50 000 fler somalier

View previous topic View next topic Go down

50 000 fler somalier

Post  Dunkelman on Wed 22 Feb - 20:38

Den största delen av ökningen väntas vara somalier. Mer anhöriginvandring väntas "I år kan antalet människor som söker uppehållstillstånd som anhöriga i Sverige komma att öka med 45 procent, till cirka 59 500 — att jämföra med cirka 41 000 i fjol, enligt Migrationsverkets nya prognos. Stockholm. Den främsta orsaken är en färsk dom i Migrationsöverdomstolen som underlättar för människor från länder, där officiella identitetshandlingar är svåra att få, att söka anhöriginvandring. Den största delen av ökningen väntas vara somalier. Migrationsöverdomstolen kom för ett par år sedan med två prejudicerande domar som krävde styrkta identitetshandlingar för anhöriginvandring. Det slog främst mot somalier eftersom det saknas ordentliga myndigheter i Somalia som kan utfärda pass som är godtagbara för svenska myndigheter. Men i januari i år slog domstolen in på en ny linje och lättade upp regelverket. Domen innebär att om det går att styrka släktskapet genom DNA-tester behöver inte längre identiteten styrkas. Därför väntar nu Migrationsverket också att långt många fler somalier ansöker om anhöriginvandring. — Juridiskt sett ökar domen möjligheterna för kärnfamiljer att återförenas, säger Jonas Lindgren, verksamhetschef på Migrationsverket till TT. — Det finns sedan tidigare ett stort antal asylsökande som till följd av en tidigare dom, som trycker hårt på vikten av nationella ID-papper, har kommit i kläm. Ökningen handlar enbart om somalier, enligt Lindgren. — Vi har börjat att titta på den gruppen, men domen kommer nog också att få effekter för till exempel afghaner, säger han. I de 18 500 ärendena inräknas 3 500 som ligger i migrationsdomstolar över landet och som i och med domen kan återtas av Migrationsverket. TT: Kommer ni att klara av att hantera den här ökningen av ärenden? — Vi har sedan tidigare långa väntetider och en hög andel öppna ärenden som vi jobbar med att få ner. Vi har därför vänt oss till regeringen och sagt att vi räknar med att behöva ungefär 100 miljoner kronor extra, säger Lindgren." TT
Dunkelman

Poäng : 3174

Back to top Go down

Re: 50 000 fler somalier

Post  RickyEcholette on Wed 22 Feb - 21:02

Försök att se det lite positivt. Dem här 50.000 somalierna "kompenserar" ju för dem tusentals högutbildade svenskar som flyttar till Kina och som vi kunde läsa om igår:)

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2558

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 22 Feb - 21:28

RickyEcholette wrote:Försök att se det lite positivt. Dem här 50.000 somalierna "kompenserar" ju för dem tusentals högutbildade svenskar som flyttar till Kina och som vi kunde läsa om igår:)

Mvh

Det finns inte något positivt med somalier. Jag kan fan mig inte hitta ett uns av
nytta med somalier i Sverige.

Kina suger till sig folk från hela världen. "Till och med"
bankster-judarna sjappar till Kina - finansmarknaden i Europa och USA är på sista varvet och nu ska
de söka sig nya jaktmarker. Man kan ju fundera på om det blir lika lätt för dem att skinna kineserna.

Dunkelman

Poäng : 3174

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Wed 22 Feb - 21:57

Dunkelman wrote:
RickyEcholette wrote:Försök att se det lite positivt. Dem här 50.000 somalierna "kompenserar" ju för dem tusentals högutbildade svenskar som flyttar till Kina och som vi kunde läsa om igår:)

Mvh

Det finns inte något positivt med somalier. Jag kan fan mig inte hitta ett uns av

bankster-judarna sjappar till Kina - finansmarknaden i Europa och USA är på sista varvet och nu ska
de söka sig nya jaktmarker. Man kan ju fundera på om det blir lika lätt för dem att skinna kineserna.

Intressant fråga. Kineserna granskar USA/Europa och lär av dess misslyckanden. Kineserna är fullt medvetna om judarnas monumentala makt i USA/Europa inom bank, finans och media. Även om dem skulle få mer inflytande i Kina är jag relativt övertygad om att judarna kommer att stöta på ordentligt med patrull från kineserna om de försöker propagera för massinvandring.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 22 Feb - 22:23

RickyEcholette wrote:
Dunkelman wrote:

Mvh

Intressant fråga. Kineserna granskar USA/Europa och lär av dess misslyckanden. Kineserna är fullt medvetna om judarnas monumentala makt i USA/Europa inom bank, finans och media. Även om dem skulle få mer inflytande i Kina är jag relativt övertygad om att judarna kommer att stöta på ordentligt med patrull från kineserna om de försöker propagera för massinvandring.

Mvh

Dom kommer propagera för massinvandring. Den saken kan vi vara helt övertygade om. Dom kommer hävda att det är en nödvändig utveckling och att judarna måste vara ledande i att göra om Kina till mångkultur.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3659

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Wed 22 Feb - 23:15

Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:
Dunkelman wrote:

Mvh

Mvh

Dom kommer propagera för massinvandring. Den saken kan vi vara helt övertygade om. Dom kommer hävda att det är en nödvändig utveckling och att judarna måste vara ledande i att göra om Kina till mångkultur.

Tror judarna kommer att gå bet på det. Judarna har ihärdigt propagerat för mångkulturens "förträfflighet" i Japan och Sydkorea men aldrig lyckats. Varför skulle dem då lyckas i Kina? Kineserna har en helt annan filosofi än europeerna. Dem känner inte alls samma skuld och skam som vita. Dem dras inte heller av skulden efter andra världskriget. Ang.somalierna så vill jag dra mig till minnes att ung.25% av världens alla somaliska flyktingar kommer till Sverige, stämmer detta tror ni?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 23 Feb - 2:24

RickyEcholette wrote:
Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:
Dunkelman wrote:

Mvh

Mvh

Tror judarna kommer att gå bet på det. Judarna har ihärdigt propagerat för mångkulturens "förträfflighet" i Japan och Sydkorea men aldrig lyckats. Varför skulle dem då lyckas i Kina? Kineserna har en helt annan filosofi än europeerna. Dem känner inte alls samma skuld och skam som vita. Dem dras inte heller av skulden efter andra världskriget. Ang.somalierna så vill jag dra mig till minnes att ung.25% av världens alla somaliska flyktingar kommer till Sverige, stämmer detta tror ni?

Mvh

Tydligen verkar dom gå på pumpen i bortre Asien. Men annars har det varit ett framgångsrikt recept i övriga världen. Därför kommer dom säkerligen att modifiera sitt framgångs-recept efter den asiatiska filosofin, tills dom till slut köper det. Som en vetenskapsman i sitt lab så kommer dom göra nya försök och göra små förändringar allt eftersom experimentet fortskrider. Tillslut kommer det mångkulturella paradigmet att ha adapterats till att även appellera till öst-asiaterna. När en dag multikultin har förenats med Tao, ja då är nog även medel-Chang och medel-Hawasaki redo för det. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3659

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 25 Feb - 19:13

Jag är för den här typen av invandring ju förr det svenska folket förstår att det enda som håller svartinghorderna i schack, är bidrag ju bättre är det. Låt skutan sjunka.
kapten havoc

Poäng : 2855

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 25 Feb - 19:15

Mvh

Nu får du väl ändå ge dig din Kina-fetisch är sjuklig.
kapten havoc

Poäng : 2855

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top