USA hopplöst förlorat

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

USA hopplöst förlorat

Post  Germanen on Tue 29 Nov - 19:51

USA har en gång i tiden varit ett föregångs land dit många europeer kunnat komma för att bygga upp sina liv i frihet från religöst och politiskt förtryck. Några hundra år senare har man välkommnat främmande etniska grupper i tron om att alla folk är likvärdiga. Och idag har de ett mångetniskt helvete som praktiskt taget ruinerat landet.

Trotts detta följer vi i väst tätt i deras fotspår och ger upp vår mer än tuserår gamla identitet för en kommersialiserad mångetnisk amerikanism utan förankring hos oss. Varför?

Germanen

Poäng : 2516

Back to top Go down

Re: USA hopplöst förlorat

Post  Ådärkomdenja on Tue 29 Nov - 22:07

Bra fråga. Jag har vistats i staterna av och till, har svenskutflyttade bekanta, och även lärt känna amerikaner, några nära vänner sedan gammalt. En av dessa, som haft en förlovning med en svensk kvinna i Örebro f ö, och följaktligen har en hyfsat god bild av Sverige - till skillnad mot 'Medel-Jim-Smith' (som inte vet skillnaden mellan Sverige och Schweiz) - frågade mig för några år sedan, hur vi hanterade invandringsproblematiken. När jag berättade om dagens svängdörrsattityd från svenska förrädarpolitiker, blev han nästan stum, och sade sen: "Men, ni har ju aldrig haft ett kolonialt förflutet, ni har inga kopplingar som t ex brittiska samväldet, Holland & Frankrike, länder som får sota för sitt förflutna i den s k tredje världen, precis som US?"

När jag delgav honom det frivilliga vansinne som etablerats av det svenska sjuklöverpartiet, vart han helt chockad. "Och det gör ni helt frivilligt, trots att ni kan se vad som händer här och annorstädes med invandrarproblem?"

Jag kände mig betryckt att vara svensk, och få ytterligare, om än från enda individ, en amerikan, korrekta åsikter om det svek och landsförräderi som Sverige utsatts för. Från Palmes ingångssvek, till Schweinpelz' fullföljande imitationspolitik.
Ådärkomdenja

Poäng : 3655

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 29 Nov - 22:33

Jag skall inte påstå att jag är det minsta överraskad eller ens sorgsen över USA:s dekadens. Jag har alltid varit kritisk till USA:s extremkapitalism, masskonsumtion, ytlighet och världsdominans och tycker att detta är ett slap in the face på USA. Jag har säkert skrivit det femtielva eller femtiotolv gånger förut, men upprepar, mänsklighetens framtid ligger i östasien. USA är på dekis. 2060 kommer majoriteten att vara hispanics i USA. Andelen produktiva vita minskar. Efter c:a 12 generationer lever en stor andel svarta fortfarande på "Food stamps" (matkuponger), har sett siffror på över 30%. Allt fler välutbildade vita flyttar bort från de mångkulturella innerstäderna, eller ämnar satsa på en framtid i något orientaliskt land.

En liten notering som man kan tycka är en struntsak, men ändå värd att belysa, är att USA nu har givit upp sin månsatsning, istället satsar Kina på månen och mars. Jag tycker det säger en del om den optimism och potential som finns i Kina och östasien. Även Sydkorea har ett avancerat rymdprogram. Kina tar alltfler marknadsandelar framför USA. Kinesiska skolelever skåpar ut amerikanska med hästlängder. Shanghais elever är världens bästa i naturvetenskap och teknik. Alltfler amerikanska företag dissar amerikanska studenter och satsar på kinesiska istället. Det vi upplever nu är ett USA och västeuropa i fritt fall och det är väl med en viss skräckblandning man ser Kina resa sig. I framtiden kommer vi vare sig vi vill det eller inte att blicka mot Peking och inte Washington, och jag tycker det verkligen är intressant att spekulera i hur världen och dagens världsordning kommer att förändras när Kina tar över stafettpinnen från USA.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2697

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Wed 30 Nov - 0:00

Skulle USA verkligen gå åt skogen så är det ju en rejäl smällkaramell i solar plexus på mångkulturalismen. USA är ju faktiskt mångkulturalismens högborg. Det positiva med Kinas framgångar och dess framtid som supermakten med stort S är att de troligen kommer att hålla både massinvandring, mångkulturalism, feminism och annat skräp kort! De faktorer som sänkte USA och väst kommer aldrig Kina att implementera, se bara på Japan och Sydkorea där massinvandring, mångkulturalism och feminism är mer eller mindre paria. Sedan så tycker jag att Japan, Kina och Sydkorea verkligen motbevisar mångkulturalisternas infantila tjat om att ett land måste ha massinvandring för att vara en del av världsekonomin, men Japan, Kina och Sydkorea motbevisar ju totalt mångkulturalisternas imbecilla argument. Alla tre länderna är i allra högsta grad en del av världsekonomin med en stor exportindustri och minimal invandring.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Wed 30 Nov - 1:36

Ärligt talat så tror jag inte mångkulturalisterna kommer vika sig hur många käftsmällar de än får, de är fanatiker och går inte att resonera med. Men någonstans borde väl vanliga människor ändå vakna upp och se vad som händer runtomkring dem. Visst de är drogade med antidepressiva läkemedel, alkohol, knark och förströelse men till slut tröttnar man väl på det också? Jag menar hur många gånger kan man göra samma sak om och om igen innan man får nog?

Förfallet är ju inte på något sätt dolt, det är öppet likt en rännsten med flytande avföring som det dagligen trampas i. Våldet, flockbeteendet och dekadensen är ju total, den är överallt och den ökar i takt med att fler ickemänniskor får tillträde till västerlandet.
Germanen

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 30 Nov - 11:53

Personligen tror jag att mångkulturalisterna när det blir våld börjar vifta vit flagg.
De jag haft att göra med så att de lett till våld har alltid kommit med den vita flaggan ganska omgående.

Vidare så tror jag inte de konservativa faller, de kommer reda sig helt klart, de vet redan hur man försöjer men själva staten faller förr eller senare.
Man dödar inte 4000 bebisar om dagen (abort) utan att det kommer en fet backlash, man dricker inte de miljontals liter öl och annan alkohol om dagen som man dricker utan
tillrättavisning. Det är många fel där men det har ju precis som i Europa att göra med att marxister smugit sig in och förgiftat allt inifrån och att folk i stora delar
blivit dekadenta (precis som i Sverige och Europa, Europa kommer ju falla om inte något radikalt sker, typ antikrist kliver in på scenen eller liknande (vilket han iofs kommer göra men när var hur kan jag bara spekulera om)).

