Invandringspolitik: Islam/Ungdom

View previous topic View next topic Go down

Invandringspolitik: Islam/Ungdom

Post  Nybyggaren on Fri 14 Oct - 18:34

Jag har aldrig fattat detta. Varenda gång det rör sig om politik och invandring så kontaktar media någon som jobbar med något religiöst eller med ungdomar... De måste söka upp en imam eller en fritidsledare. Tänk om amerikansk tv gjorde ett reportage om svenskarnas anpassning till EU. Och de kontaktade någon präst i en kyrka eller en ungdomsledare ifrån fryshuset!

Har media något agenda med detta? Kan de inte fråga en "vanlig" invandrare? Varför inte på den lokala pizzerian?
Nybyggaren

Poäng : 2286

Back to top Go down

Re: Invandringspolitik: Islam/Ungdom

Post  RL on Fri 14 Oct - 18:39

Nybyggaren wrote:Jag har aldrig fattat detta. Varenda gång det rör sig om politik och invandring så kontaktar media någon som jobbar med något religiöst eller med ungdomar... De måste söka upp en imam eller en fritidsledare. Tänk om amerikansk tv gjorde ett reportage om svenskarnas anpassning till EU. Och de kontaktade någon präst i en kyrka eller en ungdomsledare ifrån fryshuset!

Har media något agenda med detta? Kan de inte fråga en "vanlig" invandrare? Varför inte på den lokala pizzerian?

Om dom kontaktar någon på den lokala pizzerian så riskerar dom att få "fel" svar
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3106

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 14 Oct - 18:40

Nybyggaren wrote:Jag har aldrig fattat detta. Varenda gång det rör sig om politik och invandring så kontaktar media någon som jobbar med något religiöst eller med ungdomar... De måste söka upp en imam eller en fritidsledare. Tänk om amerikansk tv gjorde ett reportage om svenskarnas anpassning till EU. Och de kontaktade någon präst i en kyrka eller en ungdomsledare ifrån fryshuset!

Det har du faktiskt rätt i. I dagens Sydnytt hade dom ett inslag om vräkta barn i Landskrona. Givetvis var det nybyggare i inslaget. Nyligen var det också nåt inslag om hemlösa. Det handlade också om nybyggare. Finns tydligen inga hemlösa pursvenskar eller vräkta pursvenska barn längre.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3785

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Mon 17 Oct - 11:57

Jag har hittat tillbaka, mycket att läsa ikapp
Barbarossa

Poäng : 2382

Back to top Go down

Post  Sponsored content