Intressant sida / Breivik tycks ha en fanclub

Post new topic   Reply to topic

View previous topic View next topic Go down

Intressant sida / Breivik tycks ha en fanclub

Post  Malmöbo on Tue 7 Feb - 2:04

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2499

Back to top Go down

Re: Intressant sida / Breivik tycks ha en fanclub

Post  Alfamale on Tue 7 Feb - 6:33

Han har sina poänger.

Alfamale

Poäng : 2774

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Tue 7 Feb - 23:47

Man kan fråga sig vad Breivik gjort, tänkt och funderat på som ANC och Nelson Mandela inte gjort.

Otäcka bilder
http://home.mweb.co.za/sa/savimbi/imagesterror.htm

"Terrorism did not stop when the ANC/Communist alliance officially ended its terror war. The former terrorists had been given South Africa, lock, stock and barrel, by a spineless De Klerk government, but their slogans 'Kill a Boer, kill a Farmer', and 'One Settler, One Bullet' were and are still being screamed out,"

"A beheaded victim of the notorious 'Church Street Bomb', 1983. How can the detonation of a car packed full of explosives, parked at peak hour traffic in Church Street, Pretoria, in the middle of thousands of unarmed and inocent civilians, both black and white, be classified as an "act of war"?"
http://home.mweb.co.za/sa/savimbi/images/tpp1.jpg

Malmöbo
08-hatare

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 12 Feb - 14:54

Vita människor är extremt självdestruktiva därför kan en psykopat som Nelson Mandela hyllas som hjälte därför har man försökt bygga upp Haitis infrastruktur trots att ön beboss av fientligt inställda kulörter osv. osv. Jag fattar inte varför vi är såhär.

Breivik är säkerligen frisk i skallen det är ett friskt agerande i en oerhört sjuk tid.
kapten havoc

Poäng : 2996

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Sun 12 Feb - 16:56

kapten havoc wrote:Vita människor är extremt självdestruktiva därför kan en psykopat som Nelson Mandela hyllas som hjälte därför har man försökt bygga upp Haitis infrastruktur trots att ön beboss av fientligt inställda kulörter osv. osv. Jag fattar inte varför vi är såhär.

Breivik är säkerligen frisk i skallen det är ett friskt agerande i en oerhört sjuk tid.
Det är du inte ensam om att inte förstå. Angående Breivik så är han definitivt mentalt frisk
Den planeringen och genomförandet var inte gärningar gjorda av en galning, dessutom lät
han sig fångas levande trots att han hade en god chans att komma undan.

svartekaptenen 2

Poäng : 2524

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 23 Mar - 15:09

"Islamister vittnar för Breivik"

- Två kända norska extrema islamister,
Arfan Bhatti och Mohyeldeen Mohammad,
har tackat ja till att ställa upp som
vittnen i den kommande
Breivikrättegången.

Det är Anders Behring Breiviks
advokater som kallat både dem samt
den mer kände extremisten mulla
Krekar att vittna till Breiviks
fördel. Det är inte klart om även
mulla Krekar tänker vittna.

Det handlar om att visa att Breivik
inte nödvändigtvis haft paranoida
föreställningar när han sagt att
muslimerna försöker ta över Europa.

källa texttv

Det lär inte vara svårt att bevisa. Kommer att
bli en intressant rättegång uppenbarligen, med
flera - till Pk-isters och invällarfanatikers oförställda
förtret - oväntade uppslag och en mer komplex bild än
dessa föreställt sig.
Ådärkomdenja

Poäng : 3657

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 23 Mar - 19:56

Breivik borde släppas på fri fot så att han kan avsluta jobbet han påbörjade. Bara min åsikt. Gråter inte en enda tår över ett gäng döda kulturmarxister. Good riddance som man säger. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3806

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 10 Apr - 15:41

Glädjande besked idag - Breivik har klassats som tillräknelig. Tidigare, närmast panikartade, försök att få honom klassad som sinnessjuk, har nu desavouerats. Vilken katastrof för vänstern och kulturberikningsmaffian: "Att en FRISK person begår dessa dåd, huuuuuur kan det vara möjligt, vi är ju de gooooda i samhället".

Jfr socialdemokraterna i Sverige, som genom alla tider förnekat faktum att ärkefyllot Christer Pettersson slaktade deras ikoniserade Olof Palme: "Det kan inte vara möjligt, det måste vara ett internationellt, politiskt riggat attentat".
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RL on Thu 12 Apr - 20:15

Robin Shadowes wrote:Breivik borde släppas på fri fot så att han kan avsluta jobbet han påbörjade. Bara min åsikt. Gråter inte en enda tår över ett gäng döda kulturmarxister. Good riddance som man säger. lol!

Nja, jag tycker nog att han är ganska sinnesslö figur. Ville han verkligen bekämpa kulturmarxismen effektivt, så skulle han utfört någon sorts elektronisk attack mot det bankväsende, eller liknande, som upprätthåller som håller pk-maffian under armarna istället. Det hade varit elegantare, och helt oblodigt.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3126

Back to top Go down

Post  Absurd on Thu 12 Apr - 21:41

Malmöbo wrote:Man kan fråga sig vad Breivik gjort, tänkt och funderat på som ANC och Nelson Mandela inte gjort.

Otäcka bilder
http://home.mweb.co.za/sa/savimbi/imagesterror.htm

"Terrorism did not stop when the ANC/Communist alliance officially ended its terror war. The former terrorists had been given South Africa, lock, stock and barrel, by a spineless De Klerk government, but their slogans 'Kill a Boer, kill a Farmer', and 'One Settler, One Bullet' were and are still being screamed out,"

"A beheaded victim of the notorious 'Church Street Bomb', 1983. How can the detonation of a car packed full of explosives, parked at peak hour traffic in Church Street, Pretoria, in the middle of thousands of unarmed and inocent civilians, both black and white, be classified as an "act of war"?"
http://home.mweb.co.za/sa/savimbi/images/tpp1.jpg
Som om inte terrorkriget i Sydafrika är över än. Den bråkdel av vita (de som fortfarande inte flytt landet) mördas varje dag av negroida gäng varje dag. Barn, kvinnor är inget undantag, snarare regel. Tänk på Zimbabwe och Sydafrika när den vite mannen styrde, till och med negrerna hade det bra mycket bättre än vad de har det idag. I Sydafrika har de inte gått lika hårt åt de vita ännu, men det är bara en tidsfråga. Det pågår ett folkmord där nere, långt värre än när engelsmännen levde rövare där nere.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2703

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 16 Apr - 7:28

Nu är pajasdomstolen igång. Bara gammelsossar, till stor del kärringar med personlig relation till Bruntland, i de olika posterna som ska ge Breivik ett korrekt och trovärdigt domslut. Tillåt mig småle.
Men han är skön, det första han gör är att han förklarar för rätten att han anser den vara politiskt tillsatt och att han inte godkänner den. Vilket jag både förstår och samtycker i.
Detta är i högsta grad en politisk handling.
Inte en allmän brottshandling utan ett politisktmotstånd med dödlig utveckling.
Jämför med andra "motståndsgossar" Castro, Mugabe, Mandela,Honecker med många många fler som hyllats tidigare av dito sosseskithögar och som är ansvariga för betydligt fler döda.
Andra som det talas tyst om, som var riktiga mördare och sedemera högt uppsatta politiker, är gänget i Sternligan.

En intressant och pikant fakta är ju att sosseidoterna sitter och censurerar ljudet från domstolen. Vilket djävla skämt.

