Sverige - skitvädrens förlovade hemland

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Sverige - skitvädrens förlovade hemland

Post  Ådärkomdenja on Thu 16 Feb - 0:50

Joseph McCarthy wrote:Riktiga vikingar ska väl tåla lite kyla och instabilt väder?! På sommaren gnäller folk om att det är för varmt och på vintern gnälls det om att det är för kallt. Min favoritårstid är hösten.. med sina friska vindar och sprakande färger.

Jag tror inte att negrerna och blattarna gillar våra vintrar.. men det är ju bara bra.. de kan åka hem till sina varma hemländer istället.

Själv stormtrivs jag på hösten och vintern.. och bäst av allt.. man slipper åska, stekande hetta, mygg, flugor, fästingar och annat obehag.

Jag har svårt att förstå nationalister som samtidigt som de är "stolta" över att vara vita och bo i norden, åker till sydligare breddgrader för att sola och bli bajsbruna. Det är lite dubbelmoral om du frågar mig.

Om du åsyftar mig, så är jag inte det minsta "stolt" över att bo i Norden. Sjuklövern har förrått Sverige, halv-Blattistan vore en rimligare beteckning på f d Svea Rike.

Och, eftersom vi är i vädertråden, så har jag aldrig gjort nån hemlighet av att jag hatar svenskt vinterväder, världens sämsta klimat imho. Övriga jönskommentarer om 'bajsbruna'.. etc, lämnar jag därhän, det är för låg nivå. Fundera istället på varför hundratusentals svenskar årligen jagar charterresor till sol och värme. Jag har parkerat mig i den miljön permanent. F ö i det land som toppar turistströmmarna sedan 2010 och därefter, och där det saknas både fästingar och 'pösmunkiga' vikingar, som påstår sig gilla livsfientliga väderförhållanden. Det måste givetvis även en sibirier säga, i brist på alternativ.

Håll på och skyffla snö, skrapa era bilrutor, och elda kaminerna för fullt. Jag fick nog av eländet.
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Joseph McCarthy on Thu 16 Feb - 7:19

Ådärkomdenja wrote: Om du åsyftar mig, så är jag inte det minsta "stolt" över att bo i Norden. Sjuklövern har förrått Sverige, halv-Blattistan vore en rimligare beteckning på f d Svea Rike.

Och, eftersom vi är i vädertråden, så har jag aldrig gjort nån hemlighet av att jag hatar svenskt vinterväder, världens sämsta klimat imho. Övriga jönskommentarer om 'bajsbruna'.. etc, lämnar jag därhän, det är för låg nivå. Fundera istället på varför hundratusentals svenskar årligen jagar charterresor till sol och värme. Jag har parkerat mig i den miljön permanent. F ö i det land som toppar turistströmmarna sedan 2010 och därefter, och där det saknas både fästingar och 'pösmunkiga' vikingar, som påstår sig gilla livsfientliga väderförhållanden. Det måste givetvis även en sibirier säga, i brist på alternativ.

Håll på och skyffla snö, skrapa era bilrutor, och elda kaminerna för fullt. Jag fick nog av eländet.

Nja.. jag åsyftade väl ingen särskild.. kan bara bli lite trött på att det alltid gnälls på vädret i Sverige, trots att vi har fyra underbara årstider, var och en med sin charm och sina fördelar (och naturligtvis också nackdelar). Och när man samtidigt gnäller på kylan och dåligt väder å ena sidan och mörkhyade människor från stekheta ökenländer å andra sidan så känns det lite motsägelsefullt. Jag har inte så stor koll på hur den nationella rörelsen ser ut idag, ska tilläggas, men på 90-talet när jag var tonåring var det ett evigt upprepande om den ariska, vita rasen och hur viktigt det var att bevara den. Jargongen har ju blivit betydligt mer sofistikerad nu på 2000-talet med Sverigedemokraternas intåg i politiken och alla andra nationella partiers och rörelsers ambition att ha en ytterst seriös fasad utåt. Men Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti m.fl. understryker ju fortfarande hur viktigt det är att Sverige skall tillhöra svenskar i första hand.

Joseph McCarthy

Poäng : 2055

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 27 Feb - 17:08

Har lagt upp en ny sajt, 'Vinterhatarföreningen'.

Har fått många påstötningar, eftersom många vill skriva av sig om det svenska skitvädret,
inkl hur illa myndigheter, vägverket, SJ, kommuner m fl hanterar eländet.

