Missar vi något?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Missar vi något?

Post  Dunkelman on Tue 3 Jan - 0:05

Stundom kommer jag i besittning av känslan att musliminvandringen är en avledningsmanöver på samma vis som när någon spiller senap på axeln för att kunna sno plånboken av mig utan att jag fattar ett skit. Vi blir kanske så irritererade och egocentriskt snäva i vårt synfält, när vi ser hur
Sverige fylls på med muslimer, att vi missar helheten. Vi tragglar på om invandringen och missar det stora schackdraget som globallisterna är på väg att genomföra, vilket kan bli något mycket värre en dagens invandringsproblem. Om bankirerna vill suga ut de europeiska länderna och sätta dem i en ohållbar skuldsituation, för att senare ta över makten, är invandringen ett perfekt vapen.

Jag tror att NWO snart kan stå innanför dörren - om vi inte vaknar - och då är det bankirerna som kommer att ta den totala makten över nästan hela världen, genom en världsregering.

Är det svårare att väcka folk i den frågan än i invandringsfrågan?
Dunkelman

Poäng : 3231

Back to top Go down

Re: Missar vi något?

Post  Ådärkomdenja on Tue 3 Jan - 3:17

Intressant frågeställning, jag skall tänka till innan reflektion kommer.

Men, Dunkelman, byt för f*n avatar. Du framstår som ett super~mongo,
och det är väl inte din rätta identitet. Ursäkta rådet, men jag fixar inte
din bild, och det påverkar mig på nåt konstigt sätt i negativ riktning.

Snälla... jag ber allra ödmjukast, med full respekt. Byt!
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 3 Jan - 8:03

Byt till Måna Muslim så vi får tillfälle till att reta oss på henne igen.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 3 Jan - 8:54

Robin Shadowes wrote: Byt till Måna Muslim så vi får tillfälle till att reta oss på henne igen.

Meningen med avataren var just den starkt negativa inverkan den har.
Visst är han vidrig, men det är många av våra fiender också….
Jag har funderat på att byta ut den lille psykopaten, när tiden är mogen… :)
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 3 Jan - 20:50

Ådärkomdenja wrote:Intressant frågeställning, jag skall tänka till innan reflektion kommer. Men, Dunkelman, byt för f*n avatar. Du framstår som ett super~mongo, och det är väl inte din rätta identitet. Ursäkta rådet, men jag fixar inte din bild, och det påverkar mig på nåt konstigt sätt i negativ riktning. Snälla... jag ber allra ödmjukast, med full respekt. Byt!
Bättre så? Stackars liten, jag vill ju inte att du ska må dåligt av min avatar.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  медведь on Fri 6 Jan - 14:30

En stor mängd muslimska invandrare i de flesta europeiska länderna leder till en kraftigt försämrad ekonomi. Det är inte någon slump att det är just muslimer vi tar in i Europa och inte t.ex. en massa asiater. Lägg även märket till att vi tar in alla som knackar på dörren och inte bara de utbildade som man gör i t.ex. Kanada.

Den muslimska kulturen är så långt ifrån den västerländska europeiska man kan komma. Blandar man dessa två så uppstår stora motsättningar i samhället, folket blir splittrat och känslan av samhörighet bryts sakta ner tills den slutligen försvinner. Perfekt om man strävar efter att avskaffa välfärden och kraftigt förämra ekonomin.

De svenska politikerna gör säkert detta för att de tror att dom gör någonting bra, att dom hjälper folk och gör Sverige till ett bättre land. Detta är troligtvis något som styrs uppifrån från betydligt högre krafter än de svenska politikerna, dessa lurar de svenska politikerna som sedan omedvetet lurar sitt eget folk.

Att politikerna idag väljer att fortsätta på samma spår fastän det visat sig vara destruktivt beror endast på att det är deras egon som styr. Många människor har svårt att erkänna misstag och brister hos sig själva, detta tycks vara extra kraftigt överrepresenterat hos politiker då dom har en tendens att bli maktberusade och höja sig själva till skyarna.

Det är inte allt för ovanligt att politiker hellre offrar sitt lands välfärd och sitt eget folk än att faktiskt erkänna att dom har gjort fel, när erkände till exempel de svenska politikerna sina egna brister senast? Det som sker nu är inget annat än det som Hitler gjorde i Tyskland efter första världskriget fast i mycket större skala.

När ekonomin har sabbats tillräckligt mycket i de europeiska länderna så kommer plötsligen "räddningen" att komma som självklart innebär att länderna ska slås ihop till ett. Detta kommer ske som så att varje kontinent först blir till ett land, sedan slås dessa kontinenter samman till ett enda stort. Om dom kommer lyckas eller inte är en anna femma men historien visar tydligt att risken är stor att dom kommer att göra det.

Att ta över makten i ett land genom att kraftigt försämra levnadsförhållandena för att sedan träda fram som "räddaren i nöden" och skylla på en annan är en klassisk taktik som använts i alla tider. Strävan efter att ta över världen och skapa en världsmakt har också funnits i alla tider, två färska exempel är Nazityskland och Sovjetunionen.

Genom att studera det förflutna kan man se vad som komma skall, det tragiska är dock att det är få som gör detta och över huvud taget lär sig av sina misstag, än mindre andras. Det är alltid samma problem som återkommer fast i lite olika former, så fort människorna har glömt dom så kommer dom plötsligt igen.

медведь

Poäng : 2134

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 6 Jan - 17:59

Tack, Ryska Björnen, för ditt svar. Man kan hoppas att de svenska politikernas agerande allenast beror på att de är korkade, naiva och självgoda världsförbättrare, men jag tror ej att det förhåller sig på det viset. Många, men långtifrån alla är omedvetna om att de skadar Sverige med sitt politiska förfarande. Det skulle inte förvåna mig om de är korrupta och pressade till att spela samma melodi som de högre makthavarna. Jag kommer ihåg när Soros spekulerade mot den svenska kronan i början på 90-talet och hur den svenska regeringen blottställdes i sin maktlöshet. I övrigt håller jag med dig i det du skriver.
De svenska politikerna gör säkert detta för att de tror att dom gör någonting bra, att dom hjälper folk och gör Sverige till ett bättre land. Detta är troligtvis något som styrs uppifrån från betydligt högre krafter än de svenska politikerna, dessa lurar de svenska politikerna som sedan omedvetet lurar sitt eget folk.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  RL on Fri 6 Jan - 18:30

Dunkelman wrote:
Ådärkomdenja wrote:Intressant frågeställning, jag skall tänka till innan reflektion kommer. Men, Dunkelman, byt för f*n avatar. Du framstår som ett super~mongo, och det är väl inte din rätta identitet. Ursäkta rådet, men jag fixar inte din bild, och det påverkar mig på nåt konstigt sätt i negativ riktning. Snälla... jag ber allra ödmjukast, med full respekt. Byt!