Men ajaj, Breivik, en man som tar kål på sossemultikult blatteungar, då djävlar. Haten flödar.
Det är nästan så jag börjar se honom som ett helgon....
Men tanke på sosseriets reaktioner blir jag allt mer övertygad om att vi kommer få se fler dylika aktiviteter.
Synd att man är så djävla gammal och trött, annars kanske man skulle anmäla sitt intresse :twisted:

Alfamale

Back to top Go down

Post  RL on Mon 16 Apr - 9:51

Det lär iaf bli ett olidligt tjötande om Breivik i media den närmaste månaden :evil:

Den nyhet man nu ältar är att Breivik spelade World of warcraft, underförstått att det skulle bidragit till dådet. Med tanke på att 10 milj spelar Wow gissar jag att det procentuellt sett genereras fler potentiella mördare bland Aftonbladets dagliga läsare än bland wow-spelarna.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3126

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 16 Apr - 10:30

Kommer säkert bli en rättvis och objektiv rättegång det här. Helt uppenbart en ren show trial. Allt för att driva fram inkvisitioner mot oliktänkande, höger-extrema och islam-kritiker. Säkerligen är även syftet att driva fram sankioner mot ett fritt internet eftersom just Breivik var flitig nätanvändare. NWO, here we come!! :x
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 17 Apr - 19:47

Såg på Rapport 19.30 ikväll att Breivik hyllade de tyskar som skjutit på invandrare samt seriemördaren Peter Mangs i Malmö.

Tyskarna skall visst ha skjutit någon grek också. Väldigt anti-islamistiskt. Peter Mangs verkar heller inte ha varit speciellt intresserad av islam. Mitt intryck är att han ogillade att svartmuskingar tog svenska tjejer. Tidigare verkade det som om hans första offer utgjordes av ett blandpar med utrikisk man. Tror dock att det var kvinnan som dog.

Skall bli intressant att se hur SD:s opinionssiffror kommer att gå under rättegången.

Hoppas förresten på sätt och vis att Breivik får rätt när det gäller hans spådom att radikal islam kommer att ta över i Sverige. Själv har jag nog inte så mycket att frukta av ett islamiskt maktövertagande. Tror det blir värre för de trotskister som drev tidningen Stoppa Rasismen samt svenska anarkister och trotskister i nuvarande AFA. De som är mest för mångkultur har i regel väldigt få värderingar gemensamma med konservativ, traditionell islam utan har snarast diametralt motsatta värderingar. Många av dem skulle sannolikt få det väldigt tufft i Saudi Arabien eller Iran. Anledningen till att man talar sig varm för mångkultur tror jag inte är att man gillar islam speciellt mycket. Mitt intryck är att man förespråkar något som man kallar för mångkultur eftersom man då förväntar sig positiv respons från viktiga delar i omgivningen utan att närmare reflektera över vad man egentligen vill. (Förr i tiden förekom det väl också att tjejer som tyckte att män från Mellanöstern och Nordafrika var snygga talade sig varma för mångkultur av den orsaken.) De som gjort ett mer medvetet, genomtänkt val tror jag utgår ifrån att islam kommer att gå under i väst och att hip-hop och liknande kommer att vara mer populärt i den uppväxande generationen. Det tror jag också. Så verkar det ha gått hittills i alla fall.

Själv tror jag också att motståndet mot islam bland manliga nationalister inte i så hög grad bottnar i vad som står i koranen. Mitt intryck är att det är vanligare att man är mot islam eftersom muslimer är vanligast bland "svartmuskingar" som tar svenska tjejer. Att döma av vad Behring Breivik tidigare sagt verkar han dock faktiskt tro på något slags religionskrig. Teologiskt verkar han påminna amerikanska TV-predikanter typ John Hagee även om han använder sig av visuella medeltida katolska korsfararattribut.

K. V. Pauker

Poäng : 2901

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 17 Apr - 20:39

K. V. Pauker wrote:
Såg på Rapport 19.30 ikväll att Breivik hyllade de tyskar som skjutit på invandrare samt seriemördaren Peter Mangs i Malmö.

Tyskarna skall visst ha skjutit någon grek också. Väldigt anti-islamistiskt. Peter Mangs verkar heller inte ha varit speciellt intresserad av islam. Mitt intryck är att han ogillade att svartmuskingar tog svenska tjejer. Tidigare verkade det som om hans första offer utgjordes av ett blandpar med utrikisk man. Tror dock att det var kvinnan som dog.

Skall bli intressant att se hur SD:s opinionssiffror kommer att gå under rättegången.

Hoppas förresten på sätt och vis att Breivik får rätt när det gäller hans spådom att radikal islam kommer att ta över i Sverige. Själv har jag nog inte så mycket att frukta av ett islamiskt maktövertagande. Tror det blir värre för de trotskister som drev tidningen Stoppa Rasismen samt svenska anarkister och trotskister i nuvarande AFA. De som är mest för mångkultur har i regel väldigt få värderingar gemensamma med konservativ, traditionell islam utan har snarast diametralt motsatta värderingar. Många av dem skulle sannolikt få det väldigt tufft i Saudi Arabien eller Iran. Anledningen till att man talar sig varm för mångkultur tror jag inte är att man gillar islam speciellt mycket. Mitt intryck är att man förespråkar något som man kallar för mångkultur eftersom man då förväntar sig positiv respons från viktiga delar i omgivningen utan att närmare reflektera över vad man egentligen vill. (Förr i tiden förekom det väl också att tjejer som tyckte att män från Mellanöstern och Nordafrika var snygga talade sig varma för mångkultur av den orsaken.) De som gjort ett mer medvetet, genomtänkt val tror jag utgår ifrån att islam kommer att gå under i väst och att hip-hop och liknande kommer att vara mer populärt i den uppväxande generationen. Det tror jag också. Så verkar det ha gått hittills i alla fall.

Själv tror jag också att motståndet mot islam bland manliga nationalister inte i så hög grad bottnar i vad som står i koranen. Mitt intryck är att det är vanligare att man är mot islam eftersom muslimer är vanligast bland "svartmuskingar" som tar svenska tjejer. Att döma av vad Behring Breivik tidigare sagt verkar han dock faktiskt tro på något slags religionskrig. Teologiskt verkar han påminna amerikanska TV-predikanter typ John Hagee även om han använder sig av visuella medeltida katolska korsfararattribut.

Jag tycker faktiskt du har några poänger Pauker! Jag har aldrig förstått mig på Sverigedemokraternas ändlösa muslimältande vareviga dag. Om du läser mina "skriverier" kritiserar jag sällan muslimer, annat än i allmänna ordalag någon enstaka gång. Kent Ekeroths uttalande på sin blogg två minuter efter Breiviks dåd (Ekeroth skyllde direkt på islamister) var ett klavertramp utav monumentala proportioner och som visade på SD:s patologiska fixering kring muslimer. Jag tror SD:s fixering kring islam är kontraproduktiv. De flesta svenskar är ju redan kritiska till islam, vad tjänar då SD:s ständiga muslimtjat då till, SD sparkar väl in öppna dörrar här? Jag tror inte heller att sekulära muslimer (och de är väl en del) är speciellt intresserade av ett muslimskt maktövertagande. Tror inte direkt Achmed som driver pizzahak i Krokslätt är speciellt intresserade av varken Al - Quaida eller ett islamistiskt Sverige.

Jag tror detta eviga muslimtjafs enbart är en avledningsmanöver för vad något värre komma skall. Själv varnar jag mer för kineser än för muslimer, förvisso kan en kines vara muslim, men de flesta är sekulära bortsett från 1 a 2% av uigerna i västra Kina. Islams expansion just nu i västvärlden tror jag är en parentes i historien, kineserna däremot är här för att stanna, och kineserna riktar mer in sig på våran ekonomi, näringsliv och på högre befattningar inom högskole och universitetsvärlden, dessutom snittar kineser något högre än vita i IQ, något som kommer att få stor betydelse på framtidens globala marknad. Det är superhjärnornas kamp det handlar om, kampen om "humankapital" och då har vita redan förlorat slaget mot kineserna och östasiaterna.

