50 000kr - för ett kullkastat liv!

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: 50 000kr - för ett kullkastat liv!

Post  kapten havoc on Sat 29 Dec - 23:43

Robin Shadowes wrote:Dom kan hota med hur mycket böter dom vill för jag tänker ändå inte pröjsa dem. Vill dom sätta dödsspruttan i mig får dom väl komma hem och hämta mig, handboja mig och släpa iväg med mig till dödskliniken.

Jag tog spruttan jag tror jag lever men jag är förstås inte hundra. w00t
kapten havoc

Poäng : 2911

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 30 Dec - 12:36

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:Dom kan hota med hur mycket böter dom vill för jag tänker ändå inte pröjsa dem. Vill dom sätta dödsspruttan i mig får dom väl komma hem och hämta mig, handboja mig och släpa iväg med mig till dödskliniken.

Fast om du verkligen har tagit spruttan så är du ju per definition sheeple. Ja lol

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3716

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 30 Dec - 13:48

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Fast om du verkligen har tagit spruttan så är du ju per definition sheeple. Ja lol

Ja det tog faktiskt lång tid innan jag tog eländet men grupptrycket blev för stort det var ju dessutom Aake som skrev att man riskerade att hamna i nån maskin resten av livet om man inte tog den. Fan hellre en spruta då.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 30 Dec - 15:09

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Ja det tog faktiskt lång tid innan jag tog eländet men grupptrycket blev för stort det var ju dessutom Aake som skrev att man riskerade att hamna i nån maskin resten av livet om man inte tog den. Fan hellre en spruta då.

Gott Nytt fÅr :)

Dunkelman

Poäng : 3230

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 30 Dec - 15:27

"Visste du att Centers for Disease Control and Prevention (CDC) i USA öppet erkänner att formaldehyd, aluminium, MSG (natriumglutamat E621) och kvicksilver avsiktligt tillsätts vacciner? Var och en av dessa giftiga substanser orsakar bevisligen neurologiska skador, och mängden som finns i vacciner är mycket mer än bara ”spårmängder”.
Text: Mike Adams, Natural News/Översättning och sammanfattning: Linda Karlström
Det förklarar varför vacciner har konstaterats orsaka:
Kramper
Koma
Autism
Huvudvärk
Spontana aborter (missfall)
Infertilitet
Död
Vaccintillverkarna vägrar tillverka ”rena” vacciner åt allmänheten. Det brittiska kungahuset däremot får speciella ”rena” vacciner som inte innehåller några metaller. Samma gäller för den globala eliten. Kemikalierna är till för den stora massan. Oberoende av om det är genmodifierad mat, besprutad mat eller vacciner med kvicksilver och MSG, så blir allmänheten avsiktligt förgiftad. Denna förgiftning strävar till att
1) alltjämt ha en kroniskt sjuk befolkning som göder läkemedelsindustrin och
2) minska populationen genom vaccininducerad infertilitet och aborter."

Ny video avslöjar sanningen om natriumglutamat, kvicksilver och formaldehyd i vacciner

Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 30 Dec - 17:42

Ni menar på fullt allvar att jag kommer bli ett får nu? lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 30 Dec - 20:14

kapten havoc wrote:Ni menar på fullt allvar att jag kommer bli ett får nu? lol!

Japp! Gifterma i spruttan kommer få dig att mutera. lol

Så här lär resultatet bli när mutationen är fullbordad. Klockrent

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 1 Jan - 10:48

Oj! Nu har det ånyo blivit farligt att leva, enligt gammelmedia.

"De som vaccinerade sig mot svininfluensan år 2009 har inte längre tillräckligt skydd."
Det innebär ju att du, Kapten Havoc, måste ta spruttan en gång till.
Hur ska det här sluta?... Bäää! :)

http://www.dn.se/nyheter/varlden/14-nya-fall-av-svininfluensa-i-norge

"14 nya fall av svininfluensa i Norge

Publicerad 2012-12-31 20:45

Norge har fått ytterligare 14 nya fall av svininfluensa. I förra veckan dog en 11-årig pojke av viruset. Enligt läkarna är toppen inte nådd än, skriver Aftonposten.

