Halmstad kommun förbjuder fantasier

View previous topic View next topic Go down

Halmstad kommun förbjuder fantasier

Post  RL on Thu 16 Feb - 20:39

Mamma uppfostrade son i fantasivärld

En pojke i Halmstad som är beroende av personlig assistans har uppfostrats i en fantasivärld där rymdvarelser och smurfar påstås finnas på riktigt. Det är pojkens mamma som låtit honom tro att drömvärlden är verklig. Hon är en av pojkens fyra assistenter.

Halmstads kommun har nu lex Sarah-anmält mamman till Socialstyrelsen, uppger DN.se och SR:s P 4 Halland på nätet.

Enligt anmälan ska hon ha utsatt pojken för allvarliga missförhållanden.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mamma-uppfostrade-son-i-fantasivarld_6857899.svd

Vad är detta för trams av Halmstad kommun? Det är väl bättre att barnet i unga år tryggt får tro på smurfar o aliens ...än att behöva få mardrömmar av verkligheten, med muhammedaner och andra orcher som dräller omkring på våra gator
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Re: Halmstad kommun förbjuder fantasier

Post  Dunkelman on Thu 16 Feb - 21:38

RL wrote:
Mamma uppfostrade son i fantasivärld

En pojke i Halmstad som är beroende av personlig assistans har uppfostrats i en fantasivärld där rymdvarelser och smurfar påstås finnas på riktigt. Det är pojkens mamma som låtit honom tro att drömvärlden är verklig. Hon är en av pojkens fyra assistenter.

Halmstads kommun har nu lex Sarah-anmält mamman till Socialstyrelsen, uppger DN.se och SR:s P 4 Halland på nätet.

Enligt anmälan ska hon ha utsatt pojken för allvarliga missförhållanden.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mamma-uppfostrade-son-i-fantasivarld_6857899.svd

Vad är detta för trams av Halmstad kommun? Det är väl bättre att barnet i unga år tryggt får tro på smurfar o aliens ...än att behöva få mardrömmar av verkligheten, med muhammedaner och andra orcher som dräller omkring på våra gator

Ja, eller att barnen tror de bor i den bästa av alla världar när de i själva verket lever i en av media fabricerad sagovärld, där negerhertingar, juderiddare, bögmagnater, lebbprinsessor, blattebaroner är de givna hjältarna och den dikterade förebilden för hur man ska vara för att bli bekräftad av Kung Krooknäsa.

Hellre riktiga sagor än medias/upplysningsverksamhetens mångkulturella fabler.

Last edited by Dunkelman on Thu 16 Feb - 21:52; edited 2 times in total
Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 16 Feb - 21:40

Smurfar och utomjordingar är mycket farliga, orcer som finns i verkligheten i form av blattar däremot är snälla. Jag undrar vilka som lever i en fantasivärld egentligen. lol!
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 16 Feb - 23:05

Jag får intrycket av att ungen är förståndshandikappad och i så fall lär det väl knappast spela någon roll, eftersom han kommer ligga på samma mentala nivå även som vuxen och behöva assistenter resten av sitt liv. Varför inte anlita Charkas AB så får han både assistans och sagor på samma gång. Två flugor i en smäll s a s. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 17 Feb - 12:51

Robin Shadowes wrote:Jag får intrycket av att ungen är förståndshandikappad och i så fall lär det väl knappast spela någon roll, eftersom han kommer ligga på samma mentala nivå även som vuxen och behöva assistenter resten av sitt liv. Varför inte anlita Charkas AB så får han både assistans och sagor på samma gång. Två flugor i en smäll s a s. lol!

Man ska dock inte förkasta tanken på utomjordiskt liv, ta bara en titt på regeringen. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RL on Fri 17 Feb - 21:07

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:Jag får intrycket av att ungen är förståndshandikappad och i så fall lär det väl knappast spela någon roll, eftersom han kommer ligga på samma mentala nivå även som vuxen och behöva assistenter resten av sitt liv. Varför inte anlita Charkas AB så får han både assistans och sagor på samma gång. Två flugor i en smäll s a s. lol!

Man ska dock inte förkasta tanken på utomjordiskt liv, ta bara en titt på regeringen. lol!

Stämmer bra. Dessutom bör stora delar av Malmö, Landskrona, Södertälje numera betraktas som "Alien breeding grounds"
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 17 Feb - 22:02

RL wrote:
kapten havoc wrote:

Stämmer bra. Dessutom bör stora delar av Malmö, Landskrona, Södertälje numera betraktas som "Alien breeding grounds"

Snart kommer hela mitt kära Skåne vara infesterat med dessa ägg som det ploppar upp ansikts-kramare ifrån. Varefter någon timme senare en liten blatte ploppar upp från ens mage.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 17 Feb - 22:07

Robin Shadowes wrote:Snart kommer hela mitt kära Skåne vara infesterat med dessa ägg som det ploppar upp ansikts-kramare ifrån. Varefter någon timme senare en liten blatte ploppar upp från ens mage.