Sen håller jag väl inte riktigt med att USA från början var en riktig mångkultur, deras "mångkultur" rörde sig om att olika sorters kristna och pseudokristna skulle samsas, hedningar
och infidels var inte direkt välkomna. Tittar man på deras lagar så kunde ju en infidel (ateist) inte har några samhällsbärande poster alls, något som infiltrerande infidels/marxister tagit bort bit för bit, därför även marxister som Obama kallar sig för kristna för det är enda sättet i vissa delar ens få komma till en samhällsbärande position i en del stater, förutom att de förlorar den kristna rösten även om det rör sig om liberala kristna rösten (oxymoron jag vet) om de öppet skulle kalla sig ateister).

Men att det faller har ju med deras steg bort från Gud att göra.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3863

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 30 Nov - 20:00

Betr USA så är det ju inte bidragsparasiternas paradis precis. Det vimlar av allsköns slödder, men dom är i högre grad en del av marknadsekonomin än i Sverige, som lantarbetare och allsköns drängjobb, som i västkulturer inte attraherar den burgna befolkningen.

USA kan inte hantera sin statsfinanser. Den federala överheten är tandlös. Dom har ingen budgetbalans, ingen koll på handelsutbytet vs omvärlden. Så fort nån klok höjdare säger detta så rasar h*n utför i opionionen. 'Land of freedom'... är 'Land of Free fall'. En hysterisk och nedärvd idé om att skatter, avgifter till varje pris måste motverkas. Tanken är god, men dom har inte nån helhetssyn. Delstatsfögderierna bidrar, "var och en gör som den vill". Jfr Schwez - fria kantoner och folkomröstningar - dom har kyliga huvuden, och riskerar aldrig att hamna i samma sedelpress~falska ekonomi-moras, som jänkarna.

Kina är det goda exemplet. Fler stater i Asien också. Turkiet, som betraktades som en sjuk avkrok, granne till EU-katastrofen Grekland, växer och frodas så det knakar. Den ekonomiska världskartan håller på att ritas om. Ve den individ som befinner sig på fel plats och omgivning, när räkningarna skall betalas i framtiden.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Dec - 0:04

USA:s motsvarighet till SCB, Census skriver idag att barnfattigdomen ökar i USA. Vart femte barn i USA definieras nu som fattigt. Mest ökar det bland de svarta, där c:a 38% anses som fattiga. Efter c:a tolv generationer är alltså svarta fortfarande inte ordentligt integrerade i USA. För kineserna tog det mindre än två generationer att integreras, och de är nu t.o.m mer integrerade än vita. Flera hundra år efter slaveriets avskaffande börjar nu svarta själv undra varför de inte är integrerade. T.o.m amerikanerna själva har ju slutat att prata om "The Melting Pot" och fler och fler inser att mångkulturen kommer att få USA att kollapsa. Det ironiska är ju att fattigdomen bland svarta ökar i USA och att mångkulturen går åt skogen, just när USA har sin första svarte president.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 4 Dec - 3:16

RickyEcholette wrote:USA:s motsvarighet till SCB, Census skriver idag att barnfattigdomen ökar i USA. Vart femte barn i USA definieras nu som fattigt. Mest ökar det bland de svarta, där c:a 38% anses som fattiga. Efter c:a tolv generationer är alltså svarta fortfarande inte ordentligt integrerade i USA. För kineserna tog det mindre än två generationer att integreras, och de är nu t.o.m mer integrerade än vita. Flera hundra år efter slaveriets avskaffande börjar nu svarta själv undra varför de inte är integrerade. T.o.m amerikanerna själva har ju slutat att prata om "The Melting Pot" och fler och fler inser att mångkulturen kommer att få USA att kollapsa. Det ironiska är ju att fattigdomen bland svarta ökar i USA och att mångkulturen går åt skogen, just när USA har sin första svarte president.

Mvh

Tja USA börjar ju närma sig en postmeltingpot situation där det finns en massa atomiserade blandraser utan lojalitet till någon (förutom till sig själva) ställda emot mer eller mindre rasmedvetna svarta, vita, asiater etc. Kontentan blir att de minst anpassade individerna och grupperna går under när den forna vita majoriteten inte längre kan bära upp dem ekonomiskt. Andra folk är som sagt inte lika välvilliga mot varandra som hjärntvättarna i etablisemangen försöker få oss att tro.
Germanen

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 4 Dec - 18:58

Germanen wrote:
RickyEcholette wrote:USA:s motsvarighet till SCB, Census skriver idag att barnfattigdomen ökar i USA. Vart femte barn i USA definieras nu som fattigt. Mest ökar det bland de svarta, där c:a 38% anses som fattiga. Efter c:a tolv generationer är alltså svarta fortfarande inte ordentligt integrerade i USA. För kineserna tog det mindre än två generationer att integreras, och de är nu t.o.m mer integrerade än vita. Flera hundra år efter slaveriets avskaffande börjar nu svarta själv undra varför de inte är integrerade. T.o.m amerikanerna själva har ju slutat att prata om "The Melting Pot" och fler och fler inser att mångkulturen kommer att få USA att kollapsa. Det ironiska är ju att fattigdomen bland svarta ökar i USA och att mångkulturen går åt skogen, just när USA har sin första svarte president.

Mvh

Tja USA börjar ju närma sig en postmeltingpot situation där det finns en massa atomiserade blandraser utan lojalitet till någon (förutom till sig själva) ställda emot mer eller mindre rasmedvetna svarta, vita, asiater etc. Kontentan blir att de minst anpassade individerna och grupperna går under när den forna vita majoriteten inte längre kan bära upp dem ekonomiskt. Andra folk är som sagt inte lika välvilliga mot varandra som hjärntvättarna i etablisemangen försöker få oss att tro.

Jag skulle vilja påstå att USA bärs upp utav en vit, judisk och asiatisk elit. Andelen vita i USA minskar, samtidigt som andelen judar och asiater är för få för att kunna bära upp USA ekonomiskt. Kvar har vi en stor massa av hispanics, svarta, mulatter och andra folk som inte kommer att kunna förvalta USA:s välstånd. Jag tror inte att den nya asiatiska eliten i USA kommer att fjäska för varken svarta eller hispanics såsom vita har gjort, dessutom kommer dem inte bry sig ett smack om rasist, feminist och HBT/queerskräpet.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 6 Dec - 22:58

Det är de judiska bankirerna som har knullat sönder USA
Dunkelman

Poäng : 3313

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Dec - 19:48

Dunkelman wrote:Det är de judiska bankirerna som har knullat sönder USA

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 7 Dec - 19:54

De andra bankirerna är alla helt oskyldiga? 😕 Och är alla bankirer skyldiga? Jude = automatiskt skyldig?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Dec - 20:25

Stratiotes Iesous C wrote:De andra bankirerna är alla helt oskyldiga? 😕 Och är alla bankirer skyldiga? Jude = automatiskt skyldig?