Sajten är i sin linda, så hav förtröstan. Jag kommer att koppla en blogg till sidan, när tiden
så medger.

http://users11.jabry.com/Vinterhatarforeningen/index.html
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 25 Jun - 19:12

Muhahahahahaha.... ;)

Nu slås regnväderrekord i världens sämsta vädernation, Sverige.

Sedan mätningarna startade för 111 år sedan, så har det inte regnat så
mycket som denna juni. Och Fjollträsk är med i regnligan, glädjande för
detta träskområde.

Charterbranschen är överhopad av desperata svenskar som vill ha några
veckors sommar, med bad och sol. Välkomna till Turkiet, säger jag. Tummen upp

Last edited by Ådärkomdenja on Sat 30 Jun - 16:15; edited 1 time in total
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 25 Jun - 20:12

Ådärkomdenja wrote:Muhahahahahaha.... ;)

Nu slås regnväderrekord i världens sämsta vädernation, Sverige.

Sedan mätningarna startade för 111 år sedan, så har det inte regnat så
mycket som denna juni. Och Fjollträsk är med i regnligan, glädjande för
detta träskområde.

Charterbranschen är överhopad av desperata svenskar som vill ha några
veckors sommar, med bad och sol. Välkomna till Turkiet, säger jag. Tummen upp

Nej tack! Jag gillar varken svettiga turkar, mohammedaner eller hetta, så jag stannar gladeligen kvar och hoppas innerligt att resten av sommaren blir lika lagom sval som hittills. Det behöver naturligtvis inte nödvändigtvis regna hela tiden förstås. Beträffande mohammedaner så behöver man knappast resa nånstans för att se dom. Dom finns överallt här. Måtte jorden gå under i december så man slipper både mohammedaner och det här dårhuset! w00t
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 9 Jul - 19:32

Det är nytt manetrekord på svenska västkusten. Blåmaneter, brännmaneter,
bad nästan uteslutet i havet. Undra på att folk dammsuger resesajterna för att
komma till drägligt semesterklimat söderöver. Dessutom översvämningar av
katastrofformat i Småland.

Sverige har ett värdelöst klimat, no doubt.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 9 Jul - 19:57

Ådärkomdenja wrote:Det är nytt manetrekord på svenska västkusten. Blåmaneter, brännmaneter,
bad nästan uteslutet i havet. Undra på att folk dammsuger resesajterna för att
komma till drägligt semesterklimat söderöver. Dessutom översvämningar av
katastrofformat i Småland.

Sverige har ett värdelöst klimat, no doubt.

Sant att vi har haft en dålig sommar i år, det går inte att komma ifrån. Men detta har i sin tur förmodligen att göra med chemtrails. Synd att vår chemtrails-expert nyligen åkte på semester, så den diskussionen får väl ligga på is några veckor till.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 20 Jul - 18:59

Och nu kommer den första snön:

"Växlande molnighet och i fjällen lokala
regnskurar, i högre terräng även inslag
av snö
."

texttv/SMHI källa

Tummen ner :( Vet ej :/
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 20 Jul - 20:38

Längtar redan efter den första snön här nere i Skåne. Länge leve den svenska vintern!! Ja w00t Klockrent
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 21 Jul - 19:33

Robin Shadowes wrote:Längtar redan efter den första snön här nere i Skåne. Länge leve den svenska vintern!! Ja w00t Klockrent

Ja fy fan för denna kvava pissvärme.
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 29 Oct - 16:34

"Varning för fortsatt snöfall"

- Ett kraftigt snöfall har i dag drabbat
stora delar av Mellansverige, med
många trafikolyckor som följd, och
SMHI varnar nu för fortsatt snöfall.

En klass 1-varning, där det för vissa
områdent talas om upp till 20 cm snö,
har utfärdats för Värmland, Dalarna,
Gästrikland och Hälsingland samt vissa
angränsande områden.

texttv källa
Muhahahaha... skitväderterror redan i slutet oktober.

