Våga vägra Facebook!

View previous topic View next topic Go down

Våga vägra Facebook!

Post  Dunkelman on Thu 22 Dec - 21:21

Jag har alltid anat att det är något som är suspekt med Facebook och nu tycks det som mina farhågor har bekräftats. Folk är inte lite naiva som hänger ut sina liv utan att ifrågasätta varför en sådan site i överhuvudtaget har skapats…

Dunkelman

Poäng : 3176

Back to top Go down

Re: Våga vägra Facebook!

Post  Ådärkomdenja on Thu 22 Dec - 21:51

Håller med dig till 100%. Rent dj-vla vecktidningstrams liknar det, och att det finns
korkskallar som hänger ut sig med egen irl-identitet, är obegripligt. Särskilt som - när
uppgifterna är uthängda - raderingsmöjlighet saknas.

Yahoo eller MSN Messenger duger bra. Där väljer man indivuellt på ett acceptabelt sätt,
och slipper ingå i FäjsBåcks "Löjliga familjen".

FaceBook... 'never in my life'.

Ådärkomdenja

Poäng : 3518

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 23 Dec - 0:16

Då är jag m a o redan rökt. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3661

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Fri 23 Dec - 15:34

jag vägrar personligen att delta i sådant fjant trots flera påstötningar, min mantra är
jag deltar inte i fnitter, tjatter, fjantbook eller dylikt!

svartekaptenen 2

Poäng : 2385

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 23 Dec - 16:34

svartekaptenen 2 wrote:jag vägrar personligen att delta i sådant fjant trots flera påstötningar, min mantra är
jag deltar inte i fnitter, tjatter, fjantbook eller dylikt!

Det är ju helt klart att Twitter är ytligt eftersom man bara har 140 tecken på sig. Man kan ju som jag ha ett konto mest för skojs skull och jag vill påpeka att jag reggade mig så sent som i somras eller nu i höstas. Finns heller inget krav att hänga där varje dag. Jag har på min korta tid hunnit med att bli kallad för din lilla råtta av riksdagis-blatten Hanif Bali och sedan blev jag blockerad. Jag tyckte i alla fall det var rätt kul. :twisted: lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 24 Dec - 1:38

Ännu en anledning att inte använda Twitter:

#ShariaLaw! Muslim Prince Buys $300M Share In Twitter
http://www.nowtheendbegins.com/blog/?p=7614
så nu vet du varför du inte ska använda twitter Robin. Hmm undra vad som hände med "judar kontrollerar all massmedia" :D

Anledningar att inte använda Facebook (finns många fler):
Facebook facial recognition called illegal
http://www.thelocal.de/sci-tech/20110803-36703.html
More Reasons Why Facebook Sucks
http://everybodysucksbutus.com/2010/01/20/more-reasons-why-facebook-sucks/
Facebook and the NWO
http://www.theworldsprophecy.com/facebook-and-the-nwo/

Facebook/Twitter osv. är internet för idioter. Internet var bättre förr när det inte fanns så mycket idioter på den tiden då 90% av alla brudar på internet var snubbar som trollade andra att de var brudar.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3726

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 24 Dec - 1:39

Den lilla sparven Hanif Bali kanske inte ska kalla folk små, han är ju dvärg så... :P
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3726

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 19 Jan - 16:42

"Dags att sluta använda Facebook – symbolen är en hemlig judisk sekt

Under en intervju i amerikansk teve tar Facebooks judiske grundare Mark Zuckerberg för första gången av sig sin svarta hoodjacka. I jackans foder döljer sig Facebooks hemlig företagssymbol – en judisk davidsstjärna med bland annat texten ”Kepping the world open and connected”.

– Det är ju en illuminatisymbol [frimurarsymbol], säger programledaren samtidigt som Zuckerberg svettas nervöst.

Det har tidigare avslöjats att USA:s underrättelsetjänster har tillgång till Facebooks databas.

– Facebook är den mest motbjudande spionverksamheten någonsin. Underrättelsetjänsterna har tillgång till allt. De har inbyggda funktioner i systemet, säger Wikileaks grundare Julian Assange i en intervju.

