Det totala sammanbrottet är nära

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Det totala sammanbrottet är nära

Post  Dunkelman on Sat 31 Mar - 14:39

Hundratusentals somalier på väg till Sverige

Publicerat 31 mars 2012 kl 08:31

"NYA SVERIGE.2000 nya somalier till Sverige - varje vecka. Så kommer det att se ut inom en snar framtid, och anstormningen av den kraftigt bidragsfinansierade folkgruppen förväntas bara öka och öka hela tiden.

Migrationsverkets senaste prognos visade att ungefär 100 000 anhöriginvandrare kommer att komma till Sverige före slutet av 2013.

Nu verkar det som om prognosen kan vara ordentligt i underkant. Istället förväntas nu 2000 somalier ta sig till Sverige varje vecka. Och siffran kommer bara att öka och öka.

Jonas Lindgren, verksamhetschef på Migrationsverket, säger att han själv besökte den svenska ambassaden i Addis Abeba i Etiopien för någon vecka sedan såg runt 450 människor dagligen köa för att få åka Sverige.

- Ta 2000 personer gånger årets alla veckor så förstår du, säger Jonas Lindgren idag till Södermanlands Nyheter i en artikel som inte finns på nätet.

Den smått otroliga siffran innebär alltså att över 100 000 somalier kan komma till Sverige under bara ett år.

Antalet kommer dessutom att öka för varje år eftersom somalierna, när de väl kommer till Sverige, får automatiskt uppehållstillstånd och då kan hämta resten av sina släktingar till Sverige. Somaliernas födelsetal är flera gånger högre än svenskars.

Hur det svenska välfärdssystemet ska klara anstormningen är ytterst oklart. Av de somalier som bor i Sverige idag finansieras ungefär nio av tio med socialbidrag.

Den extrema ökningen av somaliska invandrare beror på de uppluckrade regler för anhöriginvandring som blev resultatet av regeringens överenskommelse med Miljöpartiet i invandringspolitiken. Sveriges gränser slås upp på vid gavel den 1 juli i år, när de nya reglerna börjar gälla."

http://www.friatider.se/hundratusentals-somalier-pa-vag-till-sverige

Dunkelman

Poäng : 3230

Back to top Go down

Re: Det totala sammanbrottet är nära

Post  Ådärkomdenja on Sat 31 Mar - 15:26

Hade hoppats att detta inlägg skrivits imorgon, den 1 april. Då hade skämtet passerat.

Men, eftersom det tycks vara blodigt allvar, så står en mardröm för dörren.

Man får ställa hoppet till att digerdöden slår till i Sverige. Dessa tillvarons mest värdelösa
negrer har förhoppningsvis lägst immunförsvar och resistens. Man får lita till naturen, när
Sveriges politiska förrädarmaffia nu beslutat att landet skall bli jordklotets soptipp No #1.
Ådärkomdenja

Poäng : 3572

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 31 Mar - 17:14

Jag har skrivit det innan bara ös på med de bajsbruna våldtäkts/mördar/islamisterna bättre inbördeskriget kommer imorgon, än om tio år då vi troligen redan lever i ett mini-Somalia. Nu är jag realist och förstår att det aldrig kommer hända. Men man kan ju få drömma eller hur.

Framtiden ser mörk ut indeed, om jag nu inte ska blanda in mina högst personliga känslor angående det bajsigfärgade avskrädet till sk. människor som kommer hit. Så akn det lättast förklaras med att judar vet att de blir mer osynliga i en kaotisk mångkultur och därför fortsätter det zionistiska projektet "mångkultur" obehindrat. Som vanligt agerar den purvita befolkningen som bräkande lamm som går ovetande till slakten och juden gnider hånleende sina smutsiga händer medans vi gör det.

Ja jag är ursinnig när jag skriver det här, så jag ber om ursäkt till exilenserna som är av den mer känsliga naturen, om mitt språkbruk är för vulgärt och onyanserat men hatet måste helt enkelt ut!

Kalla mig gärna folieskalle men om ni har en bättre förklaring är ni mer än välkomna att presentera den!
kapten havoc

Poäng : 2911

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 31 Mar - 18:27

kapten havoc wrote:Jag har skrivit det innan bara ös på med de bajsbruna våldtäkts/mördar/islamisterna bättre inbördeskriget kommer imorgon, än om tio år då vi troligen redan lever i ett mini-Somalia. Nu är jag realist och förstår att det aldrig kommer hända. Men man kan ju få drömma eller hur.

Framtiden ser mörk ut indeed, om jag nu inte ska blanda in mina högst personliga känslor angående det bajsigfärgade avskrädet till sk. människor som kommer hit. Så akn det lättast förklaras med att judar vet att de blir mer osynliga i en kaotisk mångkultur och därför fortsätter det zionistiska projektet "mångkultur" obehindrat. Som vanligt agerar den purvita befolkningen som bräkande lamm som går ovetande till slakten och juden gnider hånleende sina smutsiga händer medans vi gör det.

Ja jag är ursinnig när jag skriver det här, så jag ber om ursäkt till exilenserna som är av den mer känsliga naturen, om mitt språkbruk är för vulgärt och onyanserat men hatet måste helt enkelt ut!

Kalla mig gärna folieskalle men om ni har en bättre förklaring är ni mer än välkomna att presentera den!

Foliehattsargumentet används inte så ofta nu för tiden. Folk kommer till insikt.
Men det tar alldeles för lång tid. Lögnen och förnekelsen låter sig inte besegras
så lätt…

Obehörigt styre har manipulerat svenskarnas gemensamma värdegrund. Vi
skulle aldrig tolerera detta vansinne om vi vore friska och förnuftiga i karaktären.
Svensken har förlorat sin kulturella förankring och driver vind för våg på den
mångkulturella oceanen.
Dunkelman

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 31 Mar - 19:28

Jag reagerade först som "Åderkomdenja". Kollade i almanackan, men 1:a april är imorgon. Sedan trodde jag "Dunkelman" var i skojartagen. Men icke, enda trösten när man läser dylika nyheter är att åtminstone jag kommer att vara borta, när detta slår ut i full blom. Vet att det låter egoistiskt, men jag är glad att slippa uppleva invasionen. Synd om alla efterkommande dock.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2614

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 31 Mar - 19:31

For the record, Richard E. det här landet är ett 1:a april skämt, men inte bara en dag om året utan alla 364 dagar.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 31 Mar - 19:41

kapten havoc wrote:For the record, Richard E. det här landet är ett 1:a april skämt, men inte bara en dag om året utan alla 364 dagar.

Jo, jag kallsvettas över att vi riskerar att översvämmas av hundratusentals somalier! Samtidigt förundras man ständigt över att svenska folket accepterar detta. Jag kommer nog aldrig att kunna förstå detta!

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 31 Mar - 19:44

Svenskens själviskhet övergår det sunda förnuftet.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 31 Mar - 20:02

RickyEcholette wrote:
kapten havoc wrote:For the record, Richard E. det här landet är ett 1:a april skämt, men inte bara en dag om året utan alla 364 dagar.

Jo, jag kallsvettas över att vi riskerar att översvämmas av hundratusentals somalier! Samtidigt förundras man ständigt över att svenska folket accepterar detta. Jag kommer nog aldrig att kunna förstå detta!

Mvh

Svensken har formats till en konflikträdd slav, som lyder storebror i fruktan av att bli ställd utanför.
Ett ohållbart och mesigt beteende som de bittert kommer att få ångra. Och en del är så grundligt indoktrinerade att de faktiskt tror att det är rätt att importera hundratusentals muslimska somalier.
Helt jävla obegripligt. Jag vägrar att beblanda mig med sådana hjärntvättade zombies.
Jag anser faktiskt att somalierna har ett större människovärde än dessa människoskuggor, för
de lever… i alla fall.

Last edited by Dunkelman on Sat 31 Mar - 20:12; edited 1 time in total
Dunkelman

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 31 Mar - 20:09

Dunkelman wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Svensken har formats till en konflikträdd slav, som lyder storebror i fruktan av att bli ställd utanför.
Ett ohållbart och mesigt beteende som de bittert kommer att få ångra. Och en del är så grundligt indoktrinerade att de faktiskt tror att det är rätt att importera hundratusentals muslimska somalier.
Helt jävla obegripligt. Jag vägrar att beblanda mig med sådana hjärntvättade zombies.