De senaste två veckorna har 84 personer som insjuknat i svininfluensan lagts in på Akershus universitetssjukhus. Sjukhuset har nu höjt beredskapen för att kunna ta emot fler drabbade efter att ha spårat det fruktade viruset hos 14 personer på nyårsaftonen.

– Det är ett vädligt stort antal, säger Jan Erik Berdal till NRK.

Enligt det norska Folkhälsoinstitutet är faran långt ifrån över. Toppen av influensaperioden lär inte komma förrän efter årsskiftet. Myndigheten uppmanar alla i riskgruppen att vaccinera sig, skriver Aftenposten. De som vaccinerade sig mot svininfluensan år 2009 har inte längre tillräckligt skydd.
Influensavågen har slagit mot hela Norge. I Stavanger har tre personer fått det smittsamma viruset och i Trondheim en person. I motsats till vanlig säsongsinfluensa drabbas H1N1-viruset i högre grad friska barn och ungdomar.

Pojken som dog i sviterna av viruset förra veckan fördes till Rikshospitalet i Oslo där hans tillstånd förvärrades några dagar innan julhelgen.

Sedan vecka 40 har Folkhälsoinstitutet upptäckt H1N1-viruset hos 139 personer, men mörkertalet är troligen mycket högre. Trots att ett stort antal norrmän har smittas av H1N1-viruset räknas det som en vanlig säsongsinfluensa och inte ett pandemiskt farligt virus.

Vid utbrottet 2009 miste 32 människor livet i svininfluensan i Norge, och varje år dör omkring 900 personer av ett influensavirus.

Katarina Lagerwall

katarina.lagerwall@dn.se"

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 1 Jan - 12:55

Stackars Havoc. Han kommer mutera till zombie-får som på bilden ovan. Klockrent lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 1 Jan - 16:41

Robin Shadowes wrote:Stackars Havoc. Han kommer mutera till zombie-får som på bilden ovan. Klockrent lol

Vadå stackars? Vet ej har alltid viljat vara ett får ju.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 2 Jan - 8:27

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16006923.ab
Aftonbladet:130102

Vaccinexperter hade starka band till industrin

"Beslutade om gratis vaccin mot livmoderhalscancer

Anders Tegnell ledde vaccinarbetet på Socialstyrelsen. Foto: SCANPIX

Socialstyrelsen bestämde att erbjuda gratis HPV-vaccin till flickor.

Att tre av sex experter som stod bakom beslutet hade kopplingar till vaccinindustrin ifrågasattes aldrig, skriver Svenska Dagbladet.

– Visst, vi var medvetna om dessa bindningar, säger Anders Tegnell till Svenska Dagbladet.

De utomstående experterna tillstyrkte programmet som kostar 262 miljoner kronor per år.

Svenska Dagbladet har granskat Socialstyrelsens utredning av HPV-vaccinet.

När myndigheten började diskutera frågan om att skolflickor skulle få gratis vaccin mot livmoderhalscancer satte myndigheten ihop ett råd med experter.

Vaccinföretag betalade lön

I enlighet med lagen skickade experterna in sina jävsdeklarationer där de redovisade sina kopplingar till industrin.

En professor uppgav att han under flera år hållit föreläsningar i uppdrag för vaccinföretaget Merck (Gardasil) och att hans hustru sitter i styrelsen för en EU-lobbyorganisation för livmoderhalscancer som får pengar av vaccinföretag.

En annan professor som kallades in som expert är känd som Sveriges största förkämpe för vaccin, och i sin redovisning skriver han själv att han lett vaccinprövningar för flera företag.

Den tredje experten som är överläkare skriver att hon deltar i ett projekt om vaccin för kikhosta som finansieras av vaccinföretag samt att vaccinföretagen står för 25 procent av hennes lön.

–Visst, vi var medvetna om dessa bindningar, säger Anders Tegnell som ledde vaccinarbetet på Socialstyrelsen. Men vi valde dessa personer därför att de var de bästa experterna som finns att få. Sverige är ett litet land och urvalet av sakkunniga begränsat, säger Anders Tegnell till Svenska Dagbladet.