– När någon lägger till en vän på Facebook gör de gratisjobb åt CIA, fortsätter Assange.

Antifeministen Pär Ström har nyligen släppt en bok som avslöjar hur Facebook till och med ser vilka sidor du surfar på.

SLUTA ANVÄNDA FACEBOOK!"

Se inslaget:

http://www.nationell.nu/2012/01/19/dags-att-sluta-anvanda-facebook-symbolen-ar-en-hemlig-judisk-sekt/
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 19 Jan - 17:23

Under 'massiv' påverkan från nätkompisar, så reggade jag (tyvärr) ett konto. Det var ingen hit. Man fick invitationer från höger och vänster, i ren veckotidningsstil. Never more. Jag hanterar mina kontakter så här:

a) email
b) Skype
3) Yahoo messenger
4) PM, via mina egenvalda nätforum

Att stå som ett fån på FäjsBåck-torget, bland alla naiva babblare ~ i stormötesform ~är inget för mig.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Germanen on Fri 20 Jan - 1:09

Jag var redan misstänksam mot de sociala medierna när de kom och hakade som tur var aldrig på trenden. Hela ideen om att publicera sitt privatliv inför andra kändes redan då obekvämt. Och jag är inte så fåfäng som person att jag måste engagera mig i personlig exibisionism för att vinna social acceptans från andra. I själva verket skiter jag fullständigt i allt vad "socialt kapital" heter och vad "folk" tycker om mig så länge det inte, A.) påverkar min frihet eller B.) min ekonomiska situation. Och med tanke på vad som framkommit de senaste åren om de sociala medierna så kommer jag inte ens röra dem med en pinne.
Germanen

Poäng : 2379

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 20 Jan - 9:30

Germanen wrote:Jag var redan misstänksam mot de sociala medierna när de kom och hakade som tur var aldrig på trenden. Hela ideen om att publicera sitt privatliv inför andra kändes redan då obekvämt. Och jag är inte så fåfäng som person att jag måste engagera mig i personlig exibisionism för att vinna social acceptans från andra. I själva verket skiter jag fullständigt i allt vad "socialt kapital" heter och vad "folk" tycker om mig så länge det inte, A.) påverkar min frihet eller B.) min ekonomiska situation. Och med tanke på vad som framkommit de senaste åren om de sociala medierna så kommer jag inte ens röra dem med en pinne.

Håller med dig. Jag 'pratar' hellre med mina akvariefiskar, än alla Fäjs-Båck~jönsar. Firrarna är alltid på plats, dom håller käften, och är tacksamma för god skötsel och mat. Vilken senare del utgörs av räk~kött för tillfället. Endast det bästa är gott nog för dessa trevliga varelser.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Kunskapp er mackt!!

Post  Robin Shadowes on Tue 24 Jan - 4:37

I dagens skörd från ATS var en tråd som handlade om dom största idoiterna på FB. Få se om ni kan läsa om dom utan att röra en min eller om käften blir förlängd? lol!

http://www.smosh.com/smosh-pit/photos/20-biggest-idiots-facebook

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread800812/pg1
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 22 Mar - 20:04

"Facebook har blivit de egenkäras lekplats. Enligt en ny studie är det mer troligt att personer som uppdaterar sin status ofta har narcissisistiska drag.

Vännerlistan är smockfull, och bekanta får följa en strid ström av uppdateringar om allt i personen ifrågas liv. Personer som lyfter fram det egna jaget på Facebook löper större risk att vara drabbade av narcissism, enligt en ny studie.

Studien är gjord av forskare vid Western Illinois University och återges bland annat av CNN. Människor som har ett ökat behov av att hävda sig kan vända sig till Facebook för att få det behovet tillgodosett, menar forskarna.

Det går inte att säga att ovanligt många vänner och täta statusuppdateringar är en direkt indikation på en narcissistisk personlighetsstörning. Men bland de som var mer aktiva socialt på sajten var det vanligare att man återfann personer med narcissistiska drag, enligt forskarna.