Helt rätt, det går inte att debattera med dylikt. Försökte för något halvår sedan diskutera med en företrädare för etablissemanget. Hen menade att invandringen av somalier till Sverige, kunde jämföras med den svenska invandringen till USA för 150 år sedan. Jag gav upp och gick suckande därifrån. Bara att hen hade ett sådant argument tyder på att det är meningslöst att diskutera med dem.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 31 Mar - 20:30

Ja det där efterblivna argumentet använder de ofta, men vi svenskar som stannade kvar vilken "skuld" har vi i denna invandring? Jag har heller inte hört att amerikasvenskar åkte hem två ggr. årligen på "semester" heller. Jämförelsen är helt efterbliven som sagt.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 31 Mar - 20:59

Ådärkomdenja wrote:Hade hoppats att detta inlägg skrivits imorgon, den 1 april. Då hade skämtet passerat.

Men, eftersom det tycks vara blodigt allvar, så står en mardröm för dörren.

Man får ställa hoppet till att digerdöden slår till i Sverige. Dessa tillvarons mest värdelösa
negrer har förhoppningsvis lägst immunförsvar och resistens. Man får lita till naturen, när
Sveriges politiska förrädarmaffia nu beslutat att landet skall bli jordklotets soptipp No #1.

Även om så sker så finns det miljontals fler somalier i Somalia som regeringen kommer låta flöda in för att ersätta dom av pesten tagna.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3716

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sun 1 Apr - 5:27

Det är bra. In med fler somalifästingar. Varenda dumdjävul som inte redan hajjat vår prekära situation och som måste komma till insikt om dagens sjuka verklighet, är det snabbaste vägen ett totalt haveri. För vilka är rimligen bäst på att scensätta haveriet? Troligtvis ett folkslag som redan har gjort det och som är omvittnat totalt intelligensbefriade, väredelösa och krävande.
Allt dom tar i blir till bajs, som bruna kung Midas.
In med fler somalier...

Alfamale

Poäng : 2689

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 1 Apr - 10:18

Alfamale wrote:Det är bra. In med fler somalifästingar. Varenda dumdjävul som inte redan hajjat vår prekära situation och som måste komma till insikt om dagens sjuka verklighet, är det snabbaste vägen ett totalt haveri. För vilka är rimligen bäst på att scensätta haveriet? Troligtvis ett folkslag som redan har gjort det och som är omvittnat totalt intelligensbefriade, väredelösa och krävande.
In med fler somalier...

Om inte dessa somalier får svensken att vakna, kan vi lika gärna ge upp kampen. Då är det kört.

Verkar som varje svensk personligen måste drabbas för att de ska förstå att ingen går säker för dessa vildar. De har sett nån skenbart "snäll" neger på TV och tror att "de är ju ändå rätt hyggliga de där och verkar jämnt glada inte som oss kalla, tråkiga svenskar". Vad de glömmer är att när negrer kommer i grupp återtar de sin ursprungliga negervilde form för exempel se London-kravallerna förra sommaren.

Varnagel på FB skrev ju ett så klockrent inlägg om detta att tom. PK-media uppmärksammade det.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 1 Apr - 10:43

kapten havoc wrote:
Alfamale wrote:Det är bra. In med fler somalifästingar. Varenda dumdjävul som inte redan hajjat vår prekära situation och som måste komma till insikt om dagens sjuka verklighet, är det snabbaste vägen ett totalt haveri. För vilka är rimligen bäst på att scensätta haveriet? Troligtvis ett folkslag som redan har gjort det och som är omvittnat totalt intelligensbefriade, väredelösa och krävande.
In med fler somalier...

Om inte dessa somalier får svensken att vakna, kan vi lika gärna ge upp kampen. Då är det kört.

Verkar som varje svensk personligen måste drabbas för att de ska förstå att ingen går säker för dessa vildar. De har sett nån skenbart "snäll" neger på TV och tror att "de är ju ändå rätt hyggliga de där och verkar jämnt glada inte som oss kalla, tråkiga svenskar". Vad de glömmer är att när negrer kommer i grupp återtar de sin ursprungliga negervilde form för exempel se London-kravallerna förra sommaren.

Varnagel på FB skrev ju ett så klockrent inlägg om detta att tom. PK-media uppmärksammade det.

Men inte förrän en lokal SD-bloggare i Skåne citerade honom i sin blogg. Expo-iterna har säkert känt till inlägget sedan det ursprungligen skrevs eller kort därefter men fann väl ingen anledning att använda det just då. Men när man väl kunde klistra det hela på SD, val-år och allting, då gör dom en brandkårsutryckning minsann. Kulturmarxisterna förnekar sig verkligen aldrig. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 1 Apr - 14:27

Oavsett vilken härstamning de nya invånarna har så kommer de att bidra till överutbudet av arbetskraft.

Hittills har man kunnat undvika spanska arbetslöshetssiffror genom bolåneracet där folk tokköpt bostäder för lånade pengar vilket injicerat pengar i ekonomin genom köparnas cash. Till detta skall läggas ROT, RUT, sänkt restaurangmoms, nystartsjobb o s v. Priset för detta har blivit Europas kanske mest skuldtyngda hushåll och att man kapat sjukvårdsköer genom att skjuta i gamlingar morfin rätt mycket i överkant för att på så vis kapa vårdköerna. Man har också hittills kunnat finansiera kalaset genom att sälja ut en hel del statliga företag.

Ett viktigt problem i det här sammanhanget är att den breda allmänheten inte kopplar tillflödet av arbetskraft till arbetslöshetsfrågan. Den breda allmänheten ser "jobben" som en isolerad fråga från invandringen eller tillflödet av potentiell arbetskraft utifrån. De ser heller ingen motsättning mellan att man samtidigt pratar om arbetslösheten och behovet av arbetskraftsinvandring för att försörja den åldrande befolkningen. Och så gott som ingen torde minnas när man för 5-10 år sedan tutade ut i TV:n att vi behövde mer invandring för att fylla luckorna efter 40-talisterna som går i pension. Nu har de flesta av 40-talisterna gått i pension. Frågar sig någon idag om vi behövde den potentiella arbetskraft vi plockat in de 5-10 senaste åren? Svar: Nej. Folk ställer sig inte den frågan om ingen sätter den på deras dagordning.

Vi behöver någorlunda trovärdiga medier som når en större publik. Jag har i flera år efterlyst ett nyhetsbrev med en någorlunda rumsren avsändare typ Brynolf Wendt. Ingen har dock nappat. I stället har det varit det gamla vanliga jamandet typ "buhu, jag får inte doppa veken eftersom muslimerna och negrerna tar alla tjejer och att det är orättvist eftersom de är mindre jämställda vilket feministerna struntar i" eller något typ "den ariska kampen förutsätter beslutsamhet och hängiven kamp, förberedelserna inför slutstriden, AK-4, bl a, bl a" eller något typ "vi måste vifta så mycket som möjligt med israeliska flaggor och vara mot islam för då blir Kent Ekeroth glad och så framstår vi inte som nazister och så blir vi jätterumsrena och så får vi tjäna 60 000 :-/mån eller 100 000 :- om man får litet extra från partiet, sedan kan vi inte vara mot invandring av arbetsmarknadsskäl eftersom finnar och juggar som röstar på oss då kan bli sura och dessutom är jag så korkad att jag inte kan låta en finne eller jugge säga att invandring är dåligt för redan befintliga invånare ur arbetsmarknadssynpunkt och förresten bryr jag mig ändå inte så mycket tror jag".

K. V. Pauker

Poäng : 2816

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 1 Apr - 15:15

Jag bryr mig varken om att invällarna tar mina/våra jobb(skönt med mycket fritid) eller våra sk. kvinnor. Det jag avskyr är den otrygghet dessa vildsinta varelser för med sig. Jag minns fortfarande hur sanslöst tryggt det här landet var engång i tiden den tryggheten vill jag ha tillbaka. Det handlar i grund och botten om sunt förnuft, man kan inte bara ta hit en miljon kulturellt och genetiskt främmande individer och tro att allt blir bra, i slutändan handlar det om en enda ska överlevnad.

Jag tycker inte ens IQ-frågan är något diskusionsämne i frågan även om jag tror araber och negrer är på barnets nivå rent emotionellt. Vad spelar det då för roll om de är smarta eller inte, de är fortfarande barn.

Spydiga kommentarer från judar och negrer om att de tar våra jobb och sk. kvinnor är bara en idiotisk provokation och dessutom i många fall en ren lögn även om jag noterat svenska honors hunger för nogger black och den ljusbrunare sandape varianten(nogger).
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 1 Apr - 16:31

kapten havoc wrote:Jag bryr mig varken om att invällarna tar mina/våra jobb(skönt med mycket fritid) eller våra sk. kvinnor. Det jag avskyr är den otrygghet dessa vildsinta varelser för med sig. Jag minns fortfarande hur sanslöst tryggt det här landet var engång i tiden den tryggheten vill jag ha tillbaka. Det handlar i grund och botten om sunt förnuft, man kan inte bara ta hit en miljon kulturellt och genetiskt främmande individer och tro att allt blir bra, i slutändan handlar det om en enda ska överlevnad.

