Skattetråden restskatt eller tillbaka?

View previous topic View next topic Go down

Skattetråden restskatt eller tillbaka?

Post  Aake on Sun 15 May - 14:19

Det var riktigt kul att få läsa när jag hade legat 4 mån på sjukhus att jag skulle få 7500 kr tillbaka. :cheers:
Min gamle far 80 år skulle få 12500 kr tillbaka å då är vi pensionärer bägge två jag sjukpensionär och han ålderspensionär.

Tur jag har sex barn men bor i en etta ensam nu men nu kan jag köpa vad de vill ha åt dem annars vet jag inte vad jag skulle gjort med pengarna.

Min exfru hälsade på mig idag liksom två av mina pojkar jag fick kramar av henne vad glad jag blev då
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3505

Back to top Go down

Re: Skattetråden restskatt eller tillbaka?

Post  Ådärkomdenja on Sun 15 May - 15:40

23 500:- SEK i restskatt. Redan inbetalda, skatteverket debiterar skyhög ränta efter ett fastställt datum. Den sista sovjetstaten lever vidare. Även som utflyttad från "välfärden" konfiskeras man på minst 25%. Inget annat land har denna groteska taxering. Och, man måste själv fixa sitt försäkringsskydd, efter 45 dagar utanför Svedala är man totalt skyddslös. Vore ett alternativ att bli 'statslös', i st f att vara en evighetsbetalare till världens högsta skattenation. Utan payback. :(
Ådärkomdenja

Poäng : 3513

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Aake on Sun 15 May - 18:19

Ådärkomdenja wrote:23 500:- SEK i restskatt. Redan inbetalda, skatteverket debiterar skyhög ränta efter ett fastställt datum. Den sista sovjetstaten lever vidare. Även som utflyttad från "välfärden" konfiskeras man på minst 25%. Inget annat land har denna groteska taxering. Och, man måste själv fixa sitt försäkringsskydd, efter 45 dagar utanför Svedala är man totalt skyddslös. Vore ett alternativ att bli 'statslös', i st f att vara en evighetsbetalare till världens högsta skattenation. Utan payback. :(

FyFan vad jobbigt. Jag hade restskatt på drygt tiotusen en gång men det var efter att jag sålt konvertibler jag hade till ABB så jag gick rejält med plus ändå där. Jag kan inte flytta härifrån då jag har sex barn här som hälsar på och sover över här och så fick jag kramar av min exfru idag när hon hälsade på mig. Jag skulle få komma ner till henne senare i sommar och hälsa på henne sa hon min älskade sexbarnsmor.
Aake
Gandaake Grå

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 17 May - 19:29

Det finns ett annat land, som anser sig "äga" sina infödda medborgare. Hör och häpna... USA. Amerikanska medborgare äger icke per automatik rätten att lämna sitt hemland. Staten har sista ordet. Snacka om 'sista sovjetstaten'.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Fri 17 Jun - 19:22

Jag fick tillbaka ungefär 9 000 men det har nog mycket att göra med att jag inte
är med i kyrkan, ett tips vill ni ha tillbaka gå ur kyrkan.

svartekaptenen 2

Poäng : 2380

Back to top Go down

Post  Aake on Fri 17 Jun - 19:25

svartekaptenen 2 wrote:Jag fick tillbaka ungefär 9 000 men det har nog mycket att göra med att jag inte
är med i kyrkan, ett tips vill ni ha tillbaka gå ur kyrkan.

Det har jag gjort för länge sedan
Aake
Gandaake Grå

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 17 Jun - 20:19

Igår fick jag slutskattebesked, via brev från Skatteverket:

"Din skuld till Skatteverket är 16 kronor." !!!

"Skuld till Skatteverket under 100 kr behöver inte betalas nu. Beloppet står kvar på ditt skattekonto och ränteberäknas.
När skulden uppgår till minst 100 kr får du ett nytt kontoutdrag med betalningsuppmaning."
Endast i Den Sista Sovjetstaten...
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top