Reinfeldts nya idé – arbetsliv till 75 år

View previous topic View next topic Go down

Reinfeldts nya idé – arbetsliv till 75 år

Post  Dunkelman on Tue 7 Feb - 7:47

Haha, man kan ana ett samband.
Först "lånar" han ut 100 miljarder till IMF och nu vill han att vi ska slava tills vi blir 75.

”Ett arbetsliv som kan sträcka sig till 75 års ålder, där man ska vara beredd att byta karriär mitt i arbetslivet. Det kan krävas för att få den ekonomiska standard vi förväntar oss, enligt statsminister Fredrik Reinfeldt (M), som öppnar för ett studiestödssystem som möjliggör studier även efter 50 års ålder.”
http://www.dn.se/nyheter/politik/fler-maste-kunna-byta-karriar-mitt-i-livet

Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Re: Reinfeldts nya idé – arbetsliv till 75 år

Post  Alfamale on Tue 7 Feb - 9:01

Christer Pettersson, var är du när man behöver dig? Reinfeldt är en riktig dåre. Han borde göra det enkelt för sig och se på sin egen kalkade farsa och ställa sig frågan om denna nya "briljanta" iden är genomförbar. Arabäckel, blattar och negrer skall svämma över den svenska gränserna och allt ska betalas av en förslavad och sliten enisk befolkning.
Nä, det räcker nu. Hur kan någon ens fundera på att rösta på dessa idoter, Reinfeldt,Lööf,sossar, kommunister och mögelsporer?
Vi måste lära oss revoltera och återta sverige.
"Våga vägra skatt" är en bra början.

Alfamale

Poäng : 2753

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 7 Feb - 9:50

Hoppas verkligen att nån knäpper kräket! Förtjänar verkligen samma öde som Olof och Vidkun och i efterlivet blir det än värre, som musslorna skulle ha uttryckt det. Sveriges genom historien mest hatade ma... rashybrid menar jag. Att detta vidriga parti kan ha stöd av 35% är allt för otroligt. Opinions-undersökningarna måste vara manipulerade. Eller så består svensken av idel knallhattar helt enkelt.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 7 Feb - 12:25

Man undrar ju lite grann varför, är det inte meningen raketingenjörerna från MÖ skulle rädda landet? Och vi vet ju att de inte åldras enligt den demografiska bomben myte...jag menar stenhård fakta. 😕
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  Aake on Tue 7 Feb - 12:27

Har den slusken någonsin haft ett arbete
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3628

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 8 Feb - 0:58

Fakta:

Genomsnittsåldern då förvärvs-
arbetande lämnar arbetslivet är drygt
63 år. Under de senaste 15 åren har
utträdesåldern ökat med ungefär ett
år.

Källa: Pensionsmyndigheten (TT)

Och detta skall rashybriden spä på med tolv år
i ett nafs.

Det märks att han har anor från en 'tivolidirektör'.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab

Fredrik Reinfeldt kan sluta jobba vid 50 år

Statsminister Fredrik Reinfeldt förelår att vi ska jobba tills vi fyller 75. Men när kan han själv gå i pension? Om statsministern vinner nästa val kan han välja att sluta jobba när han fyller 50. Då kan han kvittera ut drygt 1,7 miljoner kronor det första året - och därefter 68 000 kronor i månaden.

http://www.nytt24.se/a/fredrik-reinfeldt-kan-sluta-jobba-vid-50-%C3%A5r
Ådärkomdenja

Poäng : 3636

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 8 Feb - 2:09

En tanke jag fick, detta utspel borde ju definitivt sänka Alliansen en gång för alla. Ingen människa som är frisk i huvudet vill arbeta tills dom blir 75 år. Folk vill njuta av ålderdomen innan dom steppar ner i graven. Så nu borde massor av folk rösta på stålverksarbetaren istället för på rashybriden 2014. Men som den bilderbergare han är, så sitter han inne med information som inte vi gör. Som t ex att det inte blir något val 2014, för då har vi världs-regering ändå. Så då behöver han inte bekymra sig om att bli omvald i vilket fall som helst. Men det jag förväntar mig härnäst, är ändå att M droppar från sin alltför höga 35% ner till minst 25% i nästkommande opionions-undersökningar från åtminstone något av instituten. Fortsätter Schweinpelz att åtnjuta högt förtroende efter detta utspel, så tappar jag en gång för alla allt hopp om svensken som folkslag. Då är allt hopp ute och jag får det bekräftat att svensken är världens dummaste folkslag.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 8 Feb - 7:37