Skulle jag tipsa SD, skulle jag ge dem rådet att tona ner muslimtjatet till ett minimum och istället bredda sitt perspektiv, men idagsläget tror jag inte detta är möjligt, den lättköpta "antimuslimska" jargongen verkar lättare gå hem i SD - leden.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2699

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 18 Apr - 5:31

Jag förstår inte hur man överhuvudtaget ser det viktigt att varna för det ena eller andra, muslimer eller kineser skit väl samma. Att SD ylar om muslimer är ju inte förvånande med tanke på dess representanter, det är ett lydparti till isralitiska/judiska intressen. Samma sak gäller kineser, de skickas ut i världen av sin statspolitiker för att jobba för deras stats intressen.
.
MEN det har ingen betydelse varifrån dom kommer, alla människor som bryter in i en homogen befolkning är av ondo. Multikulti har aldrig och kommer aldrig fungera.
Och ju mer avvikande dom är desto värre skador gör det i ett samhälle. Den enda typ av "berikning" som fungerar är den typ som alltid funnits i sverige. Etniskt tillhörande folk som själva har varit ute i världen och som tar med sig företeelser hem igen. Och ett fåtal invandrare från snarlika kulturer som kommer hit av en specifik anledning såsom arbete eller kärlek. Men bara i mycket små antal. Och så har det varit i århundrande fram till 1975. Sen gick det som bekant åt helvete.

Breivik har på många primära punkter rätt.
En Breivik i en annan världsdel med en politik hade sossarna accepterat som de känt sig hemma i, men övrigs med samma resultat(i antalet döda) hade helt säkert kallat Beivik frihetskämpe. Det har dom ju gjort åtskilliga gånger tidigare i olika "frihetskrig".

Personligen tror jag att detta är bara början på en motreaktion. Europa kan komma att få se fler Breivikar eller varianter av på samma tema. Att journalister, politiker, och multikulturisterna är upprörda finner jag lite intressant, dom inser väl att det är dom som är i skottlinjen för en gång skull.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 18 Apr - 12:39

Alfamale wrote:

Personligen tror jag att detta är bara början på en motreaktion. Europa kan komma att få se fler Breivikar eller varianter av på samma tema. Att journalister, politiker, och multikulturisterna är upprörda finner jag lite intressant, dom inser väl att det är dom som är i skottlinjen för en gång skull.

Det tror jag också
Barbarossa

Poäng : 2402

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 18 Apr - 18:28

När det till slut dyker upp en ny Breivik så hoppas jag på två saker:
1. Att det är en något mer professionell en som har förflutet som soldat/merc.
2. Att han riktar in sig på Stockholms innerstad främst.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Axel on Thu 19 Apr - 5:04

Robin Shadowes wrote:När det till slut dyker upp en ny Breivik så hoppas jag på två saker:

Vadå innerstaden?
Axel
Bannlyst

Poäng : 3060

Back to top Go down

Post  Axel on Thu 19 Apr - 5:17

Kineserna är intressant och går att stoppa av klimatskäl men det kostar. Al Gore och Christian Azar vill ha en bojkott av Kina tills de ordnar sina utsläpp bättre. Då lär Kina backa ett tag men det blir ingen export dit heller.

Klart att vi ska tjata om islamiseringen som hör ihop med muslimimporten och fler moskeer, inget vi önskat vad jag vet.

Jag brukar framhålla att en majoritet vill stoppa asylmissbruket men när demokratin inte fungerar blir det en Breivik som avlivar asylkramare på läger för indoktrinering.

Vi har ett hopp att Stefan Löfven har ett S som förr när S och M röstade ner amnestiier mm främst emot Fp V och Mp. Men vågar dom vara på samma sida som SD som dom var förr?

M hade SDs roll förut men har bliivit mesiga med trojaner i regeringen.
Axel
Bannlyst

Poäng : 3060

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 19 Apr - 5:23

Axel wrote:
Vi har ett hopp att Stefan Löfven har ett S som förr när S och M röstade ner amnestiier mm främst emot Fp V och Mp. Men vågar dom vara på samma sida som SD som dom var förr?

Du får nog ta och läsa på lite om tattarn. Löfven är UTTALAT pro invandring. Han är en av palmedyrkarna. Hans framtida sverige saknar lintottar. ALLA som kommer från fackpampsvärlden är kräk.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 19 Apr - 14:34

Aftonbladet utvecklar dårskapsdelen av Sverige:

”Att vilja bevara europeisk kultur går bortom mitt förstånd”

- "Det är "obegripligt" att det finns människor som kallar sig kulturkonservativa", hävdar Aftonbladets Martin Aagård. Nu föreslår han att 'ordet kultur ska förbjudas'.

Det är efter att ha hört massmördaren Anders Behring Breiviks försvarstal som Aftonbladets kulturskribent Martin Aagård väljer att "sjukdomsförklara alla som har konservativa politiska åsikter och värderar europeisk kultur".

”Att någon frivilligt vill associeras med en världsbild som vill bevara den europeiska kulturen efter att fått en inblick i Breiviks hjärna går bortom mitt förstånd”, skriver den starkt vänsterpräglade journalisten i sin krönika.

http://www.friatider.se/att-vilja-bevara-europeisk-kultur-gar-bortom-mitt-forstand

En omöjlig ekvation. Något kan inte "gå bortom ens förstånd" - när man inte har förstånd öht.

Vänsterpajaseriet frossar i självförnedring och Beckomberga-anfäktade psykoser. Vilken kronpajas!
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 19 Apr - 18:52

Axel wrote:
Robin Shadowes wrote:När det till slut dyker upp en ny Breivik så hoppas jag på två saker:

Vadå innerstaden?

Förlåt, har väl läst för många inlägg av Malmöbo kanske. lol! Hoppas det blir en och annan postal-runda i Djursholm, Lidingö och Täby också.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 22 Apr - 21:38

Jag har funderat litet på Breiviks motiv, eller rättare sagt vad han eventuellt trodde sig kunna uppnå med sina terrordåd.

Det han verkar ha inriktat sig på verkar ha varit att orsaka så omfattande terrordåd som möjligt. Han lade ner en otrolig massa tid och pengar på sitt projekt. Han offrade också på sätt och vis också sitt eget liv även om man inte kan få dödsstraff i Norge. Jag undrar om han inte - medvetet eller omedvetet - kan ha tänkt som så att "ju mer jag offrar desto större måste det politiska resultatet bli", eller något ditåt.

Själv tvivlar jag på att Breivik kommer att uppnå det han verkar vilja med sina terrordåd. Det jag tror kommer att hända är att hans gamla parti Fremskrittspartiet kommer få litet minskat väljarstöd, i alla fall under några år.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 22 Apr - 23:31

För Breivik lär det vara fullständigt irrelevant och egalt om Fremskrittspartiet minskar eller inte. Han har ju deklarerat att han inte tror på en parlamentarisk lösning på problemet längre. Sett ur hans synvinkel verkar aktionen ha gått precis hans väg, så som han önskade. I synnerhet när det gäller Sverige, där dom nyttiga idioterna agerar precis som han förutspådde. Hans syfte var att öka förtrycket mot dom etniska befolkningarna, för det är det enda som på sikt kommer att radikalisera oss. Det är försent att lösa problemet via valurnorna. Bara med vapen i hand kan vi ta tillbaka våra länder och avsätta dessa avskum.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Mon 23 Apr - 15:59

K. V. Pauker wrote:

Visst handlar det om den ickeseckulära islam och den arabiska kulturen. Islam är och skall betraktas som politik. All kultur bottnar i en tro. Men visst finns det även instinkter inblandade. Att ränna och runt och mena - "jag får knulla din syrra men du får inte knulla min." så petar man i hormonerna. Men den vite mannen är för intelligent för att låta impulserna styra. Sverigedemokrater röstar inte på SD av sexuella skäl. Svensken skall inte underskattas. Det misstaget gör både kulturmarxisterna och araberna. Breivik har bevisat motsatsen.