Jag tycker inte ens IQ-frågan är något diskusionsämne i frågan även om jag tror araber och negrer är på barnets nivå rent emotionellt. Vad spelar det då för roll om de är smarta eller inte, de är fortfarande barn.

Spydiga kommentarer från judar och negrer om att de tar våra jobb och sk. kvinnor är bara en idiotisk provokation och dessutom i många fall en ren lögn även om jag noterat svenska honors hunger för nogger black och den ljusbrunare sandape varianten(nogger).

Min gissning är att en väldigt stor del av SD:s väljare utgörs av individer med personliga negativa erfarenheter av invandringen snarare än av individer som genom någon slags intellektuell process kommit fram till att invandringen är dålig för svensk ekonomi. Mitt intryck är också att SD i sina utskick inte satsat på att försöka få fler att inse att invandringen är dålig för svensk ekonomi utan snarare försökt få så många som möjligt i den förstnämnda kategorin att tycka att det känns behagligt att rösta på SD. Och i och för sig spelar det kanske inte så stor roll om SD anför argument för att invandringen är dålig för svensk ekonomi. Folk tror ju ändå bara att det bara är kamouflage för den verkliga drivkraften, nämligen att man är mot rasblandning. Synd bara att ingen försökt förklara för folk att det finns individer med motsatt drivkraft, nämligen att en annan befolkningssammansättning utgör den slutgiltiga lösningen på problem som nazism och rasism (i alla fall den rasism man själv upplever utgör ett problem) och att man p g a detta varit beredd att ta diverse ekonomiska problem som t ex fått konsekvenser för sjukvården och resulterat i drastiskt sänkta pensioner i det nya pensionssystemet.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 1 Apr - 16:53

Jag är inte insatt i svenska ekonomi men jag gissar på att invällningen av tärande individer från tredjevärlden påverkar vår ekonomi. Jag tror att ett tryggt folk skapar bättre förutsättningar för en stark ekonomi, jag kan ha fel förstås.

Självklart slår empirisk erfarenhet en. massa abstrakt mumbo jumbo från nån professor som inte lämnar sitt kontor och som är så insnöad i sin intellektuella värld att det börjat växa mossa på honom.

Nej det känns inte det minsta behagligt att rösta på SD, fö. men i brist på vettigare alternativ vad göra? Inte faen tänker jag ge bort min röst till partier som föraktar mig som väljare.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 1 Apr - 17:30

K. V. Pauker wrote:
kapten havoc wrote:Jag bryr mig varken om att invällarna tar mina/våra jobb(skönt med mycket fritid) eller våra sk. kvinnor. Det jag avskyr är den otrygghet dessa vildsinta varelser för med sig. Jag minns fortfarande hur sanslöst tryggt det här landet var engång i tiden den tryggheten vill jag ha tillbaka. Det handlar i grund och botten om sunt förnuft, man kan inte bara ta hit en miljon kulturellt och genetiskt främmande individer och tro att allt blir bra, i slutändan handlar det om en enda ska överlevnad.

Min gissning är att en väldigt stor del av SD:s väljare utgörs av individer med personliga negativa erfarenheter av invandringen snarare än av individer som genom någon slags intellektuell process kommit fram till att invandringen är dålig för svensk ekonomi. Mitt intryck är också att SD i sina utskick inte satsat på att försöka få fler att inse att invandringen är dålig för svensk ekonomi utan snarare försökt få så många som möjligt i den förstnämnda kategorin att tycka att det känns behagligt att rösta på SD. Och i och för sig spelar det kanske inte så stor roll om SD anför argument för att invandringen är dålig för svensk ekonomi. Folk tror ju ändå bara att det bara är kamouflage för den verkliga drivkraften, nämligen att man är mot rasblandning. Synd bara att ingen försökt förklara för folk att det finns individer med motsatt drivkraft, nämligen att en annan befolkningssammansättning utgör den slutgiltiga lösningen på problem som nazism och rasism (i alla fall den rasism man själv upplever utgör ett problem) och att man p g a detta varit beredd att ta diverse ekonomiska problem som t ex fått konsekvenser för sjukvården och resulterat i drastiskt sänkta pensioner i det nya pensionssystemet.

En till reflektion. Visst låter det illa när en del här på Exilen häver ur sig rasism mot "negrer" och araber. En sak man dock bör tänka på är att det på motsvarande sätt finns människor som upplever förekomsten av germanska svennar (eller vad man nu skall kalla denna kategori) som ett problem eftersom denna folkgrupp utgör en förutsättning för nazism och den rasism man anser vara ett problem. Huvudproblemet i det här perspektivet tror jag inte är invandrarungdomar typ de som i en C-uppsats skriven av en från utlandet adopterad kvinna förklarar att de "krigar mot svenskarna" eller säger "jävla svenne". Problemet är de som ser svennarna som förutsättningen för ondskan själv och därför tycker att det är bättre med en annan befolkningssammansättning. Den här attityden kan rimligen inte innebära några fördelar för svennarna. Snarare borde den innebära ekonomiska uppoffringar och klara risker. Det behöver ju inte gå som i Ukraina där man fick en liten kulakutrotning på några miljoner pers. Men en viss liten risk för mer drastiska konsekvenser utöver ekonomiska nackdelar torde ändå finnas där. Man bör också komma ihåg att media och makthavare hittills inte varit speciellt måna om att upplysa folk om att även vita kristna också kan bli föremål för etniskt betingade mord i större skala. Jag har tidigare påpekat att man i TV-serien Folkets Århundrade hävdade att dödsfallen under kulakutrotningen berodde på att folk hellre slaktade sina djur än gav bort dem. I akademiska läroböcker står det i och för sig inte så men det som formar den breda massans verklighetsuppfattning är ju snarare den världsbild som distribueras ut via de stora TV-kanalerna. Det har också varit rätt tyst om morden på de 4000 farmarna i Sydafrika efter maktskiftet i Sydafrika på 90-talet. I och för sig kan man väl kanske tycka att boerna delvis har sig själva att skylla eftersom de tidigare varit dumma mot de svarta. Frågan är dock hur man skall se på eventuella elakheter mot svennarna i framtiden eftersom svennarna varit så dumma mot invandrarna, tattarna och zigenarna (och kanske i viss mån judarna också)?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 1 Apr - 17:38

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:

En till reflektion. Visst låter det illa när en del här på Exilen häver ur sig rasism mot "negrer" och araber. En sak man dock bör tänka på är att det på motsvarande sätt finns människor som upplever förekomsten av germanska svennar (eller vad man nu skall kalla denna kategori) som ett problem eftersom denna folkgrupp utgör en förutsättning för nazism och den rasism man anser vara ett problem. Huvudproblemet i det här perspektivet tror jag inte är invandrarungdomar typ de som i en C-uppsats skriven av en från utlandet adopterad kvinna förklarar att de "krigar mot svenskarna" eller säger "jävla svenne". Problemet är de som ser svennarna som förutsättningen för ondskan själv och därför tycker att det är bättre med en annan befolkningssammansättning. Den här attityden kan rimligen inte innebära några fördelar för svennarna. Snarare borde den innebära ekonomiska uppoffringar och klara risker. Det behöver ju inte gå som i Ukraina där man fick en liten kulakutrotning på några miljoner pers. Men en viss liten risk för mer drastiska konsekvenser utöver ekonomiska nackdelar torde ändå finnas där. Man bör också komma ihåg att media och makthavare hittills inte varit speciellt måna om att upplysa folk om att även vita kristna också kan bli föremål för etniskt betingade mord i större skala. Jag har tidigare påpekat att man i TV-serien Folkets Århundrade hävdade att dödsfallen under kulakutrotningen berodde på att folk hellre slaktade sina djur än gav bort dem. I akademiska läroböcker står det i och för sig inte så men det som formar den breda massans verklighetsuppfattning är ju snarare den världsbild som distribueras ut via de stora TV-kanalerna. Det har också varit rätt tyst om morden på de 4000 farmarna i Sydafrika efter maktskiftet i Sydafrika på 90-talet. I och för sig kan man väl kanske tycka att boerna delvis har sig själva att skylla eftersom de tidigare varit dumma mot de svarta. Frågan är dock hur man skall se på eventuella elakheter mot svennarna i framtiden eftersom svennarna varit så dumma mot invandrarna, tattarna och zigenarna (och kanske i viss mån judarna också)?

