sitt synsätt, noterar även att många rabiat ateister tydligen hittat dit, vilket inte är bra, brukar bara bli en stor soppa av allting när det blir för många rabiata ateister av Ulvaeus-Sturmark typ, dvs. anti-intellektuella ateister, mer kända som Bya-ateister, portat från engelskans Village Atheists, som är en omarbetning av Village Idiot.

De har intelligenta argument som "Gud finns inte för att det finns ondska på jorden" sen att det är de själva som skapat denna ondska vill de inte kännas vid då de har den fria viljan att beté sig som de vill, de kan välja att vara onda eller goda, de väljer att vara ondska och skyller sedan på Gud för att inte hugger ner de när de är onda. Riktigt virriga lirare det där, alla ateisterna är inte i kanoten alt. hissen går inte hela vägen upp, den stannar på mellanplanet.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 3 Sep - 19:47

Stratiotes Iesous C wrote:Vidare får man absolut inte posta Kristna länkar, då de går under Extremistlänkar. :roll:
Är någon mod som påminner starkt om Richard Dawkins och hans extremist-ateism i sitt synsätt, noterar även att många rabiat ateister tydligen hittat dit, vilket inte är bra, brukar bara bli en stor soppa av allting när det blir för många rabiata ateister av Ulvaeus-Sturmark typ, dvs. anti-intellektuella ateister, mer kända som Bya-ateister, portat från engelskans Village Atheists, som är en omarbetning av Village Idiot.

De har intelligenta argument som "Gud finns inte för att det finns ondska på jorden" sen att det är de själva som skapat denna ondska vill de inte kännas vid då de har den fria viljan att beté sig som de vill, de kan välja att vara onda eller goda, de väljer att vara onda och skyller sedan på Gud för att han inte hugger ner de när de är onda. Riktigt virriga lirare det där, alla ateisterna är inte i kanoten alt. hissen går inte hela vägen upp, den stannar på mellanplanet.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Sat 3 Sep - 20:41

Stratiotes Iesous C wrote:Du får inte ens nämna Flashback så... Något är väldigt konstigt med någon eller några av moddarna, minns att jag och Robin diskuterade det, det var efter första vevan där de annonserade efter moderatorer då moderatorerna agerade som Poohl Pot och de andra grabbarna på Expo, och saker och ting blev riktigt konstiga, var många konstiga bannlysningar. Sen Ulven dog så blev PI konstigt, det blev mer PK än PI, typ PKI, Politiskt Korrekt Inkorrekt...

Det som nu sker skulle aldrig inträffat om Ulven levt. Att inte ens få nämna Flashback är helt sanslöst. Många gånger finns det delikat info om brottsfall där som inte PI vågar publicera, och att då förvägra debattörena chansen att med hjälp av exv en länk gå in o kolla själva är något märkvärdigt.

Att dom tagit bort FT ur länklistan och förbjuder folk att nämna dem har nog att göra med att FT då och då dristar sig till att publicera en och annan israelkritisk artikel (den biten verkar f ö nästan mera känslig på PI än om någon publicerar något svensk-kritiskt).

Själv skiter jag iofs i såna "direktiv", jag läser både PI o FT
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Absurd on Sat 3 Sep - 21:13

Det är minst sagt pinsamt men som jag nämnt innan känner jag igen symptomet när folk blir för fina för sanningen. Nog för PI håller Moses och Abraham om ryggen men förhoppningsvis ska de inte gå ner sig helt.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2683

Back to top Go down

Post  RL on Sat 3 Sep - 21:23

Absurd wrote:Det är minst sagt pinsamt men som jag nämnt innan känner jag igen symptomet när folk blir för fina för sanningen. Nog för PI håller Moses och Abraham om ryggen men förhoppningsvis ska de inte gå ner sig helt.

Det hoppas jag verkligen inte ...Just nu är det en snubbe inne där som debatterar lite halvt PK i Wikileaksdebatten, utan personangrepp, och utan invektiv. Ska bli intressant att se om hans inlägg finns kvar imorgon
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:14

Nu har jag lärt mig två ord till man inte får använda på PI.

Ordet slödder är förbjudet (attans, det är ett av mina favoritord för att beskriva folk som är just slödder) och ordet
Blatteplan (vilket är min benämning på Stureplan då det speciellt nattetid är en oas för just blattar. dagtid är det rätt mycket svenskar men det är pk-svenskar till största del, de är ju "makten" som bjudit in alla dessa blattar så klart passande namn: Blatteplan).

Vi kanske skulle göra en tråd där vi samlar på ord man inte får använda på PI, kan vara ett bra uppslagsverk så folk slipper åka på onödiga bannlysningar och liknande?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Sun 4 Sep - 19:22

Stratiotes Iesous C wrote:Nu har jag lärt mig två ord till man inte får använda på PI.

Ordet slödder är förbjudet (attans, det är ett av mina favoritord för att beskriva folk som är just slödder) och ordet
Blatteplan (vilket är min benämning på Stureplan då det speciellt nattetid är en oas för just blattar. dagtid är det rätt mycket svenskar men det är pk-svenskar till största del, de är ju "makten" som bjudit in alla dessa blattar så klart passande namn: Blatteplan).

Vi kanske skulle göra en tråd där vi samlar på ord man inte får använda på PI, kan vara ett bra uppslagsverk så folk slipper åka på onödiga bannlysningar och liknande?

Såg att moderatorn Isaac Waleri ändrade det, hade det varit någon av de värre så hade väl hela kommentaren rykt. Men du blev väl iaf inte bannad?

Stratiotes Iesous C wrote:Vi kanske skulle göra en tråd där vi samlar på ord man inte får använda på PI, kan vara ett bra uppslagsverk så folk slipper åka på onödiga bannlysningar och liknande?

