Opackat bröd i korg äckligt?

View previous topic View next topic Go down

Opackat bröd i korg äckligt?

Post  Axel on Tue 20 Mar - 3:23

Baguetter som står fritt i mataffärer är ohygieniska, enligt Livsmedelsinspektörer i Norrtälje. Men den kritiserade affären väljer att överklaga till Länsstyrelsen.
http://svt.se/2.33538/1.2747698/baguettekrig_i_norrtalje?lid=puff_2747698&lpos=rubrik

Jag nog har tänkt på det förut, att egentligen är det väl äckligt med allt bröd och annat som inte sköljs hemma och ligger öppet ute i butikerna. Folk som hostar på oss smittar, om de hostar på det vi ska äta?

Axel
Bannlyst

Poäng : 3009

Back to top Go down

Re: Opackat bröd i korg äckligt?

Post  kapten havoc on Tue 20 Mar - 7:51

Bacillskräck eh? Jag oroar mig mer för alla arabyngel som deras föräldrar låter springa omkring i butiken och tafsa på all mat de kan komma över. Det är ju bara otrogna som ska äta den ändå. De går dessutom omkring med hyperresistenta bakterier och säkert mycket annan ohyra med förutom de själva då.
kapten havoc

Poäng : 2945

Back to top Go down

Post  Axel on Thu 22 Mar - 5:03

kapten havoc wrote:Bacillskräck eh? Jag oroar mig mer för alla arabyngel som deras föräldrar låter springa omkring i butiken och tafsa på all mat de kan komma över. Det är ju bara otrogna som ska äta den ändå. De går dessutom omkring med hyperresistenta bakterier och säkert mycket annan ohyra med förutom de själva då.

Jag hade inte det innan men om brödet känns det mer. Rädd att låta mina barn leka i lekhus med ghettobarn också.
Ska kolla nån gång om man har lika mkt hårlöss i fina områden som fattiga.
Axel
Bannlyst

Poäng : 3009

Back to top Go down

Bröd är en färsk vara...

Post  DOCKWISE on Thu 17 May - 22:08

Axel wrote:Baguetter som står fritt i mataffärer är ohygieniska, enligt Livsmedelsinspektörer i Norrtälje. Men den kritiserade affären väljer att överklaga till Länsstyrelsen.
http://svt.se/2.33538/1.2747698/baguettekrig_i_norrtalje?lid=puff_2747698&lpos=rubrik

Jag nog har tänkt på det förut, att egentligen är det väl äckligt med allt bröd och annat som inte sköljs hemma och ligger öppet ute i butikerna. Folk som hostar på oss smittar, om de hostar på det vi ska äta?

:D Bröd som är en dag gammal slängs så bröd som ligger i förpackningar gillar jag bäst. det står ingen sista datum på lösa bröd te.x Baguetter...

DOCKWISE
Bannlyst

Poäng : 2089

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top