Ja, jag anser att de judiska bankirerna är mest skyldiga med orsak av att de har störst inflytande och är i obestridlig majoritet. Det är Wall Street judar som äger Obama.

Även Reinfeldt blir knullad av bankirjudar, men han tycks inte bry sig så mycket – kanske nyttjar han ett superbra Vaselin.
Nej då, alla judar är inte giriga skurkar.
Alla muslimer är inte extremister eller självmordsbombare.
Alla zigenare är inte tjuvar. Alla italienare är inte med i maffian.

Lyssna på vad den här före detta juden har att säga.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 7 Dec - 20:32

Men han du länkar till är ju idiot på riktigt. Killen är ju lika insyltad i Babylon som de judiska bankirer han gråter om.
Lite pinsamt att du tar upp honom som sanningsvittne, han är ju precis samma skit som det han bråkar om.
Trodde du hade större koll än så här, pinsamt Dunkis. Det blir bakläxa.

Den "kyrka" han tillhör är Mystery Babylon, han brukar fjanta omkring med ett krucifix (och har det hängande runt halsen i denna video), som är ett big NONO i Bibeln, men ett big YESYES inom Mysteriebabylonismen och sin ockulta-hatt.
Han är solkultist.
Personligen tror jag han ljuger om det mesta, mest troligt är det en del av den konspiration som pekar på ett gäng kriminella judar för att ta bort uppmärksamheten från Skökan i Rom.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Dec - 20:47

Stratiotes Iesous C wrote:Men han du länkar till är ju idiot på riktigt. Killen är ju lika insyltad i Babylon som de judiska bankirer han gråter om. Lite pinsamt att du tar upp honom som sanningsvittne, han är ju precis samma skit som det han bråkar om. Trodde du hade större koll än så här, pinsamt Dunkis. Det blir bakläxa. Den "kyrka" han tillhör är Mystery Babylon, han brukar fjanta omkring med ett krucifix (och har det hängande runt halsen i denna video), som är ett big NONO i Bibeln, men ett big YESYES inom Mysteriebabylonismen och sin ockulta-hatt. Han är solkultist. Personligen tror jag han ljuger om det mesta, mest troligt är det en del av den konspiration som pekar på ett gäng kriminella judar för att ta bort uppmärksamheten från Skökan i Rom.

Jag förstod att du skulle misskreditera den krucifixtyngda hycklaren. :)

Kolla det här istället, i väntan på att jag hittar bankirskvaller som inte är så lätt att avfärda.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Wed 7 Dec - 21:15

Dunkelman wrote:
Stratiotes Iesous C wrote:Men han du länkar till är ju idiot på riktigt. Killen är ju lika insyltad i Babylon som de judiska bankirer han gråter om. Lite pinsamt att du tar upp honom som sanningsvittne, han är ju precis samma skit som det han bråkar om. Trodde du hade större koll än så här, pinsamt Dunkis. Det blir bakläxa. Den "kyrka" han tillhör är Mystery Babylon, han brukar fjanta omkring med ett krucifix (och har det hängande runt halsen i denna video), som är ett big NONO i Bibeln, men ett big YESYES inom Mysteriebabylonismen och sin ockulta-hatt. Han är solkultist. Personligen tror jag han ljuger om det mesta, mest troligt är det en del av den konspiration som pekar på ett gäng kriminella judar för att ta bort uppmärksamheten från Skökan i Rom.

Jag förstod att du skulle misskreditera den krucifixtyngda hycklaren. :)

Kolla det här istället, i väntan på att jag hittar bankirskvaller som inte är så lätt att avfärda.

Ja han är kass som fan. Tål inte människan, skulle vilja genom honom en knogmacka.
Allt från klänningen (frocken) till den patetiska hatten och hela buhu dom håller på när han är på samma sida.
Fast syftet är ju från hans sida samma syfte som Mystery Babylon har och det är att kör en attack mot Israel, det är så genomskinligt.

Jag menar med samma strategi så kan man baktala alla svenskar genom att köra: svenska politiker.
Otroligt genomskinligt, vad de flesta inte fattar är att alla dessa är på samma sida, muslimer, dessa judiska bankirer, Fredrik Reinfeldt, Barack Obama, Buskarna, bin Laderna, fariséerna, sadducéerna, katolikerna, hinuderna, buddhisterna osv.

Hela rasket är toppstyrt. Därför de blir så fel när folk bara koncenterar sig på en enda grupp och glömmer bort alla andra grupper, de kan på ytan verka vara fiender men i toppen så är de alla kompisar, ett gäng satanister hela högen.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Dec - 21:38

Stratiotes Iesous C wrote:
Dunkelman wrote:
Jag förstod att du skulle misskreditera den krucifixtyngda hycklaren. :) Kolla det här istället, i väntan på att jag hittar bankirskvaller som inte är så lätt att avfärda.
Ja han är kass som fan. Tål inte människan, skulle vilja genom honom en knogmacka. Allt från klänningen (frocken) till den patetiska hatten och hela buhu dom håller på när han är på samma sida. Fast syftet är ju från hans sida samma syfte som Mystery Babylon har och det är att kör en attack mot Israel, det är så genomskinligt. Jag menar med samma strategi så kan man baktala alla svenskar genom att köra: svenska politiker. Otroligt genomskinligt, vad de flesta inte fattar är att alla dessa är på samma sida, muslimer, dessa judiska bankirer, Fredrik Reinfeldt, Barack Obama, Buskarna, bin Laderna, fariséerna, sadducéerna, katolikerna, hinuderna, buddhisterna osv. Hela rasket är toppstyrt. Därför de blir så fel när folk bara koncenterar sig på en enda grupp och glömmer bort alla andra grupper, de kan på ytan verka vara fiender men i toppen så är de alla kompisar, ett gäng satanister hela högen.

Vilken roll har jesuiterna - med sin black pope - i det hela, tror du? Jesuiter har ofta blivit beskyllda för att vara konverterade kryptojudar. Är det så vissa judiska avarter, typ frankister, har infiltrerat den katolska kyrkan?
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Dec - 22:43

Stratiotes Iesous C wrote:Men han du länkar till är ju idiot på riktigt. Killen är ju lika insyltad i Babylon som de judiska bankirer han gråter om.
Texe Marrs, om Mystery Babylon och vissa judar...
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Germanen on Thu 8 Dec - 6:12

Jag skulle vilja styra om konversationen lite. Vi vet alla redan att judarna står i opposition till oss med europeisk bakgrund, det råder det inga tvivel om. Men vi får inte haka upp oss på att allt börjar och slutar med dem. Det här jude ältandet i nationalistkretsar måste trappas ned för att ge vika åt seriösa diskussioner om medlöparna och förrädarna ibland oss, men också om mekanismerna i våra samhällen som gör våra folk svaga för manipulation av externa krafter.

