Trubbel med SMS hos 3

View previous topic View next topic Go down

Trubbel med SMS hos 3

Post  RL on Fri 14 Oct - 14:23

Är det några här som också har abonnemang hos tre.se och också har trubbel med att 90% av alla sms kommer 2-3 dagar försenade?
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3124

Back to top Go down

Re: Trubbel med SMS hos 3

Post  Absurd on Fri 14 Oct - 14:52

Inte vad jag märkt iaf.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2701

Back to top Go down

Post  RL on Fri 14 Oct - 17:49

Absurd wrote:Inte vad jag märkt iaf.

Här har det iaf varit helt utflippat sista veckan 😢 ...men det var rätt lyckat inatt när 4-5 sms som jag skickat till min kompis under veckan behagade ramla in kl 03:00 inatt, till hans stora förtret :D
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Fri 14 Oct - 19:36

Ingen aning har ingen mobiltelefon.

svartekaptenen 2

Poäng : 2522

Back to top Go down

Post  Absurd on Sat 15 Oct - 10:42

RL wrote:

Här har det iaf varit helt utflippat sista veckan 😢 ...men det var rätt lyckat inatt när 4-5 sms som jag skickat till min kompis under veckan behagade ramla in kl 03:00 inatt, till hans stora förtret :D
Ja det är ju SÅ kul. Har tidvis haft problem med fördröjning då jag ska ta emot sms, men det rör sig om under en timmas fördröjning. Lite irriterande men det är ju inte svårare än att ringa upp en person om man har brådis. Trots att jag tillhör sms-generationen så har jag aldrig fastnat för det där eviga smsandet fram och tillbaka.
Absurd
Mammutjäger

Back to top Go down

Post  RL on Sat 15 Oct - 14:50

Absurd wrote:
RL wrote:

Ja det är ju SÅ kul. Har tidvis haft problem med fördröjning då jag ska ta emot sms, men det rör sig om under en timmas fördröjning. Lite irriterande men det är ju inte svårare än att ringa upp en person om man har brådis. Trots att jag tillhör sms-generationen så har jag aldrig fastnat för det där eviga smsandet fram och tillbaka.

Jag har inte heller riktigt fastnat för det här sms:andet. Men nu har jag ett antal gratis-sms med abonnemanget, som jag tycker ska utnyttjas ...fast det är mest bilder o trams som skickas :) Är det något viktigt så ringer jag upp istället för att förlita mig på ett sms.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 15 Oct - 15:14

RL wrote:
Absurd wrote:
RL wrote:
Jag har inte heller riktigt fastnat för det här sms:andet. Men nu har jag ett antal gratis-sms med abonnemanget, som jag tycker ska utnyttjas ...fast det är mest bilder o trams som skickas :) Är det något viktigt så ringer jag upp istället för att förlita mig på ett sms.
Sms, är ofta ett problem när man träffat en ny kvinna. I början är det ett förbannat sms-gullande, som efter ett tag gör så att man känner sig ofri. Missar man att svara på ett SMS blir man anklagad för att vara oengagerad, eller rent av otrogen. Hur sjutton överlevde ett förhållande när det varken fanns sms eller sedvanliga telefoner? Eller var det just därför som det överlevde?

Last edited by Dunkelman on Sat 15 Oct - 17:21; edited 1 time in total
Dunkelman

Poäng : 3313

Back to top Go down

Post  Absurd on Sat 15 Oct - 16:42

Dunkelman wrote:
RL wrote:
Absurd wrote:
RL wrote:
Sms, är ofta ett problem när man träffat en ny kvinna. I början är det ett förbannat sms-gullande, som efter ett tag gör så att man känner sig ofri. Missar man att svara på ett SMS blir man anklagad för att oengagerad, eller rent av otrogen. Hur sjutton överlevde ett förhållande när det varken fanns sms eller sedvanliga telefoner? Eller var det just därför som det överlevde?
Självklart. Problemet med dagens informationssamhälle är att folk ser sig tvungna att uppdatera vänner om vad precis de gör hela tiden. Detta genom sms och facebook osv. Jag tar själv ett par-tre lediga dagar var tredje månad jag spenderar på landet med kass mobiltäckning och utan dator. Behöver arbete el dylikt få tag i mig nås jag ju när jag är inne på fast linje. En kärring som måste veta vad man håller på med hela tiden och man måste skicka 5-7 gull-sms om dagen orkar jag fan inte med. Förstår inte folk som kan med skiten.
Absurd
Mammutjäger

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top