Ska nyanlända få en villa mm?

View previous topic View next topic Go down

Ska nyanlända få en villa mm?

Post  Axel on Mon 12 Mar - 23:06

Nu har vi fått veta att folk har mer pengar i Danderyd och Bromma än Tensta och Rinkeby så det finns relativa klassklyftor och fattigdom. Det skyllde Kalle Larsson (V) på regeringens Ullenhag (Fp) men det lustiga är att när sossarna styrde var dessa partier på samma sida om asylmissbrukarna.

I vart fall undrar jag nu om kraven är att nyanlända ska förses med varsin villa och en miljon på banken så vi inte får några klassklyftor. Eller ska de ta över våra upparbetade liv så får vi bo i deras områden?
Axel
Bannlyst

Poäng : 2921

Back to top Go down

Re: Ska nyanlända få en villa mm?

Post  Ådärkomdenja on Tue 13 Mar - 6:02

Ref stycke 1. Det finns inga 'klassklyftor', en gammal avverkad marxist-kommunistiskt pamflett som saknar betydelse idag. Hålls vid liv av partier och avgrundsorganisationer på den politiska vänsterflanken. Ett röstfiskande knep för att dra till sig sympatier från värdelösa oduglingar, som inte klarar av att försörja sig själva, och vältrar sig i avundsjuka, självömkan och kriminalitet.

Det finns däremot intelligenta, välutbildade, framgångsrika, smarta människor, som skapar sin egen förmögenhet och välstånd.
Och bosätter i väl avgränsade bostadsområden för att slippa motsatsens bottenskrap.
Dvs ointelligenta, analfabetiska, odugliga snyltande bidragsparasiter, som hamnar (välförtjänt) i sunkiga ghetto-områden, som t ex de du nämner.

Ref stycke 2. Den frågan är så korkad, så man undrar om du eg tillhör den senare gruppen jag refererar till ovan. Anstränger
du dig för att hitta på sånt trams?

Ådärkomdenja

Poäng : 3518

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 13 Mar - 7:38

Dom ska inte ha ett skit, dessa äckliga degenererade tattare ska ut ur landet inget annat. Jag förstår dock vad du vill med din frågeställning. Om araberna lämnar våra länder kan jag överväga att känna "sympati" för deras sak.
kapten havoc

Poäng : 2857

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 13 Mar - 12:43

kapten havoc wrote:Dom ska inte ha ett skit, dessa äckliga degenererade tattare ska ut ur landet inget annat. Jag förstår dock vad du vill med din frågeställning. Om araberna lämnar våra länder kan jag överväga att känna "sympati" för deras sak.

Amen to that! lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3661

Back to top Go down

Post  Axel on Tue 13 Mar - 18:18

Ådärkomdenja wrote:Ref stycke 1. Det finns inga 'klassklyftor', en gammal avverkad marxist-kommunistiskt pamflett som saknar betydelse idag. Hålls vid liv av partier och avgrundsorganisationer på den politiska vänsterflanken. Ett röstfiskande knep för att dra till sig sympatier från värdelösa oduglingar, som inte klarar av att försörja sig själva, och vältrar sig i avundsjuka, självömkan och kriminalitet.

Det finns däremot intelligenta, välutbildade, framgångsrika, smarta människor, som skapar sin egen förmögenhet och välstånd.
Och bosätter i väl avgränsade bostadsområden för att slippa motsatsens bottenskrap.
Dvs ointelligenta, analfabetiska, odugliga snyltande bidragsparasiter, som hamnar (välförtjänt) i sunkiga ghetto-områden, som t ex de du nämner.

Ref stycke 2. Den frågan är så korkad, så man undrar om du eg tillhör den senare gruppen jag refererar till ovan. Anstränger

Jag har arbetat ihop till allt och undrar mer vad vänstern vill att vi ska göra när packet redan kostar 60 miljarder per år. Till storfamiljer hyrs det hus ibland. Men när massmedia/Vänstern jämför Bromma och Danderyd/Djursholm med Rinkeby och klagar att de senare är fattigare, undrar man vad de egentligen vill.

Fattiga asylmissbrukare kan bo där det kostar en dollar per dag att bli mätt, så räcker pengarna längre.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2921

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 14 Mar - 16:15

Ådärkomdenja wrote:Ref stycke 1. Det finns inga 'klassklyftor', en gammal avverkad marxist-kommunistiskt pamflett som saknar betydelse idag. Hålls vid liv av partier och avgrundsorganisationer på den politiska vänsterflanken. Ett röstfiskande knep för att dra till sig sympatier från värdelösa oduglingar, som inte klarar av att försörja sig själva, och vältrar sig i avundsjuka, självömkan och kriminalitet.

Härlig människosyn. Och kanske det bästa svaret på om man borde trycka in lite negerlöske i väl utvalda villaområden.
Max Ronalds

Poäng : 2625

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top