"Världens bästa skitskola" och IQ-hoten

View previous topic View next topic Go down

"Världens bästa skitskola" och IQ-hoten

Post  Axel on Sun 11 Mar - 21:50

Experimentverkstaden. Samtidigt som den svenska skolan har förändrats har elevernas kunskaper sjunkit. Är vi rökta på den globala arbetsmarknaden?
Programledare: Natanael Derwinger.
http://www.tv.nu/p/12013114301530svt2

Egentligen två ämnen som hör ihop då jag inte hann skriva om Rödgardisten Derwingers förvånande bra serie och nu läst detta

http://www.friatider.se/varannan-invandrare-misslyckas-med-grundskolan

I danska Jyllandsposten, en vänsterliberal tidning, har Sveriges problem med en allt större och allt mindre begåvad invandrarbefolkning däremot fått stort utrymme. I en artikel med titeln ”Vi får aldrig bli som Sverige” skriver IQ-forskaren Hellmuth Nyborg:

”Invandring från lågintelligenta länder kommer oåterkalleligt sänka den svenska IQ-nivån, till skada för Sveriges produktivitet och internationella konkurrenskraft. Det borde oroa både nuvarande och kommande statsledare, att demokrati aldrig gått att upprätthålla i länder där befolkningens medel-IQ understiger 90″.

Fotnot: De flesta araber har en IQ-kvot runt 80. Somalier runt 70.

http://jp.dk/opinion/kronik/article2183352.ece

som förvärrar saken när vi tar in lägre IQ till en kostnad av 60 miljarder per år och jobben går till länder med högt IQ. En dyster framtid verkar möta oss så vi kanske får flytta till ett grannland, eller finns det något oprövat mirakel som ingen annan har provat och kan fungera?
Axel
Bannlyst

Poäng : 2982

Back to top Go down

Re: "Världens bästa skitskola" och IQ-hoten

Post  Max Ronalds on Mon 12 Mar - 8:59

Axel wrote:
som förvärrar saken när vi tar in lägre IQ till en kostnad av 60 miljarder per år och jobben går till länder med högt IQ. En dyster framtid verkar möta oss så vi kanske får flytta till ett grannland, eller finns det något oprövat mirakel som ingen annan har provat och kan fungera?

Vilket grannland är det vi snackar om här? Negrerna är ganska många i Danmark också. Synd att fokus i invandringsebatten kom att handla så mycket om "kultur" och "värderingar". 😢
Max Ronalds

Poäng : 2703

Back to top Go down

Post  Axel on Mon 12 Mar - 15:11

Max Ronalds wrote:
Axel wrote:

Vilket grannland är det vi snackar om här? Negrerna är ganska många i Danmark också. Synd att fokus i invandringsebatten kom att handla så mycket om "kultur" och "värderingar". 😢
Danmark varnar för oss men hela Norden kanske är nere redan?
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 17 Mar - 22:10

Men detta kompenseras ju av att vi importerar allfler kineser och indier till våra universitet. Så även om "våra egna" kör i skolan, så har vi sett en explosion av studenter och doktorander från Kina och Indien. Jag har själv med egna ögon sett att 99% av mastersstudenterna på vissa naturvetenskapliga program är av kinesisk eller indisk börd. I vissa korridorer hör man mer kinesiska än svenska. Jag tror trots allt Sverige kan upprätthålla en hög klass på forskningen i framtiden, så länge vi fortsätter att importera högpresterande kineser. Jag tror vi kommer att få det som i USA, där asiaterna successivt tar över forskningen.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2621

Back to top Go down

Post  Axel on Sun 18 Mar - 4:05

RickyEcholette wrote:Men detta kompenseras ju av att vi importerar allfler kineser och indier till våra universitet. Så även om "våra egna" kör i skolan, så har vi sett en explosion av studenter och doktorander från Kina och Indien. Jag har själv med egna ögon sett att 99% av mastersstudenterna på vissa naturvetenskapliga program är av kinesisk eller indisk börd. I vissa korridorer hör man mer kinesiska än svenska. Jag tror trots allt Sverige kan upprätthålla en hög klass på forskningen i framtiden, så länge vi fortsätter att importera högpresterande kineser. Jag tror vi kommer att få det som i USA, där asiaterna successivt tar över forskningen.

Mvh
Dom åker inte hem igen?
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 18 Mar - 18:07

Axel wrote:
RickyEcholette wrote:Men detta kompenseras ju av att vi importerar allfler kineser och indier till våra universitet. Så även om "våra egna" kör i skolan, så har vi sett en explosion av studenter och doktorander från Kina och Indien. Jag har själv med egna ögon sett att 99% av mastersstudenterna på vissa naturvetenskapliga program är av kinesisk eller indisk börd. I vissa korridorer hör man mer kinesiska än svenska. Jag tror trots allt Sverige kan upprätthålla en hög klass på forskningen i framtiden, så länge vi fortsätter att importera högpresterande kineser. Jag tror vi kommer att få det som i USA, där asiaterna successivt tar över forskningen.