"As such, a large proportion of the silent majority are individuals living in fear, reluctant to say anything as they know protesting on the street would involve certain beatings and harassment, with their face plastered in the news papers the next day labelled as Nazis." - Ur Breviks manifest

Malmöbo
08-hatare

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Wed 25 Apr - 2:51

Islam4UK's Anjem Choudari agrees with Breivik that Islam and Non-Islam are at War in Europe

http://norway-v-breivik.blogspot.se/2012/04/islam4uks-anjem-choudari-agrees-with.html#more

Malmöbo
08-hatare

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 28 Apr - 18:49

Malmöbo wrote:

K. V. Pauker wrote:

Visst handlar det om den ickeseckulära islam och den arabiska kulturen. Islam är och skall betraktas som politik. All kultur bottnar i en tro. Men visst finns det även instinkter inblandade. Att ränna och runt och mena - "jag får knulla din syrra men du får inte knulla min." så petar man i hormonerna. Men den vite mannen är för intelligent för att låta impulserna styra. Sverigedemokrater röstar inte på SD av sexuella skäl. Svensken skall inte underskattas. Det misstaget gör både kulturmarxisterna och araberna. Breivik har bevisat motsatsen.

"As such, a large proportion of the silent majority are individuals living in fear, reluctant to say anything as they know protesting on the street would involve certain beatings and harassment, with their face plastered in the news papers the next day labelled as Nazis." - Ur Breviks manifest

Hmm, ja vi säger väl att invandringskritiker här på Exilen som är mot invandring av muslimer till Sverige inte är mot detta p g a att ”muslimerna tar våra tjejer”, även om man av en del inlägg kan få det intrycket.

I ditt fall har jag aldrig spekulerat om att det skulle finnas ett sådant motiv. Mitt intryck är att det du är mest irriterad över är att en del muslimer trakasserar en del medlemmar av judiska församlingen i Malmö. Du har själv tidigare på Exilen aldrig förnekat att du själv är jude när sådana funderingar framförts.

När det gäller Anders Behring Breivik tror jag väl heller inte på ”dom tar våra tjejer”-motivet. Min gissning är att åtminstone en del av förklaringen kan spåras i den enorma skalan på hans terrordåd och de betydande penningsummor och den tid han lagt ner på det hela. Samt på de offer han själv fått göra. Han verkar på något sätt ha utgått ifrån tankegången att det måste finnas något samband mellan mängden input (offra olika saker) och graden av ouput (önskat politiskt resultat). Vet inte om han också ser de offer mordoffren fått göra i form av sina liv som input eller om han ser detta som output eller både och.

Min gissning är också att Anders Behring Breivik inte är sinnessjuk. I synnerhet med den definition på sinnessjukdom vi numera har i det svenska rättssystemet. Enligt den svenska rättsordningen krävs det tydligen att man nästan att man inte förstår vad man gör. Det räcker definitivt inte med en svår personlighetsstörning.

Jag såg i Aktuellt 21 den 23 april 2012 att någon slags kommission ville underkänna den psykiatriska utredning som kommit fram till att Breivik inte är sinnessjuk. Aktuellts expert Elisabeth Massi-Fritz verkade tycka att Breiviks uttalanden i rätten stödde kommissionens slutsatser. Författarinnan Åsne Seijerstad som också uttalade sig i reportaget verkade dock antyda att Breivik troligen inte var sinnessjuk men att norrmännen ville se honom inburad på livstid [det blir nog fallet om han får sluten psykvård, annars får han 21 år (eller 30 år om man får brottet klassat som folkmord)].

I Sverige valde man varianten att klassa Niclas Löfdahl, som skickat en halvfärdig bomb med en massa lösa sladdar till justitieminister Laila Freivalds, som sinnessjuk. Hade man inte klassat honom som sinnessjuk hade han varit ute ur fängelset ganska omgående och hade då kunnat göra ett nytt försök. Nu kan han teoretiskt sett få sitta på sinnessjukhus resten av livet.

Jag tycker att det är rätt uppenbart att när man anser att rättssystemet inte producerar rätt resultat så skarvar man rätt friskt. I det här sammanhanget bör man komma ihåg att när Olof Palme sköts ihjäl år 1986 så satt en mördare i snitt runt 5 år i finkan innan han var ute och knallade på gatorna igen. Den misstänkte mördaren, Christer Pettersson, var ute efter 1-2 år efter att ha huggit ner en man kring juldagarna år 1970. Pettersson fick dels detta dåd klassat som dråp och dels fick han ett relativt lindrigt straff för detta dråp. Jag antar att det hade sett konstigt ut om Pettersson blivit dömd för mordet på Palme och sedan varit ute och knallat på gatorna efter 5 år (eller kanske 10 år, om han fick sitta riktigt ”länge”). Det hade väl också sett konstigt ut om man börjat med längre strafftider just med Christer Pettersson. Mot bakgrund av detta var det väl politiskt rätt knepigt att fälla Pettersson, antar jag.

Fast det är ju klart, man verkar ju i västeuropeiska rättssystem ibland kunna ge rätt lindriga straff för politiska mord. Pim Fortuyns mördare fick ju bara 10 år. Fast Fortuyn var ju mot invandring. Och då får man väl lov att ge litet rabatt och inte bura in folk på livstid. Det hjälpte tydligen inte att Fortuyn var bög. Eller kanske gjorde det detta? Vad hade straffet blivit om någon skjutit ihjäl en heterosexuell, invandringskritisk och politiskt framgångsrik multimiljonär med rakad skalle?

En annan infallsvinkel på Breivik-fallet är hur sinnessjuka andra terrorister som utför terrordåd med många dödsoffer skall betraktas som.

Jag har hittills inte hört någon hävda att september 11-terroristerna var sinnessjuka. Tror heller aldrig frågan har rests.

Inte heller verkar någon utförare eller ordergivare när det gäller massmorden i Rwanda och Burundi för några år sedan ha ansetts som sinnessjuk. Ändå var det här oftast fråga om öga-mot-öga-våld av den typ Breivik utförde, fast med än högre grad av närkontakt med offren eftersom man i dessa fall ofta använde sig av machete som mordvapen.

Kommer också osökt att tänka på en dokumentär om kannibaler jag såg för drygt 20 år sedan på TV. Tror reportaget hade filmats på Borneo eller Java. I dokumentären fick en stam syn på en pojke i 10-årsåldern från en annan stam i ett vattendrag. De jagade i fatt honom och dödade honom. Sedan sprättade de upp buken, tog ur inälvorna, grillade kroppen och åt upp den. Reportern frågade hövdingen som höll i ordning i stammen:

- Tyckte du inte synd om pojken?

- Nej, varför det? Han tillhörde ju inte min stam.

Ponera att en grupp norrmän från norrmän från Telemark fått tag på en 10-årig pojke från Rogaland (grannfylket) och i stället för att gå till snabbköpet och köpa fläskkotletter styckat pojken och grillat honom. Ponera också att följande replikskifte utspelat sig mellan en kriminalreporter och gängledaren från Telemark:

- Tyckte du inte synd om pojken?

- Nej, varför det? Han tillhörde ju inte mitt fylke.

Min gissning är att det här skulle finnas viss risk för sinnessjukdoms-klassning i det sistnämnda fallet.

Är det så att om en vit bär sig åt som muslimer eller färgade ibland kan göra så klassas vederbörande som sinnessjuk? Jag antar att en sådan förklaring skulle vara populär här på Exilen. Jag vill dock påminna om att man i Skåne så sent som på bronsåldern gjorde precis som på Borneo för drygt 20 år sedan och käkade upp folk. Gustav II Adolfs soldater i Tyskland massakrerade under 30-åriga kriget på 1600-talet civilbefolkningar på ungefär samma sätt som hutuerna gjorde i Rwanda för några år sedan. [Den typiske Exilaren brukar låta förstå att vita är mer civiliserade än färgade, etablissemanget verkar hävda att färgade är lika (eller mer) civiliserade än vita medan jag påstår att vita är lika ociviliserade som färgade.]

