Hejsan från Malmöbo

View previous topic View next topic Go down

Hejsan från Malmöbo

Post  Malmöbo on Fri 7 Oct - 21:56

- Fick nys om nya exilen faktiskt först idag. - Jättetrevligt att se er igen.

Vi är de enda rebellerna!

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2386

Back to top Go down

Re: Hejsan från Malmöbo

Post  Germanen on Fri 7 Oct - 22:02

Välkommen tillbaka. :twisted:
Germanen

Poäng : 2405

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Oct - 23:37

Kul att ännu en stammis har hittat tillbaka. Exilen är verkligen den sista utposten i en ocean av politisk korrekthet. En av dom få svenska sajter där man kan andas frisk luft. :)
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3687

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Oct - 23:42

Yep! Striden mot väderkvarnarna goes on. lol!
kapten havoc

Poäng : 2883

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 8 Oct - 5:47

Nice to have you on board. Bring more rebels to our ship! :twisted:
Ådärkomdenja

Poäng : 3544

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sat 8 Oct - 8:27

Har funderat på att flytta till Malmö. Lite som hur Kinesiska immigranter i USA söker sig till China Towns. Malmö tycks vara invandrarnas stad i Sverige. ;)
Nybyggaren

Poäng : 2193

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 8 Oct - 8:58

Nybyggaren wrote:Har funderat på att flytta till Malmö. Lite som hur Kinesiska immigranter i USA söker sig till China Towns. Malmö tycks vara invandrarnas stad i Sverige. ;)

Gör du det. Det är logiskt att etniska grupper klumpar ihop sig. Snacket om 'integration' är ett politiskt mumbojumbo-jippo, utan förankring i verkligheten.

Såg på Tv imorse när liberianska negrer intervjuades i New York, med anledning av valet av fredspristagare. I staden finns en mindre stadsdel som kallas 'Little Liberia', ca 8-9000 invånare, alla med Liberiarötter. Mycket introverta och stor misstänksamhet utåt mot andra samhällsgrupperingar. Återigen bevisat att folk vill inte blanda sig, utan skapa sina egna etnicitetsreservat. Där detta förnekas mest verkar vara Pk-Sverige, våra flumpolitiker och media agerar som strutsar. Ett sätt att bli av med oönskade invällare vore en lagstiftning, där dessa tvångsplacerades geografiskt. Jag är övertygad om att skickar man t ex somalier och irakier från Malmö, till Skinnskatteberg, Grängesberg, Sveg m fl avgrundshålor, gärna med sträng svensk vinter, med bara ett fåtal familjer och singlar tillåtna på varje ort, så skulle dessa myrstacksinvällare hellre välja att flykta till sina hemländer eller möjligen andra länder utanför Sverige, till därvarande ghettokulturer.
Ådärkomdenja

Poäng : 3544

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Absurd on Sat 8 Oct - 9:42

Morsning korsning och trevligt att du lever än Malmöbo. Välkommen tillbaka!
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2590

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sat 8 Oct - 10:22

Ådärkomdenja wrote:
Nybyggaren wrote:Har funderat på att flytta till Malmö. Lite som hur Kinesiska immigranter i USA söker sig till China Towns. Malmö tycks vara invandrarnas stad i Sverige. ;)

Gör du det. Det är logiskt att etniska grupper klumpar ihop sig. Snacket om 'integration' är ett politiskt mumbojumbo-jippo, utan förankring i verkligheten.

Såg på Tv imorse när liberianska negrer intervjuades i New York, med anledning av valet av fredspristagare. I staden finns en mindre stadsdel som kallas 'Little Liberia', ca 8-9000 invånare, alla med Liberiarötter. Mycket introverta och stor misstänksamhet utåt mot andra samhällsgrupperingar. Återigen bevisat att folk vill inte blanda sig, utan skapa sina egna etnicitetsreservat. Där detta förnekas mest verkar vara Pk-Sverige, våra flumpolitiker och media agerar som strutsar. Ett sätt att bli av med oönskade invällare vore en lagstiftning, där dessa tvångsplacerades geografiskt. Jag är övertygad om att skickar man t ex somalier och irakier från Malmö, till Skinnskatteberg, Grängesberg, Sveg m fl avgrundshålor, gärna med sträng svensk vinter, med bara ett fåtal familjer och singlar tillåtna på varje ort, så skulle dessa myrstacksinvällare hellre välja att flykta till sina hemländer eller möjligen andra länder utanför Sverige, till därvarande ghettokulturer.

Den här bilden gillar du nog.

Nybyggaren

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Oct - 12:07

Nybyggaren wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Den här bilden gillar du nog.

Vilken av dom där två städerna vill du själv helst bo i?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sat 8 Oct - 12:18

Robin Shadowes wrote:Vilken av dom där två städerna vill du själv helst bo i?