Det spelar nog mer roll vilken moderator som agerar, ibland verkar det vara rena lotteriet.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:32

RL wrote:Såg att moderatorn Isaac Waleri ändrade det, hade det varit någon av de värre så hade väl hela kommentaren rykt. Men du blev väl iaf inte bannad?

Det spelar nog mer roll vilken moderator som agerar, ibland verkar det vara rena lotteriet.

Nej en så länge har jag inte rykt, men jag ligger nog på gränsen nu. Tror det rykt lite fler inlägg, har fått ett antal såna där "moderator måste granska det här meddelandet", glömmer bort att det är vissa ord man inte får använda (därav tycker jag det vore bra med en specifik lista över förbjudna ord). Och då har jag medvetet hållit det Kristna till ett minimum vilket jag inte alls gillar, känns lite som att agera med munkavle. Jag tror det är bättre att inte ha kommentarer alls till artiklarna om det ska vara så att man medvetet lägger sig på en utslätad nivå, folk pratar inte på det sätt som man tvingas skriva på där, det bli konstlat, det är att låta just massmedia kontrollera språket, och den som kontrollerar språket vinner.

Med listan så tänkte jag specifikt ord som fastnar i deras ordblock, och det är sant som du säger, det är lite av ett lotteri.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 4 Sep - 19:53

Ordet massmördare verkar fastna i ordfiltret också, noterade att beskriva socialismen som en massmordsideologi inte gick igenom filtret.
Eller så var det användandet av namnet Hitler eller namnet Stalin.
Vladimir Lenin går däremot an?

Störande att skriva, påminner mig om scenerna i 1984 när de håller på med ordcensur.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 4 Sep - 20:17

RL wrote:Såg att moderatorn Isaac Waleri ändrade det, hade det varit någon av de värre så hade väl hela kommentaren rykt. Men du blev väl iaf inte bannad?

Nej en så länge har jag inte rykt, men jag ligger nog på gränsen nu. Tror det rykt lite fler inlägg, har fått ett antal såna där "moderator måste granska det här meddelandet", glömmer bort att det är vissa ord man inte får använda (därav tycker jag det vore bra med en specifik lista över förbjudna ord). Och då har jag medvetet hållit det Kristna till ett minimum vilket jag inte alls gillar, känns lite som att agera med munkavle. Jag tror det är bättre att inte ha kommentarer alls till artiklarna om det ska vara så att man medvetet lägger sig på en utslätad nivå, folk pratar inte på det sätt som man tvingas skriva på där, det bli konstlat, det är att låta just massmedia kontrollera språket, och den som kontrollerar språket vinner.

Med listan så tänkte jag specifikt ord som fastnar i deras ordblock, och det är sant som du säger, det är lite av ett lotteri.

Just därför jag fortsätter att i så hög omfattning som möjligt envisas med att använda "förbjudna" ord. Jag vägrar låta Expo bestämma vilka ord jag får använda eller inte. Sedan vet jag vilka ställen man bör undvika neger och liknande. Man vill ju inte bli bannad mer än nödvändigt.
Apropå PI och deras "scoop" om John Cleese häromdan så tipsade jag dom om det för säkert ett halvår sedan eller nåt ditåt. Nu var jag ingen flitig tipsare men det var i den vevan jag tröttnade på att tipsa dem eftersom det var då jag började misstänka att dom hade blockerat min e-mejl också. Tidigare hade dom åtminstone svarat på mejl men det hade dom plötsligt slutat med, därav att jag misstänkte att dom blockerat den också. Så dom kunde ha gjort det scoopet redan för 5-6 månader sedan om dom inte blockerat den också men dom får så klart skylla sig själva. Hade dock varit kul om ett par av deras moddar hade dykt upp här och svarat på frågor. Jag menar där var ju faktiskt ett par stycken från Fb som gjorde det på gamla Exilen, så varför inte?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 4 Sep - 20:25

Tycker det var en kul idé att göra en lista på förbjudna ord på PI. Att blatte är förbjudet visste jag redan men gäller det även varianter som babbe? lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Sep - 20:47

Jag är själv avstängd på PIs kommentatorsfält. Jag misstänker starkt att det var när jag dristade till att kommentera ett av Lena Sundströms många anti - svenska reportage, som jag tillslut tröttnade på. Jag skrev någonting i stil med att hennes "koreanska bakgrund förmodligen driver henne till detta svenskhat". Vad jag vet är koreaner kanske det mest rasistiska folket mot vita av alla folk! Vissa hävdar t.o.m att de hatar vita mer än vad både svarta och araber gör! Vi har ju tidigare sett vissa koreanska adoptivbarn hetsa mot vita ganska så duktigt. Japaner är faktiskt inte alls lika rasistiska! Men detta räckte tydligen för att PI skulle stänga av mig. Jag bad om att få en motivering från "Andreas" på PI men har aldrig fått svar.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2679

Back to top Go down

Post  RL on Mon 5 Sep - 17:43

RickyEcholette wrote:Jag är själv avstängd på PIs kommentatorsfält. Jag misstänker starkt att det var när jag dristade till att kommentera ett av Lena Sundströms många anti - svenska reportage, som jag tillslut tröttnade på. Jag skrev någonting i stil med att hennes "koreanska bakgrund förmodligen driver henne till detta svenskhat". Vad jag vet är koreaner kanske det mest rasistiska folket mot vita av alla folk! Vissa hävdar t.o.m att de hatar vita mer än vad både svarta och araber gör! Vi har ju tidigare sett vissa koreanska adoptivbarn hetsa mot vita ganska så duktigt. Japaner är faktiskt inte alls lika rasistiska! Men detta räckte tydligen för att PI skulle stänga av mig. Jag bad om att få en motivering från "Andreas" på PI men har aldrig fått svar.

