"Vargarna åt upp negrerna"

View previous topic View next topic Go down

"Vargarna åt upp negrerna"

Post  RL on Thu 22 Mar - 8:29

Det här var lite humoristiskt mitt i PK-dimman:

Nedsättande ord upprör på skola

På en skola i Göteborgstrakten har sjundeklassare fått träna på att böja ordet ”neger” på lektionen i engelska. I övningsuppgifter har de också fått översätta meningar som ”Vargarna åt upp negrerna”, skriver Göteborgs-Posten. Skolinspektionen funderar på att ta upp frågan till behandling...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nedsattande-ord-uppror-pa-skola_6942983.svd

lol!
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2985

Back to top Go down

Re: "Vargarna åt upp negrerna"

Post  Robin Shadowes on Thu 22 Mar - 9:32

Läste om det på SweCon innan. Nu blir dom nog skitnödiga. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3659

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 22 Mar - 11:32

Vad är det för förhistorisk ödla som skrivit texten? Stenciler och negro?

Alfamale

Poäng : 2633

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 22 Mar - 19:51

Varför åt vargarna upp negrerna? Jag skulle gärna läsa hela historien. Kanske borde varghatarna tänka i nya banor… :)
Dunkelman

Poäng : 3174

Back to top Go down

Post  RL on Fri 23 Mar - 7:33

Dunkelman wrote:Varför åt vargarna upp negrerna? Jag skulle gärna läsa hela historien. Kanske borde varghatarna tänka i nya banor… :)

Jag skulle också vilja läsa hela historien :D

Fast det sanslösaste i storyn är att den blev en riksnyhet i media, det visar hur jävla pk det här landet blivit.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 23 Mar - 20:04

RL wrote:
Dunkelman wrote:Varför åt vargarna upp negrerna? Jag skulle gärna läsa hela historien. Kanske borde varghatarna tänka i nya banor… :)

Fast det sanslösaste i storyn är att den blev en riksnyhet i media, det visar hur jävla pk det här landet blivit.

Läste igår eller förrgår om en av Lena Holfves bekanta, en neger från Nigeria som heter Matthew. Hon har tagit upp det här med hur det är i Sverige och hur folk flippar när dom ser ordet negerboll och liknande. Enligt honom är det mer hur man säger ordet, tonen och kroppspråket som möjligtvis kan göra ordet rasistiskt. Men bara i sig tycker han inte ordet är rasistiskt. Rasism för honom handlade mer om diskriminering än fåniga ord som bakverk och glassar och liknande. Intressant att få höra en sån sak från en tydligen mer sansad neger än dom vi har blivit berikade med. Men Kitimbwe Sabuni och det gänget kommer väl gå i taket av det här - som vanligt. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3659

Back to top Go down

Post  RL on Fri 23 Mar - 20:35

Robin Shadowes wrote:
RL wrote:

Läste igår eller förrgår om en av Lena Holfves bekanta, en neger från Nigeria som heter Matthew. Hon har tagit upp det här med hur det är i Sverige och hur folk flippar när dom ser ordet negerboll och liknande. Enligt honom är det mer hur man säger ordet, tonen och kroppspråket som möjligtvis kan göra ordet rasistiskt. Men bara i sig tycker han inte ordet är rasistiskt. Rasism för honom handlade mer om diskriminering än fåniga ord som bakverk och glassar och liknande. Intressant att få höra en sån sak från en tydligen mer sansad neger än dom vi har blivit berikade med. Men Kitimbwe Sabuni och det gänget kommer väl gå i taket av det här - som vanligt. lol!

En kompis nu avlidne farsa hade en käpphäst som jag alltid fick upprepad för mig, när det begav sig. Den löd så här: En neger är en neger om han så är stekt i smör

lol!
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 23 Mar - 22:05

En klok man.
Alla, och då menar jag verkligen ALLA, som har jobbat på den där kontinenten mer är några enstaka månader från lyxhotellen har inte höga tankar om negrer. Kärringar från olika låtsas organisationer, politiker med skum agenda har givetvis inte samma uppfattning. Men vi normala, kan med 100% övertygelse säga om att Afrika gör sig bäst utan negrer. Ja tom att Afrika är för bra för negrer. Alla negrer borde söka sig norrut och vi skulle då få Afrika i utbyte. Vi skulle kunna ligga och pilla oss i naveln och ändå får 4-6 skördar om året samtidigt som negrerna frös ihjäl redan första vintern. En äkta Win-Win.

Alfamale

Poäng : 2633

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top