Upprop mot språkmissbruket av "Vänsterfascism"

View previous topic View next topic Go down

Upprop mot språkmissbruket av "Vänsterfascism"

Post  RL on Thu 20 Oct - 18:59

Jag vänder mig starkt mot den spridda språkbrukslättjan att springa kommunismens ärenden genom att använda ord som "vänsterfascism".

Om en person är en vänsterbuse är han inte fascist, han är en kommunist, Basta! ...att blanda in och negativisera ordet "vänster" tillsammans med begreppet "fascism" gör ju att det ondskefullaste begreppet av dem alla, nämligen kommunismen, klarar sig undan alla former av negativ fokus.

Fascismen (ej Nazismen) har dödat max en procent av vad kommunisterna klarat av genom historien, därför bör vi alla hjälpas åt att solka ner ordet kommunism maximalt, istället för att göra det den tjänsten att omskriva denna mord-ideologi till det betydligt mildare högerbegreppet fascism.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3048

Back to top Go down

Re: Upprop mot språkmissbruket av "Vänsterfascism"

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 21 Oct - 2:25

Jag skriver under det här.

En kommunist är en kommunist är en kommunist och de är alla onda, de är alla Jesushatare av rang.

Om man får lägga till så vill jag även införa precis som Bosch Fawstin en fatwa (hehe) mot användandet av orden islamist, extremist muslim, fundamentalist muslim (jag är fundamentalist de är inte fundamentalister de ska inte få knycka mitt namn som de snor allt annat) osv.
en muslim är en muslim och alla muslimer är kriminella och det enligt koranen.

ovanstående bild illustrerar samma sak som RL tar upp, fast med fallet kommunister.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3787

Back to top Go down

Post  RL on Fri 21 Oct - 20:17

Stratiotes Iesous C wrote:Jag skriver under det här.

En kommunist är en kommunist är en kommunist och de är alla onda, de är alla Jesushatare av rang.

Om man får lägga till så vill jag även införa precis som Bosch Fawstin en fatwa (hehe) mot användandet av orden islamist, extremist muslim, fundamentalist muslim (jag är fundamentalist de är inte fundamentalister de ska inte få knycka mitt namn som de snor allt annat) osv.
en muslim är en muslim och alla muslimer är kriminella och det enligt koranen.

ovanstående bild illustrerar samma sak som RL tar upp, fast med fallet kommunister.

Den illustrationen köper jag fullt ut
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 21 Oct - 20:32

RL wrote:Den illustrationen köper jag fullt ut

Men det är som du säger, en shift the blame taktik för att ta bort hettan från deras egna grupp som de hittar på en massa nya uttryck.

Här en intressant liten artikel:
http://www.thelibertypapers.org/2007/05/23/mercantilism-fascism-corporatism-and-capitalism/

För merkantilism, fascism, korporatism och kapitlism (även om han som skrev artikeln försöker fösa ihop fascism och korporatism till en för att de har en del gemensamt) är ju 4 skilda system MEN kommunisterna eftersom de är så korkade blandar ihop alla fyra till en trots att de alla är skilda från varandra på olika sätt.

Men det är som med allt annat förutom en shift the blame taktik så använder man detta till att kontrollera språket och den som kontrollerar språket vinner debatten, det är ju klassisk kommunisttaktik att försöka äga språket. De försöker t.ex. äga språket genom sitt missbruk av ordet rasism och har på samma gång förstört ordets innebörd i sin jakt på att försöka attackera sina motståndare, inget de lägger speciellt stor vikt vid då makt är allt de är intresserade av då de drivs av ett enormt Gudskomplex precis som deras grundare Marx som var satanist och hade ett enorms Gudskomplex.
http://en.wikipedia.org/wiki/God_complex

även våra fiender muhammadanerna har ett enormt Gudskomplex, samma sak lider sodomiterna av, speciellt bitarna "The individual may disregard the rules of society and require special consideration or privileges". Kommunister, sodomiter och muslimer springer alltid och skriker om specialprivilegier.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  RL on Fri 21 Oct - 20:54

Stratiotes Iesous C wrote:Men det är som med allt annat förutom en shift the blame taktik så använder man detta till att kontrollera språket och den som kontrollerar språket vinner debatten, det är ju klassisk kommunisttaktik att försöka äga språket.

Det är precis detta som håller på att ske. Jag försökte flera gånger förklara detta för den notoriske heg på den förra Exilen 2007.

Och vad jag inte kan låta bli att förundras över är den monumentala historielösa okunskap, som man tyvärr ofta hittar hos stora delar av PI:s debattörer, dom verkar ju ha noll koll på vad kommunismen ställt till med.

Dom använder helt enkelt ordet "vänsterfascism" i tron att smädelsen ska bli mera kraftfull, samtidigt som dom ovetande slickar kommuniströv.

Stratiotes Iesous C wrote:Kommunister, sodomiter och muslimer springer alltid och skriker om specialprivilegier.

RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 21 Oct - 21:29

RL wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Men det är som med allt annat förutom en shift the blame taktik så använder man detta till att kontrollera språket och den som kontrollerar språket vinner debatten, det är ju klassisk kommunisttaktik att försöka äga språket.

Det är precis detta som håller på att ske. Jag försökte flera gånger förklara detta för den notoriske heg på den förra Exilen 2007.

Och vad jag inte kan låta bli att förundras över är den monumentala historielösa okunskap, som man tyvärr ofta hittar hos stora delar av PI:s debattörer, dom verkar ju ha noll koll på vad kommunismen ställt till med.