Mvh

Sånt där brukar tyvärr räcka om en av deras mera spända nya moderatorer är i tjänst ...men konstigt att inte Andreas svarade dig, han har iaf alltid svarat mig
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 5 Sep - 17:53

Robin Shadowes wrote:Tycker det var en kul idé att göra en lista på förbjudna ord på PI. Att blatte är förbjudet visste jag redan men gäller det även varianter som babbe? lol!

Hur kan man kalla sig PI om man inte ens får skriva blatte? Det är ju så missvisande det kan bli. :?:
kapten havoc

Poäng : 2976

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 5 Sep - 18:10

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:Tycker det var en kul idé att göra en lista på förbjudna ord på PI. Att blatte är förbjudet visste jag redan men gäller det även varianter som babbe? lol!

Hur kan man kalla sig PI om man inte ens får skriva blatte? Det är ju så missvisande det kan bli. :?:

Framförallt vilka blir extremt upprörda över ordet om inte blattarna själva och pk-gänget? Resten bryr sig väl knappast.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 19:42

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Framförallt vilka blir extremt upprörda över ordet om inte blattarna själva och pk-gänget? Resten bryr sig väl knappast.

Robin starta en tråd för förbjudna ord, borde väl ligga under övrigt kanske? Som sagt bra att veta.
Orden Hitler, Blatte och Blatteplan är förbjudna iaf.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 5 Sep - 21:24

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Robin starta en tråd för förbjudna ord, borde väl ligga under övrigt kanske? Som sagt bra att veta.

Rent allmänt tabu bland PK-gänget eller bara PI?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 22:30

Robin Shadowes wrote:
Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Varför inte en av varje?
En med PKs förbjudna ord och en mer specifikt för PI?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Tue 6 Sep - 18:55

Robin Shadowes wrote:
Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Varför inte en av varje?

Jag tror, tyvärr, att den för PI numera blir den större ordboken :(
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 6 Sep - 19:26

Verkar som det handlar om ren paranoia. Alla som svär är PK:iter som vill förstöra debatten verkar de tro, de har uppenbarligen inte förstått så mycket.
kapten havoc

Poäng : 2976

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 19:32

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:
Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Varför inte en av varje?

Jag tror, tyvärr, att den för PI numera blir den större ordboken :(

Det tror inte jag, kryllar ju av förbudsord inom PK:t.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 6 Sep - 23:15

Hehe nu måste jag bli bannad på PI, hamnade i konflikt med PI-Nörd, ni vet sämsta moderatorn på PI.

Han tyckte att jag inte fick tro att det var muslimer som försökte kidnappa en polis i Rinkeby, då det är väldigt vanligt i arabvärlden att man kidnappar poliser och mördar de, gärna inför kamera.

Och Rinkeby är fyllt till bredden med arabvärlden och den muslimska världen, tänkte jag skulle spara mitt meddelande till PI-Nörd för eftervärlden:
"Du är idiot. Jag kan området bättre än vad du kan, jag vet precis vad det är för folk som bor där, bara för att du inte vet det så ska jag inte spekulera i att det är muslimer? Mina källor rör sig i området dagligen.

Stäng av mig nu så skriver jag inget mer om "islamister", jag har tröttnat på dig din pajas.
Du använder inte bara ett förljuget språk om det hela du försöker även tysta ner informationen om befolkningen i området.

Sen du blev moderator här har PI gått ner sig hårt.

Så släpp banhammaren på mig istället, ruttnar på just dig, du är sämst på PI, att du ens tillåts vara moderator är en skam för hela PI. PI som blev PKI."

Givetvis skriver jag extra provocerande för att visa vad folk tycker om den här fjanten. Vidare så ljuger killen om islam, han väljer att kalla de "islamister" när det heter muslimer, det finns ingen skillnad på muslimer det är en ordförvanskning att kalla de islamister som om muslimer är någon sorts snällare variant. En mycket ful teknik i mitt tycke, samma idioter som tror att det finns en "extrem islam" och en
"moderat islam".

Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 7 Sep - 8:08

Stratiotes Iesous C wrote:Hehe nu måste jag bli bannad på PI, hamnade i konflikt med PI-Nörd, ni vet sämsta moderatorn på PI.

Han tyckte att jag inte fick tro att det var muslimer som försökte kidnappa en polis i Rinkeby, då det är väldigt vanligt i arabvärlden att man kidnappar poliser och mördar de, gärna inför kamera.

Och Rinkeby är fyllt till bredden med arabvärlden och den muslimska världen, tänkte jag skulle spara mitt meddelande till PI-Nörd för eftervärlden:
"Du är idiot. Jag kan området bättre än vad du kan, jag vet precis vad det är för folk som bor där, bara för att du inte vet det så ska jag inte spekulera i att det är muslimer? Mina källor rör sig i området dagligen.

Stäng av mig nu så skriver jag inget mer om "islamister", jag har tröttnat på dig din pajas.
Du använder inte bara ett förljuget språk om det hela du försöker även tysta ner informationen om befolkningen i området.

Så släpp banhammaren på mig istället, ruttnar på just dig, du är sämst på PI, att du ens tillåts vara moderator är en skam för hela PI. PI som blev PKI."

Givetvis skriver jag extra provocerande för att visa vad folk tycker om den här fjanten. Vidare så ljuger killen om islam, han väljer att kalla de "islamister" när det heter muslimer, det finns ingen skillnad på muslimer det är en ordförvanskning att kalla de islamister som om muslimer är någon sorts snällare variant. En mycket ful teknik i mitt tycke, samma idioter som tror att det finns en "extrem islam" och en
"moderat islam".

