Svenska journalister snortar kokain

View previous topic View next topic Go down

Svenska journalister snortar kokain

Post  Dunkelman on Sun 4 Mar - 10:02

”Läsarna behöver inte veta”

”Aftonbladets Ronnie Sandahl granskar missbruket bland kända journalister
Om det satt kokainister i regering eller riksdag skulle det bli folkstorm. Varför är det då så tyst om det utbredda kokainmissbruket hos den tredje statsmakten?
I går åtalades en mycket känd kulturjournalist för narkotikainnehav. Han erkände.
Vi frågade tio kända journalister på Sveriges stora tidnings- och tv-redaktioner varför de knarkar. Och hur kokain går ihop med deras yrkesroll.
Läs hela dokumentet - bli medlem i Plus.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10886357.ab
Dunkelman

Poäng : 3264

Back to top Go down

Re: Svenska journalister snortar kokain

Post  Robin Shadowes on Sun 4 Mar - 11:12

Dunkelman wrote:”Läsarna behöver inte veta”

”Aftonbladets Ronnie Sandahl granskar missbruket bland kända journalister
Om det satt kokainister i regering eller riksdag skulle det bli folkstorm. Varför är det då så tyst om det utbredda kokainmissbruket hos den tredje statsmakten?
I går åtalades en mycket känd kulturjournalist för narkotikainnehav. Han erkände.
Vi frågade tio kända journalister på Sveriges stora tidnings- och tv-redaktioner varför de knarkar. Och hur kokain går ihop med deras yrkesroll.
Läs hela dokumentet - bli medlem i Plus.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10886357.ab

Är du Plus-medlem så att du kan dela med dig av den fullständiga artikeln? Tänker inte kasta ut en enda krona på Aftonhoran.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3753

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 4 Mar - 11:36

Jag är inte direkt förvånad över det här.

RS: man får inte citera en hel artikel här.
kapten havoc

Poäng : 2945

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 4 Mar - 15:08

En f d personalchef på Aftonbladet - efter att han slutat och startat en eget mediaföretag - berättade för mig i s m att jag anlitade honom vid en rekrytering, att över nittio procent av journalisterna var på röken konstant under arbetstid.

Man beslöt slutligen att sätta stopp för missbruket, genom att upprätta personliga kontrakt, där resp murvel fick skriva på att... om han ertappades berusad i fortsättningen, så var det omedelbums att ta vägen via kassan och hämta slutlönen, utan vidare spisning.

Så, missbruk bland denna kaxiga pk-elit är inget nytt precis.
Ådärkomdenja

Poäng : 3606

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Malmöbo on Tue 6 Mar - 20:56

Ådärkomdenja wrote:En f d personalchef på Aftonbladet - efter att han slutat och startat en eget mediaföretag - berättade för mig i s m att jag anlitade honom vid en rekrytering, att över nittio procent av journalisterna var på röken konstant under arbetstid.

Man beslöt slutligen att sätta stopp för missbruket, genom att upprätta personliga kontrakt, där resp murvel fick skriva på att... om han ertappades berusad i fortsättningen, så var det omedelbums att ta vägen via kassan och hämta slutlönen, utan vidare spisning.

Var det kanske när Schibsted tog över?

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2448

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 7 Mar - 6:40

Ådärkomdenja wrote:En f d personalchef på Aftonbladet - efter att han slutat och startat en eget mediaföretag - berättade för mig i s m att jag anlitade honom vid en rekrytering, att över nittio procent av journalisterna var på röken konstant under arbetstid.

Knarkandet är nog avsevärt mer vidsträckt i kretsen av journalister och politiker än vi i regel tror.

”Knarkbeslag hos parlamentariker
Publicerad 2012-03-06 22:01
Stortingsledamoten Henning Warloe (Höyre) är misstänkt för narkotikabrott och lämnar sina uppdrag. Beskedet lämnades på tisdagen och bottnar i att polisen i fredags tog sig in i Warloes stortingslägenhet med hjälp av stortingets vakter och hittade ett pulver som uppges vara knark.
Enligt norska TV 2 greps Warloe i lördags, i kölvattnet av att en knarkhärva nystats upp.
Warloe ska ha medgett bruk av narkotika tidigare, men nekar den här gången”

http://www.dn.se/nyheter/varlden/knarkbeslag-hos-parlamentariker
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 7 Mar - 7:18

Dunkelman wrote:

Knarkandet är nog avsevärt mer vidsträckt i kretsen av journalister och politiker än vi i regel tror.

”Knarkbeslag hos parlamentariker
Publicerad 2012-03-06 22:01
Stortingsledamoten Henning Warloe (Höyre) är misstänkt för narkotikabrott och lämnar sina uppdrag. Beskedet lämnades på tisdagen och bottnar i att polisen i fredags tog sig in i Warloes stortingslägenhet med hjälp av stortingets vakter och hittade ett pulver som uppges vara knark.
Enligt norska TV 2 greps Warloe i lördags, i kölvattnet av att en knarkhärva nystats upp.
Warloe ska ha medgett bruk av narkotika tidigare, men nekar den här gången”

http://www.dn.se/nyheter/varlden/knarkbeslag-hos-parlamentariker

Och koks är nog det allra vanligaste till vardags även om det finns enskilda som Bodström som tydligen föredrar cannabis. Tror även koksarna använder cannabis eftersom det hjälper dem att tagga ner och sova när dom varit uppe flera dygn i sträck. Ecstacy kanske är vanligt när dom partajar, vad vet jag?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3753

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 7 Mar - 7:58

Det kanske inte är långt borta att den där beryktade bilden på någon känd, superhög kokiainkåt politiker med kokabånge i färd att penetrera, kommer ut på marknaden. Det har ju gått rykten i åratal att en sådan finns. Jag har dock ingen aning om vem det är. Men personen i fråga har nog svårt att förklara sig. Och det är ju bra.
Om det är sant kan ju hoppas att den kommer, ägaren till bilden kan nog få bra betalt och det lär väl behövas. Sverige är nog inte landet att bo i efter den försäljningen.

Alfamale

Poäng : 2723

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 7 Mar - 17:21

Malmöbo wrote:

Var det kanske när Schibsted tog över?
Jag har ingen järnkoll på detta, men jag är ganska säker på att det handlar om slutet åttio- och en bit in på nittiotalet. Och ägareförhållandena inom AB har jag heller inget större intresse av, vad dom skriver och torgför räcker och blir över.
Ådärkomdenja

Poäng : 3606

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 11 Mar - 7:54

"Flera tusen människor kan missbruka kokain i Stockholmsområdet en vanlig helgnatt, enligt mätningar i avloppsvattnet. Det är TV 4:s ”Kalla fakta” som låtit ta prover på avloppsvattnet en fredags- och lördagsnatt i Henriksdals reningsverk på Södermalm i Stockholm."

http://www.dn.se/sthlm/avloppsvattnet-avslojar-missbruk
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top