Mvh
Dom åker inte hem igen?

Dem flesta drar nog vidare efter avslutade studier när dem inser vilket skräpland Sverige håller på att utvecklas till. Dem här kineserna är riktigt smarta! Dem har verkligen blåst oss! Ofta drar dem vidare till länder som erbjuder bättre karriärmöjligheter och lägre skatter såsom USA, Kanada eller Australien, eller tillbaks till Kina och övriga östasien, där dem hör hemma. Har själv träffat på åtskilliga asiater som resonerat så. Riktigt sluga är dem som blåser oss på konfekten mitt framför näsan på oss. De flesta av dem betraktar Sverige som ett transitland och svenskar som nyttiga idioter. Sverige har varit som ett smörgåsbord för dem, som dem har ätit av, sedan stuckit och skickat fakturan till oss.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 18 Mar - 18:40

RickyEcholette wrote:
Axel wrote:

Mvh
Dom åker inte hem igen?

Dem flesta drar nog vidare efter avslutade studier när dem inser vilket skräpland Sverige håller på att utvecklas till. Dem här kineserna är riktigt smarta! Dem har verkligen blåst oss! Ofta drar dem vidare till länder som erbjuder bättre karriärmöjligheter och lägre skatter såsom USA, Kanada eller Australien, eller tillbaks till Kina och övriga östasien, där dem hör hemma. Har själv träffat på åtskilliga asiater som resonerat så. Riktigt sluga är dem som blåser oss på konfekten mitt framför näsan på oss. De flesta av dem betraktar Sverige som ett transitland och svenskar som nyttiga idioter. Sverige har varit som ett smörgåsbord för dem, som dem har ätit av, sedan stuckit och skickat fakturan till oss.

Mvh

Svenskar är jordens dummaste folk och jag tror ärligt talat att det bästa som kan hända är att vi blir utrotade så att inte våra defekta gener sprids vidare.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3723

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 18 Mar - 19:01

Robin Shadowes wrote:
RickyEcholette wrote:
Axel wrote:

Mvh
Dom åker inte hem igen?

Mvh

Svenskar är jordens dummaste folk och jag tror ärligt talat att det bästa som kan hända är att vi blir utrotade så att inte våra defekta gener sprids vidare.

Ja, svenskar är sannerligen korkade som tillåter att bli så här hänsynslöst utnyttjade. Alltså, vi har etnosvenska studenter som tältar utanför campus p.g.a bostadsbrist (till följd av massinvandringen), samtidigt som enbart 2% av högskolestudenterna i landet röstar SD. Kinesiska studenter garvar ihjäl sig åt idioterna.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 18 Mar - 19:32

Måste tillägga att svenska studenter med näbbar och klor kämpar för att avgifter för tredje land studenter skall avskaffas, samtidigt som dem själva går på knäna. Och de kinesiska studentrasisterna fortsätter att hånskratta åt oss.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 19 Mar - 14:56

"Hårdare tag mot fuskande studenter" :

- Studenter på svenska högskolor fortsätter att fuska på samma höga nivå som tidigare, visar en ny kartläggning som TT gjort. Regeringen öppnar för hårdare tag och har tankar på att porta fuskarna från utbildningar.

http://www.corren.se/sverige/hardare-tag-mot-fuskande-studenter-5968948-artikel.aspx

Tja, har man varken läshuvud eller ork att införskaffa erforderlig kunskap, så återstår alltid fusket. Att
det ökat förvånar inte, bara en del av det allmänna förfallet i det äggskallestyrda landet i utförsbacken.
Ådärkomdenja

Poäng : 3579

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 20 Mar - 23:12

Ådärkomdenja wrote:"Hårdare tag mot fuskande studenter" :

- Studenter på svenska högskolor fortsätter att fuska på samma höga nivå som tidigare, visar en ny kartläggning som TT gjort. Regeringen öppnar för hårdare tag och har tankar på att porta fuskarna från utbildningar.

http://www.corren.se/sverige/hardare-tag-mot-fuskande-studenter-5968948-artikel.aspx

Tja, har man varken läshuvud eller ork att införskaffa erforderlig kunskap, så återstår alltid fusket. Att
det ökat förvånar inte, bara en del av det allmänna förfallet i det äggskallestyrda landet i utförsbacken.

Det ironiska är ju att fusket lär vara störst vid Södertörns Högskola där var tredje student har invandrarbakgrund. Situationen blir ju ännu mer beklämmande då kraven har sänkts på många utbildningar. Sedan bör man också hålla i åtanke att många internationella studenter fuskar hej vilt. Alltså inte bara svenskar och "svenskar". Deras fusk och plagierande har t.o.m bekräftats av rektorer på högskolor.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top