Det är främst två narcissistiska beteenden som människor visar upp på Facebook. Det ena handlar om att ha en grandios självbild, där man överdriver sin egen person och sina egenskaper. Det andra handlar om hur långt en person är villig att gå för att få uppmärksamhet. Forskare menar även att man har kunnat se en ökad användning av orden "Me" och "I" hos dessa personer på Facebook.

Tidigare har en annan studie vid York University kunnat visa på att män och kvinnor använder sig av Facebook på olika sätt för att göra reklam för sin egen person. Enligt den studien lyfter män fram sig själva i den beskrivande texten om sig själva. Kvinnor lade i högre grad ut bilder där de framhävde sitt utseende."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/manga-facebookvanner-kan-tyda-pa-narcissism
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 22 Mar - 22:28

Som vanligt är jag kärringen mot strömmen. Jag är inte det minsta narcissistisk. Använder inte mitt riktiga namn, har inga personliga uppgifter eller foton upplagda. Visst uppdaterar jag ofta men det handlar nästan aldrig om mig själv. Tvärtom handlar det mest om massinvandring, islam, blandat med forteana, musik, film och lite annat som råkar roa mig. Ni är sådana kycklingar att ni tror att boogeymannen Rödsköld skall komma och ta er om ni reggar er på Fejjan. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 23 Mar - 4:42

Robin Shadowes wrote:Som vanligt är jag kärringen mot strömmen. Jag är inte det minsta narcissistisk. Använder inte mitt riktiga namn, har inga personliga uppgifter eller foton upplagda. Visst uppdaterar jag ofta men det handlar nästan aldrig om mig själv. Tvärtom handlar det mest om massinvandring, islam, blandat med forteana, musik, film och lite annat som råkar roa mig. Ni är sådana kycklingar att ni tror att boogeymannen Rödsköld skall komma och ta er om ni reggar er på Fejjan. lol!
Nja, om jag skulle gå med i Facebook vore det enbart för att vidga min kundkrets. Men jag känner mig själv, risken är stor att jag skulle uppslukas av en massa tidskrävande socialt nonsens som skulle kväva min kreativitet och grumla mitt sinne. Av samma anledning spelar jag inte golf, jag har inte tid att fjanta runt på en gräsmatta i fyra timmar tre gånger i veckan, det är sundare för själen att ta en vända med hojen. Dessutom finns det mycket trevligt folk i hojvärlden, som även har en sund inställning till det pågående blatteriet. Är det inte svårt att diskutera invandring på Facebook? Blir man inte utfryst eller bannad? Rödsköldarna äger kanske Facebook :)
En del går nog lite för långt med sina konspirationsterier. :suspect:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/messis-fotarbete-kodade-meddelanden-till-syriska-rebeller

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 23 Mar - 5:30

Dunkelman wrote:
Robin Shadowes wrote:Som vanligt är jag kärringen mot strömmen. Jag är inte det minsta narcissistisk. Använder inte mitt riktiga namn, har inga personliga uppgifter eller foton upplagda. Visst uppdaterar jag ofta men det handlar nästan aldrig om mig själv. Tvärtom handlar det mest om massinvandring, islam, blandat med forteana, musik, film och lite annat som råkar roa mig. Ni är sådana kycklingar att ni tror att boogeymannen Rödsköld skall komma och ta er om ni reggar er på Fejjan. lol!
Nja, om jag skulle gå med i Facebook vore det enbart för att vidga min kundkrets. Men jag känner mig själv, risken är stor att jag skulle uppslukas av en massa tidskrävande socialt nonsens som skulle kväva min kreativitet och grumla mitt sinne. Av samma anledning spelar jag inte golf, jag har inte tid att fjanta runt på en gräsmatta i fyra timmar tre gånger i veckan, det är sundare för själen att ta en vända med hojen. Dessutom finns det mycket trevligt folk i hojvärlden, som även har en sund inställning till det pågående blatteriet. Är det inte svårt att diskutera invandring på Facebook? Blir man inte utfryst eller bannad? Rödsköldarna äger kanske Facebook :)
En del går nog lite för långt med sina konspirationsterier. :suspect:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/messis-fotarbete-kodade-meddelanden-till-syriska-rebeller