”Kommer inte ihåg”

Enligt Svenska Dagbladet är insynen kring HPV-beslutet mycket liten. Det finns inga protokoll från sammanträden och ingen samlad dokumentation om handläggningen.

Anders Tegnell säger till Svenska Dagbladet att han inte minns om jävsproblematiken diskuterades med chefsjuristen eller generaldirektören. Något som ska göras vid intressekonflikter.

– Jag kan inte komma ihåg att jag var inblandad överhuvudtaget, säger Nils Blom som tidigare var chefsjurist på Socialstyrelsen.

Generaldirektören Lars-Erik Holm var inte medveten om intressekonflikten vid HPV-beslutet.

– Låter bedrövligt. Jag ska genast ta upp detta med de berörda ansvariga, säger Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm till tidningen."
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 9 Jan - 9:18

Hur i helvete fungerar en människa som Annika Linde? Hon vet ju att hon i allra högsta grad har bidragit till att 400 SVENSKA barn har fått den obotliga sjukdomen narkolepsi - och nu kör hon på igen!!! Själv tog hon aldrig vaccinet, när det begav sig förra gången, 2009. Kärringen är en korrumperad psykopat och aftonbladet beter lika stört när de återigen ska skrämma folket till vaccinationsköerna, för att trycka i sig ett oprövat gift.
VI ÄR I ETT KRIG MOT PSYKOPATER, FATTA!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16039455.ab

"Svininfluensan slår till i Sverige

Smittskyddsinstitutet: Vi önskar att fler hade valt att vaccinera sig

Svininfluensan är tillbaka.

Efter att ha skördat människoliv i både Norge och Kina på kort tid ökar nu de rapporterade fallen i Sverige – och än har vi bara sett början.

– Vi hade önskat att fler människor i Sverige hade vaccinerat sig, säger Annika Linde på Smittskyddsinsti­tutet.

Under förra vinterns influensa­period var det den vanliga säsongsinfluensan av typ A som dominerade.

Nu har 2009 års stora samtalsämne kommit tillbaka.

Inga kända biverkningar

Svininfluensan, eller A(H1N1), ser ut att slå till mot Sverige med full kraft.

Vid Smittskyddsinstitutets senaste influensarapport för vecka 52 stod svininfluensan för 36 procent av alla rapporterade influensafall, 58 av 163.

Men bakom siffrorna finns med all säkerhet ett stort mörkertal.

– Man testar ju bara ett litet urval av dem som söker vård. Svininfluensan är ganska mild hos många som kanske bara märker av den som en vanlig förkylning, säger Annika Linde, statsepidemiolog på Smittskyddsinstitutet.

Äldre och personer inom riskgrupperna, framför allt hjärt- och lungsjuka, uppmanas att vaccinera sig med årets vaccin, som uppges sakna kända biverkningar.

– Vi går inte ut med någon vaccinationskampanj för hela befolkningen, men vi har verkligen försökt få de inom riskgrupperna att vaccinera sig.

Drabbades ändå

Även om man under tidigare år har vaccinerat sig mot svininfluensan bör man ta en ny dos. I helgen rapporterade SVT:s Tvärsnytt om en lungsjuk person som vaccinerade sig 2009, men som ändå drabbades nyligen.

– Skyddet efter en vaccinering ligger ju någonstans mellan 70 och 80 procent. Men med ett sådant skydd minskar ju risken att smittas avsevärt, säger Annika Linde.

Kulmen i februari

Totalt under hösten och vintern fram till vecka 52 hade det i Sverige rapporterats 113 fall av svininfluensa av totalt 389 influensafall.

Kulmen på årets influensaperiod väntas inträffa först i februari.

I morgon kommer nästa influensarapport med de senaste siffrorna, och en ny indikation på svin­influensans framfart, från Smittskyddsinstitutet.