En blandning av båda. Men mångkultur men utan flygande bilar.
Nybyggaren

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Oct - 12:24

Nybyggaren wrote:

Vad är det för fel på flygande bilar? Dom i Blade Runner är hur coola som helst. Men alltså, du vill bo i en stad som är hälften ren, hälften smutsig? Då tycker jag du skall bli nybyggare i ett land där dom gillar den typen av städer.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sat 8 Oct - 12:31

Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:

Vad är det för fel på flygande bilar? Dom i Blade Runner är hur coola som helst. Men alltså, du vill bo i en stad som är hälften ren, hälften smutsig? Då tycker jag du skall bli nybyggare i ett land där dom gillar den typen av städer.

Ursäkta röran men vi bygger om.
Nybyggaren

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Oct - 13:10

Nybyggaren wrote:
Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:

Varför måste du nödvändigtvis göra det i Sverige? Bygg om i ditt hemland istället så blir alla glada och nöjda.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sat 8 Oct - 13:39

Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:
Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:

Varför måste du nödvändigtvis göra det i Sverige? Bygg om i ditt hemland istället så blir alla glada och nöjda.

För att jag är född och uppvuxen i Sverige. Jag behärskar bara det svenska språket.
Nybyggaren

Back to top Go down

Post  RL on Sat 8 Oct - 20:03

Malmöbo wrote:- Fick nys om nya exilen faktiskt först idag. - Jättetrevligt att se er igen.

Välkommen tillbaka i vår trygga anti-pk-barm
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3013

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Oct - 22:08

Nybyggaren wrote:
Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:
Robin Shadowes wrote:
Nybyggaren wrote:

För att jag är född och uppvuxen i Sverige. Jag behärskar bara det svenska språket.

Må så vara men du behärskar inte den svenska kulturen. Det är uppenbart att du föraktar den djupt eftersom du tänker hämta en maka från ditt hemland. Hur har ni tänkt kommunicera med varandra om du nu bara talar svenska? Skall ni ha en tolk i sängkammaren? lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Oct - 22:09

RL wrote:
Malmöbo wrote:- Fick nys om nya exilen faktiskt först idag. - Jättetrevligt att se er igen.

Välkommen tillbaka i vår trygga anti-pk-barm

Bättre här än på negerbollsrasisternas högborgar PI, FT och Flashback. :twisted:
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sun 9 Oct - 3:41

Robin Shadowes wrote:Må så vara men du behärskar inte den svenska kulturen. Det är uppenbart att du föraktar den djupt eftersom du tänker hämta en maka från ditt hemland.

Har mer att göra med att jag föredrar utseendet på tjejerna ifrån mitt hemland. Bruna tjejer>Vita tjejer.

Robin Shadowes wrote:Hur har ni tänkt kommunicera med varandra om du nu bara talar svenska? Skall ni ha en tolk i sängkammaren? lol!

Ska lära mig språket senare.
Nybyggaren

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Sun 9 Oct - 4:33

Nybyggaren wrote:

Berätta för mig vad som är så positivt med mångkultur, och snälla kom inte
dragande med spagetti och kebab!

svartekaptenen 2

Poäng : 2411

Back to top Go down

Post  Nybyggaren on Sun 9 Oct - 5:34

svartekaptenen 2 wrote:
Nybyggaren wrote:

Pizza?

Mångkultur, riktig mångkultur är bra. Inte assimilering likt det som hände med finlandssvenskarna/Vallonerna/Tattarna/Samerna. Mångkultur gör ett land mer metropolskt. Mer varierat. Det är roligt med variation, det är livets krydda. Tänk dig ett Sverige med bara skog, eller bara fjäll, kanske bara åkerfält. Nej, det ska vara varierat.
Nybyggaren

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 9 Oct - 6:29

Nybyggaren wrote:
svartekaptenen 2 wrote:
Nybyggaren wrote:

Pizza?

Mångkultur, riktig mångkultur är bra. Inte assimilering likt det som hände med finlandssvenskarna/Vallonerna/Tattarna/Samerna. Mångkultur gör ett land mer metropolskt. Mer varierat. Det är roligt med variation, det är livets krydda. Tänk dig ett Sverige med bara skog, eller bara fjäll, kanske bara åkerfält. Nej, det ska vara varierat.

Sverige var ett bra land innan mångkulturen. Innan nybyggarna kom hit. Eftersom jag tillhör majoriteten och ursprungsbefolkningen så har jag tolkningsföreträde. Stick härifrån och bo i din frus hemland istället för här är du inte välkommen. Du får gärna dra rasistkortet för jag bryr mig inte. :evil:
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 9 Oct - 6:51

Nybyggaren wrote:
svartekaptenen 2 wrote:
Nybyggaren wrote:
Berätta för mig vad som är så positivt med mångkultur, och snälla kom inte dragande med spagetti och kebab!
Pizza? Mångkultur, riktig mångkultur är bra. Inte assimilering likt det som hände med finlandssvenskarna/Vallonerna/Tattarna/Samerna. Mångkultur gör ett land mer metropolskt. Mer varierat. Det är roligt med variation, det är livets krydda. Tänk dig ett Sverige med bara skog, eller bara fjäll, kanske bara åkerfält. Nej, det ska vara varierat.

