Vårdnadsbidrag en invandrarfälla?

View previous topic View next topic Go down

Vårdnadsbidrag en invandrarfälla?

Post  Axel on Tue 29 Nov - 23:09

Kristdemokraten Emma Henriksson lyste av glädje i Agenda, att så många invandrare stannar hemma med Vårdnadsbidrag för att vårda sina barn, men en Kurdiska ville hellre jobba. Emma menade att de inte får jobb pga diskriminering och att vi inte tar tillvara deras kunskaper, hur stämmer det?

Andra menar att många som kommer hit, hellre vill stanna hemma och föda barn, är det inte så?

Hemmafruar är inget nytt och nu med bidrag, men barnens utveckling blir sämre sa man.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2975

Back to top Go down

Re: Vårdnadsbidrag en invandrarfälla?

Post  Skåneländaren on Thu 8 Dec - 9:40

Axel wrote:Kristdemokraten Emma Henriksson lyste av glädje i Agenda, att så många invandrare stannar hemma med Vårdnadsbidrag för att vårda sina barn, men en Kurdiska ville hellre jobba. Emma menade att de inte får jobb pga diskriminering och att vi inte tar tillvara deras kunskaper, hur stämmer det?

Andra menar att många som kommer hit, hellre vill stanna hemma och föda barn, är det inte så?

Hemmafruar är inget nytt och nu med bidrag, men barnens utveckling blir sämre sa man.

Vårdnadsbidrag är, så länge som staten/kommunerna finansierar dagis och liknande, enligt min mening en självklarhet sett ur rättviseperspektiv. Och angående barnens utveckling, så tycker jag att dagens kriminalitet jämfört med den som rådde under hemmafru-eran på 1900-talet ger en tydlig fingervisning om vilken form av uppfostran som bäst främjar barnens utveckling.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2396

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 8 Dec - 11:37

Skåneländaren wrote:
Axel wrote:Kristdemokraten Emma Henriksson lyste av glädje i Agenda, att så många invandrare stannar hemma med Vårdnadsbidrag för att vårda sina barn, men en Kurdiska ville hellre jobba. Emma menade att de inte får jobb pga diskriminering och att vi inte tar tillvara deras kunskaper, hur stämmer det?

Vårdnadsbidrag är, så länge som staten/kommunerna finansierar dagis och liknande, enligt min mening en självklarhet sett ur rättviseperspektiv. Och angående barnens utveckling, så tycker jag att dagens kriminalitet jämfört med den som rådde under hemmafru-eran på 1900-talet ger en tydlig fingervisning om vilken form av uppfostran som bäst främjar barnens utveckling.

/Skåneländaren

Välkommen tillbaka. Kul att fler gamla exilensare hittar tillbaka. :)
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3716

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Thu 8 Dec - 13:36

Robin Shadowes wrote:
Välkommen tillbaka. Kul att fler gamla exilensare hittar tillbaka. :)
Tackar! :)

Jag har haft lite krångel med hälsan på sistone, men känner mig ganska kry nu och har tänkt försöka vara lite mer aktiv här framöver.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2396

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top