Till skillnad från idag så var det förr i tiden relativt lätt att rota ut främmande agenter eftersom kungadömmen och stammar byggde på etniska sammanslutningar. Men i dagens globaliserade värld kan dessa agenter arbeta fritt utan risk för upptäckt eftersom de skyddas av lagen. Således är våra nationer infekterade till bristningsgränsen av såväl främmande nationella intressen som AIPAC, ADL & utländsk underrättelsetjänst men också globalistiska & kommersiella intressen som IMF, CFR, FN, UNHCR etc. Därför är det av stor vikt att se helheten och exponera ulvar i fårakläder som exempelvis Kent Ekeroth, Geert Wilders (pro israel), Ron Paul (president kandidat och frimurare) innan de vinner mark med sina charder och ytliga spel. Vi europeer är inte svaga som negrerna i afrika och skall inte låta oss lämnas vind för våg inför hot från vår omgivning.
Germanen

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 8 Dec - 8:11

Germanen wrote:Jag skulle vilja styra om konversationen lite. Vi vet alla redan att judarna står i opposition till oss med europeisk bakgrund, det råder det inga tvivel om. Men vi får inte haka upp oss på att allt börjar och slutar med dem. Det här jude ältandet i nationalistkretsar måste trappas ned för att ge vika åt seriösa diskussioner om medlöparna och förrädarna ibland oss, men också om mekanismerna i våra samhällen som gör våra folk svaga för manipulation av externa krafter. Till skillnad från idag så var det förr i tiden relativt lätt att rota ut främmande agenter eftersom kungadömmen och stammar byggde på etniska sammanslutningar. Men i dagens globaliserade värld kan dessa agenter arbeta fritt utan risk för upptäckt eftersom de skyddas av lagen. Således är våra nationer infekterade till bristningsgränsen av såväl främmande nationella intressen som AIPAC, ADL & utländsk underrättelsetjänst men också globalistiska & kommersiella intressen som IMF, CFR, FN, UNHCR etc. Därför är det av stor vikt att se helheten och exponera ulvar i fårakläder som exempelvis Kent Ekeroth, Geert Wilders (pro israel), Ron Paul (president kandidat och frimurare) innan de vinner mark med sina charder och ytliga spel. Vi europeer är inte svaga som negrerna i afrika och skall inte låta oss lämnas vind för våg inför hot från vår omgivning.

Problemet med en del externa krafter är att de fråmgångsrikt kamouflerar sig till interna krafter. Något som den vanlige svensken inte upptäcker på grund av vilseledande distraktioner och betingade reflexer. Men när man väl lärt sig att avslöja kamoufleringstricken är det inte så svårt längre, då förväxlar man inte en blomfluga med en geting.

Last edited by Dunkelman on Thu 8 Dec - 12:58; edited 1 time in total
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Thu 8 Dec - 9:58

Germanen wrote:[...] Ron Paul (president kandidat och frimurare) [...]
Presidentkandidat? Ja. Frimurare? Det tror jag knappast: http://www.ronpaul.com/misc/ron-paul-not-a-freemason/

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2479

Back to top Go down

Post  Germanen on Thu 8 Dec - 20:57

Skåneländaren wrote:
Presidentkandidat? Ja. Frimurare? Det tror jag knappast: http://www.ronpaul.com/misc/ron-paul-not-a-freemason/

/Skåneländaren

När någon/något verkar för bra för att vara sant så är det oftast så. Ron Paul har hyllats av bl.a teaparty rörelsen innan den åts upp av republikanska karriär politiker genom att stå bakom den amerikanska konstitutionen, verka för att avveckla Federal reseve (deras privatstyrda central bank) och dess fiat valuta samt ta hem soldaterna. Bra än så länge? ja på ytan, men börjar man titta tillräckligt noga hittar man den ena motsägelsen efter den andra. Först och främst ger han efter tidigare ställingstaganden och väljer republikanerna som moderparti i stället för att gå independent eller thirdparty trots att republikanerna inte ens vill ta i honom med tång. Hur tänker han där? Till och med Patrick J. Buchannan förstod att det var omöjligt och lämnade republikanerna.

Sedan stödjer han laissez faire kapitalism som är den värsta formen av rovkapitalism som någonsin tänkts ut. Med judinnan Ayn Rand som ideologisk ledsagare. Hur går det ihop med att avveckla FED om allt skall bli privat kan man fråga sig? Visst man blir av med statlig intervension i ekonomin och monopolen som skapas där igenom men å andra sidan ger man storföretagen fritt spelrum att bilda sina egna monopol.

Although he is still a Republican, Ron Paul identifies himself as a Libertarian. Like Ayn Rand, Congressman Paul is passionate in his advocacy of a laissez faire free market economics — pure, unregulated, unbridled capitalism — which has, for a century, stealthily removed the safeguards put in place by the elected U.S. government against the predatory schemes of the Jewish banking cartel. “Ron Paul equates personal freedom with ‘economic freedom,’ meaning the ‘freedom’ of the Jewish Capitalists to steal our wealth... Know ‘Ayn Rand’ and you will know Ron Paul and what a danger he poses to our freedom.” (Christopher Jon Bjerknes) Libertarian advocates of laissez faire, free market capitalism preach the diabolical creed of the Learned Elders of Sion:

Protocol 1.6

“Political freedom is an idea but not a fact. This idea one must know how to apply whenever it appears necessary with this bait of an idea to attract the masses of the people to one’s party for the purpose of crushing another who is in authority. This task is rendered easier if the opponent has himself been infected with the idea of freedom, so-called liberalism, and, for the sake of an idea, is willing to yield some of his power. It is precisely here that the triumph of our theory appears; the slackened reins of government are immediately, by the law of life, caught up and gathered together by a new hand, because the blind might of the nation cannot for one single day exist without guidance, and the new authority merely fits into the place of the old already weakened by liberalism.”

“Ron Paul is closely tied to the late Ludwig von Mises through his ideas and the institute which bears his name. Ludwig von Mises was in turn closely tied to the Jewish supremacist and organizer of World Government, Richard Coudenhove-Kalergi. Richard Coudenhove-Kalergi promoted the idea of a European Union and a pan-American Union. Rothschild and Warburg sponsored him.

“Coudenhove-Kalergi also stated that the Jews are a superior race which should lead the World, but that all the other races should be mixed, which according to him would result in the manifestation of the worst traits and the disappearance of the best traits in the Gentile races. Zionist British Prime Minister Benjamin Disraeli had made similar claims.