Ytterligare en reflektion: Det är också fullt möjligt att personer som själva är svennar kan bidra till en politik som är fientlig mot svennarna. Kom ihåg att självaste överkuckun under inkvisitionen, Torquemada (hoppas jag fick stavningen rätt), var av judisk börd men ändå själv förföljde judar. I Nazityskland fanns också judar som hjälpte (ibland mot ekonomisk ersättning) Nazistregimen. "Rat jews" kallades de av andra judar.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 1 Apr - 18:03

Jag tycker man kan kalla en spade för en spade åtminstone när man är här. Varför hymla om dessa idioter. De är en klar belastning och en evig källa till otrygghet för vanligt folk. Jag har iaf. inte bett dom komma hit, tycker de vi är hemska rasister kan de ju flytta hem igen, skit ska skit ha. eller som judar säger öga för öga, tand för tand.

Det är inte så att jag uttrycker dessa åsikter mer än i bröders sällskap när man bor i en åsiktsdiktatur är man givetvis försiktig att uttrycka sk. rasistiska tankegångar i vissa sammanhang. Nu är jag en proletär och har inget att förlora på att visa mitt förakt för fienden.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 1 Apr - 18:17

Massor av text och teorier, bra att diskussionen hålls levande.

Me, i det här fallet, räcker det inte att konstatera att Sverige sveks när Palme
förklarade mångkulturalismen som 'oundviklig'? I bjärt kontrast till sin företrädare,
den siste hederlige socialdemokraten Tage Erlander, som yttryckte sig sig så här,
1965, sanningsenligt och icke-Pk-istiskt (begreppet fanns inte då):

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands
befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."

Sen har det gått totalsnett, och det ser än värre ut framledes.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 1 Apr - 19:07

K. V. Pauker wrote:
Ett viktigt problem i det här sammanhanget är att den breda allmänheten inte kopplar tillflödet av arbetskraft till arbetslöshetsfrågan. Den breda allmänheten ser "jobben" som en isolerad fråga från invandringen eller tillflödet av potentiell arbetskraft utifrån.

Samtidigt vet vi inte hur arbetsmarknaden hade sett ut med ett genuint mångkulturellt samhälle. Förmodligen hade det uppstått en social singularitet. Ingen går väl och klagar på kinesiska invandrare till Singapore som någon börda. Ja jag vet att jag låter som en folkpartist, tyvärr. Mångkultur är väl i det breda medvetandet synonymt med någon vision med spännande maträtter, danser och där sexuellt utsvävade människor får större "valfrihet". Egentligen går det inte att diskutera en alternativ samhällsvision med en människa som har vuxit upp i en totalitär välfärdsstat. Jag kan inte se vad som skulle vara så fruktansvärt fel med att vita européer talade olika språk och knöt ekonomiska band med geografiskt närbelägna länder. Det var verkligenheten i en stor del av östersjöområdet för bara 100 år sedan. Ingen kan påstå att exempelvis Riga blev en "otrygg" eller "tråkig" stad för att det bodde massa tyskar där. Hur Gotland hade utvecklats utan svensk eller dansk överhöghet måste man kanske besöka ett parallelluniversum för att få reda på. Skriver man överhuvudtaget ingressen till en sådan samhällsvision så är det genast stankastande ungdomar i Rosengård som man hyllar som ett ideal. Det är lönlöst att ens försöka.

K. V. Pauker wrote:
Jag har i flera år efterlyst ett nyhetsbrev med en någorlunda rumsren avsändare typ Brynolf Wendt.

Neeeeeeeeeeeej. :pale: En surgubbe som gnäller över "daltet" med brottslingar. :( Räcker det inte med Kent Ekeroth? Om det här är Sveriges räddning gör det iaf inte mig mer vänligt inställd till Sverige som självständig nationalstat. Hur kan en till synes så intelligent debattör komma fram till så IQ-befriade slutsatser? Är det ett försök att maskera att du någon annan stans har skrivit att man faktiskt borde "dalta" med brottslingar? Notera att den här skribenten jag tänker på inte skrev något om att narkotikabrottslingar eller andra som rent moraliskt aldrig har skadat andra människor borde omfattas av "daltet". Som jag minns det var det istället mördare som det var synd om och som borde släppas ut efter några år.

K. V. Pauker wrote:
Ytterligare en reflektion: Det är också fullt möjligt att personer som själva är svennar kan bidra till en politik som är fientlig mot svennarna. Kom ihåg att självaste överkuckun under inkvisitionen, Torquemada (hoppas jag fick stavningen rätt), var av judisk börd men ändå själv förföljde judar. I Nazityskland fanns också judar som hjälpte (ibland mot ekonomisk ersättning) Nazistregimen. "Rat jews" kallades de av andra judar.

Chekan grundades väl av en etnisk polack? 20 år senare skedde katyn-massakern. http://www.youtube.com/watch?v=Jne9t8sHpUc&ob=av3e&t=37s

Last edited by Max Ronalds on Mon 2 Apr - 1:53; edited 1 time in total
Max Ronalds

Poäng : 2695

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 1 Apr - 19:25

Man hade kunnat önska att den här artikeln var ett april skämt jag tror förstås inte det. "Snälla" pojkar misshandlar nästan till döds en äldre svensk man för att han sagt åt dom att inte röra(läs: plåga) hans hund.

Självklart är det så här snälla väluppfostrade pojkar agerar i dagens Sverige apropå att det inte skulle daltas med grova kriminella i det här landet. Hur agerar då stygga pojkar kan man ju lite skeptiskt undra.

Hans son har erkänt slag mot 61-åringen

http://www.expressen.se/gt/hans-son-har-erkant-slag-mot-61-aringen/

- Många skulle säga att det är de snällaste pojkarna i Angered.

Om det här är de snällaste pojkarna i Angered har vi bistra tider framför oss.

Snälla mördare. Sverige är ett 1:a april skämt.

- Han är inte oskyldig, han har ju erkänt. Hur kommer det sig att de har slagit mannen? Det kan inte vara helt oprovocerat. Det finns två sidor av saken och pojkarna målas upp som monster i medierna, säger hon besviket.

Ok låt oss säga att det är sant så är det ju helt i sin ordning att man sparkar halvt ihjäl någon speciellt om det är en svensk grinig gubbe som har fräckheten att säga till de "snälla" pojkarna att de inte är så snälla ändå.

Enligt uppgifter till GT har flera av de anhållna ungdomarna inte kunnat hålla tyst efter den brutala misshandeln på Kortedala torg.
- De skröt och berättade för alla kompisar om vad de hade gjort, säger en bekant till en av de gripna pojkarna till GT.

Herregud vad sympatiska de verkar vara de snälla pojkarna.

Och sen slutklämmen:

- Det är oacceptabelt att de har gjort så här med en gammal man. Men varför ska de förstöra livet för barnen också?

Nej varför ska de straffas för, de har ju bara halvt slagit ihjäl en dum svenne.
Budskapet är väldigt tydligt du är inte värd ett piss svensk.

Vad blir då det hemska straffet?

Gissningsvis nåt menlöst samtal med socionom utbildad batikhäxa sen kan de göra om sin goda gärning igen. Kanske det är din morbror nästa gång.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 1 Apr - 19:32

Om vi håller tråden till somalier så kommer inte alls majoriteten av somalierna att öka arbetskraftsutbudet. Många av dem kommer att anses som arbetsoförmögna och således åka rakt in i socialförsäkringssystemet. Vidare kommer ju åtskilliga av dem redan vid ankomst vara tillräckligt gamla och sjuka för att kunna erhålla äldreförsörjnngsstöd.

Angående somalierna så är det ju så att det lilla som fungerar i Somalia sköts av importerade afrikaner från Kenya och Nigeria. I Minnesota i USA så är det relativt vanligt att afro - amerikaner ger sig på somalier, som betraktas som paria. Inte ens andra svarta gillar somalier, men tydligen våra politiker.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 1:47

K. V. Pauker wrote:Ytterligare en reflektion: Det är också fullt möjligt att personer som själva är svennar kan bidra till en politik som är fientlig mot svennarna. Kom ihåg att självaste överkuckun under inkvisitionen, Torquemada (hoppas jag fick stavningen rätt), var av judisk börd men ändå själv förföljde judar. I Nazityskland fanns också judar som hjälpte (ibland mot ekonomisk ersättning) Nazistregimen. "Rat jews" kallades de av andra judar.

Förresten, bidra till eller aktivt medverka i en politik som är fientlig mot svennarna?
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 2 Apr - 6:02

Max Ronalds wrote:

Förresten, bidra till eller aktivt medverka i en politik som är fientlig mot svennarna?