Däremot kan man kanske säga att förväntningarna på hur en vit person med någorlunda bildad bakgrund skall bete sig förefaller annorlunda jämfört med hur man förväntar sig att färgade och muslimer skall bete sig. Om en vit beter sig som extremister bland muslimer eller färgade kan göra så betraktas han som ”sinnessjuk”. En vit människa förväntas bete sig mer civiliserat. Möjligen döda på avstånd genom att fälla bomber eller avfyra en missil. Men skjuta folk med handeldvapen i stor skala, nej så beter sig inte vita. Då är de ”sinnessjuka”. Färgade och muslimer som beter sig så är däremot inte sinnessjuka. Detta anses tydligen av dagens etablissemang som något som mer naturligt för dessa folkgrupper. Eller?

Jag tror inte att etablissemanget resonerar enligt ovanstående (däremot gör kanske stora delar av allmänheten detta omedvetet). Jag tror att de är fullt medvetna om att Breivik inte är sinnessjuk utan en politisk extremist som är beredd att döda för att kunna påverka den samhälleliga utvecklingen. Anledningen till att man vill spärra in honom på mentalsjukhus är inte en övertygelse om att han är sinnessjuk utan att man tycker att 21 år i fängelse (30 år om man får hans dåd klassat som folkmord) är för litet. Det var ju inte sådana här mördare man hade tänkt skulle få sitta futtiga 21 år.

Undrar förresten vad som hade hänt om några muslimska turister slagit till och sprängt ett plan med 70 passagerare i Norge? Eller om den israeliska säkerhetstjänsten mördat 20 terrorister samt 50 familjemedlemmar i en aktion i Norge liknande den år 1973 när man mördade Ahmed Bouchiki i Norge?

Jag noterar också att även till synes sansade personer kan tycka att terroristdåd med civila dödsoffer under vissa förutsättningar kan vara legitima. Så verkar t ex vara fallet när det gäller den färja med tungt vatten som norska motståndsmän sänkte under 2:a världskriget. Stöd eller halvstöd från en mindre krets till synes sansade personer [främst folkpartister och (kd):are] verkar finnas för massakern på civilbefolkningen i Deir Yassine år 1948 där man gick från hus till hus och sköt ihjäl folk i ungefär samma stil som Breivik gjorde. Terrordåd med civila offer utförda av ANC under apartheid-tiden torde betraktas som legitima eller halvlegitima av större delen av Sveriges riksdag. I alla fall tolkar jag det ekonomiska stöd ANC fick under denna period som ett slags okejande av de metoder ANC använde sig av för att påverka samhället.

Frågan är också hur dagens etablissemang hade sett på terrordåd mot en regim i Sverige eller Norge som infört totalförbud mot invandring. Och hur hade man sett på terrordåd som skedde i protest mot ett samhälle som förbjöd blandäktenskap enligt den modell som var fallet i Nazityskland eller USA:s sydstater fram till 1967 då USA:s högsta domstol förbjöd sådan lagstiftning?

Avlägsnar vi oss från den politiska mittfåran ut mot ytterkanterna så ser vi en i vissa fall kanske mer öppen tolerans för både terrordåd och terror från statens håll mot medborgarna. Anhängarna av partiet APK tyckte t ex att det var OK att meja ner folk som ville fly från Östtyskland med automatvapen. Kpml(r) tyckte att det var OK när Stalin mejade ner folk.

Folkpartiledaren Bertil Ohlin tyckte på 60-talet det var OK när regimen i Indonesien förmådde folk att döda grannar som var kommunister även om han uttryckte detta i inlindad form och talade om en seger för demokratin eller friheten eller något dylikt. Massakern i Indonesien 1965-66 verkar ha krävt en halv miljon dödsoffer:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Massakern_i_Indonesien_1965%E2%80%931966

Rent generellt är mitt intryck att civilisationens förnissa är tunnare än vad de flesta människor egentligen vill inse. Låt oss även titta på fall där det inte är fråga om att man skjuter folk eller hugger ner folk med machete. Socialstyrelsen har nyligen godkänt regler som säger att om två läkare kan intyga att en obotligt sjuk människa (t ex en cancersjuk individ) vill avsluta en livsuppehållande behandling (t ex att få närings- och vätskedropp) så får man göra detta. Inga formkrav där man t ex måste kunna visa upp en inspelning med datum där den sjuke själv får yttra sig behövs. Än mindre uppföljningar längre fram som kan visa att den sjuke inte ångrar sig. Detta borde rimligen bädda för missbruk av denna möjlighet, i synnerhet i en pressad ekonomisk situation. Jag tror att det finns ett visst samband mellan att man under 90-talskrisen började tillåta överdoseringar av morfin och att man kunnat kapa vårdtiderna så pass mycket man gjort för patienter med begränsad överlevnadstid. Långliggarna är idag i princip bort från sjukhusen. Det man i praktiken gjort för att kapa den offentliga sektorns kostnader är att skjuta i folk så pass mycket morfin, Midazolam och Stesolid så att det får effekt på vårdtiderna. Jag tycker att det här är en light-variant av nazisternas eutanasimord på utvecklingsstörda under 2:a världskriget. Man avlivar i princip folk för att reducera antalet ”ätare”. En likhet med vad som hände under 2:a världskriget och den utveckling vi ser i dagens svenska sjukvård är att det främst verkar vara företrädare för katolska kyrkan som opponerar sig. Här är en debattartikel av jesuitpatern Erwin Bischofberger (professor emeritus i medicinsk etik) som handlar om frivilliga självmord som nuddar vid de problem jag talar om:

Svenska Dagbladet, Brännpunkt 2008-12-06
Etiskt råd på sluttande plan

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/etiskt-rad-pa-sluttande-plan_2158255.svd

En skillnad mot 2:a världskriget är att katolska kyrkan efter ett tag faktiskt lyckades stoppa eutanasimorden. I Sverige har utvecklingen snarast accelererat efter Bischofbergers debattartikel ovan. Läser man Bischofbergers debattartikel tycker jag också att svensk sjukvård framtår som mer etisk och human än vad den i praktiken är. De problem Bischofberger varnar för finns redan i svensk sjukvård sedan några år tillbaka i tiden. Jag har själv personligen konfronterats med dessa problem.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 28 Apr - 19:18

Robin Shadowes wrote:För Breivik lär det vara fullständigt irrelevant och egalt om Fremskrittspartiet minskar eller inte. Han har ju deklarerat att han inte tror på en parlamentarisk lösning på problemet längre. Sett ur hans synvinkel verkar aktionen ha gått precis hans väg, så som han önskade. I synnerhet när det gäller Sverige, där dom nyttiga idioterna agerar precis som han förutspådde. Hans syfte var att öka förtrycket mot dom etniska befolkningarna, för det är det enda som på sikt kommer att radikalisera oss. Det är försent att lösa problemet via valurnorna. Bara med vapen i hand kan vi ta tillbaka våra länder och avsätta dessa avskum.

Om en organisation typ Svenska Motståndsrörelsen skulle ta makten i Sverige tror jag att Sverige skulle anfallas med kärnvapen tämligen omgående. Jag tror också att detta skulle uppfattas som rätt legitimt i länder som USA, Frankrike och Storbritannien. Kom ihåg att Storbritannien och Frankrike förklarade Nazityskland men inte Sovjetunionen krig när dessa länder anföll Polen år 1939. I det läget hade Sovjetunionen dödat ett antal miljoner kulaker medan Nazityskland "bara" hade konfiskerat en del judiska företag samt infört yrkesförbud för judiska läkare och advokater.

Jag tror också att risken för att Sverige skulle få en regim av Svenska Motståndsrörelsen-typ är tämligen mikroskopisk även om det tydligen var jätteviktigt för USA att Sverige nyligen lämnade över det plutonium som Ågesta-reaktorn en gång i tiden skapade. Jag tror att den del av befolkningen som hyser mer uttalat nazistiska åsikter är mindre 0,1 % i Sverige. Inte ens under mellankrigstiden fick nazistiska och fascistiska partier mer än 1,5 % tillsammans i riksdagsvalen.

