Fira nationaldagen?

View previous topic View next topic Go down

Fira nationaldagen?

Post  Ådärkomdenja on Sun 5 Jun - 20:44

Normalt borde det vara en självklarhet, stolthet över sitt hemland och den nationella identiteten.

Men, jag känner mig förrådd. Morgondagens nationaldag lär präglas av mångfaldshyllningar, i bjärt
kontrakt med min - och många äktsvenskars - besvikelse över den politiska utförsäljningen
av genuin nationalism, i dess bästa bemärkelse. Brännmärkt av Sahlin och Reinfeldt, som bekant.

Skall vi ha en nationaldag, under rådande omständigheter?
Ådärkomdenja

Poäng : 3636

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Re: Fira nationaldagen?

Post  Aake on Sun 5 Jun - 21:15

Ådärkomdenja wrote:Normalt borde det vara en självklarhet, stolthet över sitt hemland och den nationella identiteten.

Men, jag känner mig förrådd. Morgondagens nationaldag lär präglas av mångfaldshyllningar, i bjärt
kontrakt med min - och många äktsvenskars - besvikelse över den politiska utförsäljningen
av genuin nationalism, i dess bästa bemärkelse. Brännmärkt av Sahlin och Reinfeldt, som bekant.

Det lär bli negerdans och Blatteparader i morron....
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3628

Back to top Go down

Halv stång

Post  Balder on Sun 5 Jun - 22:13

Borde det inte vara obligatoriskt att flagga på halv stång idag. Tills normalitet råder?
Balder

Poäng : 2364

Back to top Go down

Post  RL on Mon 6 Jun - 9:56

Ådärkomdenja wrote:Normalt borde det vara en självklarhet, stolthet över sitt hemland och den nationella identiteten.

Vi "pursvenskar" har iaf midsommaraftonen, att hålla oss till. Men det är väl bara en tidsfråga innan pk-etablissemanget förstör även den traditionen 😢
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 6 Jun - 10:02

RL wrote:

Vi "pursvenskar" har iaf midsommaraftonen, att hålla oss till. Men det är väl bara en tidsfråga innan pk-etablissemanget förstör även den traditionen 😢

Du menar sommar-festivalen? :P
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  Absurd on Mon 6 Jun - 11:19

Helvete vad varmt det är idag. Nationaldagen firas med grillning av griskött och folköl. Flaggan är redan hissad. Firar väl egentligen vårt nordiska arv på midsommar, utan judeokristna och andra mångkulturella företeelser.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2682

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 6 Jun - 12:40

Absurd wrote:Helvete vad varmt det är idag. Nationaldagen firas med grillning av griskött och folköl. Flaggan är redan hissad. Firar väl egentligen vårt nordiska arv på midsommar, utan judeokristna och andra mångkulturella företeelser.

Griskött och starköl borde befästas som nationalrätt resp nationaldryck. Till många musslors ve och fasa.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 6 Jun - 13:13

En typisk Pk-svamlande invällarkramande ledarinlaga på Aftonbladet:

"Vi firar mångfald i dag – inte enfald":

- I dag firar Sverige national­dagen. Med mycket att fira. ­Sverige representerar på många sätt ett knippe värderingar att vara stolt över. Modernitet, ­öppenhet, individuell frihet, jämlikhet, nyfikenhet på andra och omvärlden.

Utveckling och öppenhet är vår framgångsaga. Inte isolering och inskränkthet. I det Sverige som tillhör framtiden firar folk vilka högtider de själva vill. Även nationaldagen.

http://www.aftonbladet.se/ledare/article13130298.ab

Man äcklas av ledarpajasens, Anders Lindberg, äckliga kramarattityd.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top