Det där är ju bara semantik. Det är precis lika illa. Folk måste ta ansvar för sina handlingar och språkbruk och då menar jag inte det breda folklagren som idag jagas och skuldbeläggs för att dom vill göra sin röst hörd. Om vi vill ha ett återrestaurerat
Sverige måste ansvar utkrävas av maktens tjänstemän och politiker och de ska jagas och straffas. Särskilt om de försöker tysta allmänheten. Jag vill dessutom sätta ansvar på journalister och ansvariga utgivare. Journalister skall inte äga tolkningsföreträde och ägna sig åt propaganda i presstödskrävande skittidningar utan de ska hållas kort om dom faller ur ramarna och inte bevakar makten helt ofärgat, dvs det jobb som dom är satta att göra. Journalister, politiker och diverse betalda opinionsbildare är vår tids paria.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 2 Apr - 10:22

kapten havoc wrote:Jag är inte insatt i svenska ekonomi men jag gissar på att invällningen av tärande individer från tredjevärlden påverkar vår ekonomi. Jag tror att ett tryggt folk skapar bättre förutsättningar för en stark ekonomi, jag kan ha fel förstås.

Självklart slår empirisk erfarenhet en. massa abstrakt mumbo jumbo från nån professor som inte lämnar sitt kontor och som är så insnöad i sin intellektuella värld att det börjat växa mossa på honom.

Nej det känns inte det minsta behagligt att rösta på SD, fö. men i brist på vettigare alternativ vad göra? Inte faen tänker jag ge bort min röst till partier som föraktar mig som väljare.

Jag resonerar likadant. (sd) får min röst, eftersom dom ställer vissa mkt viktiga frågor i fokus (invällningen, kriminaliteten och ett undfallande rättssystem ex.vis), som 7(K)-klöverns oheliga allians förtiger, men genomdriver. Jag röstade på Bert's & Ian's Ny Demokrati också, på den tiden det begav sig. När det inte återstår nåt annat alternativ i den sista sovjetstaten Sverige, så blir man 'därtill nödd och tvungen', dvs att rösta på det enda alternativet till dårskapet som förhärjat landet, och fortsättningen ser inte ett dugg bättre ut. Idag vete fan om det inte vore bättre att (s) kom tillbaka, i st f äggskallen Reinfeldts usla ministär. Jag minns att den Fete, Göran Persson, vid nåt tillfälle kallade invällningen - i kritiska ordalag - för "social turism". Han drev inte igenom detta, tog inte fighten tyvärr, men jag tror att bland sossar i gemen, finns många invällarfientliga personer. Det är ju dessa, låg- och mellannivåutbildade, som drabbas värst av invällningens följder. Jag hyser inget större hopp, men dom har en ny partiordförande som varit tyst som en mus hittills. Kanske det finns nån promilles chans att han bryter av, och - särskilt som f d fackpamp - tar itu med situationen. Han har chansen iaf, tills han bevisar motsatsen, och isf blir ytterligare en i ledet av undfallande nickedockor.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 2 Apr - 18:32

Håller till viss del med. Detta har inte alls att göra med ekonomi, kronor och ören, men Pauker är alldeles för teknokratiskt lagd för att förstå att det finns andra värden än de rent statsfinansiella. Trygghet går egentligen inte att värdera i pengar. Det är en upplevelse, en känsla, en förnimmelse som finns djupt inombords och som inte finanspsykopater någonsin kommer att kunna begripa. Att ständigt se sig om så att ingen sticker en kniv i ryggen när man är ute på stan, att kvinnor känner sig oroade att gå genom parker ensamma efter mörkrets inbrott, att många människor går med klump i halsen av rädsla för att drabbas av våld. Sådant minskar livskvaliten, och jag tror det är huvudfaktorn varför en del röstar SD. Jag tror faktiskt t.o.m många människor föredrar att leva i ett tryggt samhälle, med en något lägre inkomst, än i ett våldsamt mångkulturellt samhälle, med förvisso högre inkomst.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 19:00

Alfamale wrote:
Det där är ju bara semantik.

Det vet jag inte. Guillou jämförde "bidra till en politik som är fientlig mot svennarna" med något slags judar som hjälpte nazistregimen. Men alla som hjälper den nuvarande regimen då?

Det som mest kommer att bidra till framtida svenskfientlighet är inte, som Guillou idogt har hävdat, att provocera muslimer. Framtidens muslimer kommer att skita i om det fanns några "svennar" som förbjöd dem att bygga moskéer. Den enda bidragande orsaken till framtida svenskfientlighet är att koppla samman den framväxande polisstaten med den etniska svenskheten. Där kan man kanske hitta en parallell i Östeuropa under andra världskriget. Det är ytterst osäkert om skulder kommer att skrivas av ifall det nuvarande valutasystemet kollapsar. Mer sannolikt är att Kronofogden får befogenheter liknande NKVD på den ukrainska landsbygden i början av 1930-talet. Babi Yar var bara en en länk i samma konsekvenskedja.

RickyEcholette wrote:Det är en upplevelse, en känsla, en förnimmelse som finns djupt inombords och som inte finanspsykopater någonsin kommer att kunna begripa. Att ständigt se sig om så att ingen sticker en kniv i ryggen när man är ute på stan, att kvinnor känner sig oroade att gå genom parker ensamma efter mörkrets inbrott, att många människor går med klump i halsen av rädsla för att drabbas av våld. Sådant minskar livskvaliten, och jag tror det är huvudfaktorn varför en del röstar SD. Jag tror faktiskt t.o.m många människor föredrar att leva i ett tryggt samhälle, med en något lägre inkomst, än i ett våldsamt mångkulturellt samhälle, med förvisso högre inkomst.

Mvh

Fråga unga stockholmare under 20 år vilka de är mest rädda för, "kriminella gäng" eller Polisen. Samtliga hade svarat de senare kategorin. De flesta stockhomare hade gladeligen betalat mindre i skatt (dvs högre inkomst) för att slippa denna "trygghet". Det är någonting som du inte förstår dig på eftersom du helt enkelt är för gammal.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 19:06

Det som gör statstroende fanatiker så skrattretande arroganta är föreställningen att andra och tredje generationens invandrarungdomar skulle känna sig hatiska mot deras fantastiska samhällssystem bara därför att de aldrig "fick chansen" att "integreras", när den enkla sanningen är att de har blivit berövade chansen att bygga sig en egen framtid någon annanstans.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 2 Apr - 19:14

Max Ronalds wrote:
Alfamale wrote:

Det vet jag inte. Guillou jämförde "bidra till en politik som är fientlig mot svennarna" med något slags judar som hjälpte nazistregimen. Men alla som hjälper den nuvarande regimen då?

Det som mest kommer att bidra till framtida svenskfientlighet är inte, som Guillou idogt har hävdat, att provocera muslimer. Framtidens muslimer kommer att skita i om det fanns några "svennar" som förbjöd dem att bygga moskéer. Den enda bidragande orsaken till framtida svenskfientlighet är att koppla samman den framväxande polisstaten med den etniska svenskheten. Där kan man kanske hitta en parallell i Östeuropa under andra världskriget. Det är ytterst osäkert om skulder kommer att skrivas av ifall det nuvarande valutasystemet kollapsar. Mer sannolikt är att Kronofogden får befogenheter liknande NKVD på den ukrainska landsbygden i början av 1930-talet. Babi Yar var bara en en länk i samma konsekvenskedja.

RickyEcholette wrote:Det är en upplevelse, en känsla, en förnimmelse som finns djupt inombords och som inte finanspsykopater någonsin kommer att kunna begripa. Att ständigt se sig om så att ingen sticker en kniv i ryggen när man är ute på stan, att kvinnor känner sig oroade att gå genom parker ensamma efter mörkrets inbrott, att många människor går med klump i halsen av rädsla för att drabbas av våld. Sådant minskar livskvaliten, och jag tror det är huvudfaktorn varför en del röstar SD. Jag tror faktiskt t.o.m många människor föredrar att leva i ett tryggt samhälle, med en något lägre inkomst, än i ett våldsamt mångkulturellt samhälle, med förvisso högre inkomst.

Mvh

Fråga unga stockholmare under 20 år vilka de är mest rädda för, "kriminella gäng" eller Polisen. Samtliga hade svarat de senare kategorin. De flesta stockhomare hade gladeligen betalat mindre i skatt (dvs högre inkomst) för att slippa denna "trygghet". Det är någonting som du inte förstår dig på eftersom du helt enkelt är för gammal.

Jag pratade inte enbart om ungdomar utan om befolkningen i stort. Dessutom nämnde jag inte poliser. Åldern spelar absolut ingen roll. Skatt nämnde jag inte heller.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 19:28

RickyEcholette wrote:
Jag pratade inte om enbart ungdomar utan om befolkningen i stort!