“Coudenhove-Kalergi wanted the different ‘races’ to mix in intermarriage so that the children of these unions would be inferior to their parents and would lose any sense of cultural and ethnic heritage. He wanted to then substitute a new culture of obedience and servitude among this new degenerated ‘race’, subservience to a ruling Jewish elite. He would have the Jews remain nobly segregated and preserve them as rulers over all others. It is a fact that many of Coudenhove-Kalergi’s policies have been instituted. Ron Paul is fronting for these von Misian forces.”

The truth is, Ron Paul is a free trade globalist who desires an international currency. The following statement was made by Congressman Paul in an address to the House of Representatives in 2001:

“There’s nothing to fear from globalism, free trade and a single worldwide currency.... The effort in recent decades to unify government surveillance over all world trade and international financial transactions through the UN, IMF, World Bank, WTO, ICC, the OECD, and the Bank of International Settlements can never substitute for a peaceful world based on true free trade, freedom of movement, a single but sound market currency, and voluntary contracts with private property rights.... The ultimate solution will only come with the rejection of fiat money worldwide, and a restoration of commodity money. Commodity money if voluntarily and universally accepted could give us a single world currency requiring no money managers, no manipulators orchestrating a man-made business cycle with rampant price inflation.” (Congressional Record, 13 March 2001)
http://www.angelfire.com/journal2/watch-unto-prayer/synarchy-6.html

På frågan är han frimurare? Svårt att säga men det ser ut som om han sympatiserar med dem på flera nivåer.
Germanen

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 8 Dec - 21:07

Skåneländaren wrote:

/Skåneländaren

Mycket tyder på att han är frimurare..

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 8 Dec - 22:12

Många vita amerikaner bor i bedrövliga tältstäder.
Vanliga amerikaner som blivit av med hus och hem.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Absurd on Fri 9 Dec - 8:46

De där påståendena om Ron Paul avvisar jag direkt. Videon med bevis för att han är frimurare gav inte mycket heller direkt. Visst att han är all-american kapitalist och Ayn Rand-inspirerad vilket inte imponerar mig men han är lugnt det bästa presidentvalet för resten av världen.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2701

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 9 Dec - 9:01

Det har ju mer med det här att göra som jag slängde in i Slöseritråden:
Land of The Freebies, Home of the Enslaved
http://www.youtube.com/watch?v=mSYy3ZYOfgQ

47% bidragstagare... frågan är hur många Sverige har.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Fri 9 Dec - 9:12

Germanen wrote:Först och främst ger han efter tidigare ställingstaganden och väljer republikanerna som moderparti i stället för att gå independent eller thirdparty trots att republikanerna inte ens vill ta i honom med tång. Hur tänker han där? Till och med Patrick J. Buchannan förstod att det var omöjligt och lämnade republikanerna.

Sedan stödjer han laissez faire kapitalism som är den värsta formen av rovkapitalism som någonsin tänkts ut. Med judinnan Ayn Rand som ideologisk ledsagare. Hur går det ihop med att avveckla FED om allt skall bli privat kan man fråga sig? Visst man blir av med statlig intervension i ekonomin och monopolen som skapas där igenom men å andra sidan ger man storföretagen fritt spelrum att bilda sina egna monopol.

Although he is still a Republican, Ron Paul identifies himself as a Libertarian. Like Ayn Rand, Congressman Paul is passionate in his advocacy of a laissez faire free market economics — pure, unregulated, unbridled capitalism — which has, for a century, stealthily removed the safeguards put in place by the elected U.S. government against the predatory schemes of the Jewish banking cartel. “Ron Paul equates personal freedom with ‘economic freedom,’ meaning the ‘freedom’ of the Jewish Capitalists to steal our wealth... Know ‘Ayn Rand’ and you will know Ron Paul and what a danger he poses to our freedom.” (Christopher Jon Bjerknes) Libertarian advocates of laissez faire, free market capitalism preach the diabolical creed of the Learned Elders of Sion:

Protocol 1.6

“Political freedom is an idea but not a fact. This idea one must know how to apply whenever it appears necessary with this bait of an idea to attract the masses of the people to one’s party for the purpose of crushing another who is in authority. This task is rendered easier if the opponent has himself been infected with the idea of freedom, so-called liberalism, and, for the sake of an idea, is willing to yield some of his power. It is precisely here that the triumph of our theory appears; the slackened reins of government are immediately, by the law of life, caught up and gathered together by a new hand, because the blind might of the nation cannot for one single day exist without guidance, and the new authority merely fits into the place of the old already weakened by liberalism.”

“Ron Paul is closely tied to the late Ludwig von Mises through his ideas and the institute which bears his name. Ludwig von Mises was in turn closely tied to the Jewish supremacist and organizer of World Government, Richard Coudenhove-Kalergi. Richard Coudenhove-Kalergi promoted the idea of a European Union and a pan-American Union. Rothschild and Warburg sponsored him.

“Coudenhove-Kalergi also stated that the Jews are a superior race which should lead the World, but that all the other races should be mixed, which according to him would result in the manifestation of the worst traits and the disappearance of the best traits in the Gentile races. Zionist British Prime Minister Benjamin Disraeli had made similar claims.

“Coudenhove-Kalergi wanted the different ‘races’ to mix in intermarriage so that the children of these unions would be inferior to their parents and would lose any sense of cultural and ethnic heritage. He wanted to then substitute a new culture of obedience and servitude among this new degenerated ‘race’, subservience to a ruling Jewish elite. He would have the Jews remain nobly segregated and preserve them as rulers over all others. It is a fact that many of Coudenhove-Kalergi’s policies have been instituted. Ron Paul is fronting for these von Misian forces.”

The truth is, Ron Paul is a free trade globalist who desires an international currency. The following statement was made by Congressman Paul in an address to the House of Representatives in 2001:

“There’s nothing to fear from globalism, free trade and a single worldwide currency.... The effort in recent decades to unify government surveillance over all world trade and international financial transactions through the UN, IMF, World Bank, WTO, ICC, the OECD, and the Bank of International Settlements can never substitute for a peaceful world based on true free trade, freedom of movement, a single but sound market currency, and voluntary contracts with private property rights.... The ultimate solution will only come with the rejection of fiat money worldwide, and a restoration of commodity money. Commodity money if voluntarily and universally accepted could give us a single world currency requiring no money managers, no manipulators orchestrating a man-made business cycle with rampant price inflation.” (Congressional Record, 13 March 2001)
http://www.angelfire.com/journal2/watch-unto-prayer/synarchy-6.html

Att han stannar kvar hos republikanerna tror jag till stor del beror på taktiska skäl -- om han hade gått till ett icke-etablerat parti så hade han enligt min bedömning fått betydligt svårare att nå ut till den breda massan via tv-sända debatter och knappt fått någon publicitet alls under primärvalsperioden. Buchanan lämnade republikanerna, men han fick färre röster då (i presidentvalet år 2000) än vad han tidigare hade fått som republikan (i primärvalen 1992 och 1996).