Om någon idag skulle skjuta Reinfeldt tror jag att vederbörande skulle bli betraktad som knäpp. På Flashback skulle nog ett replikskifte kunna se ut så här:

- Varför gjorde han det?

- Han var kåt på Filippa.

- Nä, bläh! Hon är ju förfan 45, har fött 3 ungar och har nyligen blivit sydd i muttan. Kräääks!

- Men hon har rätt snygga ben.

- Då föredrar jag Annie Lööf. Hon är i alla fall under tretti! Eller Nyamku. lol!

- Hade Reinfeldt vänstrat me henne? :?:

- Skulle inte förvåna mej. Om inte får kanske Annie Lööfs partner också se opp! :bom:

osv, osv.

Men kanske kan det kunna gå att få processen att gå litet saktare. Hade vi i Sverige för några år sedan sammanlagt haft mer än 10 % invandringskritiska röster i Sveriges riksdag hade man nog kunnat hindra att arbetskraftsinvandringen från länder utanför EU släppts helt fri. Sossarna och vänsterpartiet ville ju ha kvar fackets veto.

Ett problem med SD är att det partiet p g a sin bakgrund har svårt att nå högre än 6-7 % i val. Man har också svårt att dra till sig riktigt bra riksdagskandidater eftersom det är mer socialt stigmatiserat att vara företrädare för ett nationalistiskt parti än ett mer rumsrent parti i populistsfären. Det framstår också som mer legitimt, mindre terroristiskt och mindre odemokratiskt att t ex bränna upp sverigedemokraters bilar än populistpartiföreträdares bilar.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 29 Apr - 1:29

K. V. Pauker wrote:Jag tror att den del av befolkningen som hyser mer uttalat nazistiska åsikter är mindre 0,1 % i Sverige.

Det vette tusan.

K. V. Pauker wrote:Inte ens under mellankrigstiden fick nazistiska och fascistiska partier mer än 1,5 % tillsammans i riksdagsvalen.

Som piratpartiet alltså. Jag tror inte den svenska motsvarigheten kommer upp i högre siffror. Säger ingenting om folkopinionen, utan bara om hur skickliga media är på att distrahera allmänheten.
Max Ronalds

Poäng : 2882

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 29 Apr - 1:48

K. V. Pauker wrote:
Avlägsnar vi oss från den politiska mittfåran ut mot ytterkanterna så ser vi en i vissa fall kanske mer öppen tolerans för både terrordåd och terror från statens håll mot medborgarna.

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 30 Apr - 15:25

Robin Shadowes wrote:För Breivik lär det vara fullständigt irrelevant och egalt om Fremskrittspartiet minskar eller inte. Han har ju deklarerat att han inte tror på en parlamentarisk lösning på problemet längre. Sett ur hans synvinkel verkar aktionen ha gått precis hans väg, så som han önskade. I synnerhet när det gäller Sverige, där dom nyttiga idioterna agerar precis som han förutspådde. Hans syfte var att öka förtrycket mot dom etniska befolkningarna, för det är det enda som på sikt kommer att radikalisera oss. Det är försent att lösa problemet via valurnorna. Bara med vapen i hand kan vi ta tillbaka våra länder och avsätta dessa avskum.

Ja att tro på en fredlig lösning nu är ju den verkliga dårskapen. Bättre att provocera skiten ur rödstrumporna så som de gjort mot oss genom alla dessa år.
kapten havoc

Poäng : 2996

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 30 Apr - 21:21

kapten havoc wrote:

Ja att tro på en fredlig lösning nu är ju den verkliga dårskapen. Bättre att provocera skiten ur rödstrumporna så som de gjort mot oss genom alla dessa år.

Vid en icke-fredlig lösning av problemet tror jag att Svenska Motståndsrörelsen och dess allierade skulle förlora. (Och även om de skulle vinna skulle som sagt värre problem vänta i slutändan.)

De vapen Svensk Motståndsrörelsen gömt undan tror jag inte är tänkta att användas vid en väpnad revolution eller ens är tänkta som lagervara i det fall Sverige skulle bli som f d Jugoslavien. Min gissning är att de främst har vapnen till att kunna skjuta på AFA:iter om dessa stormar deras bostäder och försöker döda de SMR-medlemmar som bor där. Eftersom straffen nog kan förväntas prutas ner litet om mordoffret är nazist är kanske den avskräckande effekten av ett fängelsestraff inte tillräckligt påtaglig, upplever man det kanske som från SMR-håll. Sedan har man kanske också tänkt sig att använda vapnen för repressalie-åtgärder om någon medlem råkar ut för samma sak som skinheadspojken i Salem. Men jag tror dock att även SMR inser att de aldrig kan vinna en väpnad revolution.

Och om Sverige skulle bli som f d Jugoslavien tror jag att det finns bra register på alla SMR:are och liknande så att man snabbt kan gå in och plocka dem.

Jag tror också att det går ganska lätt att avväpna de delar av befolkningen som inte visat något intresse för SMR eller annan nationalistisk verksamhet om nu Sverige skulle bli ett nytt Jugoslavien. Det är bara att gå in i vapenregistren, kolla vilka som har vapen och sedan fara och hämta dem.

De vapenamnestier vi haft för illegala vapen har väl gjort att antalet illegala vapen bland någorlunda laglydiga människor är minimalt. Förr i tiden var det väl relativt vanligt att gubbarna ute i byarna hade oregistrerade vapen. Men detta har väl mer och mer försvunnit, antar jag. Gissar att det finns mer illegala vapen bland förortsgangsters än bland Åsa-Nisse-typer nuförtiden.

Så jag tror att om Sverige blev ett nytt Jugoslavien så skulle det vara värst för svennarna. De skulle nog riskera att bli lika utrotade som kulakerna en gång i tiden blev.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 30 Apr - 21:49

K. V. Pauker wrote:
kapten havoc wrote:

Vid en icke-fredlig lösning av problemet tror jag att Svenska Motståndsrörelsen och dess allierade skulle förlora. (Och även om de skulle vinna skulle som sagt värre problem vänta i slutändan.)

De vapen Svensk Motståndsrörelsen gömt undan tror jag inte är tänkta att användas vid en väpnad revolution eller ens är tänkta som lagervara i det fall Sverige skulle bli som f d Jugoslavien. Min gissning är att de främst har vapnen till att kunna skjuta på AFA:iter om dessa stormar deras bostäder och försöker döda de SMR-medlemmar som bor där. Eftersom straffen nog kan förväntas prutas ner litet om mordoffret är nazist är kanske den avskräckande effekten av ett fängelsestraff inte tillräckligt påtaglig, upplever man det kanske som från SMR-håll. Sedan har man kanske också tänkt sig att använda vapnen för repressalie-åtgärder om någon medlem råkar ut för samma sak som skinheadspojken i Salem. Men jag tror dock att även SMR inser att de aldrig kan vinna en väpnad revolution.

Och om Sverige skulle bli som f d Jugoslavien tror jag att det finns bra register på alla SMR:are och liknande så att man snabbt kan gå in och plocka dem.

Jag tror också att det går ganska lätt att avväpna de delar av befolkningen som inte visat något intresse för SMR eller annan nationalistisk verksamhet om nu Sverige skulle bli ett nytt Jugoslavien. Det är bara att gå in i vapenregistren, kolla vilka som har vapen och sedan fara och hämta dem.

De vapenamnestier vi haft för illegala vapen har väl gjort att antalet illegala vapen bland någorlunda laglydiga människor är minimalt. Förr i tiden var det väl relativt vanligt att gubbarna ute i byarna hade oregistrerade vapen. Men detta har väl mer och mer försvunnit, antar jag. Gissar att det finns mer illegala vapen bland förortsgangsters än bland Åsa-Nisse-typer nuförtiden.