Jag hade nog inte heller kunnat låta bli att tjafsa med en sån pellejöns. F ö så är det ju just typiskt pk att göra skillnad mellan islamister och muslimer. Helt otroligt att man låter en sån knallhatt bli moderator. Hade dom lyckats hålla sig till moddar av typ Max Payne så hade det nog legat på en helt annan nivå. Nu verkar man mer satsa på blöj-moddar som på Fb. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Fronk on Thu 8 Sep - 10:33

Stratiotes Iesous C wrote:Hehe nu måste jag bli bannad på PI, hamnade i konflikt med PI-Nörd, ni vet sämsta moderatorn på PI.

"moderat islam".

Hur såg det inlägg ut som blev borttaget? Kommer du ihåg ungefär vad du skrev?

Fronk

Poäng : 2433

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 8 Sep - 15:40

Fronk wrote:

"moderat islam".

Hur såg det inlägg ut som blev borttaget? Kommer du ihåg ungefär vad du skrev?

På ett ungefär, var iofs ett ord som jag kom på sen som fastnar i filtret.
Struntsamma, nu vet killen vad jag tycker om honom, orkar inte hålla på och hjälpa PI längre iaf, ruttnar när de har dåliga moderatorer som försöker kontrollera språket, det är ju exakt det Aftonlögnen och de andra håller på med, tragiskt att se PI bli så spattiga över det och låta massmedia styra vad de ska skriva eller inte. De brydde sig inte förut, sen kom det in nytt folk och då blev det genast mer pk.
Det är struntsamma nu.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Thu 8 Sep - 15:53

Stratiotes Iesous C wrote:...tragiskt att se PI bli så spattiga över det och låta massmedia styra vad de ska skriva eller inte. De brydde sig inte förut, sen kom det in nytt folk och då blev det genast mer pk.
Det är struntsamma nu.

Japp, och det som tog priset var nog när dom vek ner sig för den där självutnämnde Expo-experten, och fick total-noja i kommentarsfälten.

Dessutom är det ganska meningslöst att försöka föra någon form av debatt på PI. För ofta när någon pk-it är där och gaggar, och det börjar hetta till och bli roligt med replikerandet, så raderas alla hans oliktänkande inlägg ...oavsett hur artigt han skriver 😕

På Friatider har jag än sålänge endast sett ett fåtal inlägg bli bortplockade.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 8 Sep - 18:55

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:...tragiskt att se PI bli så spattiga över det och låta massmedia styra vad de ska skriva eller inte. De brydde sig inte förut, sen kom det in nytt folk och då blev det genast mer pk.
Det är struntsamma nu.

Japp, och det som tog priset var nog när dom vek ner sig för den där självutnämnde Expo-experten, och fick total-noja i kommentarsfälten.

Dessutom är det ganska meningslöst att försöka föra någon form av debatt på PI. För ofta när någon pk-it är där och gaggar, och det börjar hetta till och bli roligt med replikerandet, så raderas alla hans oliktänkande inlägg ...oavsett hur artigt han skriver 😕

På Friatider har jag än sålänge endast sett ett fåtal inlägg bli bortplockade.

Jo det har jag märkt, när man tänkt slänga in en kommentar som demolerar vänsterpersonens världsbild eller åsikt så är kommentaren redan borta så man hinner oftast inte säga något.
FT är det väl han drogliberalen Anakata som startade? Han är ju väldigt anti mot censur så mycket att de i det internetföretaget de hade hostade muslimska terrorister (de där tjetjenska djävlarna ska även ha en server ståendes i Norsborg som skapat frostiga relationer med Ivan), vilket jag anser fel då de är uttalade fiender till speciellt såna som är liberala, är de emot en så bör man ju inte ge de en plattform (det är ju lite att slå undan fötterna på sig själv men att debattera sönder fienden är ju helt ok, finns ett flertal personer i kommentarerna på PI som kan tala sönder motståndare, ett par av de lär ju vara gamla exilensare) men men folk kommer vara folk inte så mycket man kan göra man måste tydligen låta de bränna sig ordentligt då de absolut inte vill lära sig av historien eller andras misstag, det ser vi ju även med islam, land efter land faller för samma trötta knep och strategier för att de vägrar låta lära sig av historien och sina fienders taktiker, lögner och strategier.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 12 Sep - 20:00

Nu är idioten igång igen:
"PINord [Moderator] Idag 07:37 PM som svar till Jonas Petersson
Skriv muslim, inte musslan. "
i den här tråden: http://politisktinkorrekt.info/2011/09/12/prast-kor-over-en-imam/

Haha jag säger det, killen är idiot.
Musslan är ju en förkortning av order muselman som är det gamla namnet för muhammadaner, dvs. det som numera kallas muslimer.