Jag tycker den gamla avataren var bättre ...denna ser ju mer ut som en variant på en batikhäxa :(
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3042

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 6 Jan - 18:46

Jag tycker Dunkis ska ha Bengt Westerberg, båda hederskvinna och man på samma gång!
Det är svårslaget.

-----

Inom Politiken har det ju ofta varit så att när man kommer högt upp så brukar man bli "bjuden på" diverse sexuella fester, gärna med underåriga, har man sedan hållhakar så kan karriären saboteras snabbt och effektivt.

Annars om en politiker har barn så är det inte direkt svårt att hota de till lydnad, Reinfeldt t.ex. har tre barn.
Vore inte svårt att få honom att göra som man vill om man tillhör en mäktig organisation, hans skitungar är ju t.o.m. helt obevakade så ena ungen är ungdomsgangster redan.

Eller så lyfter man upp folk som villigt går med på agendan (enklaste och bästa sättet). Vi kan ju se Moderaternas transformering från mörkblått till rosa parti, där kan vi se hur man byter ut och lyfter upp globalisterna som krälat runt i partiet. Sedan får man vidöppna gränser och samarbete med Vattenmelonerna osv.

Vill man sedan lägga in en spirituell aspekt så har vi ju där folk blir besatta som alternativ.

Men jag tror huvudorsaken är mammonism, folk som vill tjäna pengar folk som älskar pengar, folk som älskar pengar kan man få att göra vad som helst för rätt summa. En äkta hormentalitet, den är ju närmast härskande bland svenska politiker. Finns inte många idealister längre.
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3781

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 6 Jan - 18:53

RL wrote:
Dunkelman wrote:

Jag tycker den gamla avataren var bättre ...denna ser ju mer ut som en variant på en batikhäxa :(

Det var akut förändring som måste till för att inte tära på Ådärkomdenja´s livskraft.. :D
Hon får gå an tillsvidare. Jag jobbar envetet vidare på att hitta en ersättare..
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 6 Jan - 19:05

Dunkelman wrote:
RL wrote:
Dunkelman wrote:

Det var akut förändring som måste till för att inte tära på Ådärkomdenja´s livskraft.. :D
Hon får gå an tillsvidare. Jag jobbar envetet vidare på att hitta en ersättare..

Det finns bara ett svar: BENGT

Åkomdärja kommer då bli aggressiv och skriva många arga inlägg. :D
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 6 Jan - 19:13

Det gick väl snabbt?
Man måste förnya sig, här i tillvaron..
Dunkelman

Back to top Go down

Post  RL on Fri 6 Jan - 19:22

Dunkelman wrote:Det gick väl snabbt?
Man måste förnya sig, här i tillvaron..

Haha ...nästan lite som när Hincha hade sin "Jerzy-avatar" :D
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 6 Jan - 19:30

Stratiotes Iesous C wrote:Jag tycker Dunkis ska ha Bengt Westerberg, båda hederskvinna och man på samma gång!
Det är svårslaget.

-----

Inom Politiken har det ju ofta varit så att när man kommer högt upp så brukar man bli "bjuden på" diverse sexuella fester, gärna med underåriga, har man sedan hållhakar så kan karriären saboteras snabbt och effektivt.

Annars om en politiker har barn så är det inte direkt svårt att hota de till lydnad, Reinfeldt t.ex. har tre barn.
Vore inte svårt att få honom att göra som man vill om man tillhör en mäktig organisation, hans skitungar är ju t.o.m. helt obevakade så ena ungen är ungdomsgangster redan.

Eller så lyfter man upp folk som villigt går med på agendan (enklaste och bästa sättet). Vi kan ju se Moderaternas transformering från mörkblått till rosa parti, där kan vi se hur man byter ut och lyfter upp globalisterna som krälat runt i partiet. Sedan får man vidöppna gränser och samarbete med Vattenmelonerna osv.

Vill man sedan lägga in en spirituell aspekt så har vi ju där folk blir besatta som alternativ.

Men jag tror huvudorsaken är mammonism, folk som vill tjäna pengar folk som älskar pengar, folk som älskar pengar kan man få att göra vad som helst för rätt summa. En äkta hormentalitet, den är ju närmast härskande bland svenska politiker. Finns inte många idealister längre.

Jag tror även attt det finns människor som inte bryr sig ett dyft om pengar, därför att dom redan har gott om sådant. Vad dom eftersträvar är ren rå makt. Att kunna bestämma över liv och död, ända ner till mikro-nivå om vem som skall leva och vem som skall dö. Vilka nationer som som skall gå under eller inte. Att ha denna absoluta makt är vad som får deras klockor att ticka. En del är säkert så sjuka att dom tycker om att tortera människor till döds och njuter av det. Dom är så rika och mäktiga att dom kan göra det och komma undan med det. Om det sedan beror på att dom är fullblods-psykopater eller besatta av demoner låter jag vara osagt.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 6 Jan - 19:41

Möjligt, men Henry Ford fick ju frågan när han tjänat en miljard eller om det var en miljon, vad han skulle göra nu, tjäna en till.
Penningar är en enorm drivkraft för många av dessa NWO-nissar.

Även för småpolitiker, bara titta på de slödder som öppnar "ensamkommande boenden", de säljer ut sitt land för ett par miljoner.
Förkastligt beteende.

Eller varför inte företag som Carema, rovkapitalister som tjänar pengar på mänskligt lidande, det är en sak att tjäna pengar men att tjäna pengar för att de inte vill minska vinsten så folk får lida... "Dööööh vi måste blidka aktieägarna, vi måste ha vinst" ehh häng ut de också.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 12 Jan - 19:54

En stadskupp genomfördes den 21 november 1985, av en liten grupp allierade makthavare, som omdanade den ekonomiska politiken i Sverige. Det var inte bara i Sverige detta skedde utan även i USA och i flera andra länder. Men vi håller oss till Sverige, för att inte röra till det. Riksbanken och Kjell Olof Feldt arbetade i lönndom och det svenska folket fick inget veta. Riksbankschefen menade att det var dags att avreglera. Avregleringen skapade en förutsättning för bankerna att skapa krediter som aldrig förr. Vi kommer väl alla ihåg hur det var på den tiden, innan nedgången i början på nittiotalet – glada tider… Banker lånar ut pengar som de inte har, elektroniska pengar (fiatpengar) som produceras så fort det skapas en skuld, men låntagaren betalar tillbaka lånet med ränta och riktiga pengar. Fattar man detta är det inte så svårt att begripa att det finns ett enormt intresse av den privatägda jätten FEDERALRESERV att skuldbelägga nationerna, så mycket det bara går…

Invandrande bidragstagare passar bra in i pusslet, tycker jag.