Robin Shadowes wrote:En tanke jag fick, detta utspel borde ju definitivt sänka Alliansen en gång för alla. Ingen människa som är frisk i huvudet vill arbeta tills dom blir 75 år. Folk vill njuta av ålderdomen innan dom steppar ner i graven. Så nu borde massor av folk rösta på stålverksarbetaren istället för på rashybriden 2014. Men som den bilderbergare han är, så sitter han inne med information som inte vi gör. Som t ex att det inte blir något val 2014, för då har vi världs-regering ändå. Så då behöver han inte bekymra sig om att bli omvald i vilket fall som helst. Men det jag förväntar mig härnäst, är ändå att M droppar från sin alltför höga 35% ner till minst 25% i nästkommande opionions-undersökningar från åtminstone något av instituten. Fortsätter Schweinpelz att åtnjuta högt förtroende efter detta utspel, så tappar jag en gång för alla allt hopp om svensken som folkslag. Då är allt hopp ute och jag får det bekräftat att svensken är världens dummaste folkslag.

Att vräka ur sig en dylik dumhet, vittnar ju om att karl'n har en skruv lös. Om något, så är detta en fråga som
borde skrämma folk i annan politisk riktning. Som skrivet, alla normala människor vill helst sluta arbeta runt 60-
strecket. Att hybriden då signalerar 75 är så otaktiskt korkat, att det är fråga om han inte borde läggas in för
mindre, eller kanske större, sinnesundersökning.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 8 Feb - 9:16

Ådärkomdenja wrote:
Robin Shadowes wrote:En tanke jag fick, detta utspel borde ju definitivt sänka Alliansen en gång för alla. Ingen människa som är frisk i huvudet vill arbeta tills dom blir 75 år. Folk vill njuta av ålderdomen innan dom steppar ner i graven. Så nu borde massor av folk rösta på stålverksarbetaren istället för på rashybriden 2014. Men som den bilderbergare han är, så sitter han inne med information som inte vi gör. Som t ex att det inte blir något val 2014, för då har vi världs-regering ändå. Så då behöver han inte bekymra sig om att bli omvald i vilket fall som helst. Men det jag förväntar mig härnäst, är ändå att M droppar från sin alltför höga 35% ner till minst 25% i nästkommande opionions-undersökningar från åtminstone något av instituten. Fortsätter Schweinpelz att åtnjuta högt förtroende efter detta utspel, så tappar jag en gång för alla allt hopp om svensken som folkslag. Då är allt hopp ute och jag får det bekräftat att svensken är världens dummaste folkslag.

Att vräka ur sig en dylik dumhet, vittnar ju om att karl'n har en skruv lös. Om något, så är detta en fråga som
borde skrämma folk i annan politisk riktning. Som skrivet, alla normala människor vill helst sluta arbeta runt 60-
strecket. Att hybriden då signalerar 75 är så otaktiskt korkat, att det är fråga om han inte borde läggas in för
mindre, eller kanske större, sinnesundersökning.

Det hade varit värt nästan vad som helst att få se hybriden bli körd som Hannibal Lecter på likadan vagn och i samma utstyrsel, tvångströja och mask. Hoppas innerligt vi alla får uppleva den dagen. Tänk bara en dag när han står och maler entonigt i riksdagen, så kommer det in ett par stadiga biffar i vita rockar och bara lassar upp honom på kärran och går iväg. Det hade verkligen varit en syn för gudar! lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 8 Feb - 9:38

Dunkelman wrote:Haha, man kan ana ett samband.
Först "lånar" han ut 100 miljarder till IMF och nu vill han att vi ska slava tills vi blir 75.

Knappast slava till 75 MEN syftet med detta uttalande då ? Joo naturligtvis så måste Svenssons skolas om för att sanningen om pensionspengarna börjar tryta blir för mycket för alla PKmänniskor . En kompromiss kommer att "förklaras" och pensionsåldern kommer att höjas till tex. 67 år. Wow där kom vi undan billigt tycker väljarkåren och dra en lättnads suck medan politikerna skrattar vidare.
Barbarossa

Poäng : 2381

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 8 Feb - 10:41

Barbarossa wrote:
Dunkelman wrote:Haha, man kan ana ett samband.

Knappast slava till 75 MEN syftet med detta uttalande då ? Joo naturligtvis så måste Svenssons skolas om för att sanningen om pensionspengarna börjar tryta blir för mycket för alla PKmänniskor . En kompromiss kommer att "förklaras" och pensionsåldern kommer att höjas till tex. 67 år. Wow där kom vi undan billigt tycker väljarkåren och dra en lättnads suck medan politikerna skrattar vidare.