Ja hela vårt Skåne ser snart ut som den där scenen i Alien 2:an, där drottningen bara matar ur sig ägg ur röven i parti o minut :(
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 17 Feb - 22:43

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:Snart kommer hela mitt kära Skåne vara infesterat med dessa ägg som det ploppar upp ansikts-kramare ifrån. Varefter någon timme senare en liten blatte ploppar upp från ens mage.

Ja hela vårt Skåne ser snart ut som den där scenen i Alien 2:an, där drottningen bara matar ur sig ägg ur röven i parti o minut :(

Med den enda skillnaden att vi inte har tillgång till samma artilleri som Ellen Ripley hade. Vi kommer bli en munsbit för dem. :(
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RL on Fri 17 Feb - 22:46

Robin Shadowes wrote:
RL wrote:

Med den enda skillnaden att vi inte har tillgång till samma artilleri som Ellen Ripley hade. Vi kommer bli en munsbit för dem. :(

Tja, vi har trots allt ganska mycket fläskkött att trycka i gapet på muhammedanerna lol!
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 17 Feb - 22:48

RL wrote:
Robin Shadowes wrote:
RL wrote:

Tja, vi har trots allt ganska mycket fläskkött att trycka i gapet på muhammedanerna lol!

Vilket i allra högsta grad skall bli ett sant nöje att göra. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 18 Feb - 0:57

RL wrote:

Ja xenomorfen i alienfilmerna var en parasit liksom våra kära babbar oxå är. Får hoppas på några stenhårda marinsoldater som ger babbehorden vad de tål. I filmen omvandlas alien till något slag människoliknande hybrid mellan människa och alien. De där filmerna känns som någon slags profetsia om det här landets framtid i många avseenden.

Fattas bara några hippies med skyltar som "kramas" "make peace not war" som försöker tala aliens tillrätta. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Erk Swede on Sat 18 Feb - 9:17

kapten havoc wrote:
RL wrote:

Ja xenomorfen i alienfilmerna var en parasit liksom våra kära babbar oxå är. Får hoppas på några stenhårda marinsoldater som ger babbehorden vad de tål. I filmen omvandlas alien till något slag människoliknande hybrid mellan människa och alien. De där filmerna känns som någon slags profetsia om det här landets framtid i många avseenden.

Fattas bara några hippies med skyltar som "kramas" "make peace not war" som försöker tala aliens tillrätta. lol!
Stenhårda marinsoldater i Sverige? :D
De sista riktigt militärt utbildade börjar väl var minst 45 nu för tiden?
Vi andra som rusat ut från helikoptrar med minor och tyngre vapen är väl snart 60 allihop!!!
Och stridsfordonen är väl skrotade eller bortskänkta till maffian i forna östeuropa...
Erk Swede

Poäng : 2479

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 18 Feb - 18:50

Tänk om de kunde förbjuda den här typen av sagostunder istället.

"Första barnboken med det lilla magiska ordet hen! Kivi & Monsterhund författad av Jesper Lundqvist och med illustrationer av Bettina Johansson. Jag har läst den själv och låtit några andra läsa den och bilderna har beskådats och det var som om jag redan vid första anblicken av den lilla huvudpersonen Kivi, bara såg en mysig unge med glasögon. Ingen tanke fanns hos mig om det var en flicka eller pojke och så är det just ingen tydlighet med om det är en flicka eller pojke. Det är ett tecknat litet barn rätt och slätt. Tituleringen är antigen Kivi eller hen. Bra så och något jag längtat efter i barnböcker. Detta att slippa lägga fokus på könet och olika förväntningar kopplade till det. Det ska erkännas att jag själv förr om åren skrivit både utkast och små historier med en huvudperson utan bestämt kön, men då har jag använt mig av namn som upplevts könsneutrala. Det är just användningen av det personliga pronomenet hen, som är banbrytande och lite våghalsigt. Kommer ordet att få genomslag och bli vanligt förekommande? Ingen vet ännu, men det viktiga här är att det fungerar i denna bok. Jag blir glad av att det rimmas och att det rimmas med känsla och framför allt att det rimmas med humor och lite tokiga nya böjningar:"

Kivi och Monsterhund

HUND!” tjuter Kivi. ”GE MIG EN HUND! Annars sover jag inte en blund! Mappor och pammor och morbroster Jin, en bryssling, en marfor, en halvkvartskusin, små parvelpysor och storebröstrar; alla står de runt sängen och tröstar och visslar och tisslar och säger jovisst, någon gång möjligen, nästan helt visst, ska hen få en hund, kan de halvt säkert lova – men bara om Kivi nu själv lovar sova.

http://www.barnboksprat.se/2012/01/25/kivi-monsterhund/
Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top