Nope, det är inte svårt att diskutera invandringen alls. Finns flera olika grupper, nu senast har även Tryckfrihetssällskapet fått en spin-off på Fejjan. Jag deltar i mån av att jag har tid men ibland är det kul. Däremot har en del vänstertroll blivit bannade från TFS. Känner inte till omständigheterna gällande alla men i ett av fallen råkade jag vara med när ett av dom höll på och i det fallet var det verkligen berättigat. En aggressiv och oförskämd syndikalist-slyngel. Du vet säkert själv hur dom håller på från andra ställen. Jag reggade mig långt innan man visste såna här saker om FB. Fast jag började inte bli aktiv förrän i höstas. Innan dess var jag där rätt sparsamt. En stor anledning var att Roger Sällström lade av med bloggen Allahu Akbar. Den finns fortfarande uppe men blir inte längre uppdaterad och just då kände jag inte till hans andra blogg Blogghelvetet. Däremot hade jag lagt märke till att han var aktiv på Fejjan så jag började titta in lite då och då och på den vägen är det. Sedan började jag med att skapa en amssa foto-album för att backa-up mina bilder. Jag är för lat för att hålla på att bränna cd's och sånt där. Segt eftersom man ändå blir tvungen att bränna nya hela tiden allteftersom man får fler. Bekvämare att ha dom upp-backade på nätet istället. Så himla segt varje gång datorn kraschat eller man installerat om att leta upp nya bakgrunder och avatar-bilder och liknande. Dessutom får man ju favoriter som man gärna sparar. Men att börja om från scratch varje gång är gör-segt. Nu vet jag i alla fall att jag snabbt kan fixa ny skrivbords-bakgrund och avatarer. Det är bara en sorts tics jag har att fixa sånt så snabbt som möjligt bara för att jag vant vid mig det. Med Windows7 ännu mera nödvändigt eftersom man kan köra ett bildspel som skrivbordsbakgrund. Viktigt då att ha snygga och roliga bilder. :D
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 20 May - 21:40

Jaha, nu är det bekräftat

"När Facebook ska börsnoteras blir grundarna och toppen i organisationen miljardärer – och de är alla judar. En av dem kommer från den judiska Rothschild-familjen, världens mäktigaste familj.

Här är listan:

Mark Zuckerberg, grundare och vd. 146 miljarder kronor.
Sheryl Sandberg, operativ chef. 10,5 miljarder kronor.
Jeff Rothschild, chef Technology. 6 miljarder kronor.
David Ebersman, finansdirektör. 2,7 miljarder kronor.
Mike Schroepfer, chef Engineering. 2,3 miljarder kronor.
Theodore W. Ullyot, rådgivare. 1,6 miljarder kronor."
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 21 May - 9:08

Dunkelman wrote:Jaha, nu är det bekräftat

"När Facebook ska börsnoteras blir grundarna och toppen i organisationen miljardärer – och de är alla judar. En av dem kommer från den judiska Rothschild-familjen, världens mäktigaste familj.

Här är listan:

Det har dessutom visat sig på senare tid att Mark Zuckerberg dessutom är barnbarn till ingen mindre än...

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 21 May - 19:52

Rockefeller elller inte. Zuken är bara en jude och som alla andra judar saknar dom självdistans har taskig självkänsla och har enorma egon. Som tror att stålar är lösningen. Men vad hjälper det då hela världen avskyr dom ändå....

Alfamale

Poäng : 2635

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 21 May - 21:01

Fäjsbåck är ett jönseri för dagens idioter. Samma fenomen som förr - dåtidens hemmafruar på femtiotalet - att köpa Hemmets Veckotidning, Året Runt, i syfte att hitta en 'social' hemvist och babbelhörna. Då skickade man insändare - brevledes - på den tidens mediavillkor.