I Norge har över 80 testat positivt för svininfluensa och en handfull är inlagda på sjukhus. En elvaårig pojke dog av svininfluensa i mellandagarna."
Annika Linde
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 9 Jan - 17:06

Undrar om våra forum-sheeple Aake och Havoc tänker ta spruttan den här gången också? Ja w00t
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 9 Jan - 19:38

Robin Shadowes wrote:Undrar om våra forum-sheeple Aake och Havoc tänker ta spruttan den här gången också? Ja w00t

Ja skadan är ju redan gjord. wacko
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 9 Jan - 19:56

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:Undrar om våra forum-sheeple Aake och Havoc tänker ta spruttan den här gången också? Ja w00t

Varför förvärra skadan? Du minskar ju chansen att överleva eller förbli frisk om du tar skiten. Bättre att vara kärringen mot strömmen och jävlas med illuminaterna in i det sista. Ja
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 9 Jan - 22:49

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:

Varför förvärra skadan? Du minskar ju chansen att överleva eller förbli frisk om du tar skiten. Bättre att vara kärringen mot strömmen och jävlas med illuminaterna in i det sista. Ja

Precis, det finns ingen anledning att ta toxin-spruttan, en gång till.
Den här gången är det tänkbart att spruttan innehåller nya giftämnen som ska
testas. Vaccinationsbolagen härjar helt fritt utan empati, där de kan...

Minst 40 barn förlamade på grund av nytt vaccin

"Ytterligare en stor vaccinations-tragedi fick sin start den 20 december 2012 då femhundra barn i den lilla afrikanska byn Gouro i Chad vaccinerades med det nya vaccinet MenAfriVac mot meningit (hjärnhinneinflammation). Åtminstone fyrtio av dessa barn i åldrarna 7-18 år har blivit förlamade och lider av hallucinationer och kramper.
Reaktionerna kom inom ett dygn. Barnen började kasta upp och klaga på huvudvärk innan de ramlade ihop i okontrollerbara kramper samtidigt som saliv rann ur munnen.

Det tog en hel vecka innan de skadade barnen fick vård, trots att föräldrarna desperat bad om hjälp. Regeringen svarade på tragedin genom att med pengar muta föräldrarna till tystnad. Vidare slog regeringen fast att föräldrarna är traumatiserade och förvirrade.

En kusin till två av de vaccinskadade barnen berättar:

”Dessutom har regeringen och media valt att tiga om tragedin. … Vi fruktar det värsta inför framtiden, vi vet inte vad som pågår bakom kulisserna hos hälsoministeriet, WHO och UNICEF. … Vi ber vår regering att agera så snabbt som möjligt för att rädda våra barn men det går för långsamt och ingen motivation tycks finnas. Därför ber vi om assistans från hela världen och ber alla att beblanda sig med detta.”

Presidenten förklarade innan vaccinationskampanjen att vaccinet var säkert och skulle skydda invånarna från meningit under tio år. Gavi Alliance, en stor finansiär av kampanjen som kostade 571 miljoner dollar, hävdade att:

”Om allt fungerar så som vi tror att det kommer att fungera, så eliminerar vi dessa epidemier. Punkt slut.”

Dessa inblandade parter har varit tysta sedan tragedin.

Tragedin väcker många frågor. Varför forceras vaccination så hårt i ett land som saknar rent dricksvatten och grundläggande sanitär service? UNICEF skyller de pågående sjukdomsepidemierna, inklusive meningit, på bristerna i dessa vitala behov. Varför har stora organisationer spenderat 571 miljoner dollar på en vaccinationskampanj, medan Röda Korset anlagt vattenbrunnar för mindre än 3 000 dollar?

Hur kan åtminstone 40 barn förlamas efter en vaccination utan att några nyhetsorganisationer rapporterar om det? Media tiger som muren. Det tycks inte finnas någon information om händelsen på några officiella myndighetssajter.

Var är alla uttalanden från de involverade organisationerna WHO, GAVI, PATH, UNICEF och Bill and Melinda Gates Foundation? Varför har vaccinationsprogrammet inte upphört? Vad kommer dessa organisationer att göra åt den grymma verkligheten i Gouro?