Från SAOB:
MUSELMAN mɯ¹selma⁴n l. mus¹-, äv. mω³sel~man² l. mus³- (mu`sulman WESTE; musullmánn DALIN), m.; best. -manen -ma⁴nen (BECKMAN Påfv. 5 (1880) osv.) resp. -mannen ~man²en (SvLitTidn. 1820, sp. 555, osv.); pl. -maner -ma⁴ner ( RYDQVIST SSL 2: 344 (1857) osv.) resp. -män ~män² (RÅLAMB Resa 59 (1658, 1679: Musulmen) osv.) ((†) -männer ISOGÆUS Segersk. 572 (c. 1700), RYDQVIST SSL 2: 344 (1857)). ( musel- c. 1700 osv. musli- 1888–1889. mussel- 1711–1844. mussul- 1859. musul- 1658–1911 )
[jfr d. muselmand, t. muselman(n), eng. mussulman, fr. musulman, it. musulmano, mlat. musulmanus; av pers. muslimăn, pl. av arab. muslim (se MUSLIM); delvis ombildat i anslutning till man, m.]
[MUSELMAN 0]
manlig anhängare av islam), (rättroende) muhammedan; i pl. äv. utan avseende på kön. RÅLAMB Resa 59 (1658, 1679) (Turkarna) kunna intet lijda det att heeta turck, uthan musselman. KKD 3: 240 (1711). Den som tror, at Czar Peter tänker lämna Musul-männerna i en rolig besittning af Assof, den är bedragen. NORDBERG C12 2: 270 (1740). Turkiska folken äro samtlige musselmän, utom Jakuterne. SUNDEVALL ÅrsbVetA 1843–44, s. 45. Äkta turkiskt kaffe, serverat av äkta muselmaner. HOLMBERG Goldschmidt Kärleksh. 4 (1928). I ä. tid förekom stundom den från ryskan lånade formen bussurman l. busserman; pl. -er. Gud förlåte dig busserman eller hedning, statt up. DAHLBERG Lefn. 72 (c. 1755; uppl. 1911). HJÄRNE K12 43 (1902: busurmanerna). Ngn gg förekom äv. pl. -formen bursumanni. PETREIUS Beskr. 1: 89 (1614).
Avledn.:
– MUSELMANSK ¹⁰⁴, förr äv. MUSELMAN(N)ISK, adj. (-manisk 1841–1889. -mannisk 1658–1821. -mansk 1800 osv. )
[jfr t. muselmanisch]
muhammedansk. RÅLAMB Resa 67 (1658, 1679) Ett musselmaniskt undergörande helgon. PALMBLAD Nov. 2: 152 (1819, 1841) Muselmanskt bönehus. FOGELQVIST SöderkRom 168 (1924).

Det funkar inte att ha rabiata ateister som moderatorer, eller bya-ateister som de kallas de är för dåligt skolade och anmärker på ord de inte förstår eller behärskar. Det var som när jag brukade citera Bibeln där men det blev ju förbjudet ganska omgående när den nya regimen dök upp (sved nog till i skinnnet ett par gånger för de).
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 12 Sep - 22:18

Stratiotes Iesous C wrote:Nu är idioten igång igen:
i den här tråden: http://politisktinkorrekt.info/2011/09/12/prast-kor-over-en-imam/

Musslan är ju en förkortning av order muselman som är det gamla namnet för muhammadaner, dvs. det som numera kallas muslimer.

Från SAOB:
MUSELMAN mɯ¹selma⁴n l. mus¹-, äv. mω³sel~man² l. mus³- (mu`sulman WESTE; musullmánn DALIN), m.; best. -manen -ma⁴nen (BECKMAN Påfv. 5 (1880) osv.) resp. -mannen ~man²en (SvLitTidn. 1820, sp. 555, osv.); pl. -maner -ma⁴ner ( RYDQVIST SSL 2: 344 (1857) osv.) resp. -män ~män² (RÅLAMB Resa 59 (1658, 1679: Musulmen) osv.) ((†) -männer ISOGÆUS Segersk. 572 (c. 1700), RYDQVIST SSL 2: 344 (1857)). ( musel- c. 1700 osv. musli- 1888–1889. mussel- 1711–1844. mussul- 1859. musul- 1658–1911 )
[jfr d. muselmand, t. muselman(n), eng. mussulman, fr. musulman, it. musulmano, mlat. musulmanus; av pers. muslimăn, pl. av arab. muslim (se MUSLIM); delvis ombildat i anslutning till man, m.]
[MUSELMAN 0]
manlig anhängare av islam), (rättroende) muhammedan; i pl. äv. utan avseende på kön. RÅLAMB Resa 59 (1658, 1679) (Turkarna) kunna intet lijda det att heeta turck, uthan musselman. KKD 3: 240 (1711). Den som tror, at Czar Peter tänker lämna Musul-männerna i en rolig besittning af Assof, den är bedragen. NORDBERG C12 2: 270 (1740). Turkiska folken äro samtlige musselmän, utom Jakuterne. SUNDEVALL ÅrsbVetA 1843–44, s. 45. Äkta turkiskt kaffe, serverat av äkta muselmaner. HOLMBERG Goldschmidt Kärleksh. 4 (1928). I ä. tid förekom stundom den från ryskan lånade formen bussurman l. busserman; pl. -er. Gud förlåte dig busserman eller hedning, statt up. DAHLBERG Lefn. 72 (c. 1755; uppl. 1911). HJÄRNE K12 43 (1902: busurmanerna). Ngn gg förekom äv. pl. -formen bursumanni. PETREIUS Beskr. 1: 89 (1614).
Avledn.:
– MUSELMANSK ¹⁰⁴, förr äv. MUSELMAN(N)ISK, adj. (-manisk 1841–1889. -mannisk 1658–1821. -mansk 1800 osv. )
[jfr t. muselmanisch]
muhammedansk. RÅLAMB Resa 67 (1658, 1679) Ett musselmaniskt undergörande helgon. PALMBLAD Nov. 2: 152 (1819, 1841) Muselmanskt bönehus. FOGELQVIST SöderkRom 168 (1924).

Det funkar inte att ha rabiata ateister som moderatorer, eller bya-ateister som de kallas de är för dåligt skolade och anmärker på ord de inte förstår eller behärskar. Det var som när jag brukade citera Bibeln där men det blev ju förbjudet ganska omgående när den nya regimen dök upp (sved nog till i skinnnet ett par gånger för de).

Får man tillsägelse också om man använder ordet mohammedan? Hade gärna testat själv men kan inte av förståeliga orsaker. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 12 Sep - 23:14

Robin Shadowes wrote:

Från SAOB:
[MUSELMAN 0]
Avledn.:
[jfr t. muselmanisch]

Får man tillsägelse också om man använder ordet mohammedan? Hade gärna testat själv men kan inte av förståeliga orsaker. lol!