Så jag tror att om Sverige blev ett nytt Jugoslavien så skulle det vara värst för svennarna. De skulle nog riskera att bli lika utrotade som kulakerna en gång i tiden blev.

Det finns inga "svennar".

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2699

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 1 May - 4:49

RickyEcholette wrote:

Det finns inga "svennar".

Mvh

"Svennar" finns till för att kunna inkorporera de mest värdefulla boskapen (dvs vita nordeuropéer) i skattefarmen Sverige.

Undrar förresten hur en kille som han i videon nedan ska kategoriseras:

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 1 May - 6:28

K. V. Pauker wrote:

Att du jämföra ett kaosskithål som Jugoslavien/Balkan med Sverige gör dig en otjänst. Balkan har väl aldrig varit stabilt och det blev inte bättre i ett påtvingat rike som Jugoslavien med en befolkning som man varit tvunget att hållas kort pga de konflikter som funnits där inbygg+t i staten. I Sverige har vi en helt annan situation. En etnisk stabil och ren befolkning som påtvingats nya folkslag med lögner, propaganda och fantasifoster. Detta har fungarat tills dags dato enbart därför att folk i gemen har haft stor tilltro till myndigheter och statsledning. Det senare gäller inte längre. Och det är inte vilsna själar i SMR som statens kreatur skall vara oroliga för inte heller vanligt folks eventuella gömda hagelbrakare. För om folk tröttnar en masse kan även sten, en påk en kratta vara tillräckligt vapen att ta fröken Lööf eller någon annan vurmare av daga. Folkliga uppror behöver inga vapen. Folkliga uppror klarar inte statsorganiserade vapenbärare som polis eller militär av för dom är del av folket. Och där i ligger Sveriges chans. Om folket lider tillräckligt länge och mycket och då som helhet ruttnar och visar sitt missnöje med den förda politiken kan mycket hända. Och den yngre generation gör just det redan nu och dom köper inte de gamla lögnerna som gamlingarna gjort och är inte lika trötta och intresserade av pk.
Hur man gör det är egalt. Bara man inte går i ledband och är många som vill ha ändring.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 1 May - 7:57

Max Ronalds wrote:

Hur sjuk i huvudet är man om man importerar en neger, kallar fanskapet Carl Gustavsson och sätter på djungelgrappen ett par grillor.
Den batikhäxans(för det är givetvis en kärring som kommer på en sådan sjuk idé) förklaring skulle man NÄSTAN vilja höra...

Alfamale

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 1 May - 8:01

Alfamale wrote:Att du jämföra ett kaosskithål som Jugoslavien/Balkan med Sverige gör dig en otjänst. Balkan har väl aldrig varit stabilt och det blev inte bättre i ett påtvingat rike som Jugoslavien med en befolkning som man varit tvunget att hållas kort pga de konflikter som funnits där inbygg+t i staten. I Sverige har vi en helt annan situation.

[...]

Och den yngre generation gör just det redan nu och dom köper inte de gamla lögnerna som gamlingarna gjort och är inte lika trötta och intresserade av pk.

Att barn och ungdomar sakta men säkert genomskådar ett bedrägeri innebär inte automatiskt att de med hull och hår kommer att svälja ett annat. Mot den bakgrunden är Jugoslavien ingen haltande jämförelse.

Alfamale wrote:Hur sjuk i huvudet är man om man importerar en neger, kallar fanskapet Carl Gustavsson och sätter på djungelgrappen ett par grillor.
Den batikhäxans(för det är givetvis en kärring som kommer på en sådan sjuk idé) förklaring skulle man NÄSTAN vilja höra...

Jag vet inte. Jag frågar Jan Guillou.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 1 May - 19:45

Alfamale wrote:
K. V. Pauker wrote:

Att du jämföra ett kaosskithål som Jugoslavien/Balkan med Sverige gör dig en otjänst. Balkan har väl aldrig varit stabilt och det blev inte bättre i ett påtvingat rike som Jugoslavien med en befolkning som man varit tvunget att hållas kort pga de konflikter som funnits där inbygg+t i staten. I Sverige har vi en helt annan situation. En etnisk stabil och ren befolkning som påtvingats nya folkslag med lögner, propaganda och fantasifoster. Detta har fungarat tills dags dato enbart därför att folk i gemen har haft stor tilltro till myndigheter och statsledning. Det senare gäller inte längre. Och det är inte vilsna själar i SMR som statens kreatur skall vara oroliga för inte heller vanligt folks eventuella gömda hagelbrakare. För om folk tröttnar en masse kan även sten, en påk en kratta vara tillräckligt vapen att ta fröken Lööf eller någon annan vurmare av daga. Folkliga uppror behöver inga vapen. Folkliga uppror klarar inte statsorganiserade vapenbärare som polis eller militär av för dom är del av folket. Och där i ligger Sveriges chans. Om folket lider tillräckligt länge och mycket och då som helhet ruttnar och visar sitt missnöje med den förda politiken kan mycket hända. Och den yngre generation gör just det redan nu och dom köper inte de gamla lögnerna som gamlingarna gjort och är inte lika trötta och intresserade av pk.
Hur man gör det är egalt. Bara man inte går i ledband och är många som vill ha ändring.

Min jämförelse med f d Jugoslavien avsåg inte den etniska kompositionen utan utgjorde ett mer generellt exempel på inbördeskrig.

Några ytterligare reflektioner med anledning av Alfamales inlägg ovan och mitt tidigare inlägg:

1. Jag tror att de flesta som bor i Sverige är rätt hyfsat nöjda hur det är att leva i Sverige. Tycker också att detta verkar rätt naturligt. I fråga om materiell levnadsstandard tillhör Sverige fortfarande världens topp 15-länder även om vi 1970 låg högre (delad andraplats) relativt sett. Eftersom den materiella levnadsstandarden generellt ökat de senaste århundradena och de senaste årtiondena (speciellt under perioden 1945-65) så grogrunden i Sverige för uppror med krattor och stenar blivit tämligen liten. Inte ens under depressionen på 30-talet hade vi några tydliga sådana tendenser i Sverige.

2. Tycker inte att dina inlägg känns speciellt "äkta". Antingen är du en riktigt dum jävel eller så är du en Expo:it som försöker låta som någon slags nationalist. Tror f ö att rätt många här är Expo:iter. Tror det finns rätt många av den andra kategorin jag nämnde här också. (Det verkar förresten inte finnas just några vettiga människor här på Exilen.)

3. Måste också säga några fler ord om kulakutrotningen. Ingen bryr sig om denna idag. Inga minnesmärken sätts upp, inga manifestationer med anledning av denna hålls och inga TV-program om kulakutrotningen sänds (jo, häromåret sände man TV-serien Folkets århundrade där man hävdade att svältkatastrofen i Ukraina orsakades av kulakerna själva genom att de hellre slaktade djuren än överlämnade dem till myndigheterna, sådan "revisionism" är alltså tillåten). På motsvarande sätt tror jag inte att speciellt många skulle bry sig om man utrotade en massa svennar. Så jag tror nog att det är bäst för svennarna om en mer stabil samhällsordning upprätthålls. Att försöka provocera fram instabilitet tror jag inte ligger i svennarnas intresse, snarare tvärtom. Undrar förresten om kulakerna försökte göra uppror med krattor och stenar?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 1 May - 20:41

K. V. Pauker wrote:
.

2. Tycker inte att dina inlägg känns speciellt "äkta". Antingen är du en riktigt dum jävel eller så är du en Expo:it som försöker låta som någon slags nationalist. Tror f ö att rätt många här är Expo:iter. Tror det finns rätt många av den andra kategorin jag nämnde här också. (Det verkar förresten inte finnas just några vettiga människor här på Exilen.)

