Efter Juholt?

View previous topic View next topic Go down

Efter Juholt?

Post  Axel on Sun 22 Jan - 23:02

Fördelen med S var stabilitet då de var pragmatiska att välja fritt vilka partier de skulle arbeta med. Det upphörde med Mona och Blockbildningen. Hon hade antagligen vunnit utan V och MP i släptåg. Hon kunde passa som vikarie nu till det finns en ny ledare. Där ser jag just nu bara Berit Andnor, Sven-Erik Ö, Repalu och Anders Lago.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2976

Back to top Go down

Re: Efter Juholt?

Post  Ådärkomdenja on Mon 23 Jan - 7:57

Imho finns bara ett namn, med nån slags status och klass - Thomas Bodström. Övriga drönare
är karriärpolitiker och snyltare, och det borde socialdummokraterna inse.

Eftersom snålhaggan Margot Wallström bestämt sig för att inte återinträda i politikens värld, hon
har av någon anledning varit en favorit för många inom det s k 'arbetarepartiet'.
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Axel on Tue 24 Jan - 1:21

En advokat borde passa ja men han har verkat för avtrubbad och splittrad pga av alla samtidiga jobb. Jag minns inget han skött riktigt bra.

Varför Margot skulle byta bort ett högt betalt slöare smörjobb är svårt att förstå.

Arbetarparti kan vara svårt när arbetena flyttar till Kina.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2976

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 24 Jan - 21:38

Axel wrote:En advokat borde passa ja men han har verkat för avtrubbad och splittrad pga av alla samtidiga jobb. Jag minns inget han skött riktigt bra.

Varför Margot skulle byta bort ett högt betalt slöare smörjobb är svårt att förstå.

Arbetarparti kan vara svårt när arbetena flyttar till Kina.

Arbetarpartiet kan gott flytta efter.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 24 Jan - 22:32

Ikväll kom uppgifter ut, att MälRIKA Usling.... f'låt, skall vara Ulrika Messing, är tillfrågad.
Fruntimret som drog sig tillbaka med en skattebetalad pension på 38.000:- per månad,
vid 38 års ålder. En "fin" figur att locka fram. I bedragarpartiet No #1, socialdummokraterna.

Så bra då, då kan den Fete_2, Mässlingen's make, Torsten Jansson, göra entré inom
rikspolitiken. Och sälja billiga t-shirts från Kina, med texten: 'Röd makt Mä(s)trar'. Beställda via
Expo, förslagsvis.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 25 Jan - 3:13

Ådärkomdenja wrote:Ikväll kom uppgifter ut, att MälRIKA Usling.... f'låt, skall vara Ulrika Messing, är tillfrågad.
Fruntimret som drog sig tillbaka med en skattebetalad pension på 38.000:- per månad,
vid 38 års ålder. En "fin" figur att locka fram. I bedragarpartiet No #1, socialdummokraterna.

Så bra då, då kan den Fete_2, Mässlingen's make, Torsten Jansson, göra entré inom
rikspolitiken. Och sälja billiga t-shirts från Kina, med texten: 'Röd makt Mä(s)trar'. Beställda via
Expo, förslagsvis.

Den jag tänker på är visserligen inte politiker men hon är batikhäxa lika mycket som Messing. Hon är istället så kallad kulturarbetare men det är lika kul att kasta om hennes namn. Nämligen Knullrika Utsson. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 25 Jan - 5:54

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:Ikväll kom uppgifter ut, att MälRIKA Usling.... f'låt, skall vara Ulrika Messing, är tillfrågad.

Expo, förslagsvis.

Den jag tänker på är visserligen inte politiker men hon är batikhäxa lika mycket som Messing. Hon är istället så kallad kulturarbetare men det är lika kul att kasta om hennes namn. Nämligen Knullrika Utsson. lol!

Hahahaha... ordvrängning är en konst jag ärvt från farsan, han var överj*vlig inom den 'konstarten'.

Exempel: "Gustaf VI Adolf " blev... "Gustaf den Adolfe Skättof".
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 25 Jan - 7:52

Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:

Expo, förslagsvis.

Hahahaha... ordvrängning är en konst jag ärvt från farsan, han var överj*vlig inom den 'konstarten'.

Exempel: "Gustaf VI Adolf " blev... "Gustaf den Adolfe Skättof".

Min far hade också en del sådana hyss för sig. Han gjorde om Musse Pigg till Pisse Mugg.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 25 Jan - 12:41

Kom på en till, som farsan vrängde till (rim!):

"Buffalo Bill", blev... "Billalo Buff". :)
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top