Jaha. Då lägger Politiskt Inkorrekt ner verksamheten.

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Jaha. Då lägger Politiskt Inkorrekt ner verksamheten.

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 18:37

Känns som den försvann redan på PI, för jag började skriva en del saker som den moderatorn tidigare tagit bort som fortfarande ligger kvar.

Så Avpixlat borde vara bättre styrt? Ser ju iaf helt ok ut, lite längre artiklar för stunden iaf och liknande teman som tidigare, blir nog kanske t.o.m. lite bättre, ser lovande ut.
Deras introduktionsinlägg är lovande:
http://avpixlat.info/2011/10/20/avtackning-for-avpixlat/

och de artiklar som kommit likaså.

Får hoppas de vid ett senare tillfälle sparkar igång PI igen och där kör en massa notiser enbart för att reta etablissemanget.
Vidare hoppas jag även Inkorrekt som verkade vara någon sorts arbetsnamn dyker upp som site.
Behövs alltid fler nyhetssajter, jag hoppas även på en comeback av Fria Nyheter.
Vidare finns ju Fria Tider som dock är lite knackig att nå för stunden (den ligger sporadiskt nere), känns som om de som tidigare attackerade PI numera attackerar Fria Tiders site.

Kom ihåg att ni bara har en vecka på er att tanka ner hela PI, så glöm inte att göra det, går ganska fort.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3724

Back to top Go down

Post  RL on Sun 23 Oct - 18:51

Stratiotes Iesous C wrote:Känns som den försvann redan på PI, för jag började skriva en del saker som den moderatorn tidigare tagit bort som fortfarande ligger kvar.

Ja, jag tror nog det, dessutom verkade det tillåtas en hel del frispråkighet på slutet mot just denne moderator :)

Stratiotes Iesous C wrote:Kom ihåg att ni bara har en vecka på er att tanka ner hela PI, så glöm inte att göra det, går ganska fort.

Ska försöka mig på det när jag sitter vid hemdatorn på tisdag.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2985

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 19:06

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Känns som den försvann redan på PI, för jag började skriva en del saker som den moderatorn tidigare tagit bort som fortfarande ligger kvar.

Ja, jag tror nog det, dessutom verkade det tillåtas en hel del frispråkighet på slutet mot just denne moderator :)

Stratiotes Iesous C wrote:Kom ihåg att ni bara har en vecka på er att tanka ner hela PI, så glöm inte att göra det, går ganska fort.

Ja det vart ju ohållbart, minns även att hon (?) hade konflikter med användare för att hon (?) var naiv när det kom till vissa företeelser som hon inte kände till och antagligen lät helt absurda för henne som var en del av islam eller liknande men som var helt korrekt. En del är grovt naiva när det kommer till grundbultarna i den religionen och har fått itutat att alla religioner är samma sak fast det är absolut inte sant, här kan vi skylla på svenska skolorna och de propagandister som fyllt skolböckerna med lögnaktiga uppgifter som stråtrövarreligioner som islam och även ett flertal kulter.

Funderar på om jag ska lasta ner sidan och arkivera, är lite i valet och kvalet.
Gör man det inte så visar det sig väl att ingen annan gjort det.

Får väl lasta ner och bränna ner på lagringsskivor och stoppa in i något förråd eller förvar.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Sun 23 Oct - 19:18

Stratiotes Iesous C wrote:
RL wrote:

Ja det vart ju ohållbart, minns även att hon (?) hade konflikter med användare för att hon (?) var naiv när det kom till vissa företeelser som hon inte kände till och antagligen lät helt absurda för henne som var en del av islam eller liknande men som var helt korrekt. En del är grovt naiva när det kommer till grundbultarna i den religionen och har fått itutat att alla religioner är samma sak fast det är absolut inte sant, här kan vi skylla på svenska skolorna och de propagandister som fyllt skolböckerna med lögnaktiga uppgifter som stråtrövarreligioner som islam och även ett flertal kulter.

Funderar på om jag ska lasta ner sidan och arkivera, är lite i valet och kvalet.
Gör man det inte så visar det sig väl att ingen annan gjort det.

Får väl lasta ner och bränna ner på lagringsskivor och stoppa in i något förråd eller förvar.

Enligt vad en ettrig snubbe på PI (Kapten krok) påstår så lär det bara ta upp ca 1,5-2 gig.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Oct - 19:19

Så Avpixlat borde vara bättre styrt? Ser ju iaf helt ok ut, lite längre artiklar för stunden iaf och liknande teman som tidigare, blir nog kanske t.o.m. lite bättre, ser lovande ut.
Deras introduktionsinlägg är lovande:
http://avpixlat.info/2011/10/20/avtackning-for-avpixlat/

och de artiklar som kommit likaså.