Tack.
Analys från en individ som tycker att alla är idioter och trots detta ihärdigt postar sin pompösa smörja på ett forum han föraktar så tar jag det som en komplimang.
Svammelpelle.

Alfamale

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 1 May - 20:46

Alfamale wrote:
K. V. Pauker wrote:
.

[- - -]

på ett forum han föraktar så tar jag det som en komplimang.

[- - -]

Öh, forumet? Är du en av moderatorerna?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 1 May - 21:18

K. V. Pauker wrote:
Alfamale wrote:
K. V. Pauker wrote:
.

[- - -]

på ett forum han föraktar så tar jag det som en komplimang.

[- - -]

Fast kanske är det bara så att jag är sur över att jag inte lyckas övertyga någon om att jag har rätt. Det var väl en sådär 13 år sedan jag fick riktigt medhåll på Exilen eller dess "föregångare" Passagen Politik. Då fick jag höra att det bara var jag som hade något i skallen och att jag kastade pärlor för svin. Sedan tyckte väl också någon att det var riktigt roligt när jag gycklade med fenomenet spermadonationer, tror det var litet senare.

Tror jag hade velat se Exilen som en slags öppen think-tank (där det fanns åtminstone några som tyckte ungefär som mig). Tidigare fanns det väl också mer kvalitetsinlägg som bl a Skribenten postade (även om jag nästan aldrig läste dem).

Men jag vill inte att Exilen stängs ner.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 1 May - 21:40

K. V. Pauker wrote:

Vad är det som fattas dig? Ta och ge dig nu.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 1 May - 21:43

K. V. Pauker wrote:

Fast kanske är det bara så att jag är sur över att jag inte lyckas övertyga någon om att jag har rätt. Det var väl en sådär 13 år sedan jag fick riktigt medhåll på Exilen eller dess "föregångare" Passagen Politik. Då fick jag höra att det bara var jag som hade något i skallen och att jag kastade pärlor för svin. Sedan tyckte väl också någon att det var riktigt roligt när jag gycklade med fenomenet spermadonationer, tror det var litet senare.

Tror jag hade velat se Exilen som en slags öppen think-tank (där det fanns åtminstone några som tyckte ungefär som mig). Tidigare fanns det väl också mer kvalitetsinlägg som bl a Skribenten postade (även om jag nästan aldrig läste dem).

Snyft, kan du inte sköta din psykoanalys lite mindre offentligt?

Alfamale

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 1 May - 22:13

Alfamale wrote:
K. V. Pauker wrote:

Snyft, kan du inte sköta din psykoanalys lite mindre offentligt?

Litet mer psyko-analys: Sedan är det väl också så att ur ett svensk mainstreamperspektiv så är väl skillnaden mellan mig och övriga här på Exilen minimal. Jag tillhör det andra laget på den andra planhalvan. Och det bidrar väl kanske till att jag ibland retar mig på en del inlägg. Sedan är man väl också inte en i en större mängd som tidigare när det också var litet mer olika åsikter och postare här. Nu är det ett snävare gäng med rätt lika attityder/stilar typ de i tråden om Carolas importerade bebis från Sydafrika.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 1 May - 22:16

Finns nog ingen som har reggat sig här för att bli en hangaround till ljuden Pauker. Varför nån nu skulle vilja det är obegripligt om man inte är ljude själv förstås. Har svårt att känna sympati för övermänniskor och översittare som dig som inte ens erkänner oss gojer människo-status. Jag tycker att ni överlag är ett otrevligt folkslag och vi borde aldrig ha släppt in er här i Europa överhuvudtaget. Era konspirationer om världsherravälde och förslavning av goyim kan ni hålla på med där ni hör hemma, nämligen i Israhell.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 1 May - 22:19

Robin Shadowes wrote:Finns nog ingen som har reggat sig här för att bli en hangaround till ljuden Pauker. Varför nån nu skulle vilja det är obegripligt om man inte är ljude själv förstås. Har svårt att känna sympati för övermänniskor och översittare som dig som inte ens erkänner oss gojer människo-status. Jag tycker att ni överlag är ett otrevligt folkslag och vi borde aldrig ha släppt in er här i Europa överhuvudtaget. Era konspirationer om världsherravälde och förslavning av goyim kan ni hålla på med där ni hör hemma, nämligen i Israhell.

Borde väl egentligen tacka dig för det inlägget eftersom en Expo:it för ett antal år sedan hävdade att jag liksom tyckte att "nazism kan vara något fint".

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 3 May - 11:38

K. V. Pauker wrote:
På motsvarande sätt tror jag inte att speciellt många skulle bry sig om man utrotade en massa svennar. Så jag tror nog att det är bäst för svennarna om en mer stabil samhällsordning upprätthålls. Att försöka provocera fram instabilitet tror jag inte ligger i svennarnas intresse, snarare tvärtom.

"Därför anser jag att ska gojerna betala 50% i inkomstskatt och acceptera en allt mer totalitär polisstat. För om de inte gör det så kommer Svartskallarna att iscensätta en kulakutrotning av sina antagonister Svennarna. Och om fler svartskallar integreras genom att t ex gå på Polishögskolan så ligger det i Svennarnas intressen. Att fler och fler av kreaturens barn ifrågasätter polisstaten och övervakningen ser jag inte som ett problem. De blir nog intresserade av hiphop. Annars kan vi säkert uppfinna någon ny ungdomskultur för att distrahera dom. Unga killar brukar tycka det är häftigt med uniformer. Och om någon ung kille gör något rebelliskt så kan vi alltid kalla honom till förhör hos två amazoner hos Säkerhetspolisen. Det brukar fungera tämjande på unga killar. Unga killar brukar gilla snabba bilar också. Fast det fungerar ju inte på tjejer, det är förstås ett problem. "

Du har kalkylerat med att människor inte ska tänka. Du har kalkylerat med att ungdomar inte ska följa en strategi. Jag säger inte att du inte kommer få rätt, men "högmod går före fall". Om man ska utarbeta en intelligent strategi så ska man först fokusera på allt vad fienden ignorerar. Det är det första äkthetsbeviset på om din åsikt verkligen är radikal.

K. V. Pauker wrote:Litet mer psyko-analys: Sedan är det väl också så att ur ett svensk mainstreamperspektiv så är väl skillnaden mellan mig och övriga här på Exilen minimal. Jag tillhör det andra laget på den andra planhalvan. Och det bidrar väl kanske till att jag ibland retar mig på en del inlägg. Sedan är man väl också inte en i en större mängd som tidigare när det också var litet mer olika åsikter och postare här. Nu är det ett snävare gäng med rätt lika attityder/stilar typ de i tråden om Carolas importerade bebis från Sydafrika.

Nej, det är ditt önsketänkande att du skulle vara någon sorts rebell. Du tror på en totalitär välfärdsstat med ett aggressivt våldsmonopol. Precis som det etablissemang du låtsas om att du inte tillhör. Du är en fitta. Lägg upp någon film på youtube där du talar in i kameran och beskriver dina visioner.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 3 May - 19:26

Han påstår att han inte är Jan Giljotin men just herr Giljotin använder också uttrycket svartskallar om blattarna. Ett lustigt sammanträffande eller en händelse som ser ut som en tanke? Börjar det inte bli dags att komma ur garderoben snart, Janne? lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 21 Jul - 19:49

Malmöbo wrote:http://norway-v-breivik.blogspot.com/

Tankar anyone?

1 år sedan imorgon. Har ibland en konstig vana att sätta samma låt på repeat på mp3-spelaren (Breivik gjorde visst det samma innan han gick lös) om det är något jag fastnar för. Kommer ihåg att en gammal U2-låt (som jag inte hade hört på 15 år) var det som jag lyssnade på samtidgt som jag fick reda på vad som hade hänt i Oslo, så jag kommer nog alltid att associera den här med Breivik.

Nu har visst en ny massmördare hakat på samma tema:

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

Post new topic   Reply to topic