Jag är själv skeptisk till Ron Pauls syn på kapitalism, och -- inte minst -- invandring, men tycker ändå att han är en frisk fläkt. Utrikes-, narkotika- och skolpolitik är de områden där han mig veterligen har riktigt vettiga åsikter (även om jag kanske inte är överens med honom i alla detaljer).

När det gäller Ron Pauls koppling till Ludwig von Mises och den senares koppling till Richard Coudenhove-Kalergi, så tror jag att Paul är starkt influerad av von Mises, men att von Mises inte var påtagligt influerad av -- eller starkt kopplad till -- Coudenhove-Kalergi.

Dunkelman wrote:
Mycket tyder på att han är frimurare..

Det där rubbar inte min inställning. Jag är kanske inte 100% säker på att han inte är frimurare, men det är inte långt ifrån.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2479

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 9 Dec - 9:14

Absurd wrote:De där påståendena om Ron Paul avvisar jag direkt. Videon med bevis för att han är frimurare gav inte mycket heller direkt. Visst att han är all-american kapitalist och Ayn Rand-inspirerad vilket inte imponerar mig men han är lugnt det bästa presidentvalet för resten av världen.

Riktigt underligt att någon (Paul) som påstår sig vara kristen är inspirerade av antikristna Ayn Rand och även vill legalisera droger.
Jag tycker inte det finns några bra kandidater alls, han är väl typ den som är minst dålig men han är fortfarande dålig. Men han har väl aldrig bott bland knarkarna, det
spelar ingen roll om du legaliserar, drogernas nedbrytande effekt kommer ju inte försvinna bara för att man legaliserar, han som doktor borde ju förstå en så simpel sak, för att inte
tala om den samhällsnedbrytande effekten.

Vidare så är han alldeles för vek när det kommer till sodomi, tragiskt att han som läkare tror att sodomi (dvs. stoppa penis i röv) är genetiskt när det är en perversion, en störning, helt enkelt synd:
http://www.youtube.com/watch?v=zIeW0DY64bE

Det är riktigt intressant hur sodomiterna i kommentarerna agerar också, det är ännu mer fascinerande än klippet i sig. Vile creatures...

Sodomi ambivalensen är säkert något han snappat upp hos Rand.

Här för den som vill se hur han röstar och tycker:
http://ontheissues.org/Ron_Paul.htm

Som sagt finns inga bra kandidater överhuvudtaget.

Ni kan se de övriga kandidaterna på sidan:
http://ontheissues.org

kan vara en intressant läsning.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 9 Dec - 16:55

Koncentrationslägren (Fema Camps) i USA håller på att aktiveras. Det finns hundratals av dem runt hela USA. Ja, visst är det svårt att tro på detta, men allt tyder faktiskt på att det är korrekt. Googla på skiten, om ni har det intellektuella modet som krävs...

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Absurd on Fri 9 Dec - 18:29

Stratiotes Iesous C wrote:
Absurd wrote:De där påståendena om Ron Paul avvisar jag direkt. Videon med bevis för att han är frimurare gav inte mycket heller direkt. Visst att han är all-american kapitalist och Ayn Rand-inspirerad vilket inte imponerar mig men han är lugnt det bästa presidentvalet för resten av världen.

Riktigt underligt att någon (Paul) som påstår sig vara kristen är inspirerade av antikristna Ayn Rand och även vill legalisera droger.
Jag tycker inte det finns några bra kandidater alls, han är väl typ den som är minst dålig men han är fortfarande dålig. Men han har väl aldrig bott bland knarkarna, det
spelar ingen roll om du legaliserar, drogernas nedbrytande effekt kommer ju inte försvinna bara för att man legaliserar, han som doktor borde ju förstå en så simpel sak, för att inte
tala om den samhällsnedbrytande effekten.

Vidare så är han alldeles för vek när det kommer till sodomi, tragiskt att han som läkare tror att sodomi (dvs. stoppa penis i röv) är genetiskt när det är en perversion, en störning, helt enkelt synd:
http://www.youtube.com/watch?v=zIeW0DY64bE

Det är riktigt intressant hur sodomiterna i kommentarerna agerar också, det är ännu mer fascinerande än klippet i sig. Vile creatures...

Sodomi ambivalensen är säkert något han snappat upp hos Rand.

Här för den som vill se hur han röstar och tycker:
http://ontheissues.org/Ron_Paul.htm

Som sagt finns inga bra kandidater överhuvudtaget.

Ni kan se de övriga kandidaterna på sidan:
http://ontheissues.org

kan vara en intressant läsning.

Att han vill legalisera droger är väl att ta i - han har väl snarare sagt att det (främst om marijuana) är något som respektive stat får rösta om. Det kan man tycka vad fan man vill om, de flesta brajrökare jag känner är rätt timida men det märks såklart när man diskuterar politik och sånt med dom att de gärna tror på konspirationsteorier a la "fight the power"-stuket. Har två bekanta som röker rätt friskt som lyssnar mycket på Alex Jones och de vill väl väl egentligen men jag upplyste dom om vilka trashankar occupy wall street rörelsen består av, vet inte hur mycket som gick in i skallen på dom. Har aldrig riktigt tyckt att braj är något att ha själv, man testade ju skiten i tonåren men man sitter o stirrar o skrattar och pratar skit. I denna moderna värld letar ju folk hela tiden efter folk att dämpa stress och ångest, visst är braj bra mot det men man blir ganska dum i huvudet med efter ett tag. Problemet med brajrökare är att det inte gått så långt att det är något som testas ordentligt av varken polis eller arbetsgivare, har en annan bekant som röker hasch varje dag - innan jobbet - på lunchen - och när han kommer hem. Och detta funkar skitbra för honom, han är ganska körd i bananen men det var han redan han började röka varje dag. Men att legaliserings-folket stöttar Ron Paul är inte så konstigt egentligen. Ron Paul har mkt supporters på yttersta högerkanten samt även en hel del riktiga anarkister (inte trashankarna som springer med AFA här, snarare klassiska kapitalister och liberaler). Man kallade ju sig folksocialist förr men nu föredrar jag att kalla mig högerradikal eller traditionalist för jag har börjat dra mot höger rent ekonomiskt sätt med såväl som med friheter - detta har vuxit sig starkt hos mig mycket på grund av de senaste årens utveckling i USA. Så länge man är införstådd med att massan är idioter så förstår man varför ett socialistiskt styrelseskick inte kan innebära något annat än lika mycket misär. Naturligtvis tycker jag man ska ha den klassiska svenska modellen med fri sjukvård, polis och så vidare i Sverige, men då såklart utan alla blattar som dränerar det lilla som finns kvar av vår välfärd.

