Fick ett mejl, kanske från Expo?

View previous topic View next topic Go down

Fick ett mejl, kanske från Expo?

Post  Robin Shadowes on Wed 18 May - 19:40

Från nån som kallar sig Carlos Rojas. Har inte det namnet kopplingar till antingen Gringo eller Expo? Lägger upp det här i sin helhet så får ni själva bedöma dess innehåll.

Hej!

Jag upplever att många som bor i förorter med mycket invandrade svenskar känner att deras områden, även om de själva gillar dem, har dåligt anseende, eller dåligt rykte. Framförallt hos folk utifrån. När platsen där jag bor har dåligt rykte så sjunker också min status som person. Bor jag i Täby är min status högre än om jag bor i Alby.

När jag såg att många i förorterna hade röstat på Sverigedemokraterna så tänkte jag att det måste bero på att man kopplar det dåliga ryktet med att det finns invandrade i området, som i sig själva har dåligt rykte och då ”ger” områdena dåligt rykte. Att då minska antalet invandrade i området, ses som ett sätt att få bättre rykte och därmed bättre status själv. Eller?

Jag är intresserad av resonemanget. Att jag mejlar dig är lite slumpartad. Jag fick tag på den här listan som läckte med folk som hade kontaktat Sverigedemokraterna för ett tag sen och har inte använt den till något mer än att jag nyfiket tittat på om det var folk i mitt område osv. Jag känner inte själv några Sverigedemokrater och nu när jag hade den här funderingen så tog jag bara slumpvis några av mejladresserna på listan. För mig är det intressant att resonera och se om min tes stämmer.

Vill du höra av dig är jag jättetacksam. Mitt eget resonemang ser lite annorlunda ut, jag tror att det som ger områdena låg status är andra saker som arbetslöshet, att bostäderna inte rustas upp, att skolorna inte drar till sig bra lärare osv. Men att det är lätt att se ”invandrare” som en enkel orsak till detta, när orsaken egentligen är att ”de som bestämmer” inte själva bor i dessa områden och därför inte engagerar sig i dem, de kan gott få ”rinna iväg” eftersom det inte påverkar deras liv eller familjers liv nämnvärt. Jag är intresserad av att åstadkomma de förändringar som behöver göras, som tex att förbättra skolor, arbetstillfällen, mm, och ägnar den här våren och sommaren åt att ta intryck från alla möjliga personer med olika perspektiv.

Tack på förhand,

Carlos Rojas

Hur hanterar man det här? Tror det var UncleBob som undrade om han skulle ställa upp på en intervju på gamla Exilen. Så nu får ni gärna komma med synpunkter på hur en "dödsknarkarnazist" som mig skall förhålla sig till det här.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3782

Back to top Go down

Re: Fick ett mejl, kanske från Expo?

Post  Evert on Thu 19 May - 19:11

Personligen skulle jag iakta en viss försiktighet, särskilt om min e-postadress var uppbyggd så att det gick att spåra mig. Listan han talar om är mailadresser (och eventuellt namn?) till personer som kontaktat Sverigedemokraterna. Av listan framgår inte varför man kontaktat SD och det är nog där man bör vara lite försiktig. Det finns många olika anledningar till att folk kontaktat SD. Det har varit elever som gjort skolarbeten, det har varit lärare som beställt material till klassundervisningen eller för att bilda sig en uppfattning om partiet. Dessa till synes "oskyldiga" människor har blivit trakasserade och hotade just för att de kontaktat SD och finns med på listan, detta utan att de vare sig sympatiserar med SD eller vill stödja dem.

Det har också varit problemet för dem som hotar, de vet inte om den de hotar är SD-sympatisör eller inte. Men genom att skicka ett enkelt mail till vem som helst på listan och ställa lite frågor, typ ovan, så kan man ganska lätt ta reda på om personen i fråga sympatiserar med SD och står för en ganska så invandringskritisk politik, eller om det är någon som av andra orsaker kontaktat SD. Det borde lysa igenom i svaret så att säga. Så om du svarar Robin finns risk att du för dem bekräftar din invandringsfientliga hållning och får räkna med spam, trakasserier och DOS-attacker mot ditt IP-nummer etc. Det är bara en tes, men jag skulle rekommendera dig att inte svara.
Evert

Poäng : 2392

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 19 May - 19:15

Evert wrote:Personligen skulle jag iakta en viss försiktighet, särskilt om min e-postadress var uppbyggd så att det gick att spåra mig. Listan han talar om är mailadresser (och eventuellt namn?) till personer som kontaktat Sverigedemokraterna. Av listan framgår inte varför man kontaktat SD och det är nog där man bör vara lite försiktig. Det finns många olika anledningar till att folk kontaktat SD. Det har varit elever som gjort skolarbeten, det har varit lärare som beställt material till klassundervisningen eller för att bilda sig en uppfattning om partiet. Dessa till synes "oskyldiga" människor har blivit trakasserade och hotade just för att de kontaktat SD och finns med på listan, detta utan att de vare sig sympatiserar med SD eller vill stödja dem.

Det har också varit problemet för dem som hotar, de vet inte om den de hotar är SD-sympatisör eller inte. Men genom att skicka ett enkelt mail till vem som helst på listan och ställa lite frågor, typ ovan, så kan man ganska lätt ta reda på om personen i fråga sympatiserar med SD och står för en ganska så invandringskritisk politik, eller om det är någon som av andra orsaker kontaktat SD. Det borde lysa igenom i svaret så att säga. Så om du svarar Robin finns risk att du för dem bekräftar din invandringsfientliga hållning och får räkna med spam, trakasserier och DOS-attacker mot ditt IP-nummer etc. Det är bara en tes, men jag skulle rekommendera dig att inte svara.

Tack, vi delar ofta inte åsikt men jag tackar ödmjukt för ditt kloka svar.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3782

Back to top Go down

Post  Barbar on Thu 19 May - 19:45

Som all annan spam raderar man dylika inviter omedelbart.
Bastarden Carlos Rojas Beskow verkar vara en synnerligen osympatisk person och ha med att göra.
Svarar du så bekräftar du ju bara att din email lever.
Gör inte det.
Barbar

Poäng : 2403

Back to top Go down

Ja-svara inte

Post  hoj on Mon 8 Aug - 11:38

Håller med Barbar med flera - svara inte på e-mailet från den där Rojas

hoj

Poäng : 2309

Back to top Go down

Post  Absurd on Mon 8 Aug - 17:28

Carlos Rojas är en ganska otrevlig typ som lever på diverse statsbidrag till olika "mångfaldsprojekt", av vilka de flesta gått i stöpet efter ett tag men han har klarat sig fint hela tiden.

Sakine Madon skrev om hans senaste projekt i Expressen nyligen: http://www.expressen.se/ledare/sakinemadon/1.2517753/12-laxar-for-en-natt-i-botkyrka
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2680

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top