Det får man alldeles säkert, PI-Nörd är ju idiot på riktigt.
Den andra bya-ateisten IsaacWalery verkar ha tagit åt sig iaf.

IsaacWalery [Moderator]
Jag skulle vilja be alla att sluta flagga inlägg som inte bryter mot reglerna. Jag har sett att det systematiskt flaggas så fort man ser ett inlägg som råkar vara av en annan åsikt. Vi bjuder in till fri debatt och tänker inte vara någon ryggdunkarklubb, ala PK-media. Låt oss då visa att vi INTE är som dem och låta meningsmotståndare få säga sitt..

SÅ länge det inte bryter mot reglerna så ska de inte flaggas och inte raderas.. Det ser inte så snyggt ut om vi börjar censurera alla oliktänkare och meningsmotståndare, för då är vi inte ett dugg bättre än PK-media!

SÅ var snälla och ta debatten istället för att flagga inläggen..
http://politisktinkorrekt.info/2011/09/12/vansterextremist-frias-for-sdu-attack/

Fast då uppstår ju problemet med de andra moderatorerna som börjar radera folk som tar debatten för att de använder "fel ord" som t.ex. mussla, slödder, pack, neger osv. ord som har specifika innebörder men som av fisförnäma rädda för skit under naglarna pack inte får uttalas, PI har vandrat långt från starten, påminner om Flashbacks vandring, kommer ni ihåg i början från tiden när Flashback var ett pappersmagasin och Jan Axelsson producerade sitt nyhetsbrev FNA. Då var ingen rädd för skit under naglarna, nu blir man om man har icke önskvärda åsikter bannad för Off Topic medans vissa har hela karriärer baserade på Off Topic och inlägg som inte uppfyller KFK (Kvalitet före Kvantitet) jag tänker t.ex. på Ruskigbuss, troligtvis världens sämsta forumskribent av alla kategorier, eller varför inte det somaliska trollet som aldrig blir bannlyst. Patetiskt värre har det blivit och det med stigande antal socialister bland moderatorerna på FB (a.k.a. bidragsparasiter som har tid att moderera då staten ombesörjer alla kostnader).

Det är ju fel på de här människorna som inte kan tillåta orden inte på orden i sig.
Jesus skrädde inte orden när han talade om samma sorts människor då som vi ser nu.

Matthew 12:34 O generation of vipers, how can ye, being evil, speak good things? for out of the abundance of the heart the mouth speaketh.

Snacka om icke-politiskt korrekt att kalla de religiösa ledarna för en generation av huggormar och kalla de för vad de är dvs. onda.
Onda människor har blivit konstiga numera, de vill inte kännas vid att de är onda trots att de vet att de är onda.

Men nej nej här ska användas silkesvantar, den mentaliteten ser man just hos PK-massmedia, hos folk som är fina i kanten, rabiata ateister som är grymma på häva ur sig en massa men sen när de får tillbaka med samma medel så ska det genast förbjudas, största töntarna enligt mig och även de som skapat det här gudlösa skitsamhället vi lever i som öppnat portarna för barbarhorderna. Problemet ligger i deras natur att inte kunna erkänna sina fel och brister (också en av huvudanledningarna till ateister så sällan kommer till Gud, samma problem som satan har, stolthetsproblematiken (pride)), så istället för att erkänna problemen de skapat och försöka lösa de så blir det munkavle av de mest patetiska anledningar, som ett grovt språkbruk, eller att sanningar kommer fram på ett otrevligt sätt vilket är lätt hänt när man har med arga och upprörda människor att göra.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 13 Sep - 0:11

Robin Shadowes wrote:

Från SAOB:
[MUSELMAN 0]
Avledn.:
[jfr t. muselmanisch]

IsaacWalery [Moderator]
Jag skulle vilja be alla att sluta flagga inlägg som inte bryter mot reglerna. Jag har sett att det systematiskt flaggas så fort man ser ett inlägg som råkar vara av en annan åsikt. Vi bjuder in till fri debatt och tänker inte vara någon ryggdunkarklubb, ala PK-media. Låt oss då visa att vi INTE är som dem och låta meningsmotståndare få säga sitt..

SÅ länge det inte bryter mot reglerna så ska de inte flaggas och inte raderas.. Det ser inte så snyggt ut om vi börjar censurera alla oliktänkare och meningsmotståndare, för då är vi inte ett dugg bättre än PK-media!

http://politisktinkorrekt.info/2011/09/12/vansterextremist-frias-for-sdu-attack/

Fast då uppstår ju problemet med de andra moderatorerna som börjar radera folk som tar debatten för att de använder "fel ord" som t.ex. mussla, slödder, pack, neger osv. ord som har specifika innebörder men som av fisförnäma rädda för skit under naglarna pack inte får uttalas, PI har vandrat långt från starten, påminner om Flashbacks vandring, kommer ni ihåg i början från tiden när Flashback var ett pappersmagasin och Jan Axelsson producerade sitt nyhetsbrev FNA. Då var ingen rädd för skit under naglarna, nu blir man om man har icke önskvärda åsikter bannad för Off Topic medans vissa har hela karriärer baserade på Off Topic och inlägg som inte uppfyller KFK (Kvalitet före Kvantitet) jag tänker t.ex. på Ruskigbuss, troligtvis världens sämsta forumskribent av alla kategorier, eller varför inte det somaliska trollet som aldrig blir bannlyst. Patetiskt värre har det blivit och det med stigande antal socialister bland moderatorerna på FB (a.k.a. bidragsparasiter som har tid att moderera då staten ombesörjer alla kostnader).

Det är ju fel på de här människorna som inte kan tillåta orden inte på orden i sig.
Jesus skrädde inte orden när han talade om samma sorts människor då som vi ser nu.