Money for nothing

En film om Sveriges okända statskupp.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 12 Jan - 20:30

Så om nu det stämmer, varför går inte de som är mot detta och är t.ex. amoraliska ateiser in och helt enkelt avrättar dessa bankchefer?
Tar över makten och ändrar tillbaka.

Jag menar hur många måste du skjuta av? 200? Det är inte många iaf. en välplacerad bomb eller en lurad självmordsbombare, vips så är problemet borta.
Det som är lite lustigt bland alla dessa, de vet precis vilka som är huvudet på ormen, men man väljer att inte skära huvudet av ormen?

Jag menar de flesta som tror på detta är ju inte Kristna och de som är Kristna är beordrade att inte mörda.
Men alla dessa 95-99% de har ju inga regler mot att mörda?

Känns mer som om det återigen är en dimridå lagd för att dölja det som verkligen sker.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 12 Jan - 20:39

Stratiotes Iesous C wrote:Så om nu det stämmer, varför går inte de som är mot detta och är t.ex. amoraliska ateiser in och helt enkelt avrättar dessa bankchefer?
Tar över makten och ändrar tillbaka.

Jag menar hur många måste du skjuta av? 200? Det är inte många iaf. en välplacerad bomb eller en lurad självmordsbombare, vips så är problemet borta.
Det som är lite lustigt bland alla dessa, de vet precis vilka som är huvudet på ormen, men man väljer att inte skära huvudet av ormen?

Jag menar de flesta som tror på detta är ju inte Kristna och de som är Kristna är beordrade att inte mörda.
Men alla dessa 95-99% de har ju inga regler mot att mörda?

Känns mer som om det återigen är en dimridå lagd för att dölja det som verkligen sker.

FR är den enda instansen som har rätten att skapa elektroniska pengar, och den är privatägd! Guldmyntfoten är för längesedan avreglerad, så de lånar ut pengar som de inte har och får tillbaks riktiga pengar eller värden – ett förbannat bra deal…
Det finns väl bara 5 - 6 länder som inte är i världsbankens klor, har jag för mig..

Det finns mer att läsa här:

http://uppenbar.info/uppenbar/rev/EU3.html#Anchor-Uppennbarelseboken-49575

http://carlg.org/rothschild.html
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 12 Jan - 20:59

Jo men varför går ingen och skjuter av dessa lirare och spränger kåken?
Vad kan du behöva för att lyckas? 10 man? Kan gå med bara en tung snubbe också, bygg en Breivik-dräkt (ni som läst manifestet vet vad jag menar) och *smack*

Ni som minns bankrånarna i North Hollywood med sina bepansrade dräkter som gick omkring som ett par Robocops och fick käka hur mycket bly som helst tills
någon polis kom på att "faan man kan ju skjuta de i fötterna där har de inget pansar" och gjorde så och stoppade dessa.

Men grejen är fortfarande, alla ylar och har sig men ingen verkar våga göra något mer än muhammadanerna.
Istället så springer samma lirare och massakrerar elever på skolor!?!?!?
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 12 Jan - 21:39

Stratiotes Iesous C wrote:Jo men varför går ingen och skjuter av dessa lirare och spränger kåken? Vad kan du behöva för att lyckas? 10 man? Kan gå med bara en tung snubbe också, bygg en Breivik-dräkt (ni som läst manifestet vet vad jag menar) och *smack* Ni som minns bankrånarna i North Hollywood med sina bepansrade dräkter som gick omkring som ett par Robocops och fick käka hur mycket bly som helst tills någon polis kom på att "faan man kan ju skjuta de i fötterna där har de inget pansar" och gjorde så och stoppade dessa. Men grejen är fortfarande, alla ylar och har sig men ingen verkar våga göra något mer än muhammadanerna. Istället så springer samma lirare och massakrerar elever på skolor!?!?!?
Dessa lirare är mästare på att ligga lågt och dessutom kontrollerar de, i det stora hela, all media som egentligen skulle ha satt strålkastaren på de giriga galningarna, om de inte vore ägda av de samma. Under historiens gång har de dragit igång ett och annat krig...när det ekonomiska pyramidspelet har varit i sin slutfas och då är det i regel oskyldiga som har skuldbelagts för att det hela gick åt skogen. Kommunister och andra vilseförda idioter har gladeligen avrättat överklassen/mellanklassen/kristna/judar och intellektuella som de har trott varit deras fiender. Bankireliten, de verkliga skurkarna, har alltid klarat sig och de har flitigt offrat underhuggare, t.o.m. stora delar av det egna folket för att lyckas med sina planer.. Det var bankirerna som beställde kommunismen, som ett verktyg för att plundra och ta över Ryssland och dess grannländer. Först i slutet på 1800-talet, sen 1905 och till sist 1917, då de slutligen lyckades. Det behövs några generationer för att de ska kunna köra sitt race en gång till. Folk måste glömma först… Jag anar att de är på gång, igen...

Last edited by Dunkelman on Fri 13 Jan - 7:21; edited 3 times in total
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Thu 12 Jan - 21:47

Jo men om man vet exakt vilka det är så är det väl bara smyga sig på de och skjuta av de.
För att ta t.ex. David Rockefeller, killen skruttar ju fram på gatorna i New York, du skulle kunna avrätta honom med halvmiss.

Frågan är om nu alla dessa lirare vet att det är så här, varför stoppar de inte dessa rakt av? Eller TROR man att det är så här men inte helt säkra att det är så och därmed inte gör något? Något knas är det ju.

Jag har iofs min egna teori och den involverar att de tillhör samma gäng och att de instinktivt vet att de tillhör samma gäng, det gäng som vi kallar the world.

John 15:19 If ye were of the world, the world would love his own: but because ye are not of the world, but I have chosen you out of the world, therefore the world hateth you.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 12 Jan - 22:02

Skolan fördärvad med flit

Charlotte Iserbyt:

The Miseducation of America
Datum: 2011-05-27 Längd: 01:14:41 Språk: Engelska

"Sammanfattning: Charlotte Thomson-Iserbyt, chef i det amerikanska utbildningsdepartementet under President Ronald Reagan, vittnar om hur den dolda makten (bl a genom Skull & Bones) med ingenjörsmässig noggrannhet förstörde skolväsendet i USA.. Läsare bekanta med den svenska skolan har inte svårt att se parallellerna till vad som skett i Sverige efter andra världskriget.."

