Rätt datorskärm storlek

View previous topic View next topic Go down

Rätt datorskärm storlek

Post  Axel on Sun 25 Dec - 3:34

15 tum har passat mig precis lagom mellan ett par TV och en lampa, dessutom ser jag vad många klarar med små skärmar. Men nu begåvad med ny dator och W7 verkar 15 för smått, som det redan var innan ibland men överkomligt. Vad är egentligen dagens normala applikationer optimerade för?

Det skrivs bara om OS vad jag kommer ihåg.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2946

Back to top Go down

15 TUMS DATASKÄRM

Post  DOCKWISE on Sat 5 May - 1:12

AXEL VI LEVER FAKTISKT PÅ 2000 TALET. 15 TUM SKÄRM...NJA BÄTTRE MED EN 20,4 TUM DÅ FÅR DU PLATS MED ALLT lol!

DOCKWISE
Bannlyst

Poäng : 2026

Back to top Go down

Re: Rätt datorskärm storlek

Post  Aake on Sat 5 May - 13:47

Jag har en Samsung 27" med 3d-teknik
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3535

Back to top Go down

Hade en 19 tum skärm.

Post  DOCKWISE on Sat 5 May - 13:53

Men som det alltid gör så gick den upp i rök. Så nu har jag en 17 tum så länge.... :(

DOCKWISE
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Axel on Sun 6 May - 13:12

Aake wrote:Jag har en Samsung 27" med 3d-teknik

Då lär du få vrida på huvet en del, jag har speciella glasögon så man kan sitta still.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Axel on Sun 6 May - 13:14

DOCKWISE wrote:AXEL VI LEVER FAKTISKT PÅ 2000 TALET. 15 TUM SKÄRM...NJA BÄTTRE MED EN 20,4 TUM DÅ FÅR DU PLATS MED ALLT lol!

De ska få plats också.

TVapparaterna är istället från 19-42.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Axel on Sun 6 May - 13:15

DOCKWISE wrote:Men som det alltid gör så gick den upp i rök. Så nu har jag en 17 tum så länge.... :(

Åska?
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Rent haveri

Post  DOCKWISE on Sun 6 May - 15:14

Axel wrote:
DOCKWISE wrote:Men som det alltid gör så gick den upp i rök. Så nu har jag en 17 tum så länge.... :(

Åska?

Vi har åskledare i huset. så behöver jag inte bry mej om.

Nejdå bilden började o fladdra sen blev det kol-svart..gissar på att en krets gick sönder :(

mvh D-W

DOCKWISE
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Absurd on Sun 6 May - 16:11

Kör på min widescreen 21" fungerar för mina behov, då jobbar jag en hel del i Photoshop, InDesign och kodar en del med. Skulle kunna tänka mig en 24" eller liknande ibland när det blir lite för mycket saker på skärmen. Men som läget ser ut nu blir det nog 2 nya hårddiskar innan dess, en till 2TB SATA och en till 128GB SSD.
Kör upplösningen 1680x1050 på min skärm. För filmer har jag min 32" tv inkopplad då datorn står i mitt sovrum.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2589

Back to top Go down

Post  Axel on Sun 6 May - 23:20

Absurd wrote:Kör på min widescreen 21" fungerar för mina behov, då jobbar jag en hel del i Photoshop, InDesign och kodar en del med. Skulle kunna tänka mig en 24" eller liknande ibland när det blir lite för mycket saker på skärmen. Men som läget ser ut nu blir det nog 2 nya hårddiskar innan dess, en till 2TB SATA och en till 128GB SSD.
Kör upplösningen 1680x1050 på min skärm. För filmer har jag min 32" tv inkopplad då datorn står i mitt sovrum.

Vi har 2 stora skärmar till andra datorer och det irriterar att leta runt, men jag märker att man måste skrolla mer numera till denna där det räcker att röra på ögonen, det räcker nog inte med stora skärmar. Ids inte gå och kolla nu.

Vi kör diskar till TV från 22-42 tum.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Bryr mej inte så mycket om detta

Post  DOCKWISE on Tue 8 May - 18:49

Axel wrote:
Absurd wrote:Kör på min widescreen 21" fungerar för mina behov, då jobbar jag en hel del i Photoshop, InDesign och kodar en del med. Skulle kunna tänka mig en 24" eller liknande ibland när det blir lite för mycket saker på skärmen. Men som läget ser ut nu blir det nog 2 nya hårddiskar innan dess, en till 2TB SATA och en till 128GB SSD.

Vi har 2 stora skärmar till andra datorer och det irriterar att leta runt, men jag märker att man måste skrolla mer numera till denna där det räcker att röra på ögonen, det räcker nog inte med stora skärmar. Ids inte gå och kolla nu.

Vi kör diskar till TV från 22-42 tum.

8) Huvudsaken är jag kan se vad som är på skärmen kopplad till Datorn :star:

DOCKWISE
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Aake on Wed 9 May - 15:19

Axel wrote:

Då lär du få vrida på huvet en del, jag har speciella glasögon så man kan sitta still.
Nämen jag behöver inte sitta med näsan mot min dataskärm
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3535

Back to top Go down

Kan nog vara en tv-skärm

Post  DOCKWISE on Fri 11 May - 10:00

Aake wrote:
Axel wrote:

Nämen jag behöver inte sitta med näsan mot min dataskärm

:cat: Som det menas......sånt s*it vill jag inte ha

DOCKWISE
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top