Ron Paul är naturligtvis inte helt felfri men som jag skrev innan så är hans politiska modell för USA och inte oss, även fall jag till fullo stöttar Ron Paul som president för USA och dessa åsikter är det varför jag stöttar han så hårt, det gjorde jag redan 08 sist det var presidentval.
Det är hans isolationism (inte lägga sig i andra länders konflikter)
Han ska dra landet ur ALLA militära operationer (Irak, Afghanistan osv)
Ingen mer hjälp; militär eller ekonomiskt till judiska krigshetsare i Israel.
Stänga gränserna och skydda dem ordentligt, kasta ut alla illegala, framförallt då mot Mexico, de är väl USAs motsvarighet på vårat MENA-drägg.
Hans frihetliga ståndpunkter (Att folk ska fortsätta äga vapen och att staterna ska få styra sig själv mer et.c. något som jag skulle vilja se även här. Vapen bör alla fria människor få bära, inte som idag i Sverige där de enda som är beväpnade är kriminellt drägg)
Mer lokaldemokrati hade varit bra här i Sverige med - anledningen till att vi blivit en mångkulturellt träsk är att vi är toppstyrda.

Vad gäller sodomi vet i fan - enligt Jung så är homosexualiteten en neuros, och neuroser går ju iallafall att bota. :)

Infon om FEMA-camps är också skrämmande men inte förvånande - USA har redan börjat förbereda för att terroristklassa alla konservativa frihetliga patrioter...
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2701

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 9 Dec - 20:11

David Icke har en 30 min lång utläggning om hur en låtsasdemokrati är uppbyggd.
Han gör det bra, lättfattligt - och utan..att omnämna rymdödlorna. 👽
Den förljugna demokratin i USA får sig en präktig dänga.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 9 Dec - 20:59

Dunkelman wrote:David Icke har en 30 min lång utläggning om hur en låtsasdemokrati är uppbyggd.

Han skulle ha nått ut till många fler om han hade skippat ödlorna helt. Bara på grund av dem så avfärdar många honom som en ren stolle. Vilket är synd, då han faktiskt har mycket vettigt att säga.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3804

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 9 Dec - 23:59

Robin Shadowes wrote:
Dunkelman wrote:David Icke har en 30 min lång utläggning om hur en låtsasdemokrati är uppbyggd.

Han skulle ha nått ut till många fler om han hade skippat ödlorna helt. Bara på grund av dem så avfärdar många honom som en ren stolle. Vilket är synd, då han faktiskt har mycket vettigt att säga.

Jag avfärdar honom av flera andra skäl, att han är en av de som han säger sig kämpa emot (new age är en av religionerna som de så kallade NWO följer, så varför är Icke new age om han inte är en av de? Som om man skulle vara muslim och samtidigt slåss mot islam...) plus att han är en antikrist.
Ni kanske vet att han påstod sig vara Son of God ( http://www.youtube.com/watch?v=BiyrHZCksDM )? Vidare så tror ju killen att allt är en illusion, att vi lever som i en matrixvärld, vidare så har han "intressanta" synpunkter om månen.
David Icke says The Moon is a Giant Spaceship
http://www.youtube.com/watch?v=2vUn29eyRAE
"In this video I use a powerful telescopic lens to scientifically investigate Mr David Icke's claim that the Moon is a "Giant spaceship full of aliens controlling us with mind rays" and I find that I am not controlled by "Moon Aliens" and that David Icke and his Pagan fans are really upset with me. I blame the "Aliens" on the "Giant spaceship Moon"."
http://www.youtube.com/watch?v=nUI-1UbxcdU

Killen är en nutter. Så hur kan vi veta att han har rätt om något? Finns andra lirare som är klart mer pålitliga än new-ager David Icke.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 10 Dec - 8:46

Goldman Sachs bedrägeri mot Grekland

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 10 Dec - 8:53

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 10 Dec - 19:00

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 15 Jan - 21:59

Ni kanske kommer ihåg klippet för några år sedan som med glimten i ögat försökte påvisa att jänkarna visste väldigt lite om vad som skedde runt omkring dem. Här är RT:s 2012 version.

Germanen

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 20 Jan - 21:32

Amerikaner är kopiöst okunniga om omvärlden. Betänk att en 'William Smith' i t ex Ohio, inte ens har grundlagsstadgad rätt att lämna USA! Landet förbehåller sig rätten att ''äga" sina medborgare.

Svinpäls No #1, GW Bush, texasdåren som startade kriget mot Irak, och Afghanistan. Och trodde sig kunna införa "demokrati". I länder som inte har en susning om ordets betydelse, än mindre förstår tankegångarna. Sanslöst korkat, särskilt i perspektivet av dåtida Sovjetunionens överfall på Afghanistan, där rysskommunisterna fick fly fältet med svansen mellan benen.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 22 Jan - 14:27

Ådärkomdenja wrote:Amerikaner är kopiöst okunniga om omvärlden. Betänk att en 'William Smith' i t ex Ohio, inte ens har grundlagsstadgad rätt att lämna USA! Landet förbehåller sig rätten att ''äga" sina medborgare. Svinpäls No #1, GW Bush, texasdåren som startade kriget mot Irak, och Afghanistan. Och trodde sig kunna införa "demokrati". I länder som inte har en susning om ordets betydelse, än mindre förstår tankegångarna. Sanslöst korkat, särskilt i perspektivet av dåtida Sovjetunionens överfall på Afghanistan, där rysskommunisterna fick fly fältet med svansen mellan benen.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 22 Jan - 15:49

Dunkelman wrote:
Ådärkomdenja wrote:Amerikaner är kopiöst okunniga om omvärlden. Betänk att en 'William Smith' i t ex Ohio, inte ens har grundlagsstadgad rätt att lämna USA! Landet förbehåller sig rätten att ''äga" sina medborgare. Svinpäls No #1, GW Bush, texasdåren som startade kriget mot Irak, och Afghanistan. Och trodde sig kunna införa "demokrati". I länder som inte har en susning om ordets betydelse, än mindre förstår tankegångarna. Sanslöst korkat, särskilt i perspektivet av dåtida Sovjetunionens överfall på Afghanistan, där rysskommunisterna fick fly fältet med svansen mellan benen.