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 13 Jan - 7:45

Stratiotes Iesous C wrote:Jo men om man vet exakt vilka det är så är det väl bara smyga sig på de och skjuta av de. För att ta t.ex. David Rockefeller, killen skruttar ju fram på gatorna i New York, du skulle kunna avrätta honom med halvmiss. Frågan är om nu alla dessa lirare vet att det är så här, varför stoppar de inte dessa rakt av? Eller TROR man att det är så här men inte helt säkra att det är så och därmed inte gör något? Något knas är det ju. Jag har iofs min egna teori och den involverar att de tillhör samma gäng och att de instinktivt vet att de tillhör samma gäng, det gäng som vi kallar the world. John 15:19 If ye were of the world, the world would love his own: but because ye are not of the world, but I have chosen you out of the world, therefore the world hateth you.
Menar du att det är Djävulens utvalda vi har att göra med? :twisted:
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Fri 13 Jan - 8:01

Givetvis, vem annars tror du kan samordna detta över alla kontinenter i alla folk på jorden?

Ephesians 6:12 For we wrestle not against flesh and blood, but against principalities, against powers, against the rulers of the darkness of this world, against spiritual wickedness in high places.

dessa bankirer och andra, det är som de uttrycker det i någon Hollywoodrulle, Meat Puppets, dvs. köttdockor.
Så även om vi skulle gå och skjuta av alla dessa, säg att man bombade ett G20 möte och slog ut alla dessa och bombade ett Bilderbergmöte så skulle dessa krafter genast resa upp nya gubbar.

Tittar vi sedna på alla dessa religioner, politiska organisationer, miljöorganisationer, lagorganisationer så söker de alla Oneness och de söker alla globalism.
Det var ju inte att de vaknade en dag allihopa och alla var "ja vi ska bli globalister", de får "inspiration".
Där har du även varför man pumpar in alla möjliga och omöjliga folk överallt, blandning för att uppnå Oneness.

Dessa rulers of the darkness of this world vet att gör de tvärtemot Gud i den här frågan så "vinner" de tror de, det här ju bara ett sätt att skilja agnarna från vetet, de som går med på den här idiotin är agnarna, the tares, medans de som blir kvar är vetet.

Detta skakande av världen, för att se vilka som fortsätter stå.

Ephesians 6:13 Wherefore take unto you the whole armour of God, that ye may be able to withstand in the evil day, and having done all, to stand.

Inga konstigheter, förutsatt att man ens erkänner att den spirituella världen existerar, de som inte gör det kommer aldrig heller klura ut det hela, då blir det judarna, muslimerna, kommunisterna eller vilken grupp man nu ogillar mest.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 13 Jan - 19:29

Varför det monetära systemet är åt helvete fel …

En bra framställning om av vad som är grunden till de flesta bekymren och
som måste ombesörjas, den privata kontrollen över nationella valutor!

Last edited by Dunkelman on Fri 13 Jan - 22:46; edited 1 time in total
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 13 Jan - 22:43

Detta skrevs i slutet på 1800-talet, stämmer rätt bra med det som sker idag

"Varje lån bevisar statens svaghet och oförståelse för statsrättigheterna. Lånen hänger som ett Damokles-svärd över regenterna, som istället för att ta temporära skatter av sina undersåtar vänder sig med utsträckt hand mot oss och begär allmosor av våra bankirer. De utländska lånen är blodiglar som inte på något sätt kan avlägsnas från statskroppen förrän de faller bort av sig själva eller staten själv kastar bort dem. Men gojim-staterna drar inte bort dem, utan anbringar hela tiden nya sådana, så att de oundvikligen går under av självåderlåtning. Lån - det betyder utgivande av statsväxlar innehållande förbindelse att betala en viss procent i proportion till det lånade kapitalet. Om lånet betalas med 5% så betalar staten efter tjugo år i onödan en procebtsumma som är lika stor som det upptagna lånet; under fyrtio års tid betalas den dubbla summan, under sextio år den tredubbla och skulden förblir fortfarande samma obetäckta skuld.

Av denna beräkning framgår det klart, att staten vid allmän beskattning tar de sista slantarna av de arma skattebetalarna för att betala de utländska kapitalister hos vilka de tagit lånen istället för att spara dessa slantar för sina behov utan att därtill betala ränta.

Så länge som lånen hölls sig inom riket överförde gojerna bara pengarna från den fattiges till den rikes ficka, men då vi mutade dem, vilket var nödvändigt, att föra över lånen till de utländska marknaderna, strömmade alla staternas rikedomar in i våra kassor och alla gojer började betala oss undersåtlig tribut.

Om de regerande gojernas lättsinne i förhållande till regeringsaffärerna samt ministrarnas falhet eller andra styrandes okunnighet i finansfrågor har skuldsatt respektive länder i våra kassor med obetalbara skulder, så bör vi veta vilken möda och vilka summor detta har kostat oss!"
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 15 Jan - 9:51

Dunkelman wrote:Skolan fördärvad med flit Charlotte Iserbyt: The Miseducation of America Datum: 2011-05-27 Längd: 01:14:41 Språk: Engelska "Sammanfattning: Charlotte Thomson-Iserbyt, chef i det amerikanska utbildningsdepartementet under President Ronald Reagan, vittnar om hur den dolda makten (bl a genom Skull & Bones) med ingenjörsmässig noggrannhet förstörde skolväsendet i USA.. Läsare bekanta med den svenska skolan har inte svårt att se parallellerna till vad som skett i Sverige efter andra världskriget.."

Det är inte konstigt att det är så lätt att lura skjortan av det svenska folket.

”Som mer än en gång kunnat konstateras pågår ett konstant kampanjande för att få oss svenskar att inse, att vi inte existerar. Då blir det konsekvent att det inte ska finnas någon svensk kultur eller någon svensk historia.
Hur framgångsrik denna strävan varit vittnade igår TV4-programmet ”Vem vill bli miljonär?” om.
En fråga löd: ”Under vilket århundrade ägde det trettioåriga kriget rum?”.
De fyra svarsalternativen löd:
A. 1900-talet
B. 1600-talet
C. 1700-talet
D. 1800-talet.
Den kvinna som satt i svarandestolen visste inte.
Och heller inte publiken – bara en tredjedel gissade på 1600-talet.
Så jag kunde inte hålla mig – det fick blir denna nya kortfilm:”
http://janmilld.wordpress.com/2012/01/14/en-sverige-historia/
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 16 Jan - 9:37

Alliansregeringens hemliga plan på att tvångsansluta Sverige till Euron den 1 mars 2012.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 6 Feb - 14:51

"Goldman Sachs kräver ökad massinvandring till Sverige"

"Det har bara gått åtta månader sedan Erik Åsbrink anställdes som lobbyist och ”internationell rådgivare” av den judiska banken Goldman & Sachs. Redan nu kräver han ökad massinvandring i en artikel på DN Debatt.