Mvh

Jo, om vi tittar på befolkningen i stort (inte enbart de som saknar rösträtt) så går det väl inte att förneka att en stor del av dem frivilligt köper maffiabeskyddet lika lättvändigt som de köper historier om "knarkkungar" och deras "lyxliv" som illustreras med beslagtagna bilder ur privata fotoalbum. Det är helt enkelt en generationsfråga. En dag går det inte att upprätthålla bedrägeriet längre. Men varför måste mångkulturellt samhälle vara våldsamt? Jag tror att om man gav invandrare någon sorts grundläggande värdighet (t ex ett modersmål att kunna uttrycka sig på), skär ner på antalet poliser och låter kvarvarande poliser spara på våldskapitalet tills när det verkligen har begåtts ett brott med brottsoffer (t ex en pensionär som blir ihjälslagen) så tror jag inte nödvändigtvis att ett mångkulturellt samhälle måste vara våldsamt.

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 2 Apr - 19:37

RickyEcholette wrote:

Håller till viss del med. Detta har inte alls att göra med ekonomi, kronor och ören, men Pauker är alldeles för teknokratiskt lagd för att förstå att det finns andra värden än de rent statsfinansiella. Trygghet går egentligen inte att värdera i pengar. Det är en upplevelse, en känsla, en förnimmelse som finns djupt inombords och som inte finanspsykopater någonsin kommer att kunna begripa. Att ständigt se sig om så att ingen sticker en kniv i ryggen när man är ute på stan, att kvinnor känner sig oroade att gå genom parker ensamma efter mörkrets inbrott, att många människor går med klump i halsen av rädsla för att drabbas av våld. Sådant minskar livskvaliten, och jag tror det är huvudfaktorn varför en del röstar SD. Jag tror faktiskt t.o.m många människor föredrar att leva i ett tryggt samhälle, med en något lägre inkomst, än i ett våldsamt mångkulturellt samhälle, med förvisso högre inkomst.

Mvh

Hmm, ja det är ju en infallsvinkel (apropå din kommentar om mig). En Expo:it som skrev på en av denna Exilens föregångare menade dock att jag tyckte att "nazism kan vara något fint". Så jag får väl snarast tacka för att du beskriver mig som en person som bara ser invandringen ur ett statsfinansiellt perspektiv.

En kompletterande upplysning: Det som drar flest väljare är det som de tror gynnar den egna plånboken eller den egna materiella levnadsstandarden. Sedan finns det litet andra dimensioner som t ex miljö och kristendom. Men i huvudsak är det väl så att det parti som är bäst på att övertyga väljarna om att de vinner materiellt på deras politik får flest röster. Jag saknar också här på Exilen och på andra ställen konstruktivt tänkande om vad man faktiskt kan göra för att i någon mån bromsa invandringen. Det alternativ som står till buds och som kanske kan göra viss skillnad är väl att försöka få till så bra informationskanaler som möjligt och erbjuda väljarna politiska alternativ som de tycker är så attraktiva som möjligt.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 2 Apr - 19:47

Max Ronalds wrote:
Alfamale wrote:

[- - -]

Pust, antar att Guillou blir sur om han läser ovanstående och ser att han blir förknippad med mig.

Anledningen till att jag blir förknippad med Guillou är väl att jag hävdat att man inte i onödan bör göra sig ovän med muslimer. Och Guillou är ju utpräglat muslimvänlig. Jag tvivlar dock på att någon som gick omkring med en T-shirt i Rinkeby eller Rosengård med texten "Heja K. V. Pauker på Exilen" skulle bli så populär där. Kanske skulle någon enstaka bli mindre förbannad än om personen i fråga bar en T-shirt med texten "Heja Kent Ekeroth i SD" eller "Heja Geert Wilders". Och det är ju alltid något. Men min gissning är att reaktionen mot K. V. Pauker-T-shirten skulle påminna mer om reaktionen mot Ekeroth/Wilders-T-shirten än mot en T-shirt med texten "Heja Jan Guillou".

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 2 Apr - 20:11

K. V. Pauker wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Hmm, ja det är ju en infallsvinkel (apropå din kommentar om mig). En Expo:it som skrev på en av denna Exilens föregångare menade dock att jag tyckte att "nazism kan vara något fint". Så jag får väl snarast tacka för att du beskriver mig som en person som bara ser invandringen ur ett statsfinansiellt perspektiv.

En kompletterande upplysning: Det som drar flest väljare är det som de tror gynnar den egna plånboken eller den egna materiella levnadsstandarden. Sedan finns det litet andra dimensioner som t ex miljö och kristendom. Men i huvudsak är det väl så att det parti som är bäst på att övertyga väljarna om att de vinner materiellt på deras politik får flest röster. Jag saknar också här på Exilen och på andra ställen konstruktivt tänkande om vad man faktiskt kan göra för att i någon mån bromsa invandringen. Det alternativ som står till buds och som kanske kan göra viss skillnad är väl att försöka få till så bra informationskanaler som möjligt och erbjuda väljarna politiska alternativ som de tycker är så attraktiva som möjligt.

Jag frågade en kines för ett tag sedan vad han ansåg om franska revolutionen: Han sa:"Det får framtiden utvisa". Vad har detta med svensk invandringspolitik att göra kan man undra? Jo, kinesernas långsiktiga perspektiv påminner till viss del med sunda invandringskritikers. På kort sikt gör Pauker en helt korrekt iakttagelse. Folk röstar givetvis på det parti som gynnar den egna plånboken. Men om man som andra, och som de som inte är kvartalskapitalister, utan iställer annammar det kinesiska tänkandet, så kan man se det som att en hög invandring leder till minskat socialt kapital, tilliten minskar, men att det är en långsam eroderande process. Denna utvecklingsfas bör ses i ett långsiktigt perspektiv och sättas in i ett historiskt sammanhang, ty samhällets funktionssätt kommer att förändras. Robert Putnam har gjort en stor studie om detta och ställt frågan om varför det sociala kapitalet och tilliten är så mycket lägre i USA idag än för femtio år sedan. Varför är det sociala kapitalet så stort i nordöstra USA, och så litet i södra USA? Varför har Japan så högt socialt kapital, och USA så lågt?

Massinvandringsförespråkare har en tendens till att tänka kortsiktigt, ungefär som en kedjerökare som njuter för stunden av sin cigarett, men som på sikt för lungcancer. Kritiker till massinvandringen tänker långsiktigt, och ser att den demografiska sammansättningens förändring kommer att förändra landets funktionssätt. En av anledningarna till att de östasiatiska länderna inte annammat Sveriges massinvandring är helt enkelt för att deras politiker tänker långsiktigt och helt enkelt är smartare än svenska diton. Som jag skrivit tidigare har östasiater ett bevisat högre IQ än vita, vilket tydligt syns i synen på massinvandring. 2006 tog Sverige emot cirka 100 000 invandrare på 9 miljoner invånare, Japan tog under samma tid emot 34 invandrare (mestadels från Burma) på 127 miljoner invånare. Alltså Sverige tog emot 8ggr fler invandrare per dag, än Japan på ett år. Japanerna ser på Sverige som ett skräckexempel och vet att Japan om de bedrivit samma typ av politik som Sverige skulle på sikt förändras till oegenkännlighet. Men som sagt, japanerna och östasiaterna är helt enkelt för smarta för att kopiera Sveriges invandringspolitik, och dessutom tänker dem långsiktigt, precis som den här kinesen jag nämnde tidigare. En definition på intelligens är förmågan till långsiktigt tänkande, ja det bekräftar återigen att östasiatiska politiker är betydligt smartare än de svenska.

Ang.socialt kapital krävs det så mycket mer än kortsiktigt plånbokstänkande. Om du är ute och går sent på kvällen när det är mörkt och du ser ett stort invandrargäng komma emot dig, du går över till andra sidan för att undvika gänget, är du då rasist? Nej, självklart inte, det kan vara utav rationella skäl du gör detta. Om däremot du möter en pensionär med rollator så tror jag inte att du byter sida. Det är detta tilliten och det social kapitalet handlar om. En hög invandring leder ofta till minskat socialt kapital, d.v.s det kittet som håller samman samhället eroderar.

Vi vänder på steken, vi tänker oss att vita svenskar invanderar Japan (japanerna skulle ju aldrig tillåta detta). Givetvis skulle det japanska samhället gradvis förändras i svensk riktning. Japanerna skulle nog inte riktigt lita på de vita svenskarna, av ren självbevarelsedrift skulle de nog till slut kraftigt vilja begränsa antalet vita svenskar, i syfte att stoppa "svenskifieringen". Det är väl ungefär i den situationen Sverige står i.

Jag vill dock poäntera att socialt kapital inte nödvändigtvis har med hudfärg att göra. Jag är själv vit, men jag litar inte på alla vita. Jag litar t.ex mer på japaner än på ryssar, trots att ryssar är vita. Även om tumregeln är att inte lita på invandrare, inte heller på japaner, så återkommer vi därmed till det sociala kapitalet. Jag litar inte heller på alla etnosvenskar för den delen.