Text: Christina England Översättning och sammanfattning: Linda Karlström"

--------------------------------------------------------------------------------

Originalartikel med källhänvisningar: Minimum of 40 Children Paralyzed After New Meningitis Vaccine

http://vaccin.me/2013/01/07/minst-40-barn-forlamade-pa-grund-av-nytt-vaccin/
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 18 Jul - 20:18

Då var det dags igen. .

"Virus med hög dödlighet Den nya typen av fågelinfluensa som upptäckts i Kina, och hittills dödat 37 personer, har visat sig kunna smitta via luften.
Vaccin förbereds
På svenska Smittskyddsinstitutet vill överläkare Annika Linde inte gå riktigt lika långt som Björn Olsen och tala om ett katastrofalt scenario. Hon pekar på att osäkerheten fortfarande är stor kring hur det här viruset nu kommer att utvecklas. Kanske kommer det mogna viruset inte att vara så farligt.
– De människor som avlidit hittills hör till riskgrupper, det är framför allt äldre män, även om en del yngre också drabbats. Kinas höga vetenskapliga kompetens gör också att vi känner oss trygga i att de agerar snabbt, säger Annika Linde.
WHO förbereder också för ett vaccin mot H7N9, genom att nu odla fram virusstammar som kan användas vid vaccinframställning.
– Om det skulle utvecklas en pandemi av det här viruset så kan det absolut bli aktuellt med en allmän uppmaning om att vaccinera i Sverige. Vi måste först analysera farligheten hos viruset när det i så fall mognat, men med en hög grad av dödlighet så är en allmän vaccination en nödvändighet, säger Annika Linde.."

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nya-fagelinfluensan-mer-smittsam-an-befarat?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Svtse-Inrikesnyheter+(svt.se+-+Inrikesnyheter)

Blir det Glaxo Smith Kline som ska muta sig in i Sverige, den här gången också?
Ni har väl inte glömt bort att det var dem som tillverkade det mycket skadliga svininfluensavaccinet
som krängdes till Sverige, med god hjälp av Annika Linde, som själv inte tog vaccinet.

Läkemedelsjätte anklagas för mutor i Kina

Publicerat av Tony Harkén måndag, 15 juli 2013.

"Brittiska läkemedelsjätten Glaxo Smith Kline anklagas för att ha använt omkring 30 miljarder kronor till att muta läkare och myndigheter för att pressa upp priserna på företagets produkter i Kina, uppger polisen.
Mutorna har getts i form av resor men även sexuella tjänster och verksamheten har pågått sedan 2007 och hundratals olika företag har varit involverade.
Fyra kinesiska chefer har grippits och utredningen kommer att svälla.”

http://www.etableringutomlands.se/kina/kina/item/laekemedelsjaette-anklagas-foer-mutor-i-kina
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 18 Jul - 22:11

Regeringen har sedan årsskiftet möjlighet att i större skala med tvångsmedel påtvinga oss dödsspruttorna numera. Utifall vi trilskas och det kommer ju somliga av oss att göra. I värsta fall får man väl springa till skogs om repressionen blir alldeles för svår.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 20 Jul - 7:59

Robin Shadowes wrote:Regeringen har sedan årsskiftet möjlighet att i större skala med tvångsmedel påtvinga oss dödsspruttorna numera. Utifall vi trilskas och det kommer ju somliga av oss att göra. I värsta fall får man väl springa till skogs om repressionen blir alldeles för svår.

Ja, varför ska man frivilligt ta den giftiga spruttan?

Och vaccinhäxan Linde kan man lätt skrämma barnen med.Klockrent 

Det var en gång en ondskefull häxa som lurade föräldrarna i en liten stad att ge sina barn ett gift som gjorde så att de sov resten av sina liv. Häxan sa att de måste ta den enastående brygden för att skydda sig mot barnpesten, som enligt kungen snart skulle komma till den fridfulla staden. Både häxan och kungen lovade att brygden Häxerix var helt ofarlig.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 21 Jul - 4:03

Dunkelman wrote:
Robin Shadowes wrote:Regeringen har sedan årsskiftet möjlighet att i större skala med tvångsmedel påtvinga oss dödsspruttorna numera. Utifall vi trilskas och det kommer ju somliga av oss att göra. I värsta fall får man väl springa till skogs om repressionen blir alldeles för svår.