Får hoppas de vid ett senare tillfälle sparkar igång PI igen och där kör en massa notiser enbart för att reta etablissemanget.
Vidare hoppas jag även Inkorrekt som verkade vara någon sorts arbetsnamn dyker upp som site.
Behövs alltid fler nyhetssajter, jag hoppas även på en comeback av Fria Nyheter.
Vidare finns ju Fria Tider som dock är lite knackig att nå för stunden (den ligger sporadiskt nere), känns som om de som tidigare attackerade PI numera attackerar Fria Tiders site.

Kom ihåg att ni bara har en vecka på er att tanka ner hela PI, så glöm inte att göra det, går ganska fort.

Domän-namnet finns kvar men verkar ha tagits över av en svensk som enbart skriver om amerikanska nyheter på engelska.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3659

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 19:21

RL wrote:Enligt vad en ettrig snubbe på PI (Kapten krok) påstår så lär det bara ta upp ca 1,5-2 gig.

2GB, köper man sig en riktigt fin arkiv-dvd skiva och bränner in det där.
Vidare kan man ta ett par survivor USB stickor och slänga in på.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 19:22

Robin Shadowes wrote:Domän-namnet finns kvar men verkar ha tagits över av en svensk som enbart skriver om amerikanska nyheter på engelska.

Åhh vad vekt. Iofs han stack väl till Fria Tider? Han som hade Fria Nyheter, tyckte jag såg hans nuna där i någon av artiklarna.
Kanske var något gästspel iofs?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Oct - 19:26

Eftersom jag är fattig kan jag lika bra ta tillfället i akt att tjäna en liten hacka på den nya sajten. Jag avvaktar med summan tills jag vet om det finns något intresse. Men jag slår vad om att mitt första inlägg också kommer bli mitt sista. Jag lovar dessutom att bara använda mig av helt oförargliga ord. Inga rasistiska ord och inga svordomar. Jag hävdar nämligen att någon i redaktionen har ett horn i sidan till mig och att jag därför kommer bli bannad av det skälet. Jag är helt säker på min sak så jag kan lika gärna passa på och skinna er, kära exilensare.
Det finns bara ett sätt att få reda på det, so place your bets. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Oct - 19:33

Robin Shadowes wrote:Domän-namnet finns kvar men verkar ha tagits över av en svensk som enbart skriver om amerikanska nyheter på engelska.

Åhh vad vekt. Iofs han stack väl till Fria Tider? Han som hade Fria Nyheter, tyckte jag såg hans nuna där i någon av artiklarna.

http://www.frianyheter.nu/
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Sun 23 Oct - 19:33

Stratiotes Iesous C wrote:...han stack väl till Fria Tider? Han som hade Fria Nyheter, tyckte jag såg hans nuna där i någon av artiklarna.

Nej han la ner, iaf vad jag fick höra. Han lär ha varit sur för att han inte fick någon cred av SD ...kan iofs hänt att han skrivit enstaka grejer för FT, men tror inte han gått över till FT.

Dessutom har jag hört en fågel kvittra i mitt öra att Fria Nyheter o PI:s redaktion inte alltd drog jämt
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Oct - 19:38

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:...han stack väl till Fria Tider? Han som hade Fria Nyheter, tyckte jag såg hans nuna där i någon av artiklarna.

Nej han la ner, iaf vad jag fick höra. Han lär ha varit sur för att han inte fick någon cred av SD ...kan iofs hänt att han skrivit enstaka grejer för FT, men tror inte han gått över till FT.

Dessutom har jag hört en fågel kvittra i mitt öra att Fria Nyheter o PI:s redaktion inte alltd drog jämt

PI var inte direkt förjusta i FT heller. Det var tydligen strängeligen förbjudet att länka till "nazistiska" rival-sajter som FT och NI. Dessutom händer det ju ibland att FT skriver om saker som Bilderberg, NWO och liknande. Ämnen som också var haram på PI.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Sun 23 Oct - 19:43

[quote="Robin Shadowes"]
RL wrote:PI var inte direkt förjusta i FT heller. Det var tydligen strängeligen förbjudet att länka till "nazistiska" rival-sajter som FT och NI. Dessutom händer det ju ibland att FT skriver om saker som Bilderberg, NWO och liknande. Ämnen som också var haram på PI.