Skulden till dom försvunna pensionspengarna är ju vår förre statsminister. Kanske borde han påminnas om vad som hände med hans namne på 1500-talet under Erik XIV's tid?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 9 Feb - 12:56

- Fredrik Reinfeldts förslag om höjd pensionsålder tas inte riktigt emot med öppna armar. Omkring 40 000 personer har på Facebook sagt att de ska demonstrera mot förslaget på onsdagen samtidigt som karikatyrer på statsministern fyller var och varannans feed. Det går bra nu.

"Upp och hoppa! Några år till kan du!"
Reinfeldt manar ett skelett att resa sig upp och gå till jobbet, "Reinfeldts bemanning AB" - med bilder på pensionärer i rullstol och Reinfeldt som ditt val om du "inte är arbetslös och inte tänker gå i pension" - bilderna som driver med statsministern har redan delats tusentals gånger på nätet. Att säga att han hånas är en lätt underdrift.

Demonstrationer över hela landet
På onsdagen kommer demonstrationer mot pensionsförslaget äga rum runt om i landet. På Facebook-eventet har hittills omkring 40 000 personer uppgett att de kommer att delta.

– Det här är inte endast en demonstration mot att vi inte tänker jobba tills det att vi är 75 år, vi vill belysa att arbetsplatserna är riktigt tunga i dag. Det är kränkande att folk inte förstår hur det är att jobba i dag, säger Bilbo Göransson initiativtagare till demonstrationen, till Nyheter24.

Göransson menar att statsministern och regeringen blundar för att många blir sjuka av att jobba och menar att det snarare är dags att sänka pensionsåldern.

– Om man skulle ta 60 år till att börja med och sedan kan vi ju se. Reinfeldt borde byta jobb, han har ju aldrig jobbat på riktigt. Men om han säger att vi höjer pensionsåldern för statsministrar men sänker för barnskötare så är det okej. Vi får se vad idén landar i för lagförslag.

Du är facklig representant för Kommunal - stödjer fackföbundet demonstrationen?

– Jag pratar som egen person, det är inget jag förankrat med dem. Kommunal har inte uttalat sig. Men alla mina fackliga kompisar håller med om att det är ett dåligt förslag, säger Göransson och fortsätter:

– Jag hoppas att fackföreningen vaknar till av det här - Reinfeldt kallar oss ju för "det sovande folket".

http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=160517692
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RL on Fri 10 Feb - 16:42

Barbarossa wrote:

...Wow där kom vi undan billigt tycker väljarkåren och dra en lättnads suck medan politikerna skrattar vidare.

Ja det är nog så det taktiska upplägget ser ut ...och den taktiken går förmodligen hem hos den retarderade delen (läs sossedelen) av valboskapen.
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 10 Feb - 19:20

Jag känner mig inspirerad men har inte Photoshop och vet inte hur den fungerar. Kan ingen av er göra några defaultbilder med gamla och Schweinpelz så kan folk själv sätta dit egna texter? Om jag får lov att önska så vill jag ha en med en gammal tant med rollator och givetvis syns 32:an också. Gärna en med 32:an och likkista också. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

En stor lögn!!

Post  Erk Swede on Fri 10 Feb - 20:24

Det intressanta är att det är en stor jävla lögn att svensken lever så mycket längre än förr.
Vad som skett är att vi bekämpat barnadödligheten väldigt efffektivt!!
Erk Swede

Poäng : 2479

Back to top Go down

Post  RL on Fri 10 Feb - 22:34

Erk Swede wrote:Det intressanta är att det är en stor jävla lögn att svensken lever så mycket längre än förr.
Vad som skett är att vi bekämpat barnadödligheten väldigt efffektivt!!

Tja, det är väl inte så mycket det den saken det handlar om. Grejen är att det kostar gigantiska summor för att tillfredställa alla flockarna med ensamkommande "barn" med X-box, DVD, dator mm
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 10 Feb - 22:58

Hela upplägget är ju barockt. Med en arbetslöshet runt 7-8%, bland delar av våra omhuldade 'nybyggare' bortåt 75%,
så begriper var och en att det handlar inte om att landet behöver åldringar i yrkesverksamhet. Hela saken handlar om
det urholkade pensionssystemet, som med den s k bromsen innebär att det snart bara finns brödsmulor kvar, omöjliga att leva på, för svenska fattigpensionärer, befintliga och i vardande.