Tog ett dopp i havet idag, ca 24 graders C vattentemperatur.
Sen fick solen göra sitt, för att man skulle må som en prins
på beachen. :)
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 29 Oct - 18:40

Ja idag har det varit vinterkyla, blåst och regn. Fy fan! man inser varför berikarna åker hemmåt såhär års.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 29 Oct - 18:46

Här ser vi i alla fall fram emot den stränga fimbulvintern med massor av vitt puder drösandes ned från skyarna. Det är detta klimat vi är skapade för och det är därför vi har så ljus pigmentering och tacka gud för det. Vem hade velat vara född som nogger? Nej Tänkte väl det! Låt dom mörka raserna gå under i blod och lidande. Länge leve det monovita samhället! Ja lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 29 Oct - 19:21

Robin Shadowes wrote:Här ser vi i alla fall fram emot den stränga fimbulvintern med massor av vitt puder drösandes ned från skyarna. Det är detta klimat vi är skapade för och det är därför vi har så ljus pigmentering och tacka gud för det. Vem hade velat vara född som nogger? Nej Tänkte väl det! Låt dom mörka raserna gå under i blod och lidande. Länge leve det monovita samhället! Ja lol

Tyvärr är snö en bristvara i Skåne, is och slask klarar jag mig utan. Jag gillar snö, jag avskyr resten vintern har med sig.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 30 Oct - 6:40

Inte för att jag älskar vintern som sådan men i dagens Sverige är en mycket kall och snörik vinter att hoppas på. Märkligt nog försvinner stora delar av de "arbetande pensionsräddarna" in i sina hålor och luften går att andas igen. Sommaren i Sverige är olidlig och då är det inte vädret som är problemet.

Alfamale

Poäng : 2690

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 30 Oct - 8:39

Alfamale wrote:Inte för att jag älskar vintern som sådan men i dagens Sverige är en mycket kall och snörik vinter att hoppas på. Märkligt nog försvinner stora delar av de "arbetande pensionsräddarna" in i sina hålor och luften går att andas igen. Sommaren i Sverige är olidlig och då är det inte vädret som är problemet.

Jag är faktiskt glad för att årets sommar inte var lika bra som föregående somrar, mycket regn och lite småkyligt. Brukar cykla ner åt Borstahusen några gånger per sommar. Detta året slapp jag den annars obligatoriska stanken av bränd ull. lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 6 Dec - 7:07

Minus 10-15 C i Svedala, och snövarning utfärdad.... muhahahaha. :(
Jag har +20 här, och ordet snö finns inte i kinesiska alfabetet, iaf inte i dom södra trakterna (hoppas jag) :D

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 6 Dec - 7:55

Ådärkomdenja wrote:Minus 10-15 C i Svedala, och snövarning utfärdad.... muhahahaha. :(
Jag har +20 här, och ordet snö finns inte i kinesiska alfabetet, iaf inte i dom södra trakterna (hoppas jag) :D

Hafver du relokerat från dom svettiga turkarnas land till dom snedögda gulingarnas? Sett till Ricky än? lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 6 Dec - 10:45

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:Minus 10-15 C i Svedala, och snövarning utfärdad.... muhahahaha. :(

Hafver du relokerat från dom svettiga turkarnas land till dom snedögda gulingarnas? Sett till Ricky än? lol

Yes, jag drog iväg österut, har valt Hong Kong, har mångårig erfarenhet via affärsbesök i både Kina och HK. En världsmetropol som få andra kan mäta sig med. Alanya numera ett investeringobjekt, som får stå på tillväxt t v. Jag umgås mest med expat-aussies, skottar, några amerikaner, alla har vänt ryggen åt sina ex-hemländer. Och om vi snackar om tillgång till tjejer, så är HK ett paradis, tro mig... Tummen upp

Vädermässigt i subtropiska bältet, ungefär som södra Turkiet, kanske ngt varmare.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 6 Dec - 19:47

Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:

Yes, jag drog iväg österut, har valt Hong Kong, har mångårig erfarenhet via affärsbesök i både Kina och HK. En världsmetropol som få andra kan mäta sig med. Alanya numera ett investeringobjekt, som får stå på tillväxt t v. Jag umgås mest med expat-aussies, skottar, några amerikaner, alla har vänt ryggen åt sina ex-hemländer. Och om vi snackar om tillgång till tjejer, så är HK ett paradis, tro mig... Tummen upp

Vädermässigt i subtropiska bältet, ungefär som södra Turkiet, kanske ngt varmare.

Aha, då förstår jag varför det varit lugnt på kommentarsfronten ett längre tag.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 6 Dec - 22:44

Ricky hade nog blivit grön av avund om han läste här, om han inte redan är där vill säga. lol
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 7 Dec - 15:09

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:

Aha, då förstår jag varför det varit lugnt på kommentarsfronten ett längre tag.