Dom tog inte bort FT förrens efter att Fenrisulv dog, tror att det skedde en hel del vilda ideologiska krumsprång i PI:s redaktion efter att han gick bort.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 20:29

RL wrote:

Borde varit gästinlägg då för jag är 99% säker på att jag såg både hans namn och bild på FT i iaf 1 artikel. Jag förstod inte heller varför PI och FN var så i luven på varandra, det är ju bara larvigt. Avslöja etablissemanget ju fler megafoner ju mindre kan de mörka, gör man ett vuvuzela väsen så kommer de tillslut vekna och ge upp.

Last edited by Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 20:37; edited 1 time in total
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 20:35

[quote="RL"]
Robin Shadowes wrote:
RL wrote:PI var inte direkt förjusta i FT heller. Det var tydligen strängeligen förbjudet att länka till "nazistiska" rival-sajter som FT och NI. Dessutom händer det ju ibland att FT skriver om saker som Bilderberg, NWO och liknande. Ämnen som också var haram på PI.

Dom tog inte bort FT förrens efter att Fenrisulv dog, tror att det skedde en hel del vilda ideologiska krumsprång i PI:s redaktion efter att han gick bort.

Jo det märktes tydligt när de började smyga in toktanten Ayn Rands tankestoff. Jag blev lite så där what the? Ayn Rand är lika extrem som Muhammad falsk profeten fast åt ett annat håll, man skulle kunna kalla även henne för falsk profet (iaf om man har en Bibliska världsbild, inte så många som har det men men ni fattar vad jag menar), och då blir det liksom falsk profet som falsk profet, problemet är att de är falska vad man än är och tror på så bör man inte följa lögner.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Oct - 20:46

[quote="Stratiotes Iesous C"]
RL wrote:
Robin Shadowes wrote:

Jo det märktes tydligt när de började smyga in toktanten Ayn Rands tankestoff. Jag blev lite så där what the? Ayn Rand är lika extrem som Muhammad falsk profeten fast åt ett annat håll, man skulle kunna kalla även henne för falsk profet (iaf om man har en Bibliska världsbild, inte så många som har det men men ni fattar vad jag menar), och då blir det liksom falsk profet som falsk profet, problemet är att de är falska vad man än är och tror på så bör man inte följa lögner.

Rand anses dessutom av många vara en av 1900-talets NWO-arkitekter. Var hon inte dessutom eugenist eller blandar jag ihop henne med Margaret Sanger nu?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 20:58

[quote="Robin Shadowes"]
RL wrote:
Robin Shadowes wrote:

Rand anses dessutom av många vara en av 1900-talets NWO-arkitekter. Var hon inte dessutom eugenist eller blandar jag ihop henne med Margaret Sanger nu?

Vet inte, kikade in på något som heter The Ayn Rand Center for Individual Rights, där har man denna sjuka artikel:
"Dr. Death" Is a Defender of Life
http://www.aynrand.org/site/News2?id=5198&page=NewsArticle

vi talar alltså mördaren Jack Kevorkian a.k.a. Doctor Death ( http://cuttingedge.org/news/n1184.cfm )
De gillar döden det är helt klart, och det är något som är genomgående inom NWO kretsar, så hon gillade nog också euthanasi, vi ser ju att hennes lärjungar gör det, "rätten att få dö", nej du har ingen rätt att dö, Gud bestämmer när du dör, vidare så är ju deras argument om att de ska få döda sig själva bara ett led för att återinföra dödsläger då de flesta av de lätt skulle kunna ta livet av sig själva, istället vill de tvinga läkare och sjuksystrar att döda folk i kontrast mot den ed de svär.

Vidare nämner Randisterna evolutionstpropagandan om Scopes Monkey Trial.
Här en rättande genomgång av hela rättsfallet:
Inherently Wind - A Hollywood History of the Scopes Trial
http://video.google.com/videoplay?docid=-8623985676693464405

och det var ju en ACLU propagandaseger. Antichristian Communists Lawyers Union...
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 23 Oct - 21:30

[quote="Stratiotes Iesous C"]
Robin Shadowes wrote:
RL wrote:
Robin Shadowes wrote:

Vet inte, kikade in på något som heter The Ayn Rand Center for Individual Rights, där har man denna sjuka artikel:

vi talar alltså mördaren Jack Kevorkian a.k.a. Doctor Death ( http://cuttingedge.org/news/n1184.cfm )
De gillar döden det är helt klart, och det är något som är genomgående inom NWO kretsar, så hon gillade nog också euthanasi, vi ser ju att hennes lärjungar gör det, "rätten att få dö", nej du har ingen rätt att dö, Gud bestämmer när du dör, vidare så är ju deras argument om att de ska få döda sig själva bara ett led för att återinföra dödsläger då de flesta av de lätt skulle kunna ta livet av sig själva, istället vill de tvinga läkare och sjuksystrar att döda folk i kontrast mot den ed de svär.

och det var ju en ACLU propagandaseger. Antichristian Communists Lawyers Union...