”Vi ska fortsätta att ha en generös flyktingpolitik. Därutöver skulle en ökad arbetskraftsinvandring både ha ett ekonomiskt värde och bidra till att motverka föreställningar att invandrare lever på bidrag i stället för att arbeta”, skriver han bland annat.

Första meningen i artikeln lyder kort och kort: ”Större invandring.”

Erik Åsbrink var finansminister under Göran Persson och hans mor är judinna från Tyskland. I juli 2011 började han arbeta för Goldman & Sachs.

Goldman Sachs, världens mäktigaste bank, grundades i Amerika 1869 av den tysk-judiske invandraren Marcus Goldman. Idag menar seriösa kritiker att Goldman Sachs de facto styr hela världen.

Åsbrink bakom novemberrevolutionen

Det var Erik Åsbrink som låg bakom den så kallade novemberrevolutionen i Sverige, alltså beslutet att avreglera den svenska kreditmarknaden den 21 november 1985.

Nationalekonomen Lars Jonung har skrivit om novemberrevolutionen: ”Detta är den s.k novemberrevolutionen som markerar den mest genomgripande omläggningen av Riksbankens penningpolitiska strategi under hela efterkrigstiden.”

Beslutet att avreglera kreditmarknaden fattades formellt av Riksbanksfullmäktige Erik Åsbrink och kunde därför enligt reglerna ske utan inblandning av Sveriges riksdag eller regeringen.

Avregleringen följdes av en mycket kraftig ökning av bankernas utlåning. Detta anses, av vissa, vara en stor bidragande orsak till den fastighetsbubbla och ekonomiska överhettning som uppstod under slutet av 1980-talet.

Avregleringen har ibland beskrivits som ett misstag som starkt bidrog till den höga arbetslöshet och ekonomiska kris som Sverige gick igenom i början av 1990-talet.

Judar bakom massinvandringen

Det finns två förklaringar bakom den icke-europeiska massinvandringen till Europa och USA:

1. Inflytelserika judiska grupper som medvetet arbetat för en liberal invandringspolitik och tvingat igenom liberala invandringslagar i västerländska länder.

2. Den judiska Frankfurtskolan och kulturmarxismen som via sina kritiska teorier så som feminism, mångkulturalism, politisk korrekt etc. förvandlat vita människor och makthavare till slaviska mångkulturalister och invandringsförespråkare.

Trots att förklaringen till massinvandringen är rakt igenom judisk vägrar så kallade invandringskritiska partier som exempelvis Sverigedemokraterna, Dansk Folkeparti, Geert Wilders frihetsparti och tidningar som Avpixlat att ge denna förklaring, och är i stället extremt projudiska och prosionistiska. Dessa ”invandringskritiska” rörelser försvarar alltså och vill ge mer makt åt själva orsaken till massinvandringen."

http://www.nationell.nu/2012/02/06/goldman-sachs-kraver-mer-massinvandring-till-sverige/

Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 6 Feb - 20:34

Vem ska juden parasitera på sen när de lyckats utrota den vita rasen vilket faktiskt är fullt möjligt nu när vi är som svagast?
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 6 Feb - 22:51

kapten havoc wrote:Vem ska juden parasitera på sen när de lyckats utrota den vita rasen vilket faktiskt är fullt möjligt nu när vi är som svagast?

Dom 10% gojer som överlever är tänkta att bli deras slavar. Helt hjärnkontrollerade gojer med långt mycket lägre IQ än dom själva för att garantera att det inte blir några Spartacus-uppror.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 7 Feb - 6:45

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:Vem ska juden parasitera på sen när de lyckats utrota den vita rasen vilket faktiskt är fullt möjligt nu när vi är som svagast?

Dom 10% gojer som överlever är tänkta att bli deras slavar. Helt hjärnkontrollerade gojer med långt mycket lägre IQ än dom själva för att garantera att det inte blir några Spartacus-uppror.

Vilket ger en falsk trygghet. Det är bara att titta på afrika. Det är dom allra dummastre folken som är grymmast. Vill man få ett samhälle med obefíntlig fungerande grundservice, höga våldstal så ska man givetvis satsa på de mest korkade. Jag får det där med den konspirerande judiska folken, att inte gå ihop. I realiteten utrotar dom sig själva, permanent denna gång. Att det finns enskilda individer i mängder som vill döda västerläningar inom gruppen är väl tveklöst och det äcker i och för sig men att lejonparten skulle ha detta som gemensam sak finner jag osannolikt. Men fenomenet ska ju beskämpas men konspirationsteorierna kan vi ju lägga på sånt som är mer öppenbart så som miljöbluffen, invandringsbluffen, och alla EU idiotier mm.

Alfamale

Poäng : 2690

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 11 Feb - 16:15

Jag tror kineserna är jokern i leken. Är helt övertygad om att kineserna medvetet håller låg profil och iakttar försiktighet. De listiga kineserna vet att vita är korkade, lättmanipulerade och hjärntvättade av (judisk) media.

Min fråga är:

Hur kommer Kinas ekonomiska expansion att påverka judarnas makt i världen? Visst är vi vita en utrotningshotad art, och jag tror knappast att varken kineserna eller judarna kommer att sörja våran bortgång, men kommer kineserna att acceptera judarnas historieskrivning och världshegemoni, eller kommer kineserna att förlika sig med judarna när vi vita är borta?

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2615

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 11 Feb - 16:21

RickyEcholette wrote:Jag tror kineserna är jokern i leken. Är helt övertygad om att kineserna medvetet håller låg profil och iakttar försiktighet. De listiga kineserna vet att vita är korkade, lättmanipulerade och hjärntvättade av (judisk) media.

Min fråga är:

Hur kommer Kinas ekonomiska expansion att påverka judarnas makt i världen? Visst är vi vita en utrotningshotad art, och jag tror knappast att varken kineserna eller judarna kommer att sörja våran bortgång, men kommer kineserna att acceptera judarnas historieskrivning och världshegemoni, eller kommer kineserna att förlika sig med judarna när vi vita är borta?

Mvh

Dom kommer säkerligen sörja våra bidrag och storbröstade blondiner. Ja vi är så korkade att vi fortfarande ger bidrag till dessa länder.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 11 Feb - 16:40

kapten havoc wrote:
RickyEcholette wrote:Jag tror kineserna är jokern i leken. Är helt övertygad om att kineserna medvetet håller låg profil och iakttar försiktighet. De listiga kineserna vet att vita är korkade, lättmanipulerade och hjärntvättade av (judisk) media.