Jag såg för övrigt en intervju med en svart man i Sydafrika nyligen, där han slog fast att i det nya mångkulturella Sydafrika så handlar det inte längre om att enbart stifta nya lagar, utan att istället diskutera människors värderingar. Lagarna var det inget fel på, utan det var olika kulturers synsätt på lagarna som var problemet. Jag tycker han slog huvudet på spiken, och förklarade därmed varför det mångkulturella samhället är så svårt att implementera.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 21:18

K. V. Pauker wrote:

Pust, antar att Guillou blir sur om han läser ovanstående och ser att han blir förknippad med mig.

Anledningen till att jag blir förknippad med Guillou är väl att jag hävdat att man inte i onödan bör göra sig ovän med muslimer. Och Guillou är ju utpräglat muslimvänlig. Jag tvivlar dock på att någon som gick omkring med en T-shirt i Rinkeby eller Rosengård med texten "Heja K. V. Pauker på Exilen" skulle bli så populär där. Kanske skulle någon enstaka bli mindre förbannad än om personen i fråga bar en T-shirt med texten "Heja Kent Ekeroth i SD" eller "Heja Geert Wilders". Och det är ju alltid något. Men min gissning är att reaktionen mot K. V. Pauker-T-shirten skulle påminna mer om reaktionen mot Ekeroth/Wilders-T-shirten än mot en T-shirt med texten "Heja Jan Guillou".

Men du duckar för frågan: Vad är det som eventuellt kommer att provocera framtida invandrarättlingar. Polisterror eller gamla pamfletter med en nedvärderande syn på islam? Jag provoceras inte av negrer som hatar alla vita eller islamister som "vill ta över Europa". Däremot skulle väl jag provoceras om jag fick ytterdörren inslagen klockan 5 på morgonen av tungt beväpnad polis pga misstankar om offerlöst brott eller påhittade anklagelser om terrorism.

Faran för svennarna (som du påstår dig värna) är om den gruppen uppfattas som de starkaste påhejarna av polisstaten.

RickyEcholette wrote:
Jag såg för övrigt en intervju med en svart man i Sydafrika nyligen, där han slog fast att i det nya mångkulturella Sydafrika så handlar det inte längre om att enbart stifta nya lagar, utan att istället diskutera människors värderingar. Lagarna var det inget fel på, utan det var olika kulturers synsätt på lagarna som var problemet. Jag tycker han slog huvudet på spiken, och förklarade därmed varför det mångkulturella samhället är så svårt att implementera.

Mvh

Större delen av Asien är mångkulturellt. Europa var också mångkulturellt fram till andra världskrigets slut. Ingen klagar idag över att det skulle vara ett problem att ålänningarna pratar svenska. Åland var under större delen av 1800-talet fram till 1917 en del av Ryssland.

Jag tror att du missar poängen med din kinesiska väns kommentar angående franska revolutionen. Utan den hade vi inte haft några moderna nationalstater, och utan dessa hade inte den europeiska rasen bastardiserats så som nu sker.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 2 Apr - 21:35

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:

Men du duckar för frågan: Vad är det som eventuellt kommer att provocera framtida invandrarättlingar. Polisterror eller gamla pamfletter med en nedvärderande syn på islam? Jag provoceras inte av negrer som hatar alla vita eller islamister som "vill ta över Europa". Däremot skulle väl jag provoceras om jag fick ytterdörren inslagen klockan 5 på morgonen av tungt beväpnad polis pga misstankar om offerlöst brott eller påhittade anklagelser om terrorism.

Faran för svennarna (som du påstår dig värna) är om den gruppen uppfattas som de starkaste påhejarna av polisstaten.

RickyEcholette wrote:

Mvh

Större delen av Asien är mångkulturellt. Europa var också mångkulturellt fram till andra världskrigets slut. Ingen klagar idag över att det skulle vara ett problem att ålänningarna pratar svenska. Åland var under större delen av 1800-talet fram till 1917 en del av Ryssland.

Jag tror att du missar poängen med din kinesiska väns kommentar angående franska revolutionen. Utan den hade vi inte haft några moderna nationalstater, och utan dessa hade inte den europeiska rasen bastardiserats så som nu sker.

Jag skrev inte att Asien inte skulle vara mångkulturellt, däremot att de inte vill ha våran massinvandringspolitik. Jag vet att östasiater skrattar ihjäl sig åt våran typ av mångkultur och massinvandring!

Om vi tittar på Japan igen. Där är motståndet mot massinvandring efter svensk modell kompakt, från enklaste risbonden till professorer och företagsledare. T.o.m kvinnor är som regel motståndare. Östasiater är helt enkelt världens näst smartaste folk, efter judarna. Det är väl klart som bara den att de inte vill ha in massa människor med lägre IQ än värdbefolkningen.

Ja, hela världen är mångkulturellt i någon mening. Men ett land kan vara mångkulturellt utan hög invandring. Japan är mångkulturellt utan någon hög invandring och som jag redogjorde för i föregående inlägg, likaså Sydkorea, vilket igen visar asiaternas högre intelligens. Dem har alltså allting som kännetecknar ett västeuropeiskt/amerikanskt mångkulturellt samhälle utan massinvandring. Man skall inte nödvändigtvis blanda ihop mångkultur med invandring. Man kan köpa svenskt kaffe och Kalles kaviar på IKEA i Japan, utan svensk invandring, du kan äta godare pizza i Tokyo bakat av en japan, än vad du gör av en turk i en förort i Sverige och hör och häpna du kan till och med köpa persiska mattor i Tokyo utan massinvandring av perser! Så visst är Asien mångkulturellt utan massinvandring! Och jag upprepar igen att östasiaterna är alldeles för smarta för att ha massinvandring, vilket många vita inte kan förstå. Sedan är det fantastiskt roligt att de etniskt homogena skolorna i östasien (har sett reportage från bla Shanghai) så fullständigt skåpar ut de mångkulturella ditona i USA/Europa.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 2 Apr - 22:18

Max Ronalds wrote:

Jag antar att du blir mer provocerad av poliser som gör en räd hos en brottsling, än att en brottsling gör inbrott hos dig klockan 5 på natten.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 2 Apr - 22:27

RickyEcholette wrote:
Jag skrev inte att Asien inte skulle vara mångkulturellt, däremot att de inte vill ha våran massinvandringspolitik. Jag vet att östasiater skrattar ihjäl sig åt våran typ av mångkultur och massinvandring!

Om vi tittar på Japan igen. Där är motståndet mot massinvandring efter svensk modell kompakt, från enklaste risbonden till professorer och företagsledare. T.o.m kvinnor är som regel motståndare. Östasiater är helt enkelt världens näst smartaste folk, efter judarna. Det är väl klart som bara den att de inte vill ha in massa människor med lägre IQ än värdbefolkningen.

Ja, hela världen är mångkulturellt i någon mening. Men ett land kan vara mångkulturellt utan hög invandring. Japan är mångkulturellt utan någon hög invandring och som jag redogjorde för i föregående inlägg, likaså Sydkorea, vilket igen visar asiaternas högre intelligens. Dem har alltså allting som kännetecknar ett västeuropeiskt/amerikanskt mångkulturellt samhälle utan massinvandring. Man skall inte nödvändigtvis blanda ihop mångkultur med invandring. Man kan köpa svenskt kaffe och Kalles kaviar på IKEA i Japan, utan svensk invandring, du kan äta godare pizza i Tokyo bakat av en japan, än vad du gör av en turk i en förort i Sverige och hör och häpna du kan till och med köpa persiska mattor i Tokyo utan massinvandring av perser! Så visst är Asien mångkulturellt utan massinvandring! Och jag upprepar igen att östasiaterna är alldeles för smarta för att ha massinvandring, vilket många vita inte kan förstå. Sedan är det fantastiskt roligt att de etniskt homogena skolorna i östasien (har sett reportage från bla Shanghai) så fullständigt skåpar ut de mångkulturella ditona i USA/Europa.

