Raketforskare installerar tvättmaskin, 13 lägenheter blir vattenskadade

View previous topic View next topic Go down

Raketforskare installerar tvättmaskin, 13 lägenheter blir vattenskadade

Post  Robin Shadowes on Mon 28 Nov - 20:57

En gör-det självare i Södertälje lär inte få några pepparkakor av grannarna i jul. 13 lägenheter vattenskadades när hyresgästen skulle installera en tvättmaskin.

Den händige hyresgästen skruvade loss vattenrören – utan att stänga av vattnet. – Han säger att han trodde att han skulle hinna skruva ihop rören innan det rann ut för mycket vatten, men det gick inte så bra, säger Jeanette Jardefalk, chef för förvaltning på Telge Bostäder. Bostaden saknade ballofix-koppling så vattnet kunde inte stängas av från lägenheten och mannen gick heller inte ner i källaren och stängde av. Tre lägenheter totalförstördes och tio har fått vattenskador i hall, klädkammare och tak. De boende i de värsta drabbade lägenheterna får fira jul på annan ort – renoveringen räknas ta 12–15 veckor. Mannen kommer själv få stå för en del av de 1,5 till 2 miljoner kronor som renoveringen kostar genom sitt försäkringsbolag.

Källa Metro

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/2011/11/28/installerade-tvattmaskin-13-lagenheter-blev-vattenskadade/
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3716

Back to top Go down

Re: Raketforskare installerar tvättmaskin, 13 lägenheter blir vattenskadade

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 28 Nov - 21:07

:D
Många stjärnor som flyttar hit, lite läskigt blir det dock eftersom de även tillåts bygga hus.
Ett tydligt exempel är hissen i det nybyggda Waterfront hotell i Stockholm som de lyckats bygga så snett så att de måste göra om hela skiten :D
Vet inte om det var fulla polacker eller araber som var de skyldiga men jag såg båda sorter som byggarbetare där.

Snart kommer folk i såna här orter inte mer kunna få teckna försäkringar.
Hade jag varit ett försäkringsbolag så hade jag inte ens snuddat vid de här som kunder, speciellt inte med tanke på att en hel del av de även sysslar med försäkringsbedrägerier (alla bilbränder är inte "youths" en del är försäkringsbedrägerier som spelar på "youths"brännandet).

Det är tragiskt när man dummar ner alla standarder för att blidka ett gäng MEA-clowner och raketforskare, men trevligt att han iaf får betala en del av summan, personligen tycker jag han ska stå för allt, försäkringsbolaget kan ju inte vara så korkade att de betalar för sånt här? Försäkringen kan knappast täcka att idioten skruvar bort rör och låter vattnet forsa.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3780

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 28 Nov - 22:14

Stratiotes Iesous C wrote::D
Många stjärnor som flyttar hit, lite läskigt blir det dock eftersom de även tillåts bygga hus.
Ett tydligt exempel är hissen i det nybyggda Waterfront hotell i Stockholm som de lyckats bygga så snett så att de måste göra om hela skiten :D
Vet inte om det var fulla polacker eller araber som var de skyldiga men jag såg båda sorter som byggarbetare där.

Snart kommer folk i såna här orter inte mer kunna få teckna försäkringar.
Hade jag varit ett försäkringsbolag så hade jag inte ens snuddat vid de här som kunder, speciellt inte med tanke på att en hel del av de även sysslar med försäkringsbedrägerier (alla bilbränder är inte "youths" en del är försäkringsbedrägerier som spelar på "youths"brännandet).

Det är tragiskt när man dummar ner alla standarder för att blidka ett gäng MEA-clowner och raketforskare, men trevligt att han iaf får betala en del av summan, personligen tycker jag han ska stå för allt, försäkringsbolaget kan ju inte vara så korkade att de betalar för sånt här? Försäkringen kan knappast täcka att idioten skruvar bort rör och låter vattnet forsa.

OT Men jag såg att CAIR har släckt ner Bare Naked Islam. Vad var det nu för sida där man kunde hitta gammalt material nu igen?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3716

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 28 Nov - 23:25

Frågan infinner sig i sammanhanget:

"Vattenskalle"? Ja, "Jättehjärna" (travesti på muntliga 'jättegärna').
Men det förstod kloka Exilensare... givetvis. :clown:
Ådärkomdenja

Poäng : 3572

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Tue 29 Nov - 0:45

Robin Shadowes wrote:OT Men jag såg att CAIR har släckt ner Bare Naked Islam. Vad var det nu för sida där man kunde hitta gammalt material nu igen?

Oj lyckades de med det. http://www.archive.org

jag föreslår att du sparar artiklar och sånt du hittar, kika under olika datum då de inte alltid sparar allt varje datum de besökt sidan.
Jag brukade inte besöka den så ofta, den var så plottrig som sida, bättre när det är ämnesuppstylta som:
http://crombouke.blogspot.com/2010/01/everything-you-need-to-know-about-islam.html
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3780

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top