Min fråga är:

Mvh

Dom kommer säkerligen sörja våra bidrag och storbröstade blondiner. Ja vi är så korkade att vi fortfarande ger bidrag till dessa länder.

Jo, visst är det sanslöst att vi ger Kina 89 miljoner kr/år i bistånd, till ett land med ett av världens högsta IQ och som dessutom har ett avancerat rymdprogram som skjutit upp en man i rymden.

Men det intressanta är, kommer det uppstå en konflikt mellan kineserna och judarna i framtiden? Har själv svårt att tro att kineserna rakt av kommer att köpa deras patenträtt ang.historieskrivningen, å andra sidan har Kina närmat sig Israel under senare år, så jag tror snarare på förlikning, än på konfrontation.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 11 Feb - 18:18

RickyEcholette wrote:
kapten havoc wrote:

Min fråga är:

Mvh

Anledningen till deras höga IQ-snitt är ju för att endast de smarta och utbildade får göra dom. Tror knappast de där magra käppkineserna på landsbygden är några geni direkt. Jag kan ha fel men tror inte det. :monkey:

Jo, visst är det sanslöst att vi ger Kina 89 miljoner kr/år i bistånd, till ett land med ett av världens högsta IQ och som dessutom har ett avancerat rymdprogram som skjutit upp en man i rymden.

Men det intressanta är, kommer det uppstå en konflikt mellan kineserna och judarna i framtiden? Har själv svårt att tro att kineserna rakt av kommer att köpa deras patenträtt ang.historieskrivningen, å andra sidan har Kina närmat sig Israel under senare år, så jag tror snarare på förlikning, än på konfrontation.

Mvh
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 11 Feb - 20:55

kapten havoc wrote:
RickyEcholette wrote:
kapten havoc wrote:

Min fråga är:

Mvh

Anledningen till deras höga IQ-snitt är ju för att endast de smarta och utbildade får göra dom. Tror knappast de där magra käppkineserna på landsbygden är några geni direkt. Jag kan ha fel men tror inte det. :monkey:

Mvh

Nja, där har du faktiskt lite fel. Tatu Vanhanen sätter ju IQ på den kinesiska landsbygden till 100, vilket korresponderar till medel IQ för vita. Förvisso är det en uppskattning, men den har bekräftats av andra forskare, som visat att fattiga Hong Kong kineser snittar högre i IQ än vita medelklass britter.

Ja, något skumt är det med kineserna.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RL on Sat 11 Feb - 21:34

RickyEcholette wrote:Tatu Vanhanen sätter ju IQ på den kinesiska landsbygden till 100, vilket korresponderar till medel IQ för vita. Förvisso är det en uppskattning, men den har bekräftats av andra forskare, som visat att fattiga Hong Kong kineser snittar högre i IQ än vita medelklass britter.

Mvh

Detta med fattiga HK-kinesers höga IQ kan iofs innebära att flera faktorer än ren IQ står bakom civilisationernas avancemang.

En tilläggsteori kan vara hurvida ett folk/folkgrupp tillåter eller inte tillåter individuellt initiativtagande
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 11 Feb - 21:44

RL wrote:
RickyEcholette wrote:Tatu Vanhanen sätter ju IQ på den kinesiska landsbygden till 100, vilket korresponderar till medel IQ för vita. Förvisso är det en uppskattning, men den har bekräftats av andra forskare, som visat att fattiga Hong Kong kineser snittar högre i IQ än vita medelklass britter.

Mvh

Detta med fattiga HK-kinesers höga IQ kan iofs innebära att flera faktorer än ren IQ står bakom civilisationernas avancemang.

En tilläggsteori kan vara hurvida ett folk/folkgrupp tillåter eller inte tillåter individuellt initiativtagande

Även Mensa anser ju att det finns många andra faktorer än ren IQ som bygger en framgångsrik civilisation. En vit med ett lägre IQ än en kines kan mycket väl bli mer framgångsrik i livet, om den vite utnyttjar dem andra faktorerna väl, t.ex kreativitet, fantasi och mod. I kinesernas fall tror jag det länge har handlar om kulturell konservatism som hämmat kinas utveckling. Sedan tror jag också att människor med högt IQ också lätt blir lata, då de tidigt i livet blir understimulerade.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sun 12 Feb - 7:45

RickyEcholette wrote:

Ja det är något skumt är det med kineserna.

Mvh

Kineser må vara smarta men dom är extremt känslokalla, empatilösa och egotrippade. Slarviga, skitaktiga och har dålig förmåga att samarbeta om rätt motivation saknas. Dvs personlig vinning. Dom saknar alltså allt som vita människor utmärker sig med och liknar därmed negrerna i alla avseenden utom iq och arbetslust.
Hur det ska gå för självupptagna judar med med krav på silkesvantar i en värld styrd av kineser? Ja för det första kan deras företag läggas ner, medelkinesen skiter i Hollywood, guld, ädelstenar och banker och handlar sitt inom sin egna etniska grupp. Precis som judarna alltså. Resten kan dom se i dagens afrika. Kineser brys sig måttligt i vad negrer, vita eller någon annan tycker. Kineser gör som dom vill helt utan empati, ånger eller behov av bekräftelse. Har dom ett mål som är tillräckligt intressant så körs det ända in i kaklet.
Så vad judar inte inser är att i en värld utan vita styrd av kineser brinner Israel utan att en enda kines kommer med brandslang till hjälp. Och som vanligt går judarnas smarta ide om herravälde i baklås såsom alla andra fällor gjort i 2000 år och dom lär sig aldrig. NWO eller deras företrädare kommer ingen kines bry sig om...

Synd att det kommer krävas våra död innan dom inser det.

Alfamale

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 12 Feb - 14:46

Fast jag tycker vi vita bör bli mer egotrippade egentligen är vi det oxå men vi får ut något av att hjälpa folkslag som inte vill oss väl, den toleransen tror jag inte kineser har.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sun 12 Feb - 18:45

kapten havoc wrote:Fast jag tycker vi vita bör bli mer egotrippade egentligen är vi det oxå men vi får ut något av att hjälpa folkslag som inte vill oss väl, den toleransen tror jag inte kineser har.