Matthew 12:34 O generation of vipers, how can ye, being evil, speak good things? for out of the abundance of the heart the mouth speaketh.

Snacka om icke-politiskt korrekt att kalla de religiösa ledarna för en generation av huggormar och kalla de för vad de är dvs. onda.
Onda människor har blivit konstiga numera, de vill inte kännas vid att de är onda trots att de vet att de är onda.

Men nej nej här ska användas silkesvantar, den mentaliteten ser man just hos PK-massmedia, hos folk som är fina i kanten, rabiata ateister som är grymma på häva ur sig en massa men sen när de får tillbaka med samma medel så ska det genast förbjudas, största töntarna enligt mig och även de som skapat det här gudlösa skitsamhället vi lever i som öppnat portarna för barbarhorderna. Problemet ligger i deras natur att inte kunna erkänna sina fel och brister (också en av huvudanledningarna till ateister så sällan kommer till Gud, samma problem som satan har, stolthetsproblematiken (pride)), så istället för att erkänna problemen de skapat och försöka lösa de så blir det munkavle av de mest patetiska anledningar, som ett grovt språkbruk, eller att sanningar kommer fram på ett otrevligt sätt vilket är lätt hänt när man har med arga och upprörda människor att göra.

Alla dessa ord-märkare. Lena Holfve har myntat uttrycket negerbolls-rasism. Tycker det är himla bra. För dom bryr sig inte om verklig rasism, bara vilka ord man får och inte får säga. Själv blev jag bannad för ordet MENA-pack på PI. Tycker dom är patetiska. Vad Fb anbelangar så kände jag inte till dem före 2008 så jag har aldrig upplevt den gamla goda tiden men det lär ha varit väldigt högt i taket för 10-12 år sedan har jag förstått. Men redan under dom knappt två år jag spenderade där märkte jag att alla var jämlika men att somliga var mer jämlika än andra. Det var nån snubbe som jag inte minns namnet på som fick hållas hur mycket som helst. Han hade en ful avatar med en tecknad neger på. Det var också nån arab som använde Frank Zappas Sheik Yerbouti-omslag som avatar som var extremt irriterande.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 13 Sep - 2:20

Robin Shadowes wrote:
Robin Shadowes wrote:

Från SAOB:
[MUSELMAN 0]
Avledn.:
[jfr t. muselmanisch]

IsaacWalery [Moderator]

Alla dessa ord-märkare. Lena Holfve har myntat uttrycket negerbolls-rasism. Tycker det är himla bra. För dom bryr sig inte om verklig rasism, bara vilka ord man får och inte får säga. Själv blev jag bannad för ordet MENA-pack på PI. Tycker dom är patetiska. Vad Fb anbelangar så kände jag inte till dem före 2008 så jag har aldrig upplevt den gamla goda tiden men det lär ha varit väldigt högt i taket för 10-12 år sedan har jag förstått. Men redan under dom knappt två år jag spenderade där märkte jag att alla var jämlika men att somliga var mer jämlika än andra. Det var nån snubbe som jag inte minns namnet på som fick hållas hur mycket som helst. Han hade en ful avatar med en tecknad neger på. Det var också nån arab som använde Frank Zappas Sheik Yerbouti-omslag som avatar som var extremt irriterande.

Flashback var underground på riktigt en gång i tiden. Nu verkar det mer vara en business.
Pack är ju ett skönt ord, varför får man inte beskriva pack från MENA för MENA pack? Låter ju barockt, är de pack så är de, pack kommer i alla möjliga former, det är inte bara MENA som är pack, pack finns i alla nationer.
Folk som slutar beté sig som pack blir inte heller kallade för pack, det hela ligger i deras agerande inte i själva ordet som är beskrivande.