Det var en gång en ondskefull häxa som lurade föräldrarna i en liten stad att ge sina barn ett gift som gjorde så att de sov resten av sina liv. Häxan sa att de måste ta den enastående brygden för att skydda sig mot barnpesten, som enligt kungen snart skulle komma till den fridfulla staden. Både häxan och kungen lovade att brygden Häxerix var helt ofarlig.

Kort men kärnfull saga. Sverige är knökfyllt med häxor nuförtiden. Man blir nästan mörkrädd. w00t
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 27 Jul - 17:19

Robin Shadowes wrote:
Dunkelman wrote:

Kort men kärnfull saga. Sverige är knökfyllt med häxor nuförtiden. Man blir nästan mörkrädd. w00t

Varför ägs Aftonbladet av Schibsted som i sin tur ägs av Goldman Sachs
som även äger Baxter (USA:s största läkemedelsföretag)? Goldman Sachs
har ävenledes stora intressen i GlaxoSmithKline - företaget som krängde svininfluensa-
vaccinet Panderix till Sverige!
Om inte polletten trillar ner nu, hos förenekarna … kommer den aldrig att göra det.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 27 Jul - 19:23

Fan Hitler Sa ju bara som det var.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 28 Jul - 5:50

Nej det finns ingenting som tyder på att polletten någonsin kommer trilla ned i skallen på sheeple. Det är som Huxley skrev, massorna kommer att älska sin servilitet. 

On 21 October 1949, Huxley wrote to George Orwell, author of Nineteen Eighty-Four, congratulating him on "how fine and how profoundly important the book is". In his letter to Orwell, he predicted:
Within the next generation I believe that the world's leaders will discover that infant conditioning and narco-hypnosis are more efficient, as instruments of government, than clubs and prisons, and that the lust for power can be just as completely satisfied by suggesting people into loving their servitude as by flogging them and kicking them into obedience.[15]
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 28 Jul - 16:46

Propecia (finasteride), kan det vara Den Evige Judens senaste vapen för att feminisera den Ariske Krigaren?  Tommy Ringart, är inte han släkt med den gamle sportreportern som brukade sitta och gnöla om förintelsen? Hmm... 

Själv har jag beställt en laddning av det betydligt mer potenta dutasteride från frihetsbastionen Litauen, och bryr mig inte om några eventuella bieffekter då jag ändå är måttligt intresserad av att stoppa in min ariska krigarfallos i någon stinkande modernistisk kulturmarxistvagina. Klockrent
Max Ronalds

Poäng : 2695

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Aug - 14:58

Och här kommer det, lika väntat som att elräkningen dimper ned i brevlådan.
Nu kommer vaccinhäxan att få bråda dagar...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5610222

"För första gången har den nya fågelinfluensan H7N9 troligen spridits mellan två människor. Tidigare studier har varnat för att viruset kan komma att anpassa sig till människor och bli en ny stor epidemi.

Nu beskriver kinesiska forskare och myndigheter i tidskriften BMJ hur en kvinna som har vårdat sin svårt sjuka far troligen fått i sig viruset och därmed insjuknat genom nära kontakt. Exakt hur, vet de inte.

– Patienterna har varit väldigt sjuka och det har varit svårt att göra ordentliga intervjuer, säger stadsepidemiolog Anders Tegnell på smittskyddsinstitutet som har läst studien.

– Det kan ha skett på olika vägar. Det troligaste är att dottern har kommit i kontakt med någon kroppsvätska från fadern.

Han påpekar att smittan är en udda händelse. För många sjukdomar händer det då och då att de sprids på udda sätt, från djur till människa eller från person till person. Anders Tegnell tror säkert att det här är ett sådant tillfälle som man har upptäckt.

– Kineserna påpekar väldigt noga att en sådan här händelse uppenbarligen kan inträffa. Men det betyder inte att den här sjukdomen har en kapacitet att kontinuerligt spridas från människa till människa och därmed skapa en större epidemi.

Båda patienterna dog av sjukdomen.