Det kostade ett kuvert och ett frimärke. Idag kostar det bara tappad integritet och automatisk pajasstämpel. Anonymt dessutom.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 26 May - 15:58

Robin Shadowes wrote:

Här är listan:

Det har dessutom visat sig på senare tid att Mark Zuckerberg dessutom är barnbarn till ingen mindre än...

Ondskan ödlefierad :D

Dunkelman

Back to top Go down

Post  chopin on Sat 26 May - 16:17

Motsätter sig nationalister sig själva, många har ju konton på Facebook? :confused:
chopin
Bannlyst

Poäng : 1956

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 26 May - 16:34

chopin wrote:Motsätter sig nationalister sig själva, många har ju konton på Facebook? :confused:

Det borde de inte ha...

Mark Zuckerberg

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Tue 5 Jun - 6:28

Själv tycker jag, än så länge, att Facebook är mer positivt än negativt. Möjligheten att skapa olika listor anser jag vara ett ypperligt instrument för att kunna skriva om politik utan att behöva dela med sig sina åsikter till alla Facebook-vänner.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2342

Back to top Go down

Post  RL on Tue 5 Jun - 16:41

Skåneländaren wrote:Själv tycker jag, än så länge, att Facebook är mer positivt än negativt. Möjligheten att skapa olika listor anser jag vara ett ypperligt instrument för att kunna skriva om politik utan att behöva dela med sig sina åsikter till alla Facebook-vänner.

/Skåneländaren

Men alla kan väl se vilka grupper du är med i eller vilka du "gillar" ...eller? ...så även om dom inte ser vad du skriver på din log så är det väl bara att själv gå med i den gruppen o kolla?
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2987

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Tue 5 Jun - 18:47

RL wrote:Men alla kan väl se vilka grupper du är med i eller vilka du "gillar" ...eller? ...så även om dom inte ser vad du skriver på din log så är det väl bara att själv gå med i den gruppen o kolla?
Nja, jag är öppen med vad jag "gillar", men om jag skulle vilja dölja mina "likes", så tror jag nog att det går bra. När det gäller vad jag skriver och delar med mig (exempelvis artiklar), så har jag olika listor, så att jag vanligtvis bara delar med mig av politiska grejer till personer på en speciell lista. Detta ska, som jag förstår saken, inte kunna kringgås annat än genom hackning. Medlemskap i grupper är, vad jag förstår, svårare att dölja.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2342

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 5 Jun - 20:41

Dunkelman wrote:
Robin Shadowes wrote:

Här är listan:

Ondskan ödlefierad :D

Haha snacka om overkill den där såg ju redan ut som en rymdvarelse utan "makeup". Angående fakebook så är det ju bara ett instrumet för myndigheter att snabbkolla vilka åsikter man har. Det är ju trots allt det ljudarna gör bäst att tjäna pengar på andras olycka.
kapten havoc

Poäng : 2857

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 28 Jun - 22:27

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 16 Aug - 5:32

"Facebook har hamnat i hetluften efter att företaget erkänt att man systematiskt avlyssnar privata chattar som medlemmarna för med varandra. De nordiska datamyndigheterna menar att det Facebook sysslar med är direkt olagligt och har därför inlett en process mot företaget. Nu framkommer också att Facebook köpt upp ett judisk-israeliskt dataföretag som utvecklat en avancerad programvara som automatiskt kan känna igen ansikten på bilder på internet. Liknande verktyg används sedan tidigare av myndigheter som FBI och CIA, men programvaran som Facebook köpt upp är ännu kraftfullare. Nationell.nu har tidigare avslöjat att Facebook är ett heljudiskt företag med en davidsstjärna i sin interna logotyp, och som låter CIA använda tjänsten för övervakning."
http://www.nationell.nu/2012/08/15/jude-facebook-koper-upp-judeprogram-som-kanner-igen-ansikten/