Jo det är ju givet. Men svensson förstår inte hur märkligt sällsynt det är med empati och osjälviskhet. Utan vi i väst och då främst i norr är ju fostrade i tron att hjälpa folk är det rätta. Utan urskillning. Att ändra det synsättet tar nog minst en generation, under den tiden, som vi inte har, lär vi förlora.
Kineser har inte det problemet.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 12 Feb - 19:37

Alfamale wrote:
kapten havoc wrote:Fast jag tycker vi vita bör bli mer egotrippade egentligen är vi det oxå men vi får ut något av att hjälpa folkslag som inte vill oss väl, den toleransen tror jag inte kineser har.

Jo det är ju givet. Men svensson förstår inte hur märkligt sällsynt det är med empati och osjälviskhet. Utan vi i väst och då främst i norr är ju fostrade i tron att hjälpa folk är det rätta. Utan urskillning. Att ändra det synsättet tar nog minst en generation, under den tiden, som vi inte har, lär vi förlora.

Håller med. Har jobbat och vistats i Kina av och till under många år, så det stämmer. Å andra sidan kan man lägga till, att när en månadslön för en löneslav ligger på motsvarande en tusenlapp, för sju dagars arbete 12 hrs/dygn, så finns inte så mycket utrymme för att vara generös mot sin omvärld. Massor av fattiglappar kämpar dagligen för överlevnad, på en nivå som en svensk av idag inte har en susning om. Samtidigt som Kina idag har fler miljonärer idag, jämfört med USA, paradoxalt nog.

Sido~info: När man ser en ung kines med kulmage (sällsynt), så är det ett tecken på att vederbörande har lyckats. Oftast kör han flottaste BMW:n också, f ö. Kineser är generellt smärta och smala, när du ser en med kalaskula, så är det en medveten 'satsning'. Han vill exponera att han är rik, och det sker genom att medvetet prioritera en utspänd buk. Fick jag lära mig av den kinesiske agent/tolk som jag anlitade i affärssammanhang.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 12 Feb - 20:09

Det är ju även utbrett fenomen i Afrika där ledarna alltid är smällfeta det är status att vara fet när man bor i djunglen.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 12 Feb - 21:04

Ådärkomdenja wrote:
Alfamale wrote:

Håller med. Har jobbat och vistats i Kina av och till under många år, så det stämmer. Å andra sidan kan man lägga till, att när en månadslön för en löneslav ligger på motsvarande en tusenlapp, för sju dagars arbete 12 hrs/dygn, så finns inte så mycket utrymme för att vara generös mot sin omvärld. Massor av fattiglappar kämpar dagligen för överlevnad, på en nivå som en svensk av idag inte har en susning om. Samtidigt som Kina idag har fler miljonärer idag, jämfört med USA, paradoxalt nog.

Sido~info: När man ser en ung kines med kulmage (sällsynt), så är det ett tecken på att vederbörande har lyckats. Oftast kör han flottaste BMW:n också, f ö. Kineser är generellt smärta och smala, när du ser en med kalaskula, så är det en medveten 'satsning'. Han vill exponera att han är rik, och det sker genom att medvetet prioritera en utspänd buk. Fick jag lära mig av den kinesiske agent/tolk som jag anlitade i affärssammanhang.

Jag umgås tämligen mycket med kineser, och under min universitetsutbildning nästan varje dag. Jag upplever att kineser ofta kör med dubbla agendor, förvisso ingenting unikt för kineser. Judarna gör det också, för att inte tala om araberna. T.ex så kan kineser bli väldigt inställsamma om de inser att de kan vinna något på det, om de så småningom inser att de inte har det, så är det inte ovanligt att de säger upp bekantskapen. Kineser gör aldrig någonting filantropiskt, vilket är en av anledningarna till att de skapar sina egna Chinatown i US/Kan.

Sedan en fråga till "Ådärkomdenja" som bor i Orienten: Har du någon uppfattning om hur kineserna ser på Europas utveckling? Jag har fått höra att kineser i Orienten anser att Europa är på stark nedgång, är det någonting du också fått intryck av i ditt umgänge med kineser?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 12 Feb - 21:17

Lite ot, men inte riktigt. Jag såg igår ett reportage från Toronto ang.att Mats Sundin fått sin tröja förevigad i Torontos hockeyarena för lång och trogen tjänst. Nåväl, han hade skänkt 2 miljoner till medicinsk forskning till UoT. Givetvis ett utmärkt initiativ! Så borde fler göra. Men av bilderna från campus och vad jag kunde se var säkert 8 av 10 studenter av asiatisk/kinesiskt ursprung. Samma sak kan vi se på många tekniska och naturvetenskapliga utbildningar i Sverige. De asiatiska studenterna är vassa och ytterst kompetenta inget snack om den saken, det är inte det vi nu diskuterar! Jag har själv umgåtts med kinesiska toppstudenter, men min fråga är:

Är det verkligen bra att kineserna alltmer tar över våran forskning och utbildning, och hur kommer det att påverka etnosvenska studenters möjligheter till en utbildning och forskarkarriär i framtiden? Och kan vi verkligen vara säkra på att kineserna verkligen arbetar för nationen Sveriges bästa, eller ligger deras lojalitet hos Kina? Jag tror snarare på det senare än det förra alternativet.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 12 Feb - 21:36

Alfamale wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Kineser må vara smarta men dom är extremt känslokalla, empatilösa och egotrippade. Slarviga, skitaktiga och har dålig förmåga att samarbeta om rätt motivation saknas. Dvs personlig vinning. Dom saknar alltså allt som vita människor utmärker sig med och liknar därmed negrerna i alla avseenden utom iq och arbetslust.
Hur det ska gå för självupptagna judar med med krav på silkesvantar i en värld styrd av kineser? Ja för det första kan deras företag läggas ner, medelkinesen skiter i Hollywood, guld, ädelstenar och banker och handlar sitt inom sin egna etniska grupp. Precis som judarna alltså. Resten kan dom se i dagens afrika. Kineser brys sig måttligt i vad negrer, vita eller någon annan tycker. Kineser gör som dom vill helt utan empati, ånger eller behov av bekräftelse. Har dom ett mål som är tillräckligt intressant så körs det ända in i kaklet.
Så vad judar inte inser är att i en värld utan vita styrd av kineser brinner Israel utan att en enda kines kommer med brandslang till hjälp. Och som vanligt går judarnas smarta ide om herravälde i baklås såsom alla andra fällor gjort i 2000 år och dom lär sig aldrig. NWO eller deras företrädare kommer ingen kines bry sig om...

Om jag inte har helt fel så är väl "Sions Vises Protokoll" ganska så spridd i Japan, vilket är mycket märkligt då Japan knappt har några judar, och ett marginellt judiskt inflytande. Hur det står till i Kina vet jag inte, men jag tror inte att kineserna kommer att lägga sig platt för USA/Israel. Sedan är det väldigt intressant att Hu Jintao (Kinas ledare) för några veckor sedan stipulerade att det västliga/amerikanska inflytandet skall minska i kinesisk media, allt i syfte att stärka kinesisk kultur och minska Hollywoods inflytande, och vi vet ju alla vilka som styr Hollywood. Den här typen av kinesiskt handlande bekräftar i så fall "tesen" om att de inte kommer att vika sig för USA/Israel.