Referens:
Qi et al. Probable person to person transmition of novel avian influenza A (H7N9) virus in eastern China, 2013: epidemiological investigation. BMJ, Aug 2013. doi: 10.1136/bmj.f4752
En fågelmarknad i Kina
Vi saknar immunitet mot nytt fågelvirus

Det nya nytt influensaviruset H7N9 som upptäcktes i Kina i våras visar oroväckande tecken på att kunna spridas över världen. Ny forskning tyder på att vi människor helt saknar immunitet mot viruset."
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 5 Jan - 15:00

Max Ronalds wrote:Propecia (finasteride), kan det vara Den Evige Judens senaste vapen för att feminisera den Ariske Krigaren?  Tommy Ringart, är inte han släkt med den gamle sportreportern som brukade sitta och gnöla om förintelsen? Hmm... 

Själv har jag beställt en laddning av det betydligt mer potenta dutasteride från frihetsbastionen Litauen, och bryr mig inte om några eventuella bieffekter då jag ändå är måttligt intresserad av att stoppa in min ariska krigarfallos i någon stinkande modernistisk kulturmarxistvagina. Klockrent

Vad var det jag sa...  Hmm... 

http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/propecia-turned-woman-man-claims-235329178.html

Propecia turned me into a woman, man claims

A software engineer who was trying to combat hair loss says a generic form of Propecia caused him to develop breasts and made his hips widen like a woman's.

And now, after nine months of taking finasteride, 38-year-old William McKee goes by the name Mandi and is considering having a complete sex change.

"My rock-hard chest from the gym began to soften . . . reaching the point where I had noticeable 'breasts' even under my clothing," McKee told the New York Post.

"My shoulders were literally falling into a more feminine position, and my hips were loosening and becoming wider as on a woman's body."

The changes have left McKee's former life in disarray. He is now separated from his wife of 10 years, with whom he has a five-year-old son. The Tampa, Florida, resident has also left his career in Silicon Valley behind, now describing himself as an aspiring music producer and DJ.

Describing his former self as "athletic and driven," McKee now wears a blonde wig, makeup, women's clothing and says he is thinking of having breast augmentation. In addition, McKee says he has gone from heterosexual to homosexual.

"It felt like the 'me' that I've always known was not there anymore," he told the Post.

There are several possible sexual side effects associated with finasteride, but they typically involve a lack of libido. The drug itself works by inhibiting the conversion of testosterone.

Writing on his personal blog, McKee says the drug is commonly taken by men who are in the early stages of gender reassignment.

"I wasn't always this way. I am early on my path of transitioning to live full-time as a woman, although for 9 months I did take 1 of the 2 most popular drugs that doctors prescribe to men who wish to become a woman," he writes.

'The thing is… I didn't take Finasteride to become a woman. I took it to prevent male-pattern hair loss (baldness) after seeing Merck's ad campaign for years saying that Propecia (Finasteride) can stop hair loss in men."

And as the Daily Mail notes, the transition has been a painful one for McKee. In addition to losing his wife, he writes that he considered suicide as the physical changes also began affecting his emotional state.

"My entire life has fallen apart in a slow and agonizing downward spiral that led me on a roller coaster ride of depression, anxiety, panic attacks, a severe and disabling loss of focus and concentration, feminization of my body, loss of and inability to work, homelessness, social rejection and isolation, and a complete alteration of my body's chemistry and self-identity," he writes.

"And it was more than just my life being affected. I was married to an amazing and beautiful woman who lost her husband, and I am father to an amazing 5 year-old-boy—who lost his dad."

In a recent statement, Merck denied any known association between Propecia (finasteride) and sexual side effects:

"Merck believes that Propecia (Finasteride) has demonstrated safety and efficacy profiles and that the product labeling appropriately describes the benefits and risks of the drug to help inform prescribing," the company wrote in the statement.

And while several lawsuits have been filed by men who say the drug affected their sexuality, McKee is not eligible to join the suit since he purchased a generic form of the drug from an online distributor based in India.

Still, Mandi has been active on his personal Facebook page, writing that he hopes all of the media exposure of his story helps others who might be going through a similar experience.
Max Ronalds

Poäng : 2695

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top