Är det ditt huvudargument varför det är så bra med mångkultur?

”Mångkultur gör ett land mer metropolskt. Mer varierat. Det är roligt med variation, det är livets krydda.”

Kan det vara därför som det finns så många mångkultursförespråkare? Är det livströtta och uttråkade människor som vill ha en kick i tillvaron som charmas av multikulti? Är det dem som testat samtliga samlagsställningar, tittat på alla tevekanaler, läst massor av deckare, experimenterat med alla kända och okända droger, varit på allt från avslappningskurser till överlevnadsföredrag och dem som ätit sig trötta på svenska maträtter, som vill ha ett NYTT OCH ROLIGT SVERIGE? Så måste det vara - att jag inte har tänkt på det förut! Du har fått mig att vakna! DET ÄR KUL MED MÅNGKULTUR. Nu är det dags att släppa på alla reducerande spärrar.
Öka invandringen, för nu ska vi ha KUUUL!!!

Mmm, finns det några bra kurser i arabiska? Jag skulle även kunna tänka mig en vettig nybörjarkurs om islam, eller en turkisk båtbyggarkurs? Kristallhealing, bridge, keramik, knyppling och andeutdrivning, mm, kan jag redan. You name it!
Dunkelman

Poäng : 3202

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Sun 9 Oct - 10:40

Nybyggaren wrote:
svartekaptenen 2 wrote:
Nybyggaren wrote:

Pizza?

Ursäkta jag uttryckte mig fel, vad jag menade var: Nämn några bra konkreta saker som gör
att mångkultur är så bra.

svartekaptenen 2

Poäng : 2411

Back to top Go down

Post  Absurd on Sun 9 Oct - 13:19

Nybyggaren wrote:
svartekaptenen 2 wrote:
Nybyggaren wrote:

Pizza?

Kom med något riktigt istället för trötta floskler likt metropolskt, variation och kryddor. Du reggade väl inte bara ett konto på Exilen för att rapa Aftonbladet-grammatik, då förolämpar du oss bara.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2590

Back to top Go down

Post  Aake on Sun 9 Oct - 16:49

Välkommen tebaka Malmöbo!
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3536

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 9 Oct - 19:20

Nybyggaren wrote:
Robin Shadowes wrote:Må så vara men du behärskar inte den svenska kulturen. Det är uppenbart att du föraktar den djupt eftersom du tänker hämta en maka från ditt hemland.

Har mer att göra med att jag föredrar utseendet på tjejerna ifrån mitt hemland. Bruna tjejer>Vita tjejer.

Robin Shadowes wrote:t;]Hur har ni tänkt kommunicera med varandra om du nu bara talar svenska? Skall ni ha en tolk i sängkammaren? lol!

Gissar på att du är alban och då är det här nog närmare sanningen om kvinnsen i ditt land.

kapten havoc

Poäng : 2883

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 9 Oct - 20:33

kapten havoc wrote:
Nybyggaren wrote:

Robin Shadowes wrote:t;]Hur har ni tänkt kommunicera med varandra om du nu bara talar svenska? Skall ni ha en tolk i sängkammaren? lol!

Gissar på att du är alban och då är det här nog närmare sanningen om kvinnsen i ditt land.

lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Skåning on Mon 10 Oct - 0:51

Nybyggaren wrote:"Mångkultur, riktig mångkultur är bra. Inte assimilering likt det som hände med finlandssvenskarna/Vallonerna/Tattarna/Samerna. Mångkultur gör ett land mer metropolskt. Mer varierat. Det är roligt med variation, det är livets krydda. Tänk dig ett Sverige med bara skog, eller bara fjäll, kanske bara åkerfält. Nej, det ska vara varierat.

In your dreams. Svenskarna förväntar sig av er att ni ska anpassa er till det svenska samhället, oavsett vad politikerhororna säger. Där har du en grundbult i "missförståndet" du upplever. Det är ingen etnisk svemsk utanför Söder som vill ha ett "mångkulturellt samhälle" och de som förespråkar det lever i ariska ghetton. Du säger att du inte vill lämna landet för att du är född här. Samtidigt har du inga problem att hämta hit en kärring från det du betraktar som ditt "hemland". Som jag ser det borde du precis lika gärna kunna ha återförenats med henne i ert "hemland. Hade du levt i Danmark så hade du dessutom varit tvungen att göra det. Ett mycket vettigt regelverk.

Skåning

Poäng : 2300

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top