Visst han har rätt i vissa avseenden. Men jag kan inte undgå att dra paraleller när jag ser den här typen av anföranden av en vit amerikansk soldat som anspelar på rasism som bakomliggande faktor till krig i mellanöstern med hur amerikanska krigsfångar under koreakriget hjärntvättades av kommunister till att kritisera amerikansk utrikes politik.
Germanen

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 26 Jan - 19:37

Germanen wrote:
Dunkelman wrote:

Visst han har rätt i vissa avseenden. Men jag kan inte undgå att dra paraleller när jag ser den här typen av anföranden av en vit amerikansk soldat som anspelar på rasism som bakomliggande faktor till krig i mellanöstern med hur amerikanska krigsfångar under koreakriget hjärntvättades av kommunister till att kritisera amerikansk utrikes politik.

Snart kan hälften av USA:s soldater gå i pension.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 26 Jan - 22:11

Sätt Jay Leno eller Oprah Winfrey på presidentstolen. En medial typ är det enda som behövs, jfr Reagan-epoken, en B-skådis från Hollywood.

Politiken sköter bankirerna, tjänstemännen och judarna om. Oavsett vilken korkskalle som helst i White House' 'oval room'.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 5 Feb - 9:20

Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 6 Feb - 16:50

Robin Shadowes wrote:

Inte mer stolligt än att låta muslimer kolonisera sitt land om du frågar mig. Man undrar ju om de styrande ens lever på samma planet.
kapten havoc

Poäng : 2994

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 22 Mar - 19:32

Den snabbast växande "rasen" i USA är asiaterna. Koreaner tjänar i genomsnitt 5,1% mer än vita. 38% av alla svarta lever på food stamps (matkuponger). Man kan ju fråga sig om alla dessa nyrika asiater i USA (och som växer i antal) kommer att vara lika intresserade av att försörja alla svarta och andra mindre ekonomiskt bemedlade grupper i USA såsom vita länge gjort? Man kan ju också fråga sig om alla dessa nyrika asiater kommer att svara upp på alla dessa krav som alltfler svarta organisationer ställer på dem, såsom dem länge gjort på vita? Afro - amerikaner börjar ju nu inse att det blir svårare och svårare att pressa vita på pengar då vita har drabbats hårt av finans, bank och fastighetskriser i USA. De smarta asiaterna har klarat sig bra, men kommer dem att vilja ta över vitas gamla roll att alltmer "tvingas" försörja svarta?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 22 Mar - 20:25

Jag är inte republikan, men kan inte låta bli att nämna Patrick Buchanan. Hans färska bok "Suicide of a superpower" har jag förvisso inte läst, har bara läst referat. Däremot såg jag nyligen en högintressant och lång intervju med honom av Ralph Nader. Buchanan som det i och för sig finns anledning att vara djupt kritiskt till menar ju att man idag diskuterar alla aspekter kring USA:s problem, men att det finns ett problem som aldrig diskuteras, förändringen av den demografiska sammansättningen som leder till att vita snabbt minskar och som kommer att leda till att vita kommer att utgöra en minoritet i USA runt 2050. Han menar att hela södra USA kommer att vara som ett stort Mexico och Latinamerika i framtiden, spanskan är på snabb frammarsch, liksom latinamerikanernas särkrav. Vita kommer gradvis att trängas undan och kommer att koncentreras till New England och möjligtvis till delstater som Montana mfl. Han menar att de unika europeiska värderingarna och arbetsmoral som byggde USA kommer att försvinna. Hur USA då kommer att klara sig kan man undra? Buchanan vill inte gå så långt som att kalla det ett folkmord på vita (låter ju inte så bra), men han skall ha cred för att han törs resa frågan i ett land som under Obamas ledning ser vita som USA:s stora problem. Icke att förglömma är att USA hade en framgångsrik invandring fram t.o.m 1965 då det mest handlade om europeiska invandrare. Sedan revs "Immigration Act" upp och man öppnade upp för en mer storskalig utomeuropeisk invandring. Själv tycker jag Buchanan, trots att jag själv inte är republikan belyser ett mycket intressant problem som i allra högsta grad kan appliceras i Sverige och Europa. Dock hyser jag inget större hopp om att varken SD eller någon annan törs ta i denna fråga ens med tång.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 25 Mar - 20:28

Att USA är förlorat bryr jag mig inte så värst mycket om. Kina är nästa stormakt. Kina är världens näst rikaste land. Om fem år det rikaste. USA ämnar skicka en kvinna till månen. Det kinesiska rymdprogrammet satsar på kvinnor. De menar att kvinnor är smartare, psykiskt stabilare och uthärdar ensamhet bättre. I USA är entreprenörer trötta, gamla och mätta. Bill Gates är runt 60, Warren Buffet runt 80. I Kina ser vi miljontals hungriga entreprenörer många runt 30, som utmanar de gamla halvsenila amerikanerna! Kina är relativt jämställt, många entreprenörer är kvinnor som ämnar slå sig in på världsmarknaden för att slå ut både Microsoft, IBM, McDonalds och annat amerikanskt skräp. I Kina bygger man 30 - våningshotell på två veckor, miljövänligt, säkert och billigt. De är världens mest folkrika land. På varje svensk går det 140 kineser. Kinesiska skolbarn presterar mångdubbelt bättre än amerikanska diton. Många kineser är idag bättre utbildade och allmänbildade än den genomsnittlige vite, ofta kan de väldigt bra engelska också. Jag tror vi kommer att bli slavar under kineserna i framtiden.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 25 Mar - 20:35

Tycker Ricky borde flytta till Kina, just saying. Så gott som all teknik de har har europer uppfunnit, kineser är själlösa kopierings automater liksom Japan. Säg en enda sak dessa två länder har uppfunnit där de inte haft en europeisk uppfinning som föregångare de senaste hundra åren.

Att gamla kinesiska munkar lyckades framställa svartkrut för tusen år sen var bara en lucky guess.
kapten havoc

Poäng : 2994

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 25 Mar - 20:44

[quote="kapten havoc"]Tycker Ricky borde flytta till Kina, just saying. Så gott som all teknik de har har europer uppfunnit, kineser är själlösa kopierings automater liksom Japan. Säg en enda sak dessa två länder har uppfunnit där de inte haft en europeisk uppfinning som föregångare de senaste hundra åren.

Att gamla kinesiska munkar lyckades framställa svartkrut för tusen år sen var bara en lucky guess. [/quote

Tja, jag tror inte det mångkulturella Europa eller USA kommer att ha en chans mot Kina i framtiden! Tror knappast att somalierna kommer att kunna konkurrera med kineserna på den globala arbetsmarknaden. Tycker det är fantastiskt roligt i någon mening att de lyckas så bra kineserna, ty deras samhällsmodell röner framgång utan vare sig somalisk massinvandring eller feminism, vilket jag vet sticker i ögonen på pk - folket i Sverige. Alltid något att glädja sig åt.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top