Dom använder helt enkelt ordet "vänsterfascism" i tron att smädelsen ska bli mera kraftfull, samtidigt som dom ovetande slickar kommuniströv.

Stratiotes Iesous C wrote:Kommunister, sodomiter och muslimer springer alltid och skriker om specialprivilegier.

Ja jag diskuterade med en kommunist, när jag började berätta om kommunismens brott mot mänskligheten så kom orden: rasist och fascist fram.
Det var de enda ord som kom ut ur personens mun efter det var det som om när kommunismens brott kom på tal som att personen var hjärntvättad och att när orden kom så stängdes hjärnan ner och kunde bara säga rasist och fascist det var rikigt fascinerande, hans ögon blev även glasartade vid detta tillfälle, vi kom in på det då han började grina om USAs brott, så jag ville nyansera hans bild och visa att USA inte är i närheten lika elaka som hans egna gubbar, USA är relativt elaka men jämfört med kommunisterna så är USA som en bunt lamm. Även Nazitysklands brott bleknar närmast i jämförelse med kommunismens brott och trots det så är det i stort sett knäpptyst om deras brott, men det kan ju vara för att de var mestadels kristna (och de som världen ser som kristna med som vi ser som pseudokristna) som mördades av kommunisterna, mass-slakten på kristna genom historien finner man nästan bara i kristna källor väldigt tyst om detta lidande överlag precis som det är väldigt tyst om kommunismens brott mot mänskligheten.

Även islams historiska brott mot mänskligheten är det väldigt tyst om, nutida brott är det rätt vanligt att man får höra om men alla dessa cilivsationer som har utplånats av islam är det väldigt tyst om. Katolska brott är i jämförelse mycket lättare att hitta information om trots att katolikerna medvetet gått ut och försökt förinta denna information, i folks medvetanden har de gjort ett riktigt bra jobb då folk tycker att de är rätt gulligull, är nästan bara oss fundamentalister och en del rabiata ateister (som dock är korkade nog att tro att vi fundamentalister och katoliker på något sätt hör ihop trots att det var oss katolikerna försökte utplåna, vilket i sig är insult to injury) som försöker slåss mot oss fundamentalister genom att rapa upp katolska brott mot just kristna fundamentalister.

När jag suttit och letat information så är det väldigt dåligt på nätet överhuvudtaget om deras brottsliga verksamhet (kommunisternas), det är som om de varit ute och försökt tvätta bort det mesta från internet genom att få sidor nerstängda osv.

Vidare så har vi slavhandeln där islams slavhandel är närmast tabubelagd, även svarta afrikaners slavhandel med andra afrikaner är det väldigt tyst om, där är det även tvättat så att bara WASPs slavhandel nämns (White Anglo Saxon Protestants), samma WASPs som stoppade slavhandeln i Väst.
Även den spanska och portugisiska slavhandeln är i det närmaste utraderad ur historien.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Absurd on Fri 21 Oct - 23:32

Absolut - skriver under det här. Har stört mig på det här i flera år och att fascist/fascism blivit ett skällsord för duktiga politruker att använda på alla som vill återupprätta någon ordning är illa nog. Nån jävla ordning får det vara. Hur många har egentligen koll på fascistisk ideologi, ens i de våra led?
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2625

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 22 Oct - 0:06

Inte många alls, jag tror alla skulle tjäna på att läsa om alla ideologiska system, som det är nu så slängs det runt från alla håll och kanter felaktiga benämningar på allt.
Inte att man skulle behöva läsa jättelångt utan bara enkelt grundläggande, "det här är x".

Men som sagt kontrollera språket är vad de vill, bara titta på våra politiker hur de försöker kontrollera ordet och hur de försöker ändra orden till något nytt som de äger istället för dess egentligen innebörd, som just rasism och nu försöker man omvandla främlingsfientlig till att betyda rasism trots att ordet är självförklarande.

Här en kort intressant liten artikel:
Conspiracy theory Controlling your grammar
http://www.economist.com/blogs/johnson/2011/01/conspiracy_theory
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 22 Oct - 3:52

Stratiotes Iesous C wrote:Inte många alls, jag tror alla skulle tjäna på att läsa om alla ideologiska system, som det är nu så slängs det runt från alla håll och kanter felaktiga benämningar på allt.
Inte att man skulle behöva läsa jättelångt utan bara enkelt grundläggande, "det här är x".

Men som sagt kontrollera språket är vad de vill, bara titta på våra politiker hur de försöker kontrollera ordet och hur de försöker ändra orden till något nytt som de äger istället för dess egentligen innebörd, som just rasism och nu försöker man omvandla främlingsfientlig till att betyda rasism trots att ordet är självförklarande.

Här en kort intressant liten artikel:
Conspiracy theory Controlling your grammar
http://www.economist.com/blogs/johnson/2011/01/conspiracy_theory

Efter Utöya vill dom ju förbjuda vissa ord. På rak arm minns jag att dom inte gillar ord som massinvandring (finns ju öht inte enligt dem), kulturmarxism (folk kanske upptäcker vad som sker om dom googlar kulturmarxister), islamisering (bara ett befängt påhitt av nazister och främlingsfientliga). Det märks ju tydligt att internet påverkar. Kulturmarxisterna gillar verkligen inte att vi håller på med att väcka upp en massa sovande människor.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3723

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top