Avrättad i natt !!

View previous topic View next topic Go down

Avrättad i natt !!

Post  Micoway on Thu 22 Sep - 7:29

Bra att polismördaren i USA blev avrättad i natt. Detta sparar nog livet på ett dussin snutar i Amerika. Advokaterna försökte in i det sista att avbryta avrättningen. Därför fick han ligga fastspänd i flera timmar innan rättvisan hade sin gilla gång.

Däremot är det sorgligt att unga killar i Kina avrättas för läkarna vill ha deras organ för transplantation. Detta borde fler protestera emot. Också grymt att vi dödar miljoner ofödda flickebarn i Sverige.

Micoway

Poäng : 2471

Back to top Go down

Re: Avrättad i natt !!

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 22 Sep - 7:45

Vem? Mumia?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mumia_Abu-Jamal
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3751

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 22 Sep - 10:20

Jag har visserligen inte satt mig in i just det här fallet men jag hade hellre sett major Nidal Hasan avrättad.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3686

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 22 Sep - 11:21

Jag tycker att dödsstraff är primitivt. Att en stat hämnas ett begånget mord, som vedergällning, innebär att det finns olagligt resp sanktionerat dödande. Varför skall en stat vara legaliserad mördare?

Tycker heller inte att det är ett straff. Den avrättade lider sannolikt av viss dödsångest inför själva avrättningen, sen är vederbörande utraderad. Ett straff bör imo vara en påföljd, varunder en dömd lider, och hamnar i ett hopplöst läge, ex.vis livstid utan rätt till benådning. Att det dessutom skall ingå s k 'hård regim' under livstidsstraffet är tillika det ett straff, som den dömde får dras med till sista sucken. Ingen tv, inga tidningar, ingen telefon, ingen radio, endast bibeln som litteratur, inget umgänge inom murarna, påver men livsuppehållande föda, o dyl. Det kallar jag ett straff.
Ådärkomdenja

Poäng : 3543

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 22 Sep - 16:39

Trust me, visste du vad som händer efter döden så skulle du inte säga så, det är en expressleverans till helvetet, det är inget party och ingen picknick även om långhåriga män hävdar det :D
Vidare så är det inte ekonomiskt försvarbar att hålla liv i dessa mördare. Varför betala miljoner för att hålla liv i ett sånt kräk? De pengarna använder jag hellre till de som behöver de.

Här sekulära skäl till att ha ihjäl mördarna:
http://prodeathpenalty.com/

och här Kristna skäl:
http://swordofthelord.com/onlinesermons/CaptialPunishmentRevisited.htm
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3751

Back to top Go down

Post  Absurd on Thu 22 Sep - 17:39

Inför arbetsläger igen. Fängelser är en för dyr historia. Avskum som våldtäktsmän och pedofiler får ju dessutom ännu mer skydd, då de oftast är hatade av övriga fångar. Troligtvis ser inte våra nya befolkningsgrupper lika hårt på våldtäkt - det är ju snarare en landslagssport för dem.
Nä, sluta med daltet och låt fångarna arbeta av sin dom med blod, svett och tårar. Men detta förslag kommer aldrig vinna något gehör bland de "moderna demokratierna".
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2589

Back to top Go down

Post  RL on Thu 22 Sep - 18:37

Absurd wrote:Inför arbetsläger igen. Fängelser är en för dyr historia. Avskum som våldtäktsmän och pedofiler får ju dessutom ännu mer skydd, då de oftast är hatade av övriga fångar. Troligtvis ser inte våra nya befolkningsgrupper lika hårt på våldtäkt - det är ju snarare en landslagssport för dem.
Nä, sluta med daltet och låt fångarna arbeta av sin dom med blod, svett och tårar. Men detta förslag kommer aldrig vinna något gehör bland de "moderna demokratierna".

Ja, sätt gängslödder att jobba i ett stenbrott. Bygg baracker, elstängsel o vaktorn med strålkastare i anslutning och ett kompani tungt beväpnad personal med vakthundar.

Det borde finnas gott om plats för sånt i jämtland, härjedalen eller i norrlands inland.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3012

Back to top Go down

Post  Absurd on Thu 22 Sep - 19:11

RL wrote:
Absurd wrote:Inför arbetsläger igen. Fängelser är en för dyr historia. Avskum som våldtäktsmän och pedofiler får ju dessutom ännu mer skydd, då de oftast är hatade av övriga fångar. Troligtvis ser inte våra nya befolkningsgrupper lika hårt på våldtäkt - det är ju snarare en landslagssport för dem.

Ja, sätt gängslödder att jobba i ett stenbrott. Bygg baracker, elstängsel o vaktorn med strålkastare i anslutning och ett kompani tungt beväpnad personal med vakthundar.

Det borde finnas gott om plats för sånt i jämtland, härjedalen eller i norrlands inland.
Jo, och jag vill minnas att iaf på 80-talet så fördes fångar iaf ut för att arbeta i majsfält eller dylikt. Har för mig att det nämns i Rickard Flingas bok om hans tid i Texas fängelser, men det kan vara någon annan bok med. Det är ju en början.
Min idyll för våldsbrottslingar och annat patrask är mera i din version. Det finns gott om avlägsna platser där uppe där fångarna gott kan arbeta av sin tid i någon gruva eller brott.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2589

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 22 Sep - 23:51

RL wrote:

Plitarna hade garvat läppen av sig åt deras gamla gnäll med "åntiruggen". Om dom ens hade försökt sig på det. I början kanske. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3686

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top