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 16 Aug - 13:49

Dunkelman wrote:"Facebook har hamnat i hetluften efter att företaget erkänt att man systematiskt avlyssnar privata chattar som medlemmarna för med varandra. De nordiska datamyndigheterna menar att det Facebook sysslar med är direkt olagligt och har därför inlett en process mot företaget. Nu framkommer också att Facebook köpt upp ett judisk-israeliskt dataföretag som utvecklat en avancerad programvara som automatiskt kan känna igen ansikten på bilder på internet. Liknande verktyg används sedan tidigare av myndigheter som FBI och CIA, men programvaran som Facebook köpt upp är ännu kraftfullare. Nationell.nu har tidigare avslöjat att Facebook är ett heljudiskt företag med en davidsstjärna i sin interna logotyp, och som låter CIA använda tjänsten för övervakning."
http://www.nationell.nu/2012/08/15/jude-facebook-koper-upp-judeprogram-som-kanner-igen-ansikten/

Jag har inte laddat upp några bilder på mig själv, varken på Facebook eller nån annanstans. Det finns bokstavligt talat inte ett enda jävla foto på undertecknad på hela den wajda wörld wäbben. Och aldrig kommer det bli något heller. Jag använder bara andra roliga bilder som profil pic/avatar. Så Fäjsbukk kan gå och skita ner sig! Ja w00t lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 10 Jun - 19:44

http://folkvet.nu/2013/06/

"Hjälten och NSA-whistleblower Ed Snowden träder fram

juni 9, 2013 by Anders T Jansson · Leave a Comment
Filed under: DIVERSE

National Security Administration (NSA) har ägnat sig åt hemlig maa-övervakning av miljontals människor

I förra veckan avslöjades att amerikanska myndigheter spionerar på vad vi gör på bland annat Google och Facebook. Edward Snowden var den person som läckte informationen.

EdwardSnowden

– Jag vill inte leva i ett samhälle som tillåter sånt här, säger han i en videointervju med The Guardian.

29-årige Edward Snowden jobbade tidigare som teknisk assistent på CIA. Under de senaste fyra åren har han jobbat för National Security Agency, anställd hos olika entreprenörer.

Med en lön på runt 200 000 dollar om året, fru och hus på Hawaii, en stabil karriär och en familj som han säger sig älska kan det tyckas konstigt att nu riskera allt.

– Jag är beredd att offra allt det där. Jag kan inte med gott samvete låta den amerikanska regeringen förstöra privatliv, internetfrihet och grundläggande rättigheter för människor runtom i världen med hjälp av den här enorma övervakningsmaskinen de i hemlighet håller på att bygga, säger han till the Guardian.

”Hot mot demokratin”

Det var i förra veckan som informationen om hur de amerikanska myndigheterna har koll på vad vi gör på nätet läckte ut. Brittiska The Guardian hade kommit över uppgifter om spionprojektet, något som nu beskrivs som en av de största underättelseläckorna någonsin.

Snowden kopierade de sista dokumenten för tre veckor sedan. Sa till sin arbetsgivare att han skulle behandlas för epilepsi och reste sedan till Hongkong. Sedan dess har han gömt sig där, på ett hotellrum.

Totalt samarbetar flera myndigheter med totalt nio internetjättar, bland annat Google och Facebook. De har genom dem tillgång till människor hela liv på nätet.
– De vill få tillgång till varje konversation och all form av beteende, säger Edward Snowden
Han menar att underrättelseprojektet utgör ett stort hot.
– Det som de håller på med utgör ett existentiellt hot mot demokratin.

”Handlar inte om mig”

Vad som nu händer med Snowden är oklart.
Men han tror inte att han någonsin kommer att återvända hem igen.
– Regeringen kommer demonisera mig, säger Edward Snowden.
På en lapp, som han skickade med ursprungsdokumenten, skrev han: ”Jag är medveten om att jag kommer få lida för det jag gör.”
Han tror att amerikanska myndigheter kommer att jaga honom och planerar nu att flytta till Island.

Trots att han valt att nu gå ut med sitt namn så vill han inte ha publicitet.
– Jag vill inte ha allmänhetens uppmärksamhet, för det ska inte handla om mig. Det ska handla om vad USA:s regering håller på med.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16933401.ab

Lyssna på Ed Snowdens berättelse på NaturalNews"
http://tv.naturalnews.com/v.asp?v=9988C0C07C1CF71E9ADE598760F70DA2
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top