Mvh

Last edited by RickyEcholette on Mon 13 Feb - 23:36; edited 1 time in total

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 12 Feb - 23:42

Alfamale wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Jag tycker också vi skall vara uppmärksamma på kinesernas "intresse" av att bygga infrastruktur i Europa. De är ju väldigt "intresserade" i att investera i järnväg. Givetvis gör dem inte detta av altruistiska eller filantropiska skäl. Kanske är det så att de på detta sätt vill kunna säkra ett transportmedel för att kunna transportera vita europeer till Kina för att förslava oss där, jag vet i och för sig inte hur de tänker planera linjesträckningen i skrivande stund. Låter i dagsläget osannolikt, men sådant som idag låter osannolikt kan faktiskt i framtiden vara högst sannolikt, det vet sedan tidigare i historien. Kanske vill dem använda vita som gratis arbetskraft i kolgruvor i Kina i framtiden? Kanske blir vita slavar under kineserna i framtiden och vi tvingas dra deras rickshaws och putsa deras skor, precis som att svarta var slavar under vita för några hundra år sedan? Å andra sidan så rimmar ju den teorin illa, med teorin att de vill utrota oss. Nej, kineser är smarta och håller låg profil så därför är det svårt att utröna vad dem egentligen vill med oss vita.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 13 Feb - 3:28

RickyEcholette wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Alfamale wrote:

Jag umgås tämligen mycket med kineser, och under min universitetsutbildning nästan varje dag. Jag upplever att kineser ofta kör med dubbla agendor, förvisso ingenting unikt för kineser. Judarna gör det också, för att inte tala om araberna. T.ex så kan kineser bli väldigt inställsamma om de inser att de kan vinna något på det, om de så småningom inser att de inte har det, så är det inte ovanligt att de säger upp bekantskapen. Kineser gör aldrig någonting filantropiskt, vilket är en av anledningarna till att de skapar sina egna Chinatown i US/Kan.

Sedan en fråga till "Ådärkomdenja" som bor i Orienten: Har du någon uppfattning om hur kineserna ser på Europas utveckling? Jag har fått höra att kineser i Orienten anser att Europa är på stark nedgång, är det någonting du också fått intryck av i ditt umgänge med kineser?

Mvh

Kan inte bidra med så mycket, jag vistas i Turkiet, och har hittills inte sett en enda kines här. Några koreanska turister är det närmaste jag upplevt. Dom åren jag jobbade med/i Kina upplevde jag dom flesta kineser som tämligen halvkorkade, med europeiska mått mätt s a s. Dom var kopiatörer, ungefär som japanerna efter WW2. Men, man skall inte underskatta dom, givetvis finns en intelligentsia, fast dom är svåra att förstå sig på. Det sjuder iaf av aktivitet, och jag tror dom ser möjligheter, där européer idag mest verkar fastna i problemställningar av allehanda slag. Styrelseformen i Kina underlättar givetvis, det finns inga 'grekiska' problem, eller valutakriser, som euron av idag lider av. När jag ställde diverse intrikata frågor till min kinesiske agent, tittade han klurigt på mig, och sa... "allt är möjligt", och skrattade. Han kunde turerna, hade ett förflutet högt upp i partiväsendet, han fixade i stort sett allt man bad honom om, hur han bar sig åt vet jag faktiskt inte, men nyttig var han hursomhelst. Det som förenar Kina och Turkiet, är att folk måste göra rätt för sig, alternativt tigga eller lita på 'snälla släkten'. Ord som 'socialbidrag', 'a-kassa', 'försörjningsstöd' m fl existerar inte. Antingen fixar du tillvaron på egna meriter, eller blir dj*vligt mager och ämlig.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 13 Feb - 20:59

Ådärkomdenja wrote:
RickyEcholette wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Alfamale wrote:

Mvh

Kan inte bidra med så mycket, jag vistas i Turkiet, och har hittills inte sett en enda kines här. Några koreanska turister är det närmaste jag upplevt. Dom åren jag jobbade med/i Kina upplevde jag dom flesta kineser som tämligen halvkorkade, med europeiska mått mätt s a s. Dom var kopiatörer, ungefär som japanerna efter WW2. Men, man skall inte underskatta dom, givetvis finns en intelligentsia, fast dom är svåra att förstå sig på. Det sjuder iaf av aktivitet, och jag tror dom ser möjligheter, där européer idag mest verkar fastna i problemställningar av allehanda slag. Styrelseformen i Kina underlättar givetvis, det finns inga 'grekiska' problem, eller valutakriser, som euron av idag lider av. När jag ställde diverse intrikata frågor till min kinesiske agent, tittade han klurigt på mig, och sa... "allt är möjligt", och skrattade. Han kunde turerna, hade ett förflutet högt upp i partiväsendet, han fixade i stort sett allt man bad honom om, hur han bar sig åt vet jag faktiskt inte, men nyttig var han hursomhelst. Det som förenar Kina och Turkiet, är att folk måste göra rätt för sig, alternativt tigga eller lita på 'snälla släkten'. Ord som 'socialbidrag', 'a-kassa', 'försörjningsstöd' m fl existerar inte. Antingen fixar du tillvaron på egna meriter, eller blir dj*vligt mager och ämlig.

Apropå miljardärer, är inte den rikaste personen i Kina en kvinna, eller blev hon nedpetad från första platsen nyligen? Jag underskattar absolut icke kineser. Jag tror dem på lång sikt är farligare än araber/muslimer. Statsvetaren Samuel Huntington identifierade ju Kina som ett stort hot mot den västerländska civilisationen. Felet är att många västerlänningar har en naiv, ytlig och godtrogen syn på kineser. I mitt umgänge med kineser, och för all del andra asiater är jag alltid ödmjuk och artig, men samtidigt bestämd och agerar med pondus och ibland måste man visa lite auktoritet mot dem i vårat eget land iaf.

Efter att ha umgåtts mycket med kinesiska studenter (har haft kinesisk flickvän) så tror jag att Europa måste importera alltmer kompetens från Kina. Men med höga skatter och ett allt mer dekadent Sverige tror jag detta blir svårt. Kineser som jag talat med föredrar USA, Kanada, Australien, där har dem också fler bundsförvanter och t.o.m sina egna stadsdelar (Chinatowns).

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top