Mvh

Undrar om asiater verkligen är så "smarta" som du vill göra gällande:

Däremot finns det väl ingen kinesisk politiker som skulle få för sig att signera en debattartikel på sidan 4 i någon ansedd dagstidning där det går att läsa något i stil med: "Afrikanska invandrarare behövs om vi ska säkra våra pensioner och behålla vår spetskompentens. Tyvärr har vi inte lyckats integrera dessa människor i det kinesiska samhället. Nu måste vi göra mer för att tackla segregationen. Vi har avsatt 500 miljoner yuan i den närmaste femårsplanen för att att bryta utanförskapet. Vi har dessutom tillsatt en afrikansk integrationsminister som ska lösa problemet. Segregation är ett jättestort problem". I Kina är istället utanförskapet själva förutsättningen för att det överhuvudtaget existerar någon "arbetsmarknad" bland dessa människor.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Mon 2 Apr - 22:34

Max Ronalds wrote:
RickyEcholette wrote:

Mvh

Undrar om asiater verkligen är så "smarta" som du vill göra gällande:

Däremot finns det väl ingen kinesisk politiker som skulle få för sig att signera en debattartikel på sidan 4 i någon ansedd dagstidning där det går att läsa något i stil med: "Afrikanska invandrarare behövs om vi ska säkra våra pensioner och behålla vår spetskompentens. Tyvärr har vi inte lyckats integrera dessa människor i det kinesiska samhället. Nu måste vi göra mer för att tackla segregationen. Vi har avsatt 500 miljoner yuan i den närmaste femårsplanen för att att bryta utanförskapet. Vi har dessutom tillsatt en afrikansk integrationsminister som ska lösa problemet. Segregation är ett jättestort problem". I Kina är istället utanförskapet själva förutsättningen för att det överhuvudtaget existerar någon "arbetsmarknad" bland dessa människor.

Men det där är ju gammal skåpmat?

Du bör också förstå att kineser / asiater ser ner på vita och andra. T.o.m i Japan tar man avstånd från högutbildade vita!

Jag säger att östasiater är smartare än vita, kan du motbevisa mig?

Ja, om du läser all forskning så skall du tydligt se att östasiater är smartare, jag har själv plöjt igenom nästan all tillgänglig forskning! Den f.d presidenten i Kina, Jiang Zeming sa att Kina aldrig kommer att applicera samma massinvandringsmodell som USA/Västeuropa, samma sak sade hans efterträdare och den avgående presidenten Hu Jintao. Dessutom kan du aldrig jämföra den eventuella invandringen till Kina, med den svenska, helt enkelt för att de har en helt annan typ av välfärd, eller rättare sagt brist på välfärd.

Så, ja kineserna kommer aldrig att implementera svensk massinvandringspolicy. Sedan är det helt korrekt det som skrivs under inslaget!

Och igen: 2006 tog Sverige emot 100 000 invandrare på 9 miljoner människor. Japan tog emot 34 på 127 miljoner invånare. Kan Japanernas / östasiaternas massinvandringsmotstånd bli tydligare?

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 3 Apr - 9:36

Jag kan inte låta bli att undra vad Ricky vill med det här tjatet av ostasiater när vi har en babbehord som terroriserar vårt land. Låt oss ta hand om gulingarna när den tiden kommer. Låt oss koncentrera oss på de problem som finns här för närvarande och inte massa galna teorier om snedögon. Vi vet att även de är farliga Ricky, men det är inte de som rånar, våldtar och bränner och mördar i landet.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 3 Apr - 11:31

kapten havoc wrote:Jag kan inte låta bli att undra vad Ricky vill med det här tjatet av ostasiater när vi har en babbehord som terroriserar vårt land. Låt oss ta hand om gulingarna när den tiden kommer. Låt oss koncentrera oss på de problem som finns här för närvarande och inte massa galna teorier om snedögon. Vi vet att även de är farliga Ricky, men det är inte de som rånar, våldtar och bränner och mördar i landet.

:twisted:

Alfamale

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 10 May - 19:40

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 11 May - 6:31

Dunkelman wrote:

Där har vi ett problem av bibliska proportioner. Ett smutsfolk som, bevisligen och av egen kraft, har bajsat sönder ett land som kunde med enkla medel försörja en bofolkningsmängd på ett par hundra miljoner. Ett folkslag som härör från slavägararaber och negrer. Kan det bli värre? Dessa parasiter och fästingar tillåts åka runt världen och sprida sina sjuka gener. Vidrigt.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 11 May - 6:46

Bortsett från attitydskillnaderna mot invällande somalier, där Sveriges svängdörrspolitik sticker ut enormt, så finns andra omständigheter som i stort sett omöjliggör att Mena-slödder skulle överleva i t ex Kina, samma situation råder också i t ex Turkiet.
Nämligen försörjningsfrågan. I dessa länder existerar inga bidrag. Inga hyresbidrag, inga barnbidrag, inga socialbidrag etc... etc.
En somalier skulle tvingas tigga för att inte svälta ihjäl. Och jag tror knappast att Mehmet i Turkiet, alt Chen i Kina, skulle ge en enda Lira eller Yuan till en tiggande topphuvudsneger. Det finns inhemska tiggare som hankar sig fram även i dessa länder, givetvis prioriterar folk sina 'egna' olycksbröder/systrar.

F ö, hur lång tid det skulle ta för en somalier att via ett imaginärt 'KFI' ('kinesiska för invandrare') kunna göra sig förstådd i Shanghais slumkvarter? Tjugo år? Aldrig?
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 11 May - 11:13

Ådärkomdenja wrote:Bortsett från attitydskillnaderna mot invällande somalier, där Sveriges svängdörrspolitik sticker ut enormt, så finns andra omständigheter som i stort sett omöjliggör att Mena-slödder skulle överleva i t ex Kina, samma situation råder också i t ex Turkiet.
Nämligen försörjningsfrågan. I dessa länder existerar inga bidrag. Inga hyresbidrag, inga barnbidrag, inga socialbidrag etc... etc.
En somalier skulle tvingas tigga för att inte svälta ihjäl. Och jag tror knappast att Mehmet i Turkiet, alt Chen i Kina, skulle ge en enda Lira eller Yuan till en tiggande topphuvudsneger. Det finns inhemska tiggare som hankar sig fram även i dessa länder, givetvis prioriterar folk sina 'egna' olycksbröder/systrar.

F ö, hur lång tid det skulle ta för en somalier att via ett imaginärt 'KFI' ('kinesiska för invandrare') kunna göra sig förstådd i Shanghais slumkvarter? Tjugo år? Aldrig?

Kinesiska är ett betydligt mer komplext språk än svenska eller annat västerländskt språk. Det finns ju tusentals olika skrivtecken. Klarar dom inte av att lära sig svenska så klarar dessa negrur ännu mindre av att lära sig kinesiska. Zoomalierna fick ju dessutom inte skriftspråk förrän 20-30 år sedan.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 3 Jun - 0:57

Robin Shadowes wrote:
Ådärkomdenja wrote:Bortsett från attitydskillnaderna mot invällande somalier, där Sveriges svängdörrspolitik sticker ut enormt, så finns andra omständigheter som i stort sett omöjliggör att Mena-slödder skulle överleva i t ex Kina, samma situation råder också i t ex Turkiet.

Kinesiska är ett betydligt mer komplext språk än svenska eller annat västerländskt språk. Det finns ju tusentals olika skrivtecken. Klarar dom inte av att lära sig svenska så klarar dessa negrur ännu mindre av att lära sig kinesiska. Zoomalierna fick ju dessutom inte skriftspråk förrän 20-30 år sedan.

Det räcker med att kunna ungefär 3 000 kinesiska tecken för att kunna läsa en hyfsad avancerat nyhetsartikel. De komplicerade asiatiska skrivtecknen kan nog också vara en faktor som gör att östasiater snittar högt i IQ -tester, då de tidigt lär sig se symmetrier. Asiaterna kan skatta sig lyckliga över att ha komplicerade språk, ty det hämmar starkt deras invandring, och det vet de listiga asiaterna om.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 3 Jun - 5:13

RickyEcholette wrote:
Robin Shadowes wrote:

Trots att vårt språk är betydligt enklare än deras så har musslorna betydande problem att lära sig vårt språk. Avskaffa alla bidrag, religionsfriheten och skrota alla mänskliga rättigheter. Då blir det inte lika attraktivt att bo här för parasiterna. Visserligen har vi även andra problem som ett obefintligt försvar, något som musslorna känner till, om inte annat för att noggern Waberi sitter i FU. Så uteblir bidragen och religionsfriheten avskaffas så försvinner dom nog inte ändå. Istället gör dom slag i saken och tar över landet ännu snabbare istället.

Det räcker med att kunna ungefär 3 000 kinesiska tecken för att kunna läsa en hyfsad avancerat nyhetsartikel. De komplicerade asiatiska skrivtecknen kan nog också vara en faktor som gör att östasiater snittar högt i IQ -tester, då de tidigt lär sig se symmetrier. Asiaterna kan skatta sig lyckliga över att ha komplicerade språk, ty det hämmar starkt deras invandring, och det vet de listiga asiaterna om.

Mvh

Felpost. Nåt skumt hände med mitt ursprungliga svar och texten bara försvann. Orkade inte skriva om det utan formulerade ett korta svar som blev till en dubbelpost.

Last edited by Robin Shadowes on Sun 3 Jun - 5:19; edited 2 times in total
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top