Minns den Fetes klassiska traverklamp, i s m ett statsministerbesök på Nya Zeeland 2007:
"Det nya pensionssystemet kommer inte vara populärt när svenskarna insett effekterna".
http://www.expressen.se/ekonomi/persson-vantar-folkstorm-om-pensionen/

Samme man som berövade ATP-fonderna på nästan 300 miljarder, för att täcka en brist i statsfinanserna,
beloppet aldrig återbetalt. Om man agerat så i det privata näringslivet, så skulle en Bernie Madoff-dom ligga
runt hörnet, 150 års fängelse, utan benådningsmöjlighet.

Jag hade en årsinkomst runt en miljon kronor, dom sista tolv åren av mitt arbetsliv. Och får ut ynka 10 218:-
netto (brutto 14 597:-), via PPM. Efter att ha beskattats med bortåt 70%, inkl den förbannade 'värnskatten',
som Reinfeldt lovade avskaffa 2006, men som lever kvar än idag, i regi av 'det nya arbetarpartiet', moderöderna.

Jag insåg för många år sedan hur ruttet systemet var, och satsade friskt i privata fonder och kapitalplaceringar,
och är ekonomiskt oberoende. Jag har valt att plocka ut drygt 33 000:- brutto per månad, gränsen där marginal-
skatten, den statliga, slår till. Då är ITPK inräknat, tjänstepension, förstås. Staten får inte ett extra öre från mig,
så länge jag lever, sanna minna ord.

Salig Kurt Lundgren (Ölands östra horisont) räknade ut, att om en klok individ fick förvalta sina egna pensionsavsättningar, så skulle PPM-pensionen vara nästan tre gånger så stor! Snacka om att staten är en
'trygg förvaltning'. Superblåsning handlar det om. Om det vore på Gustav Vasa:s tid, så skulle folk beväpna
sig och tåga mot Stockholm, och vräka förrädarna över ända. Men dagens hjärntvättade mes-svenskar hukar
i bänken, och röstar snällt på Schweinpelz, över 35% i opinionsmätningar, makabert men sant.

Jag har därför vänt Sverige ryggen och bor numera utomlands. Och kan andas frisk luft, till skillnad mot den
unkenhet som råder i degenererade nybyggarlandet Svea Rike.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 11 Feb - 12:40

Reinfeldt och Arklöf har faktiskt fler saker än den uppenbara genen gemensamt. Båda är dumma i huvudet nog att samarbeta med deras borna fiende, Arklöf med nazister och Reinfeldt med Bilderberggruppen samt frimurare och judar, som nyttiga idioter. Och dessutom skyltar dom med det. Samtidigt som dom bränner sina reträttbroar.

Ang pension, jag har sparat i ladorna allt sedan sent 70 tal. På värden och egendomar som inte svensk skattepolis ens kan ana och givetvis inte nosa fram. Det är den enda fördelen att jobbat utomlands. Jag kommer aldrig mer tillföra en enda krona till staten Och jag är ju inte den enda som tänker så pga hur det ser ut i sverige idag. Men ibland går det ju inte, med än så länge finns faktiskt några få andningshål.
Jag ska då inte flytta utomlands. Någon måste ju vara kvar i landet och bevaka våra intressen. Och dessutom, det finns 2 miljoner andra som ska flytta först.

Alfamale

Back to top Go down

Tragik

Post  Erk Swede on Sat 11 Feb - 18:03

Jo visst är det tragiskt hur lättlurade svenskarna är.
Allt som skett sista 20 åren är att politikerjävlarna berikat sig själva,och visat "monumental godhet" utomlands,och dumsvensken betalar.
Tyvärr ligger mina mesta pengar i fast egendom i Sverige,och då är det svårt komma undan skatt.
Erk Swede

Poäng : 2479

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 11 Feb - 22:12

Alfamale wrote:Reinfeldt och Arklöf har faktiskt fler saker än den uppenbara genen gemensamt. Båda är dumma i huvudet nog att samarbeta med deras borna fiende, Arklöf med nazister och Reinfeldt med Bilderberggruppen samt frimurare och judar, som nyttiga idioter. Och dessutom skyltar dom med det. Samtidigt som dom bränner sina reträttbroar.

Ang pension, jag har sparat i ladorna allt sedan sent 70 tal. På värden och egendomar som inte svensk skattepolis ens kan ana och givetvis inte nosa fram. Det är den enda fördelen att jobbat utomlands. Jag kommer aldrig mer tillföra en enda krona till staten Och jag är ju inte den enda som tänker så pga hur det ser ut i sverige idag. Men ibland går det ju inte, med än så länge finns faktiskt några få andningshål.
Jag ska då inte flytta utomlands. Någon måste ju vara kvar i landet och bevaka våra intressen. Och dessutom, det finns 2 miljoner andra som ska flytta först.