Det skulle inte förvåna mig om The Ayn Rand Center for Individual Rights är sponsrat av Rockefellerdynastin.
Dunkelman

Poäng : 3174

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 23 Oct - 21:39

[quote="Dunkelman"]
Robin Shadowes wrote:
RL wrote:
Robin Shadowes wrote:

Det skulle inte förvåna mig om The Ayn Rand Center for Individual Rights är sponsrat av Rockefellerdynastin.

Det kan nog stämma, Ayn själv var väl flickvän till någon Rockerfeller?
Kollade lite snabbt och det var Philip Rothschild.

Och här från någon fansite för denna form av satanism:
Atlas Statue at Rockefeller Center, NYC
http://forums.4aynrandfans.com/index.php?showtopic=1217
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Tue 25 Oct - 22:48

Konstigt att lägga ner en så populär blogg...Stänga ner servern är ännu märkligare. Känns som någon fått en summa pengar för att avsluta verksamheten Måhända att min foliehatt är större än andras men va fan.
Barbarossa

Poäng : 2253

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 26 Oct - 14:50

Barbarossa wrote:Konstigt att lägga ner en så populär blogg...Stänga ner servern är ännu märkligare. Känns som någon fått en summa pengar för att avsluta verksamheten Måhända att min foliehatt är större än andras men va fan.

Jag har en teori. 'Gamla' Exilen lades ned pga att Fenrisulv/'Gustaf Janson'/RH satt på alla detaljer kring domänen, personligen. Inte ens RH:s sambo - som f ö ingår i min t*rkiska bekanskapskrets - hade vetskap. Varför RH:s original-Exilen självdog.
:cry:

Kanske samma öde drabbade PI? Tiden för förnyelse kanske runnit ut, kopplingarna till RH/chefredaktören försvann i.o.m. hans bortgång. Med följd att PI kanske drabbades av samma öde som gamla Exilen? Dom enda som vet är dom som drev PI vidare, Andreas m fl. Och frågan lär bli obesvarad, när man nu valt nedläggning p g a "tung arbetsbelastning mm" och "Opixlat" tagit över.
Ådärkomdenja

Poäng : 3516

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  RL on Wed 26 Oct - 15:40

Ådärkomdenja wrote:Kanske samma öde drabbade PI? Tiden för förnyelse kanske runnit ut, kopplingarna till RH/chefredaktören försvann i.o.m. hans bortgång. Med följd att PI kanske drabbades av samma öde som gamla Exilen? Dom enda som vet är dom som drev PI vidare, Andreas m fl. Och frågan lär bli obesvarad, när man nu valt nedläggning p g a "tung arbetsbelastning mm" och "Opixlat" tagit över.

Ja, det låter som en rimlig och fullt tänkbar förklaring. Servern borde upphöra ungefär vid denna tid, med tanke på att PI bytte 2009 från wordpress till .info ungefär i november det året ...så 2 års-inbetalningen kan ju vara slut nu
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 27 Oct - 4:22

Ja det är väl det mest troliga. Vidare så var de väldigt trötta, han Andreas verkade skittrött när jag pratade med honom.
Han ville ha hjälp med ett par saker men han var så trött att han inte ens orkade svara på lite frågor jag hade så det blev inte så
mycket med det hela.
Det är jobbigt att producera en blogg, speciellt en populär där folk förväntar sig att det ska komma saker mest hela tiden.

Till slut blir det "ähh eff it orkar inte hålla på med det här" speciellt om personen arbetar heltid osv.
Så dessa konspirationer är nog mest konspirationer från folk som aldrig producerat populära saker för det är jobbigt riktigt jobbigt.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Thu 27 Oct - 16:16

Kanske det men att släcka servern tycker jag osar katt, den kostar ingenting jämfört med de donationer man får. Med pengar kan man köpa i princip allt även "beställa" att lägga ner en sait. Har man ett brinnande intresse att vara en nagel i ögat på gammelmedia & sedan helt sonika "ge upp" på detta sätt när man har vind i seglen. Då finns det smidigare vägar att gå.???. Jag får det inte at gå ihop.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  RL on Thu 27 Oct - 17:27

Barbarossa wrote:Kanske det men att släcka servern tycker jag osar katt, den kostar ingenting jämfört med de donationer man får. Med pengar kan man köpa i princip allt även "beställa" att lägga ner en sait. Har man ett brinnande intresse att vara en nagel i ögat på gammelmedia & sedan helt sonika "ge upp" på detta sätt när man har vind i seglen. Då finns det smidigare vägar att gå.???. Jag får det inte at gå ihop.