En del av SAOBs beskrivning av ordet pack:
[efter motsv. anv. i mlt.; jfr motsv. anv. i lt., holl., t. o. eng.; utvecklat ur den gm bildl. anv. av 2 uppkomna bet.: hop (se HOP sbst.³, 2, 2 d) av människor, särsk. om en armés tross (som bestod av de sämsta trupperna o. stundom åtföljdes av marodörer, landstrykare lösa kvinnor o. d.); med avs. på bet.-utvecklingen jfr BAGAGE, TROSS]
koll., om (samling av) laglösa l. råa l. sedeslösa personer, ofta med bibegrepp av fattigdom l. egendomslöshet: slödder, byke, patrask; pöbel; äv. (ss. uttr. för den talan des l. skrivandes känslobetonade omdöme) om (samling av) personer som man föraktar l. ser ned på l. betraktar ss. (moraliskt) mindervärdiga o. d.; i sht förr ofta med huvudsaklig tanke på personers sociala l. ekonomiska ställning, om lågättade l. fattiga människor l. om människor tillhörande de breda lagren av folket. G1R 9: 318 (1534). Ther är en hop mett Finske knaper på szamma skip, szom redde (dvs. rädde) äre, wåre gott att thet packet wore heme. Därs. 10: 164 (1535). Bönder och dylijka pack, man plågar skräckia medh Lagen. STIERNHIELM Herc. 254 (1648, 1668). En stor tiock Karl .. som var Hufvudman för hela röfvar-svärmen, och, för hvilken alt det andra packet hade en otrolig vördnad. SÄFSTRÖM Banquer. M 2 a (1753). För din (dvs. den nya frackens) skull man mig aktning visar, / Bland både bättre folk och pack. LENNGREN (SVS) 1: 391 (1790). Hvad skall man säga om en polis, som låter packet samlas i många timmar .. utan att i tid vidtaga ringaste åtgärd. HELLBERG Samtida 11: 148 (i handl. fr. 1864). Den som gör godt åt pack, får skam till tack. GRANLUND Ordspr. (c. 1880). JOHNSON Se 149 (1936). jfr BETJÄNT-, BOLARE-, BORGAR(E)-, FATTIG-, HOR-, KRINGSTRYKAR(E)-, KÄLTRING-, LAT-, LISMAR(E)-, LÄTTJE-, RACKAR(E)-, TATTAR(E)-, TIGGAR(E)-, TJUV-, TRAS-, TROLL-, ZIGENAR(E)-PACK m. fl. – särsk.
[PACK.sbst1 3.a]
a) (†) i uttr. pack och tyg (jfr 2 b), pack; anträffat bl. känslobetonat o. hyperboliskt, om människor som man föraktar. WARNMARK Epigr. I 2 b (1688; om flickor).
[PACK.sbst1 3.b]
b) (numera bl. mera tillf.) i utvidgad l. bildl. anv. (jfr c); särsk. α) koll., om djur som vålla skada l. ställa till besvär o. d.; ngn gg äv. ss. koll. smeksam benämning på djur. Vägglöss äro et gement pack. LINNÉ Sk. 430 (1751). Lärkor, trastar och hela det söta packet af skogens små skrikhalsar. GEIJER Minn. 94 (1825, 1834). BONDESON Glimm. 6 (1892; om höns). jfr VARG-PACK. β) om onda andar l. om skadliga l. farliga övernaturliga väsen o. d. COLUMBUS BiblWB 1 b (1674). Et annat slags pack, som kallades Älfvar. LAGERBRING 1Hist. 1: 483 (1769). jfr TROLL-PACK. γ) bildl., om klandervärda l. förkastliga känslor l. egenskaper o. d.; förr äv. i uttr. tyg och pack. WARNMARK UtwSiälGlädie 3 (1686: tyg och pakk). LBÄ 23–24: 31 (1799).
[PACK.sbst1 3.c]
c) (†) om enstaka laglös l. sedeslös l. föraktlig människa. HALL KultInt. 137 (i handl. fr. 1645). At han war födder aff ett Pack en Dantzerska, eller och reent aff een Hora. SYLVIUS Curtius 143 (1682).
Som synes så är pack ett skönt gammalt ord och inte heller har jag sett någon som inte betett sig som ett pack kallas för pack.
islam är ju en lära för och av pack. Laglös, rå och sedeslös är en klockren beskrivning av falsk profeten Muhammad.

"Om mycket folk i en stat är sedolöst utan Guds och Fäderneslandets kärlek, samt upfylt med twedrägt och egen dyrkan, kan det wara långt swagare än ett . . mindre talrikt folk, der dygden hålles i wördning. " låter som dagens Sverige, varken Gudskärlek eller Fäderneslandskärlek råder.

Tror det har mycket med moral relativismen som råder, om man lever i ett ateiststyrtsamhälle som Sverige så finns det ju ingen fixerad moral, moralen har blivit relativ och skiftar det finns inte längre något bergfastfundament och därmed uppstår såna här helt sjuka diskussioner om vad man får använda för ord osv.
http://allaboutphilosophy.org/moral-relativism.htm

vi ser ju även kultur-relativismen som råder, att alla kulturer är lika mycket värda, fast det är ju inte sant, en kannibal-kultur kan aldrig vara mer värd än en icke kannibal-kultur för att ta ett skarpt exempel, men trots så anser dessa styrande ateister att så är fallet, men tror man att ingenting exploderade och blev allting då står nog inte allt riktigt rätt till i hjärnkontoret ( http://www.themythofevolution.com/ ), hur exploderar ingenting och blir till allting, man måste vara mentalt sjuk eller indoktrinerad för att tro på det (de flesta är förhoppnings det senare och inte det första), speciellt som det inte har några bevis på sin sida mer än att folk tror att det är så (tungt "bevis" :D men så är ju ateismen en av kommunismens favorit irrläror då det ger de legitimitet att kasta folk i Gulag och massavrätta alla de inte gillar, speciellt icke-ateister).
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Tue 13 Sep - 8:37

IsaacWalery [Moderator]

Fast då uppstår ju problemet med de andra moderatorerna som börjar radera folk som tar debatten för att de använder "fel ord" som t.ex. mussla, slödder, pack, neger osv. ord som har specifika innebörder men som av fisförnäma rädda för skit under naglarna pack inte får uttalas, PI har vandrat långt från starten, påminner om Flashbacks vandring, kommer ni ihåg i början från tiden när Flashback var ett pappersmagasin och Jan Axelsson producerade sitt nyhetsbrev FNA. Då var ingen rädd för skit under naglarna, nu blir man om man har icke önskvärda åsikter bannad för Off Topic...

Bra att IsaacWalery börjat reagera på kritiken mot den andres excesser mot oliktänkande. Men vi får nog räkna med att vissa ord (exv "nigger", "pack", "slödder" o likn) samt off-topic fortsatt kommer att censureras. ...Jag ska iaf vid tillfälle testa om det går o skriva "muhammedan", för "batikhäxa" funkade sist jag skrev det :D
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 13 Sep - 20:08

Testa "avskräde" och "slum".
Och även olika kombinationer med "smutsig", "oren" och "ohygienisk", brukar vara känsliga ord.

För jävligt att mitt ord jag använder i dagligt tal "slödder" inte får användas, ordet är mycket bra för att beskriva en majoritet av befolkningen, slödder, speciellt vänstern är slödder, de klär sig som slödder, resonerar som slödder, agerar som slödder och talar som slödder, hur kan de då inte vara slödder? If it walks like a duck...

Ett namnbyte skulle vara passande, Semi Politiskt Inkorrekt Korrekt, förkortat SPIK, en SPIK i hjärtat på massmedia. Blir ju nästan lika bra som PI.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top