Äntligen nån som ser det jag själv ser. De flesta harvar med en åsnas envishet på 400000 bladingar, trots att den siffran varit konstant i 10-12 år. Hur jävla dumma kan folk vara? Dom har svalt fiendens statistik med hull och hår. Dessa idioter borde sjuksskriva sig en vecka och passa på att åka ned på stan varje dag på dagtid. Den tid dom normalt arbetar på. Så kanke polletten trillar ner när dom ser alla babbarna som vimlar som insekter på gator och torg.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 12 Mar - 19:50

"Rekordhög ersättning till ex-ledamöter" :

- Förra året betalade riksdagen ut
63,3 miljoner i inkomstgaranti till
före detta ledamöter som inte har fått
något nytt jobb. Det är mer än
någonsin tidigare, skriver tidningen
Riksdag och departement.

Antalet ledamöter som har rätt till
garantin har blivit allt fler.
2004 kostade garantin statskassan
drygt 20 miljoner kronor, inklusive
sociala avgifter. Fyra år senare var
kostnaden uppe i drygt 32 miljoner.

Garantin ger rätt till 80 procent
av den riksdagslönen under ett år.
Sedan minskas beloppet stegvis.

texttv källa

Sanslöst att politiska drönare i riksdagen kan bevilja
varandra ett skyddsnät som vanligt folk inte ens kan
drömma om. Gapet mellan den härskande sjuk-klöverjuntan
- med det falska moderödpartiet i spetsen - och folket i Sverige
har väl aldrig varit större, än det som äggskallehybriden skapat.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 20 Mar - 15:05

Läs här, om dårskapens Sverige:

"Sänkt pension om man jobbar längre"

Jobba längre och få höjd pension
uppmanar Pensionsmyndigheten i det
orangea kuvertet. Men för den som är
född 1938-1953 kan det bli tvärtom -
lägre pension.

-Jag tycker det är konstigt. Alla
säger ju att man ska fortsätta jobba
för att få upp pensionen, och så
gäller det inte alla, säger Inga-Lill
Söderman som får 100 kronor mindre
i månaden om hon jobbar ett år extra.

Orsaken till effekten är att personer
födda 1938-1953 har en fot i det
gamla ATP-systemet och en i det nya
pensionssystemet.

texttv källa

Hahaha, idiotin har fulländats, i äggskalle-Barbariet.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 20 Mar - 16:40

Dårskap är fel ord, snarare en otrolig fräckhet och cynism från våra psykopatiska politiker.
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 20 Mar - 17:01

Lagom med revolution nu till sommaren. Vi kan spela boule med äggskallen. Åtminstone tills förruttnelsen blir för stark. Men å andra sidan kommer det finnas gott om skallar att använda.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 20 Mar - 17:24

Ergo, om du nu måste jobba, jobba i största möjliga mån svart och spara till din egen pension. Om du inte kan svarta, jobba då så lite som möjligt och maxa din fritid. Pension i förskott mao. Vägra vara med i blatteriet.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 4 Jun - 18:45

Juden, Robert Benmosche har verkligen en underbar humor Klappar

"Pension först vid 80 i skuldkrisens spår?

När Fredrik Reinfeldt antydde att svenskarna i framtiden kommer behöva jobb till 75 års ålder blev det ramaskri. Nu går Robert Benmosche, vd för den amerikanska försäkringsjätten AIG, ännu längre. Han tror att pensionsåldern i västvärlden kommer behöva höjas ända till 80 år."

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/aig-pensionsaldern-kommer-hojas-till-80-ar_7253411.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 4 Jun - 18:54

Dunkelman wrote:Juden, Robert Benmosche har verkligen en underbar humor Klappar

"Pension först vid 80 i skuldkrisens spår?

När Fredrik Reinfeldt antydde att svenskarna i framtiden kommer behöva jobb till 75 års ålder blev det ramaskri. Nu går Robert Benmosche, vd för den amerikanska försäkringsjätten AIG, ännu längre. Han tror att pensionsåldern i västvärlden kommer behöva höjas ända till 80 år."

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/aig-pensionsaldern-kommer-hojas-till-80-ar_7253411.svd#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Blir hårda bud för "krekerna" som är vana att gå i pension vid 55. Nu får dom knega på ytterligare 25 år till. Lär väl bli många "ånt i riggen" antar jag. Ja lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top