Precis så. Att fixa en lägenhet här i HK är inte gjort i en handvändning, världens mest överhettade fastighets- och bostadsmarknad. Tre veckor på olika hotell, innan jag hade turen att dra en vinstlott, kostade en slant men what the fuck, det ingick i planen och jag kom ut som vinnare. Jag kommer aldrig att släppa min närvaro här, Alanya Turkiet är inte i närheten av Hong Kong, i alla avseenden, inte bara det geografiska avståndet. Man måste vara här för att uppleva och förstå vilket ställe det är, believe me. Jag har varit tillfällig besökare i HK sedan 2007, normalt två ggr om året, så jag gav mig inte iväg på chans, har alltid haft en vurm för Hong Kong. Att bara ta en promenad och se alla läckra brudar är nästan för mycket, jag gillar asiatiskor sedan åratal, men likafullt är det osannolikt lockande, särskilt som vissa av dom är lättillgängliga, när man lärt sig spelreglerna.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Dec - 17:25

Jag antar att de går efter en fet portmonnä.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 7 Dec - 19:08

kapten havoc wrote:Jag antar att de går efter en fet portmonnä.

Gulingarna gillar inte Tom Peng Pung. Nej lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Dec - 21:55

Robin Shadowes wrote:

Haha!, den var bra. Gulingar gillar bara Tung Peng Pung.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 8 Dec - 10:33

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:

Sådana historier var vanliga när vi var barn på skolgårdarna. Kommer inte ihåg så många namn längre men kan nog klämma fram Englands sämsta rally-förare Tom Tank och Finlands sämste boxare Rantaruntiringen. lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 8 Dec - 11:05

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:

Sådana historier var vanliga när vi var barn på skolgårdarna. Kommer inte ihåg så många namn längre men kan nog klämma fram Englands sämsta rally-förare Tom Tank och Finlands sämste boxare Rantaruntiringen. lol

Ja stackars ungar som går miste om historier som, när en neger får bära kniv. lol!

Nåväl ska väl återgå till ämnet idag har den förbannade isen kommit den jag hatar mest av allt. Snöplogarna gör ju bara eländet värre.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 10 Dec - 12:46

"Nytt snöoväder drar in över södra Sverige"

- Klass 2-varning utfärdas Kommande dygn drar ett snöoväder in över Sydsverige och det varnas för omfattande problem i trafiken, inställda tåg och bussar och konsekvenser för andra viktiga samhällsfunktioner.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/annu-ett-snokaos-i-sydsverige
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 20 Dec - 8:08

Från att skiten helt hade töat bort är nu marken helt täckt av det förbannade djävulspudret igen här nere i Skåne. arg w00t
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 20 Dec - 10:24

Robin Shadowes wrote:Från att skiten helt hade töat bort är nu marken helt täckt av det förbannade djävulspudret igen här nere i Skåne. arg w00t
Borgar för en vit jul, som så många älskar i Svedala, trots eländeseffekterna på köpet.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 20 Dec - 19:43

Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:Från att skiten helt hade töat bort är nu marken helt täckt av det förbannade djävulspudret igen här nere i Skåne. arg w00t
Borgar för en vit jul, som så många älskar i Svedala, trots eländeseffekterna på köpet.

Själv får du väl njuta av en gul jul då. lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 27 Dec - 6:26

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Själv får du väl njuta av en gul jul då. lol
Fyndigt, och det har jag gjort också. Investerade t o m i en plastgran, modell mindre (grön, inte gul). :D

Här är det ca 20+ just nu, och det känns helt Ok, när man läser följande på Svt Texttv:

"SMHI: Klass 1-varning för Svealand"

Inför torsdagen har SMHI utfärdat en
klass 1-varning för större delen av
Svealand samt nordvästra Götaland.
Vädret väntas successivt klarna upp
västerifrån, med risk för ishalka som
följd.

Halt väglag bidrog till en rad trafik-
olyckor i Värmland på annandags-
kvällen. Flera personer fick föras
till sjukhus, men ingen av dem var
allvarligt skadad, enligt polisen.

Ett tiotal olyckor rapporterades under
kvällen. Flera av dem var krockar med
vilda djur.

God fortsättning får jag passa på att framföra, samt
givetvis att Skåne skonas, det är ju bedrövligt att eländet
härjar så långt söderut i Svedala.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

God fortsättning...

Post  Ådärkomdenja on Wed 8 Jan - 4:21

... tillönskas alla. Befinner mig i Hong Kong, i skrivande stund +20 C, vilket upplevs som lite mer, då luftfuktigheten bidrar. Har förstått att Sverige haft en mild vinter hittills, medan Nordamerika drabbats å det värsta, oförberedda som dom alltid är, så innebär det dödsoffer, och en helvetes massa trassel, kommunikationssystemen brakar ihop mm elände, som vinter oftast innebär.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top