Tror det funkar så att den nu avlidne Fenrisulv/Gustav Jansson/RH satt inne med alla uppgifter till server, pengar och domän, något hans efterlevande inte kunnat hitta.

Dom pengar som PI förfogat över därefter var endast dem som fixats med hjälp av KE:s konto.

PI bytte ju till egen server (lämnade väl newsmill vill jag minnas) i början av november 2009. Förmodligen pröjsades det då för två år framåt, den tiden går ut nu. Och normalt sett går det inte för en utomstående att ta över som serverägare om du inte sitter på de exakta kund-koderna, där är jänkarna stentuffa.

Jag tror inte att det är svårare än så.

RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Thu 27 Oct - 21:26

Du kan mycket väl ha rätt min käre vän men jag har fortfarande en poäng...
Barbarossa

Back to top Go down

Post  RL on Fri 28 Oct - 6:26

Barbarossa wrote:Du kan mycket väl ha rätt min käre vän men jag har fortfarande en poäng...

Visst har du en poäng. Och om det är som jag tror så är det lite illa skött. Dom skulle i såna fall snackat mer klartext o gått ut med bytet redan för en månad sedan, och bytt till den nya servern direkt så hade dom sluppit en massa spekulationer.

Fast på ett sätt var det rätt kul att en massa journalister fick sätta rödvinet i halsen, när den nya startade :)
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 28 Oct - 8:01

Haha ja det var faktiskt roligt att bag in box sörjan fick en extra sur eftersmak
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 28 Oct - 8:27

Jag är på RLs linje och PI har gjort missar tidigare. Speciellt efter mina konversationer med de hela, framgick tydligt att de var trötta på arbetet.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Sat 29 Oct - 22:59

Avpixlat gör misstaget att en "tio i topp" låser precis alla kommentarer. - Denna "tio i topp" styrs helt av "gilla" knappen. De inlägg som får flest "gilla" blockerar därmed all debatt. För att hitta nya inlägg så måste man gå 3-4-5 sidor bakåt. Avpixlat trampar på sin egen fot om de fortsätter på det sättet. Jag och många andra läser kommentarerna men man ids givetvis inte leta upp dem 3-4-5 sidor bakåt. Avpixlat måste givetvis se över detta. Man kan inte ha flera dygn gamla kommentarer som blockerar all ny debatt och alla nya inlägg. Prova själva att göra ett nytt inlägg på Avpixlat på ett par timmar gammalt material. Ditt inlägg försvinner direkt till sid 3-4-5. Totalknasigt.

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2358

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 29 Oct - 23:32

Ja eller så väljer du "visa senaste först" istället för "best rating".
Så svårt är det inte.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Sat 29 Oct - 23:39

Stratiotes Iesous C wrote:Ja eller så väljer du "visa senaste först" istället för "best rating".
Så svårt är det inte.

Hehe. Var det så enkelt. - Tydligen fattar varken jag eller många andra det och "best rating" verkar vara standardinställningen. AP borde alltså köra som de gjorde på PI utan den tillvalsmöjligheten. Alt köra "senaste först" som standard - Många, många tror att deras inlägg fastnar i "filtret" när det i själva verket hamnat på sidan 3.

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2358

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sun 30 Oct - 17:41

Malmöbo wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Ja eller så väljer du "visa senaste först" istället för "best rating".
Så svårt är det inte.

Hehe. Var det så enkelt. - Tydligen fattar varken jag eller många andra det och "best rating" verkar vara standardinställningen. AP borde alltså köra som de gjorde på PI utan den tillvalsmöjligheten. Alt köra "senaste först" som standard - Många, många tror att deras inlägg fastnar i "filtret" när det i själva verket hamnat på sidan 3.

:D jupp

Du var iofs inte ensam om det hela, då det tidigare kommit med Visa senaste först som standard hos Disqus men nu när de lagt till Disqus till Avpixlat så verkar de råkat få igång att visa kommentarerna med flest plus som standard och då blir det ju gamla meddelanden då folk plussar på de första de ser. Vet inte om det är ett disqusfel eller om Avpixlat valt fel inställning som standard.

När jag förklarade det hela så hamnade givetvis mitt inlägg sist också för de som jag försökte förklara det åt då de bara såg bäst rating medans mina nya inlägg inte fick några plus då de var nya...
:D
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top